Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 sedan subbari!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bamba
    Bimmer Rookie
    • Aug 2005
    • 72

    e34 sedan subbari!

    Elikkä tämmöinen juttu. Olen tossa lueskellut noita subbari asioita ja tullut siihen päätöksen että e34:seen on melkein pakko laittaa subbari suksi koteloon jos haluaa sen toimimaan. mutta en tiedä miten joten voisko joku vaikka laittaa kuvia siitä miten hän/ne/he ovat tämän toteutaneet, ja vielä mikä subbari on käytetty. Itse löytyy vielä tomoinen 500w vahvarista. Ja vielä onko sinne pakko rakentaa koteloa subbarin taakse vai riitääkö itse takakontti? Kiitoksia En ole serchilla löytänyt yhtään kuvia.
    Last edited by Bamba; 30-06-2006, 21:06.
  • Ody
    Bimmer Rookie
    • Mar 2006
    • 93
    • Vaasa

    #2
    Kyllä se kotelo subbarilla pitäisi aina olla, niitä kun ei ole tarkoitettu free aireiksi kuten esim midbassoja. Jotain kuvia olen täällä joskus nähnyt vastaavanlaisesta asennuksesta, kokeileppas haulla katsella jos et vielä ole koittanut
    E36 318is Coupe

    Comment

    • bmw e34
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 633
      • raahe

      #3
      tuossa olis pari kuvaa mun ratkaisusta tohon onkelmaan, väittäisimpä melkein että on kaikista helpoin jos nyt ei kuitenkaan loppupeleissä paras tapa duunata elementti autoon.
      Last edited by bmw e34; 27-01-2008, 20:02.

      Comment

      • an13
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2005
        • 260

        #4
        Minä tein Hertz HS-250 10":lle tuommoisen kotelon joka tulee takaselkänojaan kiinni. Hertz toimii aika pienessä suljetussa kotelossa, joten ei vie niin paljoa kuljetuskapasiteettiä. Kotelo ei estä takakontin pohjaverhoilun irrottamista, se ei nojaa siihen.

        Kotelo voisi ehkä olla soundin kannalta olla hieman isompi, nyt se on jotain 17l. Kun ei ole kyynärnojaa, niin elementti jää piiloon kiinteän selkänojan taakse. Ja levy olisi pitänyt jaksaa verhoilla harmaaksi. Mutta onpahan parempi kuin ilman, soi ihan ok.
        Attached Files
        ex-535iA E34

        Comment

        • Bamba
          Bimmer Rookie
          • Aug 2005
          • 72

          #5
          just just! No ei kai tässä sitten muuta kun rakentelemaan. Kiitos kuvista
          noista sai ainakin sen idean että miten se pitää toteuttaa, tossa on varmasti parasta käyttää jotain mdf levyä.

          Comment

          • O.K.
            Moderator
            • Nov 2003
            • 4855
            • Espoo

            #6
            Tässä bandbass-kotelon rakennusta:
            http://users.tkk.fi/~oskuk/bmwalku.html ja vasemmalta klikkaa -> Autohifi
            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
            E34 525i

            Comment

            • Wiherpiipero
              Bimmer Rookie
              • Jul 2006
              • 90

              #7
              Tuossa olis yx visio.

              http://www.soundpressure.com/mediava...HeroZ+DD750iAL

              Ja oikea subi merkki!!!

              Comment

              • Spetke
                Bimmer Enthusiast
                • May 2005
                • 3452
                • Janakkala

                #8
                Originally posted by Wiherpiipero
                Tuossa olis yx visio.

                http://www.soundpressure.com/mediava...HeroZ+DD750iAL

                Ja oikea subi merkki!!!
                Asiaa
                paljonko on tilavuutta subikotelossa?
                -Joko soi? lujaakin
                ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                Comment

                • Rudenorth
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2005
                  • 2415
                  • Iisalmi

                  #9
                  Originally posted by Wiherpiipero
                  Tuossa olis yx visio.

