Announcement

Collapse
No announcement yet.

Subin kuuluvuus kontista

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mankka
    Bimmer Fanatic
    • Apr 2003
    • 242

    Subin kuuluvuus kontista

    Vaikuttaako takakonttiin sijoitetun subin kuuluvuuteen ja äänenlaatuun se, että onko matkustamoon mitään aukkoja takakontista vai ei? Lähinnä mietin, että vaikuttaako hattuhyllyssä olevat kaiuttimen reiät subin kuuluvuuteen?
    Audi S3 Sedan MY15
    Sierra Cosworth -88

    EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S
  • tmth
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2004
    • 2194
    • Kangasala

    #2
    Kyllä ne reijät vaikuttaa siihen suuntaan, että paremmin kuuluu.

    F10 & R55
    ex:
    E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

    Comment

    • bmwcruiser
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 412
      • Lappeenranta

      #3
      Ja jos sulla on suljettu kotelo, ni vaikuttaa myös se subin paikka siellä kontissa..
      E30

      Comment

      • mankka
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 242

        #4
        Originally posted by tmth
        Kyllä ne reijät vaikuttaa siihen suuntaan, että paremmin kuuluu.
        Kuinkakohan suuri ero on rei'ittämättömän ja reiällisen hattuhyllyn välillä? Huomaakohan eron helposti?
        Audi S3 Sedan MY15
        Sierra Cosworth -88

        EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S

        Comment

        • tmth
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2004
          • 2194
          • Kangasala

          #5
          Joskus sierrassa aikoinaan kokeilin ottaa takakaiuttimet pois, niin kyllä ero oli huomattava. Subi oli suljetussa kotelossa elementti taaksepäin.

          F10 & R55
          ex:
          E91 320i, R55 Mini Cooper Clubman, E39 523i, E61 520d, E39 525i touring, E46 320i, F10 520d, E91 320d, E39 M5, E60 520i, E46 330Ci, E39 525i, E36 325iA coupe, E36 320i Cabrio, E39 523i, E39 523iA, E36 318iS coupe M-Technic, E32 735i Kailine, E34 530i M-Technic touring, E34 540i, E30 316i, E30 325iA cabrio, E34 525tds touring, E34 535i M-Technic, E36 318iS coupe, E34 520iA, E30 318i, E30 316i, E30 316

          Comment

          • -Dobermann-
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2002
            • 1021
            • Jyväskylä

            #6
            Originally posted by tmth
            Joskus sierrassa aikoinaan kokeilin ottaa takakaiuttimet pois, niin kyllä ero oli huomattava. Subi oli suljetussa kotelossa elementti taaksepäin.
            ja mitä itse joskus aikoinaan Sierralla tein, oli että ne kaadoin ne takapenkit kenolleen kun siellä ei kukaan matkustanut niin johan alko jytkimään !

            Comment

            • mankka
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2003
              • 242

              #7
              Originally posted by tmth
              Joskus sierrassa aikoinaan kokeilin ottaa takakaiuttimet pois, niin kyllä ero oli huomattava. Subi oli suljetussa kotelossa elementti taaksepäin.
              Mulla on myös subi suljetussa kotelossa elementti taaksepäin suunnattuna. Reiätön hattuhylly olisi huomattavasti paremman näköinen, mutta ei sekään ole kivaa jos subi ei enää kuulu kunnolla. Joutuuko tässä nyt modifioimaan hattuhyllyyn jotkin ritilät, joista ääni pääsee tulvimaan koppiin.
              Audi S3 Sedan MY15
              Sierra Cosworth -88

              EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S

              Comment

              • hypodermic
                Bimmer Rookie
                • May 2004
                • 117
                • Jyväskylä

                #8
                Originally posted by mankka
                Mulla on myös subi suljetussa kotelossa elementti taaksepäin suunnattuna. Reiätön hattuhylly olisi huomattavasti paremman näköinen, mutta ei sekään ole kivaa jos subi ei enää kuulu kunnolla. Joutuuko tässä nyt modifioimaan hattuhyllyyn jotkin ritilät, joista ääni pääsee tulvimaan koppiin.
                Itelläni ainakin on vanhojen 6x9:ien ritilät niiden reikien päällä ja ihan jees näkönen se minusta on, ja soi paljon paremmin kun ne reiät siellä joka tapauksessa on.
                Ex: E30 318i

