Vika on tavallaan nyt korjattu. Vaihdoin sen taka-lähdön etukajareille ja toisinpäin, sitten vahvarilta käänsin rca:t toisinpäin. Nyt ei sirise tai vingu kajarit, muttei se tosta vaihdosta ollu kiinni. Nyt ei vaan sit satu olee se häiriötä antava tekijä lähellä rcaita mankan läheisyydessä, luulisin.
Originally posted by narzn
Jos joltain löytyisi koneelta kuvia hifiensä asennuksista, niin olisi mielenkiintoista ja todella mukavaa jos joku viiitisi postata niitä tänne.
Nyt on peräkontti räjähtäneen näkönen, joten kohta ainakin siellä alkaa uudet projektit. Kuvia sieltä luultavasti otetaan, kunhan nyt jaksais sen alottaa.
Nyt
Köyhä
Ennen
E39 528i Sedan M-sport Orientblau Metallic -00 E46 325i Touring M-Sport II Imolarot -04
E39 528i Sedan Schwarz II -97
E36 318i Touring Farngruen Metallic -98
E34 525ia Touring Macaoblau Metallic -92
E36 325i Sedan Fjordgrau Metallic -94
E30 320i 2d Sedan Delphin Metallic -88
E32 730i Granitsilber -92
E36 316i Sedan Dunkelgrün -93
Joskus olen kuullut jostain, että jos RCA- johot käärisi folioon niin ei vinkuis. Mutta toi voi olla niitä tee-se-itse miehen kakka puheita. Mulla kans vinku sillo ku
RCA:t ja virta johto meni samalla puolen autoa. Vaihdoin niitten paikkoija silleen että ne menee nyt eri puolin autoa ja vinkuna hävis.
Oon ihan sataprosenttisen varma ettei sun pioneerin soittimissa ole mitään vikaa, vaan sullon huono maadotus vahvistimella.
Itse meinaan aikoinaan äpöstelin yhessäautossa vahvarin maadotuksen omasta mielestäni mukamas hyvään paikkaan, ja ulisihan se ja siinä sitten vaihdeltiin rcata ja soitinta jne ja vika ei hävinnyt.
Sitten yks viisaampi neuvo että vahvistimen maajohto pitää ensinnäkin olla yhtäpaksu kun virtajohto, ja sitten se tärkein pointti:
Tee auton runkoon suoraan reikä, esm johonkin palkkiin tai sellaseen kontissa mikä on varmasti auton runkoa ja kantavaa rakennetta, sitten siitä hiot kirkkaalle pellille, kunnon lenkki siihen ja järeellä pultilla kiinni.
Elä unohda jälkeenpäin ruostesuojausta päälle.
Oon 95% varma että ujellus loppuu kun korjaat maadotuksen.
Ja huom, akulta auton runkoon pitää olla myös kunnon maa.
Oon ihan sataprosenttisen varma ettei sun pioneerin soittimissa ole mitään vikaa, vaan sullon huono maadotus vahvistimella.
Itse meinaan aikoinaan äpöstelin yhessäautossa vahvarin maadotuksen omasta mielestäni mukamas hyvään paikkaan, ja ulisihan se ja siinä sitten vaihdeltiin rcata ja soitinta jne ja vika ei hävinnyt.
Sitten yks viisaampi neuvo että vahvistimen maajohto pitää ensinnäkin olla yhtäpaksu kun virtajohto, ja sitten se tärkein pointti:
Tee auton runkoon suoraan reikä, esm johonkin palkkiin tai sellaseen kontissa mikä on varmasti auton runkoa ja kantavaa rakennetta, sitten siitä hiot kirkkaalle pellille, kunnon lenkki siihen ja järeellä pultilla kiinni.
Elä unohda jälkeenpäin ruostesuojausta päälle.
Oon 95% varma että ujellus loppuu kun korjaat maadotuksen.
Ja huom, akulta auton runkoon pitää olla myös kunnon maa.
NO tuo on kyllä testaamisen arvoinen temppu, ja maajohto ei ole oikeaoppisesti paikalla, kuten sanoit, kun silloin ku vahvarin asensin, ei koko roista saanu oikeaa maadoitusjalkaa..
Onko sulla muuten vahvistin ruuvattu suoraan auton koriin kiinni(elikkäs onko kuoret suoraan maissa kiinni?) joskus aikanaan törmäsin sellaiseen juttuun pioneer mankan kanssa että kun vahvistin oli korissa kiinni niin vinkui,mutta kun eristi sen auton rungosta niin eipä vinkunut,ilmeisesti siinä tuli joku maalenkki efekti tai vastaava?
Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....
Mulla on jokaisessa Pioneerin soittimessa ollu sellanen ongelma että subbari on aina paukahtanu kun vaihtaa kappaletta, soittimen merkki on jo vaihtunu mut ihmetyttää vieläkin... Mulla oli deh2000 ja sit deh 5100 sama vika molemmissa. Ja kyllä se vinkuminenkin taisi kuulua kun oli erillissarjat vahvareitten kautta...