                  http://www.soundpressure.com/mediava...HeroZ+DD750iAL

                  Ja oikea subi merkki!!!
                  Muuten varsin asiallinen asennus ja hyvät vehkeet, mutta pienoisen virheen menneet tekemään kun selkänojan rälläköivät pois...
                  MB W204 C320 CDI
                  Kawasaki Ninja ZX-7R

                  Comment

                  • Wiherpiipero
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2006
                    • 90

                    #10
                    Originally posted by Rudenorth
                    Muuten varsin asiallinen asennus ja hyvät vehkeet, mutta pienoisen virheen menneet tekemään kun selkänojan rälläköivät pois...
                    On siinä toinenkin vielä pahempi virhe, soinnin ja paineen kannalta... Portti jää suoraan sinne taitetun käsinojan taakse Ei hyvä.

                    Comment

                    • Tiku75
                      Newbiemmer
                      • May 2006
                      • 26

                      #11
                      laita takapenkin keskelle

                      niin soi parhaiten..soi suoraan matkustamoon eikä mölise takakontissa ikävästi:=) itsellä on e34 ja piti 12" strokeri asentaa..niin oltii suunniteltu..

                      Comment

                      • jsa014
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jan 2006
                        • 1651
                        • Turun Pallivaha

                        #12
                        Samaa hommaa alottelemassa. Bandpass-kotelo tarkoitus vääntää, puhaltamaan suksiluukun kautta kabiiniin. Kertokaas viisaammat kummalla vaihtoehdolla tulis parempi, 1x10" esim Infinity kappa perfect vai 2x8" esim DLS W308B.
                        Alla pari kuvaa miten ne vois tulla.
                        Last edited by jsa014; 31-01-2007, 20:59.
                        316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                        Comment

                        • Rudenorth
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2005
                          • 2415
                          • Iisalmi

                          #13
                          Originally posted by jsa014
                          Samaa hommaa alottelemassa. Bandpass-kotelo tarkoitus vääntää, puhaltamaan suksiluukun kautta kabiiniin. Kertokaas viisaammat kummalla vaihtoehdolla tulis parempi, 1x10" esim Infinity kappa perfect vai 2x8" esim DLS W308B.
                          Alla pari kuvaa miten ne vois tulla.
                          Taitavat nämä DLS:n subit olla classic sarjaa? Infinityn laittaisin ennemmin. Itellä oli hetken tommonen 10" kappa perfecti, hyvä subi, oma tosin oli jokin maanantai kappale... kesti 4 päivää
                          MB W204 C320 CDI
                          Kawasaki Ninja ZX-7R

                          Comment

                          • O.K.
                            Moderator
                            • Nov 2003
                            • 4855
                            • Espoo

                            #14
                            Originally posted by jsa014
                            Bandpass-kotelo tarkoitus vääntää
                            Kuvien perusteella laittaisin 2x8", koska sillon bandpass-kotelon putki saadaan optimoitua paremmin.

                            10" ratkaisussa taas etukotelo on vaikeampi tiivistää (selkänojan pelti ei ole välttämättä paras koteloseinä ja suksiluukku on muutenkin epämääräisen kokoinen (bandpass-kotelon refleksiputkeksi). 10" kotelo tuollaisena muistuttaa ainakin mun mielestä enemmän tavallista refleksikoteloa. Toisaalta suksiluukku tekee siitä osittain bandpass-kotelon, joten optimaalisten tilavuuksien laskeminen ei ole niin suoraviivaista ja helppoa.
                            Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                            Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                            E34 525i

                            Comment

                            • jsa014
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2006
                              • 1651
                              • Turun Pallivaha

                              #15
                              Siis noissa kuvissa muut aukot kuin refleksiputki peitetään pleksillä. Eli tuo 10" ratkaisu on samanlainen kuin sun pirssissä. Eli suksiluukusta tulee vain putki kabiiniin.

                              Pari lisäkuvaa 10" vaihtoehdosta, tuo iso aukko pleksin peittoon, putki suksiluukusta. ja katto tietty umpeen, leikattu vaan mallia että näkee sisään.
                              Last edited by jsa014; 31-01-2007, 20:59.
                              316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