Announcement

Collapse
No announcement yet.

Humppakoneet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Dr^Mayhem
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 482
    • Länsi

    Humppakoneet

    Tollaset soittimet sitten lykkäsin autoon seuraavaks pitäiskin sitten hommata subbaria ja vahvistinta.
    Kellään mitään hyvää vahvistin/subbari ideaa joka olis järkihintanen?luulisin että ei millään ihan mehunkeitin vehkeillä tartte ruveta edes yrittään koska melko eristetty taitaa tuo E34:n takakontti olla... eli kuuluko joku 12" subi jo myöskin matkustamon puolelle?kokemuksia?
    Last edited by Dr^Mayhem; 21-11-2005, 01:22.
  • Dr^Mayhem
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2005
    • 482
    • Länsi

    #2
    No tuossa on noista uusista kuva....

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17841
      • PKS

      #3
      Siirretty Auto Hifi puolelle.
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Vilhosuuri
        Bimmer Rookie
        • Nov 2005
        • 139
        • Nurmijärvi

        #4
        Originally posted by Dr^Mayhem
        Tollaset soittimet sitten lykkäsin autoon seuraavaks pitäiskin sitten hommata subbaria ja vahvistinta.
        Kellään mitään hyvää vahvistin/subbari ideaa joka olis järkihintanen?luulisin että ei millään ihan mehunkeitin vehkeillä tartte ruveta edes yrittään koska melko eristetty taitaa tuo E34:n takakontti olla... eli kuuluko joku 12" subi jo myöskin matkustamon puolelle?kokemuksia?
        Omasta kokemuksesta ainoa oikeasti toimiva ratkaisu on tehdä kotelo joka on takapenkin selkänojaa vasten ja elementti hengittää tiiviisti suksiluukun kautta matkustamoon. Tällä rakenteella riittää jo laadukas 10" ja kunnon pääte riittävät mennen tullen.
        Kysymyshän kuuluu että mikä on järkihintainen? 200e? 500e? 1500e?
        Mulla olisi ainakin päätteeksi myynnissä Diamond audion D-luokkalainen 1x600w 2ohm. Riittää varmasti pahinpaan tarpeeseen.

        vnu
        Alla riippuen ajasta ja paikasta:

        Bmw E30 316 -87
        Bmw E34 "525i" -89
        Citroen DS23 -73
        Citroen Saxo 1.4 -99
        AS-202 Bravo

        Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

        Comment

        • Dr^Mayhem
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 482
          • Länsi

          #5
          mielessäni oli kanssa tuo suksiluukku viritelmä, koska veljen autossakaan ei kymppi tuumaisella matkustamon puolelle juurikaan ääntä saanut, ellei elementti ollut tiiviisti kiinni suksiluukussa.

          hinnoista nyt en sen suuremmin osaa vielä sanoa, mutta jos suunnilleen 300€ vahvistimen ja reiluun 200€ sais subbarin, niin oltaisiin aika realistisissä hinnoissa.

          Sitten vielä kävi tällainen villi idea mielessä, että kun oon nähnyt että subbarin voi asentaa laatikkoon ns. väärinpäin eli magneetti on kotelon ulkopuolella, miten tämä toimii ja mitä pitää ottaa huomioon?

          Comment

          • Vilhosuuri
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 139
            • Nurmijärvi

            #6
            Originally posted by Dr^Mayhem
            mielessäni oli kanssa tuo suksiluukku viritelmä, koska veljen autossakaan ei kymppi tuumaisella matkustamon puolelle juurikaan ääntä saanut, ellei elementti ollut tiiviisti kiinni suksiluukussa.

            hinnoista nyt en sen suuremmin osaa vielä sanoa, mutta jos suunnilleen 300€ vahvistimen ja reiluun 200€ sais subbarin, niin oltaisiin aika realistisissä hinnoissa.

            Sitten vielä kävi tällainen villi idea mielessä, että kun oon nähnyt että subbarin voi asentaa laatikkoon ns. väärinpäin eli magneetti on kotelon ulkopuolella, miten tämä toimii ja mitä pitää ottaa huomioon?
            Se on ihan sama onko elementti magneetti sisään vai ulospäin kotelossa. Juu, joku voi nyt alkaa kiukutella että silloinhan kotelon tilavuus muuttuu. Sanottakoon nyt että pelkän vaimennusaineen vaikutus elementin näkemään kotelotilavuuteen on pahimmillaan 25%...
            Eli jos haluaa näyttävää asennusta niin tuolla tavalla saa aikaan. Ainoa asia kai mitä pitää hieman tarkkailla on johtojen kiinnitys elementtiin.

