Vahvistimen maadoitus kannattaa laittaa suoraan runkoon, koska jos akussa kiinni niin voi ottaa häiriötä. Noista Autostudion "paskoista" vois sen verran sanoo et tossa yhellä kaverilla oli semmonen autostudion shampanjasarjalainen eli missä on 4 kanavaa ja tehoa antaa jonkun 4*100W. Vahvarissa oli kiinni 2 paskaa halpissubbaria. Vois sanoo että painetta tuli ihan vitusti. Vertailussa oli noin 4000 markan vehkeet eikä pärjänneet noille reilu 1000 mk asennuksille. :juo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Laturin vingunta kaiuttimissa
Collapse
X
-
Kaiken a ja o on hyvälaatuiset virta/signaali johdot eikä rca johtoina missään nimessä sitä 1mm paksua biltema piuhaa! ja virta johdot riittävän paksut ja eristetyt, ja tietysti kunnon liittimet, niin eiköhän vinkunan pitäs loppua. ja vaikka noita Autostudion vahvistimia haukutaan, niin ainoa miinus mielestäni on etteivät kestä monona 2 ohmin kuormaa, muuten on kyllä hinta/laatu suhde kohillaan.
Comment
-
-
Originally posted by bmwm5Kaiken a ja o on hyvälaatuiset virta/signaali johdot eikä rca johtoina missään nimessä sitä 1mm paksua biltema piuhaa! ja virta johdot riittävän paksut ja eristetyt, ja tietysti kunnon liittimet, niin eiköhän vinkunan pitäs loppua. ja vaikka noita Autostudion vahvistimia haukutaan, niin ainoa miinus mielestäni on etteivät kestä monona 2 ohmin kuormaa, muuten on kyllä hinta/laatu suhde kohillaan.
Miksi vahvistimeen pitää laittaa hirmu pienen resistanssin omaavia kaiuttimia? Ja siltailla ja monotella ne mahdollisimman pieneen kuormaan?
Oletkos kuullut että siitä saattaa omansa äänenlaatukin hävitä kun yrittää saada sen viimesen watin siitä vahvistimesta irti matala impedanssi kytkennöillä..
Harvemmasta vahvistimesta watit loppuvat kesken normaalikuuntelussa jossa tehoja on käytössä yleensä noin 50Wattia.
Wai eikö?E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by MlatvalaOriginally posted by bmwm5Kaiken a ja o on hyvälaatuiset virta/signaali johdot eikä rca johtoina missään nimessä sitä 1mm paksua biltema piuhaa! ja virta johdot riittävän paksut ja eristetyt, ja tietysti kunnon liittimet, niin eiköhän vinkunan pitäs loppua. ja vaikka noita Autostudion vahvistimia haukutaan, niin ainoa miinus mielestäni on etteivät kestä monona 2 ohmin kuormaa, muuten on kyllä hinta/laatu suhde kohillaan.
Miksi vahvistimeen pitää laittaa hirmu pienen resistanssin omaavia kaiuttimia? Ja siltailla ja monotella ne mahdollisimman pieneen kuormaan?
Oletkos kuullut että siitä saattaa omansa äänenlaatukin hävitä kun yrittää saada sen viimesen watin siitä vahvistimesta irti matala impedanssi kytkennöillä..
Harvemmasta vahvistimesta watit loppuvat kesken normaalikuuntelussa jossa tehoja on käytössä yleensä noin 50Wattia.
Wai eikö?
Totta, normaali voimakkuuksilla ei tarvita kovinkaan tehokkaita vahvistimia
Ei ole kysymys siitä, että miksi pitää laittaa hirmu pienen resistanssin omaavia kaiuttimia, vaan siksi, että esim. monet bassot ovat tupla puhekelaisia, jotka eivät yleensä 2x4ohmin stereo asennuksella kuulosta hyvältä. voihan yhden basson tietysti kytkeä 8ohmiin, joka on ihan ok.
Vahvistimien äänenlaadusta, hyvää ei saa halvalla. Ei ole merkitystä äänenlaadullisesti vaikka vahvistinta ajaisi 0,1ohmin kuormalla, jos tuo vaan kestää sen.
Comment
-
-
Kaikki virrat toiselta puolelta kuin rca ja maadotus.... siis heräte ja tavan virta.... johtojen kohdattava vasta vahvistimella ja soittimen takana... sen takia laadukkaissa/hyvissä vahvistimessa rca tulo on eripuolella kuin virrat ja maadotukset!!!! ja akulle saman paksunen maajohto kuin on vahvistimelle tuleva virtajohto (jos kaks akkua niin molemmille hyvät maadotukset!!!!) Ei varmasti ole tuo vika soittimessa eikä vahvistimessa!!!! Folioo piuhojen ympärille on hyvä keksintö!!!!! :oops: :oops: :oops: :oops:"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...
Comment
-
-
Asia on sellanen että:
1:Rca-johdot joko menevät lähellä virtajohtoa joten vedä rca:t eri puolelta autoa
2:Jos haluat rca johdot menevän samaa puolta kuin virtajohto niin hanki paremmat suojatut rca johdot
3:Autostudio vahvistin ei ole sen huonompia kuin muut vahvistimet,hinta laatu suhde kohdallaan,ja useimmiten Autostudion vahvistimet on paremmat kuin jotkut muut saman hintaiset vahvistimet,joten niissä ei ole mitään vikaa.
