Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 coupe purkaminen hifejä varten

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smack
    BTCF Member
    • May 2005
    • 320
    • Oulu

    E36 coupe purkaminen hifejä varten

    Eli pitäisi tässä joku vkl vähän purkaa autoa että saisi hifit laitettua. Löysin jotakin tietoa siitä searchilla, mutta lähinnä ylimalkaista, niin jospa tähän saisi kaikki kerralla.

    Eli kun kickpanelin suojalevyjä irrottaa, niin miten saa irti sen kojelaudan alapeitelevyn, kun otti kuskin puolelta kolme ruuvia irti niin ei se ainakaan kovin kevyesti vetämällä ollut irti lähössä? Miten vänkärin puoli?

    Sitten ovien listat molemminpuolin autoa kajaripiuhojen vetoa varten. Miten saa irti? Jossakin luki että vetämällä, mutta ei nuokaan tuntunu oikeen haluavan liikkua? Saiskos tarkempia tietoja kikoista ja voimankäytön tarpeesta?

    Ja RCA piuhan veto kardaanitunnelista. Mitään kummempia vinkkejä lokeron/ajotietokoneen/vaihekepin pussin irroittamiseen? Miten takapenkin istuinosa lähtee irti?
  • siksta
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 675
    • Orimattila

    #2
    Tuo kojelaudan peitelevy irtoaa kyllä ihan vetämällä, ratin kohdalta aloittaen.

    Apparin puolelta hanskalokeron alta pari ruuvia pois, ja jälleen vetoja peliin.

    Ovien listat, olettaen, että tarkoitat niitä "kynnys" listoja siinä alhaalla, lähtee työntämällä eteenpäin. Joutuu työntämään aika voimakkaasti ja sitten puolilla kiinnikkeistä on taipumus hajota. Takaisin paikoilleen ne saa, kun kiroaa vaan samalla tarpeeksi.

    Ajotietokoneesta ei ole tietoa. Vaihdekepin pussi lähtee, kun painat sivuilta sitä reunaa kohti keppiä ja nostat samalla ylöspäin.

    Takapenkin istuinosasta tukeva ote etureunasta ja riuhtaisu ylöspäin. Ja tämä on siis se ainut oikea tapa.
    F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

    Comment

    • Smack
      BTCF Member
      • May 2005
      • 320
      • Oulu

      #3
      Originally posted by siksta
      Tuo kojelaudan peitelevy irtoaa kyllä ihan vetämällä, ratin kohdalta aloittaen.

      Apparin puolelta hanskalokeron alta pari ruuvia pois, ja jälleen vetoja peliin.

      Ovien listat, olettaen, että tarkoitat niitä "kynnys" listoja siinä alhaalla, lähtee työntämällä eteenpäin. Joutuu työntämään aika voimakkaasti ja sitten puolilla kiinnikkeistä on taipumus hajota. Takaisin paikoilleen ne saa, kun kiroaa vaan samalla tarpeeksi.

      Ajotietokoneesta ei ole tietoa. Vaihdekepin pussi lähtee, kun painat sivuilta sitä reunaa kohti keppiä ja nostat samalla ylöspäin.

      Takapenkin istuinosasta tukeva ote etureunasta ja riuhtaisu ylöspäin. Ja tämä on siis se ainut oikea tapa.
      Kynnyslistojapa hyvinkin. No pysyykös ne listat puolilla kiinnikkeillä kiinni vai kantsiiko ostaa uusia etukäteen?

      Semmoinen vielä, että missä kohtaa soittimelta etukaiuttimille lähtevä kaiutinpiuha jakautuu kahdeksi keskiääniselle/diskantille?

      Comment

      • siksta
        Bimmer Fanatic
        • May 2004
        • 675
        • Orimattila

        #4
        Mulla ainakin sattu hajoomaan just se viimenen kiinnike, niin sillon jää repsottanaan se lista.

        Johdosta en tiedä, kun en ole etukaiuttimiin ikinä koskenut, mutta luulisin,että siellä kickpaneelin takana kaiuttimen luona.
        F25 3.0D M-sport, F20 118i M-sport

        Comment

        • Kivero
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 48
          • Pori

          #5
          Originally posted by Smack
          Kynnyslistojapa hyvinkin. No pysyykös ne listat puolilla kiinnikkeillä kiinni vai kantsiiko ostaa uusia etukäteen?

