Announcement

Collapse
No announcement yet.

IRIS irti ja ÄKKIE!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    IRIS irti ja ÄKKIE!!

    Hii-o-hoi.
    Ei irtoa ei. Volyyminappi temmottu irti, metalli lirpukka napin alta reijjässä tungettu ääri oikealle, mutta soitin istuu kiinni ku anoppi suossa?
    Auttakee auttakee...
    EDIT: Business kasettisoitinta yritän irrottaa ja perehtyä pistokkeisiin tulevan cd päivityksen merkeissä. Kyseessä siis IRIS-näyttö (yksirivinen) ja peitelevyhän peittää myös kasettipaketin päinvastoin kuin MID-näytöllisessä.
    Last edited by WarHead; 27-03-2006, 19:59.
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -
  • Janzki
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2005
    • 4947
    • Lohja

    #2
    ei mitn
    Last edited by Janzki; 27-04-2006, 15:09.
    Sähköposti.
    IG: janzki_

    Comment

    • harald
      Bimmer Fanatic
      • Jun 2003
      • 252
      • Kaarina

      #3
      Originally posted by WarHead
      Hii-o-hoi.
      Ei irtoa ei. Volyyminappi temmottu irti, metalli lirpukka napin alta reijjässä tungettu ääri oikealle, mutta soitin istuu kiinni ku anoppi suossa?
      Auttakee auttakee...
      EDIT: Business kasettisoitinta yritän irrottaa ja perehtyä pistokkeisiin tulevan cd päivityksen merkeissä. Kyseessä siis IRIS-näyttö (yksirivinen) ja peitelevyhän peittää myös kasettipaketin päinvastoin kuin MID-näytöllisessä.
      Pitäis kyllä irrota jos lukitus on tungettu oikealle. Vedä ensin siitä vasemmasta reunasta hieman voimalla, niin pitäis lähtee tulemaan... Sen jälkeen mahdollisimman suoraan ulospäin.
      Last edited by harald; 27-03-2006, 20:51.
      W204 C350 AMG
      Toyota Corolla 1.3XI 16V
      Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

      Comment

      • WarHead
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2005
        • 774

        #4
        Alareuna, siis vasemmalta tulee jo ulos kolostaan, muttaku tuntuu tarttuvan todella jämäkästi kiinni vasemmassa yläreunasta. Asian olen ymmärtänyt niin, että vasen reuna irtoaa ensin ja sitte ei oo ku tempasta koko juuttaan paketti pihalle, muttaku ei. Eihän suoja luukkua tarvi käsitellä mitenkään?
        Väkivalta, ratkaisu niin moneen ongelmaan?
        E91 335iAT -08

        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

        Comment

        • teropa
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 3855
          • Oulu

          #5
          Itellänihän (tosin MID versio) ei ollut koko lirpukkaa siellä Volume-napin alla (ei ainakaan semmosta joka on kuvattu joka paikassa). Siellä on lirpukka, joka oli niinkuin pieni metallisilmukka. Sitä ei voi vääntää sivuun eikä ylös eikä alas. Idea oli että laitetaan meisseli sinne silmukan sisään ja sitten vain väännetään oikealle (kuten ruuvia), ja *NAKS*... MID irtosi kuin veitsi voista.

          Tero
          E60 520dA M-sport
          ---Ex
          E60 520dA, 530dA, 535dA x2, 530iA, 530xdA
          E90 330iA, 325iA, 320dA
          E39 523iA, 525iA, 530iA x3, 540iA x3, 530dA, ///M5
          E34 525iA, R.I.P. (21.01.06)

          PPL(A)

          Comment

          • harald
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2003
            • 252
            • Kaarina

            #6
            Originally posted by WarHead
            Alareuna, siis vasemmalta tulee jo ulos kolostaan, muttaku tuntuu tarttuvan todella jämäkästi kiinni vasemmassa yläreunasta. Asian olen ymmärtänyt niin, että vasen reuna irtoaa ensin ja sitte ei oo ku tempasta koko juuttaan paketti pihalle, muttaku ei. Eihän suoja luukkua tarvi käsitellä mitenkään?
            Väkivalta, ratkaisu niin moneen ongelmaan?
            Irtooko alaosa (IRIS) selvästi erikseen ? Vai tuntuuko, että koko paketti kasettisoittimineen tulee kerralla ? Jos on yhtenäinen paketti, niin sitten voi olla joku muukin kiinnityssysteemi. Kaksiosaisessa (IRIS + business CD) tuo IRIS irtoaa kyllä kuvailemallasi tavalla.
            W204 C350 AMG
            Toyota Corolla 1.3XI 16V
            Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i

