Onko kenelläkään kokemusta tilanteesta jossa NBT Evon navigointi hajoaa auton i-levelin päivityksen yhteydessä?
Autoni kävi merkkikorjaamolla ja siihen jouduttiin vaihtamaan uusi osa jolla ei ole mitään tekoa nbt:n kanssa. Kuulemma uusi osa oli uudemmalla softaversiolla kuin auto, ja sen johdosta korjaamo joutui päivittämään koko auton ohjelmistot. Tämän pitäisi varmaan olla kaikin puolin hyvä asia, mutta sen yhteydessä auton navigointi hajosi. Itse en ikinä nähnyt miten se hajosi, mutta korjaamo soitti häntä koipien välissä että navigointi ei aktivoidu ja että näitä sattuu silloin tällöin kun päivityksiä tehdään (eli että ei mitään yllättävää). Olivat aidosti pahoillaan että homma meni pieleen. He yrittivät ohjelmoida autoa uudelleen, mutta se ei kuulemma mennyt läpi. Homma tuli kuntoon kun BMW etänä ilmeisesti Saksasta jollain tavalla puukotti NBT:n kuntoon isommilla oikeuksilla.
Jäin kuitenkin miettimään miksi näin olisi voinut käydä. En keksi mitään järkevää syytä ja toisaalta merkkiliike ei myöskään sanonut mitään muuta kuin että näitä sattuu joskus. Voisiko taustalla ehkä olla se, että autoon oli aikaisemmin aktivoitu jonkun ei-bmw-nettipalvelun kautta Carplay ja tämä ominaisuus näytti hävinneen kun auton hain takaisin? Vai olisiko kyseessä vain "näitä sattuu joskus" tyyppinen tilanne kuten korjaamo sanoi?
Kävin tämän jälkeen Bimmercodella katsomassa mitä HU_NBT_EVO moduulille kuuluu, mutta ohjelmisto herjaa "rejected activation codesta" Carplayn ja muutaman muunkin ominaisuuden kohdalla joita en tiennyt autossa olevan. Ei kellään ole ideoita millä nuo rejected activation codet saa pois (Bimmercode ei suostu sen takia koodaamaan kyseistä moduulia) ja että voisiko tuo aiheuttaa päänvaivaa jos joku päivä autoon vaihdetaan taas joku osa ja koko auto pitää päivittää? Tavallaan vaan haluaisin varmistaa että seuraavalla kerralla päivitykset eivät mene pieleen ja että ihan sama onko autossa Carplaytä vai ei.
Autoni kävi merkkikorjaamolla ja siihen jouduttiin vaihtamaan uusi osa jolla ei ole mitään tekoa nbt:n kanssa. Kuulemma uusi osa oli uudemmalla softaversiolla kuin auto, ja sen johdosta korjaamo joutui päivittämään koko auton ohjelmistot. Tämän pitäisi varmaan olla kaikin puolin hyvä asia, mutta sen yhteydessä auton navigointi hajosi. Itse en ikinä nähnyt miten se hajosi, mutta korjaamo soitti häntä koipien välissä että navigointi ei aktivoidu ja että näitä sattuu silloin tällöin kun päivityksiä tehdään (eli että ei mitään yllättävää). Olivat aidosti pahoillaan että homma meni pieleen. He yrittivät ohjelmoida autoa uudelleen, mutta se ei kuulemma mennyt läpi. Homma tuli kuntoon kun BMW etänä ilmeisesti Saksasta jollain tavalla puukotti NBT:n kuntoon isommilla oikeuksilla.
Jäin kuitenkin miettimään miksi näin olisi voinut käydä. En keksi mitään järkevää syytä ja toisaalta merkkiliike ei myöskään sanonut mitään muuta kuin että näitä sattuu joskus. Voisiko taustalla ehkä olla se, että autoon oli aikaisemmin aktivoitu jonkun ei-bmw-nettipalvelun kautta Carplay ja tämä ominaisuus näytti hävinneen kun auton hain takaisin? Vai olisiko kyseessä vain "näitä sattuu joskus" tyyppinen tilanne kuten korjaamo sanoi?
Kävin tämän jälkeen Bimmercodella katsomassa mitä HU_NBT_EVO moduulille kuuluu, mutta ohjelmisto herjaa "rejected activation codesta" Carplayn ja muutaman muunkin ominaisuuden kohdalla joita en tiennyt autossa olevan. Ei kellään ole ideoita millä nuo rejected activation codet saa pois (Bimmercode ei suostu sen takia koodaamaan kyseistä moduulia) ja että voisiko tuo aiheuttaa päänvaivaa jos joku päivä autoon vaihdetaan taas joku osa ja koko auto pitää päivittää? Tavallaan vaan haluaisin varmistaa että seuraavalla kerralla päivitykset eivät mene pieleen ja että ihan sama onko autossa Carplaytä vai ei.
Comment