          Semmoinen vielä, että missä kohtaa soittimelta etukaiuttimille lähtevä kaiutinpiuha jakautuu kahdeksi keskiääniselle/diskantille?
          Juuri asensin tonne kikkeihin MS6 dls:ssät ja siellä oli johdot "midille" ja ilmeisesti se toinen oli disselle mut oli vedetty poikki

          ne kynnys listat sain itte irti VOIMALLA ja nostin alareunaa ulos ja ylös päin niin lähti ja vieläpä ehjänä
          ja takasin laitoin, eka toinen reuna sin kiinnikkeisiin ja sit vaan vetää ulos päin sitä ja painaa samalla alas päin
          ja lopuks nyrkillä "taputtelee" niin kyllä ne sinne menee

          itellä olis kans toi johto prokkis viel kesken
          rca ja dsp johdot pitäs saada siel kardaani tunnelin päältä eteen
          voi olla et revin pelkääjän puolelta penkin pois ja nostelen lattiamattoo niin et saan johdot sinne
          mut se kiinnostaa et miten toi keski konsoli on kiinni automaatissa ja miten sen kotelon saa irti missä on iso-ajotietokone kiinni

          T.Juha

          Comment

          • Smack
            BTCF Member
            • May 2005
            • 320
            • Oulu

            #6
            Originally posted by siksta
            Tuo kojelaudan peitelevy irtoaa kyllä ihan vetämällä, ratin kohdalta aloittaen.

            Apparin puolelta hanskalokeron alta pari ruuvia pois, ja jälleen vetoja peliin.

            Ajotietokoneesta ei ole tietoa. Vaihdekepin pussi lähtee, kun painat sivuilta sitä reunaa kohti keppiä ja nostat samalla ylöspäin.

            Takapenkin istuinosasta tukeva ote etureunasta ja riuhtaisu ylöspäin. Ja tämä on siis se ainut oikea tapa.
            Tuo apukuskin puoli kojelaudan alaosasta kyllä jäi vielä purkamatta, eli mitäs peitelevyjä siitä saa irti ja miten? Tarkoititko sitä pientä levyä heti hansikaslokeron alta, vai isompaa joka menee ihan sinne auton etuosaan asti? Kaikki tuntuu olevan jumissa aina jonku toisen levyn alla..

            Vielä myös RCA piuhojen vedosta keskitunnelia pitkin. Onkos siellä siis tilaa piuhalle reilusti = senku tökkää vaan, vai pitääkö lähteä irroittamaan etupenkkiä ja tunkemalla tunkea sitä piuhaa? 3 RCA piuhaa pitäs saada vedettyä ...

            Sitten vielä että miten ootte kiinnittäny subbarilaatikoita tähän pirssiin?

            Comment

            • kooma
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2004
              • 1022
              • Pikis

              #7
              Originally posted by Smack
              Vielä myös RCA piuhojen vedosta keskitunnelia pitkin. Onkos siellä siis tilaa piuhalle reilusti = senku tökkää vaan, vai pitääkö lähteä irroittamaan etupenkkiä ja tunkemalla tunkea sitä piuhaa? 3 RCA piuhaa pitäs saada vedettyä ...
              Itse vedin piuhat maton alta vain sen pikku pätkän joka jää takapenkin ja keskikonsolin väliin. Muuten vaan keskikonsolin sisällä. Jos noin tekee niin penkin irroituksella ei voita mitään. Jos sulla on kyynärnoja niin sen purku auttaa asiaa.
              Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

              Comment

              • timoBMW
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2002
                • 198
                • Helsinki

                #8
                Millä toi keskikonsoli on kiinni? Siis ajotietokone ja se "aurinkolasi" lokeron kohta....
                Bayerische Motoren Werke
                320I E30 -84
                325iA coupe e36 -92
                318D A E91 Touring Business LCI -09
                520D A Twinpower Turbo Sport F11 Touring -12

                Comment

                • kooma
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1022
                  • Pikis

                  #9
                  Originally posted by timoBMW
                  Millä toi keskikonsoli on kiinni? Siis ajotietokone ja se "aurinkolasi" lokeron kohta....
                  Ajotietokone lähtee kun laitat sormet sen alle sinne aurinkolasilokeron kattoon ja painat sellasesta klipsun tapaisesta. Piuhoja ei tarvii irroittaa niissä on löysää riittävästi.
                  Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                  Comment

                  • Energizer
                    Bimmer Rookie
                    • Oct 2004
                    • 51

                    #10
                    ite vedin rca-piuhat kuskin penkin alla olevasta "tunnelista". Eikä kyllä itellä ollu ongelmia noiden peitelevyjen kanssa, muutamalla ruuvilla ne molemmat ja vähän miettii ja tempasee.

                    Takapenkki lähtee sen istuin osan etuseinä nostamalla ylös reippaasti ja sitten vaan tempasee sen selkänojan molemmista ylänurkista kohti auton etuosaa, JOS siis ei ole laskettavia takaselkänojia.

