Niin, sedaneihin sopii ehkä parhaiten bandbass -subbarikotelo. Tällöin ei tarvita muutakuin refleksiputken reikä hattuhyllyyn ja painetta tulee varmasti tarpeeksi.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Subwoofer
Collapse
X
-
Totta... bandbass antaa painetta aina huomattavasti paremmin, mutta samalla myös soundi muuttuu epätarkaks.. sanoisinko pörinäks :( Oon kokeillut myös suljettuja bandbass- ja refleksi bandbass-asennuksia eri elementeillä ja onhan niissä eroja. Kotelosta tulee melko iso ja kotelo on vaikeampi mitoittaa (viritystaajuudet/kaistan leveys kannattaa laskea todella tarkkaan sopivalla ohjelmalla)bandbass-asennuksessa kuin suljetussa ja refleksissä ja elementtien parametrit vaikuttaa eniten minkä tyyppisiin koteloihin sopii mikin elementti. Kantsii katsoo kotelosuositukset elementille.Kauppareissuille: E91 325dA -07
Kesän aurinkoon: Kawasaki Z750 +Yamarin435s
Talven umpiseen: Ski-Doo Freeride 800R e-tec 137" -12
So many assholes... so few bullets.
-Ford Fairlane-
-KUOPION PUTKIMIEHET- team
Comment
-
-
Nyt kun puhuttiin noista bandbass koteloista, niin mullakin oli yks kokeilu moisella kotelollajohon oli sijoitettu Soundstreamin spl-12 subi ja painetta lähti niin et oli otsanahka silmillä :lol: ,mutta koitappa nyt sitten sovittaa siihen jotain midejä/keskiäänisiä, kun ko.kotelon taajuus alue on todella suppea.
Comment
-
-
Mulla on ongelma ratkaistu siten, että elementti on suksiluukusta eteenpäin 30L suljetussa kotelossa. Aloittaessani projektia hieman pelkäsin, että äänen suunnan pystyisi kuulemaan helposti. Niin ei vaan käynyt ja tällähetkellä painetta irtoo aivan tarpeeksi ja sen tulosuunnasta ei ole mitään tietoa auton etupenkeillä istuessa. Kuvia voi käydä kattomassa www.audiocars.net osoitteessa. 8)
Comment
-
-
Mulla oli edellisessä autossa pari 12" CW:n elementtiä eteenpäin suunnattuna ja
soi tosi huonosti. Kotelon kääntäminen taaksepäin paransi sointia huomattavasti.
Tietenkin aikalailla autokohtaista, mutta yleensä eteenpäin suunnattuna ei soi kovin
hyvin.Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
-
Ei sillä tiiviydellä ole suurtakaan merkitystä. Nuo bassojen ääniaallot tulee aika
paksun seinän läpi. Onhan esim. 100Hz ääniaallon pituus n. 3.4 metriä. Bandbass
soi aina kovasti - tietyllä taajuusalueella. Itsellä on suljetussa kotelossa 12" elementti
vararengaskotelossa ja soi melko kivasti.Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
-
onhan matalilla taajuuksilla aallonpituus pitkä mutta hauska juttu vaan ettei ne bassot tahdo kuulua kunnolla jos kontti on tarpeeksi tiivis ja paineet ei pääse kunnolla ohjaamon puolelle...All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
mulla oli viime kesänä pienessä suljetussa kotelossa elementti taakse päin suunnatuna ja olin positiivisesti yllättynyt! elementti ei edes ollut mikään huippu hyvä.
kaverin späläriä samassa kotelossa käytettiin ja voin sanoa että tuli voimalla bassot ja matalalle meni.F33 435d Mineral-grau metallic
K40 K1200s sondermodell
Comment
-
-
Paljon pikkusubeja?
Kävi vaan mielessä että eikö periaatteessa voisi härskisti laittaa subbareita hattuhyllylle suoraan, mitä sinne nyt sitten mahtuisikin, vaikka neljä kasituumaista tai pari kymppiä ja pari kasia?
PAKKO sen on soida paremmin kuin pari 12" suljetussa takaluukussa :-)
Jos ei free-air -asennukset innosta niin pari kunnon subbaria hattuhyllylle ja niiden alle rakentamaan koteloita. Tulee ainakin audiofiilien kannalta homma hoidettua kunnialla kotiin.
Henkka
"Mitäs sitä kaiuttimia takaluukkuun laittamaan, kabiinissa musiikkia kuunnellaan"1984 BMW 518i
1986 MB 300D aut.
Comment
-
Comment