Et sitten sattumalta tietäis myös mikä niissä Philipsin soittimissa on vikana kun välillä heittää ns. nupit kaakkoon ihan itsekseen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
e 39 soittimesta
Collapse
X
-
Minä vaihdoin heti auton ostettuani sen alkuperäisen Philipsin tilalle Blaukkarin MP3 soittimen. Ja kun vertaa niin kyllä siinä orkkissoittimessa oli ihan paskat soundin verrattuna Blaukkariin. Blaukkarilla nuo omat kajaritkin soi ihan kohtullisesti kun taas sen Philipsin äänenlaatu oli sitä luokkaa että en edes harkinnut minkäänlaisia virityksiä siihen.-BMW 530d Touring -14 LCI
-Ford Mondeo 2.0 TDCi -19 150hp Titanium Wagon
-Zetor 6245-89
-David Brown 996 -76
-MF 35 -58
-Tunturi Super Sport -85
-Tunturi Super Sport -77
Comment
-
-
Tosiaan jos ottaa tosta mp3 soittimen kuulokelähdöstä sinkun soittimeen niin se saattaa olla liian suurijännitteinen eli kannattaa ottaa mp3 soittimen linjalähdöstä taikka sitten heittää sarjavastukset väliin koko luokkaa jotain 4k7 - 10k ohmia. Ipodissahan ei oo linjaulostuloa plugilla mutta tein sen siitä usb kaapelista. Ipodiin tuleva liitin vaan auki ja sinne juottaa johdot linjaulostulon nastoihin ja ne johdot sitten vaan vetää mankkariin. Sen usb johdon toisen pään kytkin ite tekemääni 5V jännitteen alentimeen, joten aina kun ipodi on autossa johdon nokassa niin sen akku myös latautuu. Toi jännittteen alennin on todella simppeli tehdä 5v regulaattorilla kunhan laittaa vaan konkat lähelle piirin inputtia ja outputtia.
Toi sub-out tehdään siten, että otetaan siitä TEA6320 piirin ulostuloista sarjavastuksien (4k7-10k ohmia) kautta sinkku. Eli piirin L-outista vaikka 6k8 kautta rca liittimen keskikarvaan ja samoin tehdään R-outista 6k8 kautta rca liittimen keskikarvaan. RCA liittimen miinus kytketään vaikka laitteen runkoon. Tossa TEA piirissähän taitaa olla 4V ulostulo ja jos käyttää esim noita 4k7 sarjavastuksia niin sub outin jännite saattaa olla liian korkea vahvistimelle joka käyttää ihan perus 2V peak to peak linjainputtia. Itellä oli aluksi just noi 4k7 ja ipodia käytettäessä subbari putos pelistä, koska silloin sub outin jännite oli melkein 4V. Sitten laitoin 6k8 ja homma alko pelittään. Tietenkin jos on 4V sisäänmenolla varustettu vahvari niin 4k7 on aikas passeli.
Eikös tuolla radion huoltotilassa pysty määritteleen ton volumen mikä on radion default volume kun ottaa virrat pois. Aattelin et voisko toi olla säädetty liian suureksi ja siksi se heittää volumet kaakkoon aina kun laittaa virrat päälle. Tää oli vaan villi veikkaus.Last edited by Hela; 30-06-2006, 21:20.Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
M47/M57/n/tu
N43, N47
Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!
Osia:
https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8
Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
MB AMG C32 -01
Alpina B3 -94
120d -09
520ia -81
535d -11
535d -12
750il -92
750il -00
Comment
-
-
Originally posted by Hela
Toi sub-out tehdään siten, että otetaan siitä TEA6320 piirin ulostuloista sarjavastuksien (4k7-10k ohmia) kautta sinkku. Eli piirin L-outista vaikka 6k8 kautta rca liittimen keskikarvaan ja samoin tehdään R-outista 6k8 kautta rca liittimen keskikarvaan. RCA liittimen miinus kytketään vaikka laitteen runkoon. Tossa TEA piirissähän taitaa olla 4V ulostulo ja jos käyttää esim noita 4k7 sarjavastuksia niin sub outin jännite saattaa olla liian korkea vahvistimelle joka käyttää ihan perus 2V peak to peak linjainputtia. Itellä oli aluksi just noi 4k7 ja ipodia käytettäessä subbari putos pelistä, koska silloin sub outin jännite oli melkein 4V. Sitten laitoin 6k8 ja homma alko pelittään. Tietenkin jos on 4V sisäänmenolla varustettu vahvari niin 4k7 on aikas passeli.
Eikös tuolla radion huoltotilassa pysty määritteleen ton volumen mikä on radion default volume kun ottaa virrat pois. Aattelin et voisko toi olla säädetty liian suureksi ja siksi se heittää volumet kaakkoon aina kun laittaa virrat päälle. Tää oli vaan villi veikkaus.