            Tuo mun pääte lähtisi 250e. Ovh on ollut muistaakseni 599e...

            vnu
            Alla riippuen ajasta ja paikasta:

            Bmw E30 316 -87
            Bmw E34 "525i" -89
            Citroen DS23 -73
            Citroen Saxo 1.4 -99
            AS-202 Bravo

            Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

            Comment

            • Dr^Mayhem
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2005
              • 482
              • Länsi

              #7
              Noh, joulunaika lähenee täytyy sopia pukin kanssa vähän, että jos tois mulle vaikka vahvistimen, minkälainen subbari sulla on tuossa vahvistimessa kiinni ollut? en paljookaan tiedä noista vahvisti ja subbari jutuista, mutta tuohan taitaa olla jo aika tehokas vahvistin. Kuinka vanha? toimii Normaalisti? mainosta ny vähän minkälainen se on.

              Comment

              • Loossi
                Bimmer Rookie
                • Nov 2005
                • 69

                #8
                juu

                Itse olen halvanhifin kannattaja,mutta kokemuksia on myös kalleista projekteista.Mitäkö tuo halpahifi sitten tarkoittaa?Noh,puretaan vaikka suhteelliset laadukkaat kotikaijuttimet,joissa on käytetty hyviä elementtejä.Esimerkiksi itse ajattelin purkaa seuraavaksi Audio pro stage 6:t joiden basso elementeissä varmasti löytyy tarpeeksi potkua.Ja mukavinta kaikessa on,että niitä on 4 ja vieläpä 10-tuumaisia.Tässä kotikaijuttimien purkuhommassa on vielä se hyvä puoli,että saat kaikki elementit hyödynnettyä,jos niin haluat.Ja käyttämällä jakosuodinta,ei soittimesta/vahvistimesta mene kuin 2 kaijutin paikkaa kahdeksalle kaijuttimelle!

                Subbareita voi sijoittaa myös takapenkkien alle.Hyvää tässä on se,että ne saa piilotettua siististi ja eivät vie tilaa pois takapaksista.Toki jotkun haluavat stereoidensa näkyvän,mutta paremmin ne soivat takapenkin alla kuin hyvin eristetyssä takakontissa.Ja tietenkin jos hattuhyllällä on tilaa,voi sitäkin hyödyntää.

                Comment

                • Vilhosuuri
                  Bimmer Rookie
                  • Nov 2005
                  • 139
                  • Nurmijärvi

                  #9
                  Originally posted by Dr^Mayhem
                  Noh, joulunaika lähenee täytyy sopia pukin kanssa vähän, että jos tois mulle vaikka vahvistimen, minkälainen subbari sulla on tuossa vahvistimessa kiinni ollut? en paljookaan tiedä noista vahvisti ja subbari jutuista, mutta tuohan taitaa olla jo aika tehokas vahvistin. Kuinka vanha? toimii Normaalisti? mainosta ny vähän minkälainen se on.
                  Tuossa päätteessä on ollut kiinni saman valmistajan 2x4ohm keloilla oleva 12" elementti. Tuo pääte on riittävän tehokas normaaliin ja vähän kovempaankin kuunteluun. Pääte on muistaakseni ostettu pari vuotta sitten. Suurimman osan ajasta on seissyt paketissa. Sitä käytettiin yksi kilpailukausi hifipuolella. Päätteessä ei mitään vikaa. On vain jäänyt tavallaan turhaksi kun hankin paremman.

                  ja sieltä etsit D5 Class D manual
                  Siellä on tarkat tekniset tiedot.

                  Löytyy kuva.
                  Pääte on siis kromattu vaikka kuvasta ei niin voi päätellä.
                  Ainoa osa missä on sanomista on kojelautaan asennettava tasonsäätöpotikka.
                  Päätteessä hyvät liittimet= helppo astaa siististi.
                  D-luokkalainen = ei vie niin paljon virtaa.

                  vnu
                  Alla riippuen ajasta ja paikasta:

                  Bmw E30 316 -87
                  Bmw E34 "525i" -89
                  Citroen DS23 -73
                  Citroen Saxo 1.4 -99
                  AS-202 Bravo

                  Kaikki on mahdollista, se on vain asentajasta kiinni.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