Announcement

Collapse
No announcement yet.

apua vahvistimien/subin valintaan ja kotelon rakentamiseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jeemu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 1844
    • 67700

    #16
    Kyllähän sitä suositellaan valmistajasta riipuen 15tunnista ylöpäin.
    B M W X 5. kotina_matkailuvaunu

    Comment

    • pyroz
      BTCF Member
      • Nov 2002
      • 6730
      • PK-seutu

      #17
      Originally posted by narzn
      Selittäkää minulle jos vain viitsitte, että jos tahtoisin autooni täysaktiivisen setin, niin mitä se vaatisi. Ihan vaikka kaikki merkit ja hinnat yms hilppeet. Mitä tulisi maksamaan? Entä passiivinen (miten kirjoitetaankaan) setti.
      Aktiivisetti = Jokaiselle kaiutinelementille oma vahvistinkanava.
      S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

      Comment

      • herni
        BTCF Member
        • Mar 2005
        • 264
        • Kalajoki

        #18
        tossahan on jollain myydään autohifi puolella xetecin x 440,5 osta se ni saat sen aktiivisetin toteutettua!
        e91 330d m-sport
        ex: e39 530da m-sport
        ex: e39 535i m-sport
        ex: e28 518i
        ex: e36 320

        Comment

        • .:miksu:.
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2004
          • 352

          #19
          Originally posted by Tumppa
          mielestäni paremmin saat soimaan tuon elementin suljetussa kotelossa eikä tarvi koko kontin vievää lootaa väsätä.
          Juuri näin, noitten VQ subbarien idea just on että elementti saadaan toimiin hyvin erilaisissa koteloissa ja nimen omaan PIENISSÄ SULJETUISSA!!! Jos sulla on olemassa joku suljettu kotelo laita siihen ja valitte niillä magneetin keskiosan rauta holkeilla sille kotelolle lähimmäs osuva Q-arvo (manuaaleissa) ja kokeile sillä. Jos ei miellytä korvaa tee manuaalin suositusten mukanen suljettu. Refleksi ihan viimesenä vaihtoehtona jos mikään muu ei korvaa miellytä..

          Comment

          • jmarjamaa
            Bimmer Rookie
            • Oct 2002
            • 92
            • Kerava city

            #20
            joo...

            kaikki kotelotyypit saa soimaan kun tietää mitä tekee, ei se sujlettu aina välttämättä ole paras ratkaisu! tosin helpoin oikotie onneen luulisi óikean hifistin tietävän senkin...
            autosoundissa oli mielenkiintoinen kilpailukin tässä koskien näitä vaikeampia kotelotyyppejä koskien...
            kyseinen elementti toimii kyllä aika kivasti suljetussa, nykytrendi vaatimuksien mukaisesti.
            saa pelittämään kyllä erilaisissa refleksi ratkaisuissakin.
            ja jos kyseinen henkilö haluaa vähän enemmän painetta kuin absoluuttisen hyvää soundia subi päältä, voi refleksiäkin kokeilla, vaikka ei onnistuisikaan aivan parhaalla tavalla.
            ja jos subia alkaa hiomaan oikein timantiksi, on varmaankin etupään elementtien suuntaus, tarkat jaot, ja viiveet selvitetty ja testattu toimiviksi????
            elementtien sijoittelu kyseiseen autoon optimi?
            subin alimmilla taajuuksilla suurenkaan särön kuuleminen useissa tapauksissa on lähes mahdotonta, en ymmärrä miksi subbarin räplääminen on aina se eka ja kaikkein tärkein juttu...
            voevoe sanon minä!

            esimerkki:
            perinteinen hattuhylly asennus ja mankalla rääkätään kuusysejä, ja sekaan kovalla innolla laskettu subikotelo ja KAUHEE vahvistin!

            ja mitäköhän tällä esimerkillä saavutetaan?
            sitä sujletun kotelon ihanaista tarkkuutta ja mahtavaa itegroitumista muuhun järjestelmään? ...


            keskittykää hyvät ihmiset viimeisenä siihen jutkuttimeen siellä kontissa, jookosta?

            vanhalla äijällä sydäntä särkee tällaanen tärkeysjärjestys...

            ei herneitä...
            Last edited by jmarjamaa; 14-01-2006, 22:19.
            E82 135i Coupe M-Sport @ 428Hp
            Z32 Fairlady TwinTurbo @ 520Hp

            EX:
            e46 330dA m-sport II touring

            Comment

            • narzn
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2005
              • 279
              • Helsinki

              #21
              Nuorille ja nuorenmielisille se paine on tärkeää! Etenkin, kun sitä rinkiä ajellaan perjantai iltaisin.

              Tuli muuten ostettua tuo hifipuolellakin myynnissä ollut Xetec Xircuit 440.5 vahvistin, kiitoksia kaikille neuvoista. Nyt vain pitää alkaa etsimään omalle lompakolle sopivaa soitinta ja erillis-sarjaa. Muutama hyvä ehdokas jo löytynyt.

              Comment

              • nicnac
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2003
                • 329
                • Lapua

                #22
                no jos sen ringin mieliksi niitä alkaa rakentamaan niin saa unohtaa jonkun yhden subin...4kpl 12" tuplakelaasia niin alkaa joku muukin vasta kuulla ne äänet...

                meidän porukalla kenellkään ei oo ollu koskaa suljettua koteloa...todettu niin monta kertaa että saa paremmin irti subbareista kun tekee soppelin kotelon...
                -Mercedes-Benz 200D AMG
                -BMW 520i -84
                -Härlyy-Taavitsoni porsteri

                Comment

                • narzn
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2005
                  • 279
                  • Helsinki

                  #23
                  Sellanen sopiva



                  XXXX:n auto

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