                    Comment

                    • Smack
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 320
                      • Oulu

                      #11
                      Originally posted by kooma
                      Itse vedin piuhat maton alta vain sen pikku pätkän joka jää takapenkin ja keskikonsolin väliin. Muuten vaan keskikonsolin sisällä. Jos noin tekee niin penkin irroituksella ei voita mitään. Jos sulla on kyynärnoja niin sen purku auttaa asiaa.
                      Nyt tuli pikku probleemi. Vedin RCA-piuhat siitä keskikonsolista, elikkäs että siitä vaihdekepin molemmin puolin piuhat ja siitä hätävilkkunapin alta tulevat kepin takaa / etukonsolin loppupäästä ulos. Vaan sittepä ku sen keskikonsolin takimmaisen osan alkaapi laittaa paikalle, niin siinä tulee muoviohjurit + kiinnitysruuvin reikä sen etukonsolin sisään (hätävilkun alle) ja eihän ne mahu ku siinä on kolme RCA piuhaa.

                      Oletkos ratkaissut ongelman leikkomalla koko muoviohjurin pois, vai miten? En tiedä mahtusko piuhat sittenkään... Vai oletko vetänyt ne eri kohasta?

                      Comment

                      • ukir85
                        Bimmer Rookie
                        • Oct 2003
                        • 165
                        • Sievi

                        #12
                        Mä kans vedin 3:t rca:t ja jotain matalavirtakaapeleita siitä keskikonsolin alta. Sieltä konsolin takapäästä, mä leikoin jonkun verran sitä muovia ja sen sisällä olevaa peltiä pois, jotta sain piuhat mahtumaan. Eli ei auta muuta kuin hieman antaa väkevämpää otetta sille ja sit vetää sieltä konsolin takapäästä, piuhat menemään maton alle.
                        ex. 316 E36 -96
                        ex. 316 E30 -89
                        325i E92 -07

                        Comment

                        • kooma
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2004
                          • 1022
                          • Pikis

                          #13
                          Originally posted by Smack
                          Oletkos ratkaissut ongelman leikkomalla koko muoviohjurin pois, vai miten? En tiedä mahtusko piuhat sittenkään... Vai oletko vetänyt ne eri kohasta?
                          Nyt en kyllä muista ihan varmasti muuta kuin että en leikannut mitään. Mulla on sellanen muistikuva että olisin jättänyt ne konsolin ja maton väliin, siis kaikki konsolin osat ylös ja piuhat alta ja konsoli takas kiinni. Ohessa kuva miten ne menee takapäästä maton alle. Mulla menee sieltä siis 2*RCA ja 2*kaiutinpiuhat ja auto on sedan mutta samat lääkkeet luulisi tepsivän.
                          Attached Files
                          Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                          Comment

                          • Smack
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 320
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by kooma
                            Nyt en kyllä muista ihan varmasti muuta kuin että en leikannut mitään. Mulla on sellanen muistikuva että olisin jättänyt ne konsolin ja maton väliin, siis kaikki konsolin osat ylös ja piuhat alta ja konsoli takas kiinni. Ohessa kuva miten ne menee takapäästä maton alle. Mulla menee sieltä siis 2*RCA ja 2*kaiutinpiuhat ja auto on sedan mutta samat lääkkeet luulisi tepsivän.
                            Juu, ongelma ei ole tossa kohtaa mistä otit kuvan, vaan siinä hätävilkun alla. Siitä kun ei sovi piuhat meneen jos laittaa sen konsolin takaosan paikolleen. Kai pitää sitte veistää. Iteasiassa veistinki peltiin asti mutta sitte tuli mieleen että oisko tähän viisaampaa ratkasua. Vissiin ei sitten ole.. Piuha onkin tosiaan valmiiksi vedetty, ei vaan ole vielä keskikonsolin takaosaa ruuvattu kiinni.

                            Comment

                            • kooma
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 1022
                              • Pikis

                              #15
                              Originally posted by Smack
                              Juu, ongelma ei ole tossa kohtaa mistä otit kuvan, vaan siinä hätävilkun alla. Siitä kun ei sovi piuhat meneen jos laittaa sen konsolin takaosan paikolleen. Kai pitää sitte veistää. Iteasiassa veistinki peltiin asti mutta sitte tuli mieleen että oisko tähän viisaampaa ratkasua. Vissiin ei sitten ole.. Piuha onkin tosiaan valmiiksi vedetty, ei vaan ole vielä keskikonsolin takaosaa ruuvattu kiinni.
                              Joo toi kuva oli ainoa mikä mulla oli edes hiukan tuolta suunnalta, laitoin että jos vaikka antaa vinkkiä tuon kohdan toteutuksesta. En muista kyllä tuon hätävilkun tienoon olleen ongelmallinen, ainoa isompi pään raapiminen tuli siitä että miten sen kyynärnojahässäkän saa purettua. Mun muistikuva on että mulla piuhat menee sen etu ja takaosan sauman kohdalla koko konsolin alta. Etuosa mulla ei ollut kokonaan irti mutta melkein.
                              Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