Eihän tää muuten ihmetyttäisi mut kun teki saman monissa eri autoissa ja ei voi syyttää maadoitusta,rca-kaapelia 3-suojattu, virta ja rca eri puolilla jne
ongelma hävis kun ostin silloin aikanaan jvc soittimen oisko ollu joku lh7 tais jotain siinepäin
no enää ei hirveemmin innosta toi hifistely, kunha iskelmä kuuluu
Onko sulla muuten vahvistin ruuvattu suoraan auton koriin kiinni(elikkäs onko kuoret suoraan maissa kiinni?) joskus aikanaan törmäsin sellaiseen juttuun pioneer mankan kanssa että kun vahvistin oli korissa kiinni niin vinkui,mutta kun eristi sen auton rungosta niin eipä vinkunut,ilmeisesti siinä tuli joku maalenkki efekti tai vastaava?
Nyt on maahantuojaan otettu yhteyttä ja selvinnyt, että sieltä on mennyt joku ns. sulake paskaksi,kun on menty jossain elämän vaiheessa kytkemään soitin päälle ja järeässä vahvarissa ollut maadoitus päin persettä..
Eli onko jollakin tietoa, minkälainen se on siellä, kun tuskin se on mikään oikea sulake vaan joku esim. vastus mikä porsii. Ja jos löytyisi kuvia mistä se löytyy, niin homma helpottuisi ja saataisiin pioneer soimaan..
Elikkäs rca:n maafolio poikki(tai siis se suojavastus palanut) Onko siinä takuu jäljellä?
Huollossa muistaakseni kyseinen operaatio maksaa noin 80-100euroa.
Mutta kai sen itsekkin vaihtaa jos kolvi pysyy kädessä ja saa hyvin leväytettyä koko mankan osiin,stten vaan paikallistaan missä kyseinen osa on(levyn reunoja kun seuraa ja katselee niin jostain se tulee vastaa) Itse en kyllä alkaisi tuohon hommaan,vaan veisin suosiolla huoltoon,joskus vaan lukenut kyseisen osan vaihdosta juttuja.
Autossahan pitää olla kaksi toimivaa kattoluukkua....
Elikkäs rca:n maafolio poikki(tai siis se suojavastus palanut) Onko siinä takuu jäljellä?
Huollossa muistaakseni kyseinen operaatio maksaa noin 80-100euroa.
Mutta kai sen itsekkin vaihtaa jos kolvi pysyy kädessä ja saa hyvin leväytettyä koko mankan osiin,stten vaan paikallistaan missä kyseinen osa on(levyn reunoja kun seuraa ja katselee niin jostain se tulee vastaa) Itse en kyllä alkaisi tuohon hommaan,vaan veisin suosiolla huoltoon,joskus vaan lukenut kyseisen osan vaihdosta juttuja.
Eipä ole takuuta, mutta äiti on elektroniikka asentaja, niin eiköhän se sen korjaa, jos ei ihan mahoton ole.. Ja jos korjaus on noin hinnakas, niin kattoa ny mitä sille tekee.. Pirunhyvä soitin jollekkin kuka ei tarvitse rca-puolta..
Kysäseppäs tuolta Auto-sound.net palstalta neuvoja,siellä varmaan joku osaa kertoa,että mistä kyseinen vastus löytyy siitä soittimesta.
Katselin jo asian sieltä, apua ei suoraan ollut, mutta eiköhän tämä selviä kun ottaa soittimen auki.. Sen verran aukes, että siellä on ihan suoraan kohta, jossa ne maafoliot on todella ohuet ja siinä kohalla lukee että fuse, eli tarkoituksella se on tehty sinne..
Eli muistakaa muut, että Pioneerista aina ensin kokonaan virtajohto irti, ennen kuin koskee rca:n että ei käy samallalailla.. Ja takuu ei tuota korvaa, vaikka takuuta on..
Joo itelläkin alkoi vinkumaan kun laitoin erillissarjalle vahvistimen, tosin tämä vinkuminen esiintyy vain ihan pienillä äänenvoimakkuuksilla eikä ole mitenkään häiritsevää... Mutta eniten ketuttaa subbari, rupes elämään ihan omaa elämää koko pska. Ja tuohon subbarin sekoiluun näyttäs vaikuttavan tärinä aikapaljon, kun auto seisoo esim tallissa ei ole mitään ongelmaa mutta kun ajaa jossain epätasaisella tiellä alkaa subi sekoilee...? en tiedä vaikuttiko soittimen vaihto asiaan, ennen oli JVC:n soitin jolla ei mitään ongelmia nyt alpine. Tosin samalla kun vaihdoin soittimen vedin 2 uudet rca:t ja asensin erkoille vahvarin. En ole koittanut JVC:llä että onko ongelmia, vaikka laite vielä löytyy. Mihin olette vetäny maan e30:ssä? Nyt maat on vedetty vänkärinpuolelle takapenkkien takana olevaan peltiin, samaan kohtaan molempien vahvarien maat. Pitäiskö vahvarit maadoittaa eripaikkaan vai onko asialla mitään merkitystä? Mites jos vetäs maan suoraan akunnapaan, kun mulla on akku peräkontissa...? Onko sillä merkitystä jos vahvistimien ruogot on kiinni toisissaan?
Comment