Miksi muuten kaikki haukkuu Autostudio vahvistimia?? :shock:
Mulla itellä on ollut champagne series cb2200(sama kuin nykyään black chrome) ja kyllä 2x13" Focalit liikku Opelissa (143,2db) joten ei mitkään huonot ollu...
Comment
-
-
[quote="Bmw E36"]Asia on sellanen että:
1:Rca-johdot joko menevät lähellä virtajohtoa joten vedä rca:t eri puolelta autoa
2:Jos haluat rca johdot menevän samaa puolta kuin virtajohto niin hanki paremmat suojatut rca johdot
3:Autostudio vahvistin ei ole sen huonompia kuin muut vahvistimet,hinta laatu suhde kohdallaan,ja useimmiten Autostudion vahvistimet on paremmat kuin jotkut muut saman hintaiset vahvistimet,joten niissä ei ole mitään vikaa.
ASIA ON JUST NÄIN!!!"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...
Comment
-
-
[quote="nootti84"]Originally posted by Bmw E36Asia on sellanen että:
1:Rca-johdot joko menevät lähellä virtajohtoa joten vedä rca:t eri puolelta autoa
2:Jos haluat rca johdot menevän samaa puolta kuin virtajohto niin hanki paremmat suojatut rca johdot
3:Autostudio vahvistin ei ole sen huonompia kuin muut vahvistimet,hinta laatu suhde kohdallaan,ja useimmiten Autostudion vahvistimet on paremmat kuin jotkut muut saman hintaiset vahvistimet,joten niissä ei ole mitään vikaa.
ASIA ON JUST NÄIN!!!
Comment
-
-
Hehe, just joo! Se on kyllä niin että tommoset Autostudion pilipali vehkeet saa halvalla, mutta sehän on jo aikoja sitte todettua että halvalla ei saa hyvää! Joten jos sulle on aivan sama miten se mankka vinkuu (amis tyyliin) ni ostakaa ihmeessä autostudioo! Mutta, jos haluatte pikkusen parempi laatusta soundia autoon ni sitte voi varmaan pistää noi autostudion vehkeet verkonpainoks..."Fat chicks are like mopeds, they are fun to ride but you dont want your buddies to catch you riding them"
Comment
-
-
lähtökohtana vinkunoiden poistoon voidaan pitää:
-soittimella pitäs vetää omat virrat ja kunnon maa
- kunnon rca piuhat, esim kardaani tunnelin päältä, siellä harvemmin kulkee muita johtoja.
-vahvistinta ei runkoon kiinni
-jakosuotimia ei kiinni/lähelle sähkölaitteita, esim ruiskun boxiin. uudemmissa autoissa esim -01 mallin compact bemussa kaiutin piuhoja ei kestä oikein vetää lan? väylän vierestä, pelkkä johto joka menee kaiuttimeen ottaa jo häiriöitä. kokemusta on...
-tasot kohdilleen, pienikin häiriö voimistuu yllättän paljon jos ruuvataan gainit täysille...
-maadoitus kuntoon, puhtaaseen peltiin kiinni ja päälle jotain mikä estää hapettumisen
sitten näistä ohmi hommista.
kaiutin imbedanssilla on todellakin vaikutusta soundiin.
-vaimennuskerroin on suurempi isommilla ohmeilla -> vaimennuskerroin korkeampi--> bassossa parempi kontrolli.
-Sami
Comment
-
-
-Varmista kaiutinjohtojen kunto, ettei mistään ole eriste kulunut ja näin yhdistä runkoon.
-Kaapeleiden sijoitus mahdollisimman erilleen
-Vaikka kaikki pitäisi olla kunnossa ja vieläkin vinkuu, tee seuraavanlainen kokeilu: Auton ollessa käynnissä ja laitteisto päällä,irrota rca:t vahvistimesta.Jos vingunta kuuluu,vika on vahvistimessa tai sen johdotuksissa,jos ei, laita rca:t takaisin kiinni ja irrota ne alkupäästä.Jos nyt vingunta kuuluu,vika on rca:ssa. Jos ei, kytke takaisin kiinni jne. Tällä lailla käy koko järjestelmä läpi. Tällä lailla paikallistin itselläni vian yhteen rca:han ja uusimalla se vika poistui.
Tällä hetkellä (autona e36 325i) mulla on kaikki laitteet (mukaan luettuna soitin) piuhoitettu suoraan akulta, eli täysin pois auton omasta johdotuksesta. Useimmiten vingunta kuitenkin johtuu juuri maalenkistä, eli laitteiden maapotentiaalit ovat erilaiset. Joskus häiriötön ratkaisu voi syntyä vain siirtämällä maadoituspistettä 10cm!! Kerran pääsin myös häiriöistä eroon vain johdottamalla mankan suoraan akulta.530d GT F07 2010
325i E30 Cabriolet 1987
Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007
Comment
-
Comment