Onko kellään ohjeita radion huoltovalikoista ja kuinka niitä asetuksia muutetaan ?W204 C350 AMG
Toyota Corolla 1.3XI 16V
Ex: E39 530i M-Sport, E39 523i, E34 520i turbo, E30 320iM, E30 318i
Comment
-
-
Mun mielestä noi suodatin komponentit olivat vasta sen TEA piirin jälkeen mutta ennen pääteastetta. Tuo TEA piiri hoitaa kyllä basso, balanssi, fader säädöt ja ne konkat saattaa liittyä just tohon basson säätöön.Ajoitustyökalujen vuokraus: M42/M50/M52/M60/M62/M62tu
M47/M57/n/tu
N43, N47
Vuokraan tallia Oulussa, jossa on nosturi ja paineilma!
Osia:
https://photos.app.goo.gl/wtFZV9i2HA4NUXoS8
Tämän hetken kilvelliset pihan täytteet:
MB AMG C32 -01
Alpina B3 -94
120d -09
520ia -81
535d -11
535d -12
750il -92
750il -00
Comment
-
-
Nyt alko soimaan niinkuin pitääkin, mun mp3 soitin vaati 15k vastuksen per sinkku ettei enää paukkunut, kun ei oo tota lineouttia. Täytyy vielä kehitellä jokin toisenlainen virransyöttö laitteelle, kun on niin karmeen näkönen toi tupakansytytin adapteri....näyttäis hanskalokerossa olevan sen ladattavan lampun pistokkeet , jos sieltä raapasis.....
Comment
-
-
Kysymyksiä...
1. Mistä saa noita sovittimia suomesta, siis noita paneeleita jotta voi laittaa autoon cd-soittimen vanhan radio-kasetti laitteen tilalle ilman että jää noita aukkoja. (en ala laittamaan ipodia)
2. Sopiiko tuo originaali auton adapteri suoraan uusiinkiin soittimiin? Eli liitin kiinni uuteen soittimeen ja se on siinä? Mulla ei ole autossa radion kaukosäätöä tmv.
Comment
-
-
Originally posted by racingred View Post1. Mistä saa noita sovittimia suomesta, siis noita paneeleita jotta voi laittaa autoon cd-soittimen vanhan radio-kasetti laitteen tilalle ilman että jää noita aukkoja. (en ala laittamaan ipodia)VW Passat 1.4 TSI -12
Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95
Comment
-
-
Originally posted by herja View PostVW Passat 1.4 TSI -12
Ex: VW Golf 2.0 FSi 4MOTION -05, Opel Zafira 1.8 -07, BMW E46 325xiA Touring -01, BMW E46 320i sedan -02, BMW E39 523i sedan -96, Seat Ibiza 1.4 -95
Comment
-
-
Moro,
Tuon orggis kasettisoittimen voi myös poistaa kuorten sisältä kokonaan.
Soittimen vahvistinpään nastoihin juotin linjamuuntimen piuhat ja kasettisoittimen virtapiuhat kun yhdistelee sopivalla tavalla, niin soitin luulee kasetin pyörivän.
Näin tuo linjamuunnin mahtuu kasettisoittimen paikalle ja homma skulaa millä vaan ämpärisoittimella.
Comment
-
-
Originally posted by Hela View PostTosiaan jos ottaa tosta mp3 soittimen kuulokelähdöstä sinkun soittimeen niin se saattaa olla liian suurijännitteinen eli kannattaa ottaa mp3 soittimen linjalähdöstä taikka sitten heittää sarjavastukset väliin koko luokkaa jotain 4k7 - 10k ohmia.
Eli, tarkoitus kytkeä ipod tohon e39:n mankkaan kiinni (business cd)
Auto on '03 eli siinä se 3,5mm plugilla oleva aux-liitin on.
Mutta, kun kytken Ipodin kiinni niin vähän aikaa kuuluu ihan ok mutta parin minuutin jälkeen sointi menee heikoksi, tulee häiriötä, kuuluu paljon hiljempaa kuin aiemmin ja matalat taajuudet hukkuu kokonaan. Pari kertaa kun irrottaa tuon 3,5mm liittimen ja laittaa takaisin homma skulaa taas pari minsaa.
Ipod pelaa muitten vermeitten kanssa ihan ok.
Olisiko jollain heittää kommenttia mistä voisi johtua moinen??? Yllä 'Helan' kuvaama ongelmako?
Comment
-
-
Originally posted by jamoc8 View PostSiinäpä olisi mun viritys, alpinen soitin adaptereineen, jolla alkuperäiset ratin säätimet käytössä ja paneeli menee kiinni. Peitelevy on nahalla verhoiltu. Äänenlaatu ihan eri luokkaa kuin orkkisphilipsissä. Halusin säilyttää alkuperäisen luukin ja soitin on vakitelineessä, telineen takarautaa on vain hivenen taivutettu taaksepäin ja soitin asennettu normaalia syvemmälle. Pitää vielä työstää tuota nykyistä kelloa, jotta pääsee radion pikavalintoihin käsiksi pikkurillillä. Ahdasta joo, mutta nyt työstetty ja pääsee jo kaikkiin näppäimiin käsiksi sormin..
BMW 530iA Touring -05
Comment
-
Comment