                Comment

                • mankka
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2003
                  • 242

                  #9
                  Originally posted by hypodermic
                  Itelläni ainakin on vanhojen 6x9:ien ritilät niiden reikien päällä ja ihan jees näkönen se minusta on, ja soi paljon paremmin kun ne reiät siellä joka tapauksessa on.
                  Niin mullakin on tällähetkellä vanhat takakajareiden ritilät aukkoja peittämässä. Ulkonäöllisesti ritilät voisi mielestäni toteuttaa hienomminkin, vaikka eiväthän ne sieltä paljon näy.
                  Audi S3 Sedan MY15
                  Sierra Cosworth -88

                  EX: BMW M5 -99, BMW 330 -01, Mini Cooper S

                  Comment

                  • LiLHezz
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2005
                    • 647
                    • Pilpala / Riihimäki

                    #10
                    Mitään reikiä tarvi.. Kunnon suppari(t) ja tarpeeks tehokas vahvari ni kyl kuuluu
                    Nimim. kokemusta on.
                    Vanha viidakon laki "jos etuveto olis parempi ku takaveto ni vormulatki vetäis eestä.. ne on nääs haitekkiä"

                    E30 325iXA Touring
                    Lizzy - '82
                    Jättiprojekti

                    Comment

                    • Laakeri
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2005
                      • 983
                      • Rovaniemi

                      #11
                      E36:sessa sain ainakin hyvin kuuluun siten, että revin alkuperäiset takakajarit pois, ei niistä ollu ku harmia. Kontin räminä helpotti hieman ja takakajarit ei särje nyt kokoaikaa. Dynamicsin pro 12D4:nen studion päätteellä kyllä tuuttaa niin, että alkaa jo paine tuntuun korvissa, eli vähän turhankin hyvin Ääni kyllä on mielestäni parempilaatuinen nyt. Nyt tarkotuksena on rakennella pieni korotus hattyhyllylle, johon tulis 6½" koksut, että takanakin kuuluu muutakin kuin tuo subi.
                      E34 S38B38
                      E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                      2gen RAM 5.9 cummins

                      Comment

                      • Japs
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2004
                        • 193
                        • Turku

                        #12
                        Jos meinaat sen hattuhyllyn pilhoa, tee siitä subista refleksi ja putki hyllyn läpi kabiinin puolelle, toimii
                        -Turku Connection-

                        Comment

                        • habaracing
                          BTCF Member
                          • Dec 2002
                          • 1043
                          • Vantaa

                          #13
                          tuossa yksi tapa, jolla paine tulee varmasti kabiinin puolelle, eikä kontin luukkukaan pärise... Auto on tosin e30, mutta kyllähän tuon voi toteutta e36:kin... Hattuhyllyllä 2x spl dynamics pro 12d4...
                          Last edited by habaracing; 04-07-2006, 22:06.
                          EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
                          e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

                          https://www.facebook.com/carbonracingteam/

                          Comment

                          • tepi_
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2185
                            • TKu

                            #14
                            Originally posted by habaracing
                            tuossa yksi tapa, jolla paine tulee varmasti kabiinin puolelle, eikä kontin luukkukaan pärise... Auto on tosi e30, mutta kyllähän tuon voi toteutta e36:kin... Hattuhyllyllä 2x spl dynamics pro 12d4...
                            Saatana lähtee koko takalasi hevonhelvettiin ku laittaa kunnol jytkyttään...

                            Comment

                            • habaracing
                              BTCF Member
                              • Dec 2002
                              • 1043
                              • Vantaa

                              #15
                              Originally posted by tepi_
                              Saatana lähtee koko takalasi hevonhelvettiin ku laittaa kunnol jytkyttään...
                              subeja ajetaan yhdellä spl dyn digillä 1 ohmiin, ja hyvin tuntuu takalasi kestävä paikoillaan....
                              EX Bimmers: e30 318, e30 316i, e36 325i coupe,
                              e30 325i Touring, e30 316i bavaria, e30 316i, e30 318i, e30 320i, e34 520i, e36 M3, e36 325i Xtreme, e36 325i "xtreme"/jäärata, e91 325d, f31 320d msport

                              https://www.facebook.com/carbonracingteam/

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