Announcement

Collapse
No announcement yet.

E38 730ia -95 kaiuttimet

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jace74
    Newbiemmer
    • Dec 2005
    • 4

E38 730ia -95 kaiuttimet

Olen siis aikeissa vaihtaa nämä alkuperäiset kaiuttimet uusiin laadukkaampiin ja tarvitsisin nyt hieman tietoa.
    1. Minkä kokoiset etupään kaiuttimet ovat
    2. minkä kokoiset takapään kaiuttimet ovat.
    3. minkälaisia erillissarjoja ehdotatte kyseiseen autoon.
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2195
    • kaustinen

Mulla oli omassa verhoilu irti edestä mut en mitannut mut sanoisin mutulla et ovat 4" diskantit sit erikseen ja olivat muuten nokia:n valmistamat.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

Kawasaki zzr1100 fighter

Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

Comment

• KFZ-Koenig
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2003
      • 2900

Originally posted by Jace74
      Olen siis aikeissa vaihtaa nämä alkuperäiset kaiuttimet uusiin laadukkaampiin ja tarvitsisin nyt hieman tietoa.
      1. Minkä kokoiset etupään kaiuttimet ovat
      2. minkä kokoiset takapään kaiuttimet ovat.
      3. minkälaisia erillissarjoja ehdotatte kyseiseen autoon.
      Taitaa riippua millanen systeemi sulla on tällä hetkellä. HIFI-versioissa on etu- ja takakakstiejärjestelmän lisäks hattuhyllyllä kunnon rykmentti subbareita ja sitten perusversiossa kuten mulla, takaovissa on keskiäänet ilman diskantteja ja edessä sitten keskiäänet ja jopa diskantit. Kokoa en muista, vaikka olen ovipahveja irrotellut, eikä ETK kerro muuta kuin, että edessä ja takana on kajareissa eri osanumero. Kandee ottaa pahvit auki ja mitata. "Suunnilleenmitan" saat kun mittaat sen ritilän halkasijan ovipahvista. Kai ne ämyrit on jotain standardikokoa sentään.

Mun mielestä noi alkuperäset kajarit vielä menettelee jos asentaa esim. 10" tai 12" suppasen tuomaan vähän bassoa, mutta jos tosissaan haluat kunnon hifit, niin vaihda samalla se business-mankka professionaaliin. Sakemannien mukaan se on ainoa tie parempaan äänenlaatuun.
      Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

Comment

• japela
        Newbiemmer
        • Nov 2005
        • 10

ovat 5.25" ja melko matalassa ja pienessä kotelossa, erillinen diskantti on vaatimaton (paikka myös suuremmalle diskantille)

matalalla koroterenkaalla saa sopimaan myös hieman korkeammankin elementin, ota kuitenkin huomioon että kotelon pohja on vino ja yli 75mm magneetin kanssa saattaa tulla hankaluuksia

kannattaa säästää alkuperäiset kaulukset, jotta saat kauittimen ja ovipaneelin välin tiiviiksi
        Attached Files
        Last edited by japela; 04-02-2006, 09:19.

Comment

• Ripetti
          Bimmer Rookie
          • Nov 2011
          • 34
          • Vantaa

Kannattaako diskantteja lähteä vaihtamaan? ottelin pois ovipahvit ja ne diskantit oli kyllä niin integroitu paikoilleen, että ei niiden tilalle varmaan saisi mitenkään nätisti ja tukevasti oikein mitään? Enpä heti ainakaan keksinyt, että miten ne saisi edes pois. Mustaa tököttiä oli laitettu elementin ruuvin kantoihin enemmän kuin tarpeeksi.

Veikkaan vaan, että diskantit kyllä alkavat särkemään vähänkin voluumia nostamalla? Ja siis tarkotuksena ois ostaa erillissarja, mutta kannattaako tyytyä vain mideihin? ja luottaa, että diskanteissa riittää potku näyttivät kyllä niin surkeilta, no olihan ne nokiat

Comment

Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