Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 e34 subbarit

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • volba
    Bimmer Rookie
    • Nov 2005
    • 48

    M5 e34 subbarit

    oisko kellään hifisti specialistilla ideaa ongelmaan.....

    olisin laittamassa subeja. Joku on asentanut hattuhyllylle 2x10 subit ja 6 1/2 erillis sarjan.. mut subit toimii tällä hetkella free aireina..

    haluaisin vaihtaa noi subit suljetuiks mut kun jos otan ton vanhan setin pois jää kammot reijät h-hyllyyyn

    enkä haluis laittaa toisia free aireja tilalle (vanhat rämisee kun pelti purkit)
  • Redain
    Bimmer Fanatic
    • May 2004
    • 506
    • Turku

    #2
    Originally posted by volba
    oisko kellään hifisti specialistilla ideaa ongelmaan.....

    olisin laittamassa subeja. Joku on asentanut hattuhyllylle 2x10 subit ja 6 1/2 erillis sarjan.. mut subit toimii tällä hetkella free aireina..

    haluaisin vaihtaa noi subit suljetuiks mut kun jos otan ton vanhan setin pois jää kammot reijät h-hyllyyyn

    enkä haluis laittaa toisia free aireja tilalle (vanhat rämisee kun pelti purkit)
    Ihan OT:nä et onks se joku harrastus laittaa just ne 2* 10" subit siihen hattuhylluun?
    Itsellä kävi sama kun ostin E34:sen mut onneks siin ei oltu sentään hattuhyllyä rikottu
    Verhoilutyöt, vikakoodin luenta, hiekkapuhallustyöt Turku, Rauma seudulla. Yhteydet yv tai Redain(at)gmail.com

    Comment

    • asuzag
      Bimmer Rookie
      • Mar 2004
      • 163
      • Oulu/Jämsä

      #3
      itellä on tehty myös reiät 2x8" subeille edellisen omistajan toimesta..mulla peittää ainakin ihan hyvin kun on elementtien kohtuu tiheät verkot vielä reikien päällä..ei näytä niin rumalta
      1hp/1kg....ei mihkään

      Comment

      • kooma
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2004
        • 1017
        • Pikis

        #4
        Originally posted by volba
        olisin laittamassa subeja. Joku on asentanut hattuhyllylle 2x10 subit ja 6 1/2 erillis sarjan.. mut subit toimii tällä hetkella free aireina..

        haluaisin vaihtaa noi subit suljetuiks mut kun jos otan ton vanhan setin pois jää kammot reijät h-hyllyyyn

        enkä haluis laittaa toisia free aireja tilalle (vanhat rämisee kun pelti purkit)
        Muutama vaihtoehto:

        1. Ehjä hattuhylly rompparilta
        2. Ritilät reikien päälle jotta ääni pääsee kabiiniin (oletan että tarkoitit laittaa ne kympit konttiin)
        3. Teet kotelot niin että ripustat ne hattuhyllyn alle nykyisten reikien kohdalle

        Ehdotus: vaihtoehto #2 ja yks laadukas subi elementti konttiin. Onko ne kuuspuolikkaat myös free-airina kontin puolelle?
        Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

        Comment

        • volba
          Bimmer Rookie
          • Nov 2005
          • 48

          #5
          Originally posted by kooma
          Muutama vaihtoehto:

          1. Ehjä hattuhylly rompparilta
          2. Ritilät reikien päälle jotta ääni pääsee kabiiniin (oletan että tarkoitit laittaa ne kympit konttiin)
          3. Teet kotelot niin että ripustat ne hattuhyllyn alle nykyisten reikien kohdalle

          Ehdotus: vaihtoehto #2 ja yks laadukas subi elementti konttiin. Onko ne kuuspuolikkaat myös free-airina kontin puolelle?

          6 1/2 ei oo free aireja..

          just tos frendinkaa mietittiin et jos laittais 8 suljettuina 10 reikien kohalle ja pulttais jotenkin kiinni h-hyllyyn.tai vaikka tuki tangot alas päin suunnattuna.. sais vahvarit kiinni jos tekis jonkun telineen sille vielä..

          täytyy rakentaa siihen sopivat korotus palat jotta saa 8 samoille kohdille kun 10 on nyt.. ja´uus erillis srj.

          Comment

          • volba
            Bimmer Rookie
            • Nov 2005
            • 48

            #6
            Originally posted by 320i
            Ihan OT:nä et onks se joku harrastus laittaa just ne 2* 10" subit siihen hattuhylluun?
            Itsellä kävi sama kun ostin E34:sen mut onneks siin ei oltu sentään hattuhyllyä rikottu

            itellä on joku leikannu pellinkin siit h-hyllyn alta..ihan kiva.
            mahtanu olla mukava urakka..

            varmaankin subien asennus sýynä siihen on se että e34 kontti on aika tiivis ettei subi kuulu ellei oo pirusti tehoo EHKÄ???

            mut kyl tää täs kehittyy kunhan saadaa projekti alkuun täytyy laittaa siit sit kuvii kui on toteutettu..

            Comment

            • an13
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2005
              • 260

              #7
              Originally posted by volba
              varmaankin subien asennus sýynä siihen on se että e34 kontti on aika tiivis ettei subi kuulu ellei oo pirusti tehoo EHKÄ???
              Onkos M5:ssä suksiluukkua tai optiota, laitoin E34:ään 1x10" elementin suksiluukun aukkoa vasten, leikkasin sen pellin pois kun ei ole laskeutuvaa kyynärnojaakaan. Suljettu kotelo takaselkänojan peltiin kiinni sen ympärille. Silleen ilmaan, että kontin pohjaverhoilut säilyy ehjänä. Ihan hyvin jumputtaa sisälle pehmusteiden läpi.
              ex-535iA E34

              Comment

              • kooma
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1017
                • Pikis

                #8
                Originally posted by volba
                just tos frendinkaa mietittiin et jos laittais 8 suljettuina 10 reikien kohalle ja pulttais jotenkin kiinni h-hyllyyn.tai vaikka tuki tangot alas päin suunnattuna.. sais vahvarit kiinni jos tekis jonkun telineen sille vielä..

                täytyy rakentaa siihen sopivat korotus palat jotta saa 8 samoille kohdille kun 10 on nyt.. ja´uus erillis srj.
                Tee ensin sopiva korotusrinkula / MDF levy hässäkkä jonka ruuvaat tukevasti kiinni pellin alle, ruuvit yläpuolelta (laitat sen frendin kontin puolelle pitelemään siitä kiinni). Sitten kun se on valmis niin ruuvaat ne subbari kotelot ja vahvarin alakautta siihen levyyn kiinni. Voi sen tietty yhtenäkin pakettina tehdä jos kaipaa lisähaastetta

                Tuskin tarvii kummempaa tukea ellei se hattuhyllyn alunen ihan emmentaaliksi ole vedetty.
                Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                Comment

                Working...
                X
                😀
                🥰
                🤢
                😎
                😡
                👍
                👎