            Comment

            • TJJ
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 7591
              • Jyväskylä

              #7
              Tuo taitaa olla yhtä osaa koko soitin? Silloin "oikea" tapa on kääntää se nupin alla oleva lukitus auki (ja pitää sitä auki) ja samalla pitäisi tunkea sormet kasettiluukkuun ja vetää siitä soitinta ulospäin, muistaakseni oikea reuna irtosi ensin.
              E39 528iA

              Comment

              • WarHead
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2005
                • 774

                #8
                Yhtä köntsää koko ostos. Lukitus pohjassa, sormet kasettiaukossa, tiukkoja ähkäyksiä, mutta ei. Paketti näyttäs tosiaan tarttuvan kiinni vasemmasta ja oikeasta yläreunasta. Huomenna lisätään väkivallan määrää, uittu se lähtee vaikka gramman kimpaleina, nyt se on päätetty!
                EEEdit: Paikallista asentajaa haastateltu, peitelevyn yläkulmista löytyy ruuvvit, eli listat mankan luukku osalta irti ruuvvit auki ja olut myös, purkuyritys nro 2 tänään.
                Listat mankan ympäriltä lähtenevät silleen siististi sorkkaraudalla vääntäen, vai pitääkö vapauttaa peräkontista joku vimpstaaki?
                Tässäpä tietoa tuleville sukupolville siis.
                Last edited by WarHead; 28-03-2006, 13:52.
                E91 335iAT -08

                -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                Comment

                • TROCK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 435
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by WarHead
                  Yhtä köntsää koko ostos. Lukitus pohjassa, sormet kasettiaukossa, tiukkoja ähkäyksiä, mutta ei. Paketti näyttäs tosiaan tarttuvan kiinni vasemmasta ja oikeasta yläreunasta. Huomenna lisätään väkivallan määrää, uittu se lähtee vaikka gramman kimpaleina, nyt se on päätetty!
                  EEEdit: Paikallista asentajaa haastateltu, peitelevyn yläkulmista löytyy ruuvvit, eli listat mankan luukku osalta irti ruuvvit auki ja olut myös, purkuyritys nro 2 tänään.
                  Listat mankan ympäriltä lähtenevät silleen siististi sorkkaraudalla vääntäen, vai pitääkö vapauttaa peräkontista joku vimpstaaki?
                  Tässäpä tietoa tuleville sukupolville siis.
                  Voihan noita 1-osasiakin olla monenlaisia, mutta itelläni tuommoisen kanssa ei tarvinnut aukoa mitään ruuveja tai poistaa sitä peitelevyä. Eli kuten TJJ kertoi, väännätetään vol-nupin alta "ruuvia" oikeeseen suuntaan ja samalla koukistetaan niiden sormien niveliä, jotka ovat kasettipesässä.
                  - - - - - - -
                  F10 520dA
                  ex E61 530dA, ex E39 530dA

                  Comment

                  • WarHead
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2005
                    • 774

                    #10
                    Toiseksi viimeinen kommentti

                    Hii-o-hoi
                    Dodih, elikkäs lähtihän se sieltä, nimittäin nauhakela irti massiivisten synnytytuskien kautta.
                    Eli kojelauta purettiin hanskalokeroineen, että silleen.
                    Nauhakelan ja iriksen kehikko oli RUUVVATTU kiinni kojelaudan keski osaan, eli ei ihme ettei lähteny tempomalla ja sitä lirpukkaa volyyminapin alta vääntelemällä... Maininnan arvoista on se, että lirpukka siellä tosiaan löytyy telineen sisäpinnasta, muttei silloo vitunkaan merkitystä minkään kanssa, ts. se ei mitään mihinkään lukitse/vapauta.
                    Eli meitsillä siis tämä jutska: http://www.realoem.com/bmw/showparts...58&hg=65&fg=05
                    Ja sitten siis tarvinnen adapteripiuhan tämä :

                    Ja on tarkoitus autoon istuttaa 01-mallisen BUSINESS CD MIDeineen.
                    Tässä vaiheessa voi sitte viisaammat taas kommentoida.
                    Mutta huomattiin vielä yksi ongelma, mihin tungetaan HF-sarjan piuha, nauhakelasta löytyy naarasliitin piuhalle, mutta pitääkö tämä unohtaa jos joskus saan tuon adapteripiuhan hommattu oikeanlaisena?
                    Kiesissäni alkuperäisen näköinen mankassa kimpassa toimiva HF (laturi+teline+mikit+kajarit+toiminta kimpassa mankan kaa)
                    Naamantaina, jos saan kaikki olueni imettyä, vieraillaan merkkiliikkeessä.
                    E91 335iAT -08

                    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                    Comment

                    • TJJ
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 7591
                      • Jyväskylä

                      #11
                      Mikä ihmeen kehikko siinä oli ruuvattu kiinni? Minulla oli ennen juuri samanlainen soitin ja se lähti irti kuten neuvoin ja kehikko jäi kojelautaan.

                      Sinun pitää asentaa myös johtosarja MID:ille, muuten se ei toimi. Juttua siitä:
                      E39 528iA

                      Comment

                      • WarHead
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2005
                        • 774

                        #12
                        Eli se kehikko, jossa on kiinni soitin (kasetti) ja näyttö (IRIS), tämä oli ruuvvattu kiinni konsoliin siinä keskellä.
                        Sen verra tosiaan kopeloin ostosta, että MIDille ja soittimelle on tosiaan omat pistokkeet molemmissa, eli tähänpä se epätietoisuus perustuuki, mitä ja millä varaosanumerolla meen tyrkyttään merkkiliikkeeseen ja edelleen, saanko enää HF-pakettia toimimaan?
                        Tietenki perehdympä linkkiisi, niin sieltä kai ne löytyy ajan kanssa...
                        PS. Asentaja oli purkanu näitä ennenkin, mutta oli todella ihmeissään siitä, että paketin ulossaanti vaati näin paljo purkamista. Sen verra opetti purku, että boksiin liittyen ei kaapeleita löytynyt mankan takaa.
                        E91 335iAT -08

                        -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                        Comment

                        • Moonshine
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2003
                          • 1018
                          • Järvenpää

                          #13
                          Jatketaan keskustelua tästä tunteita nostattavasta operaatiosta. Itselläni yhdistelmä Business RDS kelanauhuri ja IRIS. IRIS irtoaa kuin ilotulitteilla konsanaan, mutta se saatanan kelanauhuri istuu tiukemmassa kuin e30:n lämmityslaitteen kenno! Miten saan tuon vanhahtaneen keksinnön irti autosta repimättä koko kojelautaa paskaksi?

                          Edit: Tarkennuksena vielä että itselläni kelanauhuri ja IRIS siis erillisiä.
                          Last edited by Moonshine; 10-04-2006, 12:29.
                          "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                          Comment

                          • WarHead
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2005
                            • 774

                            #14
                            Purkamisesta

                            Niinpäs se on, että meitsillä soitin kehikkoineen (kehikossa kiinni nauhakela ja IRIS) kiinni siinä keskipaneelissa ja vielä ruuvvattuna. Eli koko oston ilmastoinin paneelistä ylöspäin irti aina kojelaudan keskellä oleviin suuttimiin asti. Niin, meitsillähän ei se etulevy ole 2-osainen vaan yksi peitelevy IRIKSEN ja soittimen päällä. Purettiin kojetaulua aika reilusti; hanskalokero mukaan luettuna (täältähän löytynee lisää pistokkeita, johon adapteripiuhoja täytynee yhdistellä)
                            Vaatii tosiaan aika suureellista purkua, mutta cd-soittimen vaihdon jälkeen vaihtelu helepompaa, nyt vaan jännittää, että mitähän NE mulle seuraavaksi myy...
                            Nyt alkuvkosta menen taas masentajan pakeille ja yritetään asentaa soitin paikalleen, ku nyt sain nuo adapteripiuhatki.
                            On muute tullu tungettua jo reippaasti hynkkyä toimenpiteseen; soitin matkahuoltoineen+alustavapurku+adapteripiuhat+lopu llinen asennusyritys. Täytynee siis kannella tyhjät pullot kauppaan, jesh
                            E91 335iAT -08

                            -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

                            Comment

                            • Moonshine
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 1018
                              • Järvenpää

                              #15
                              No, eikö kukaan ole repinyt irti noita vehkeitä? Tuntuu melko typerältä purkaa Business RDS:n irroituksen takia puoli autoa. WarHead, yritäs selittää ymmärrettävästi mistä se kehikko oli ruuvattu kiinni? Siis sehän on kahdella ruuvilla kiinni keskivaiheilta, mutta ne saa kyllä irti purkamatta mitään. Tarvitseeko keskellä olevia ilmasuulakkeita irroittaa?

                              P.S: Alkoholisoiduitko WarHead pahastikin tuon operaation johdosta?
                              "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