Mitkä paikat kannattaa E30:ssä vaimentaa, jotta saisi suurimman hyödyn vaimennuksesta? Materiaalina siis bitumimatto.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Vaimentamisesta
Collapse
X
-
No periaatteessa jos hyvän haluaa niin koko auto vaan vaimennuksen alle vaan. Mutta homma on hirveä,voin kertoa. Ruiskutettava massa on vähän käytännöllisempi(noise killer tai joku vastaava,ne on vaan vähän arvokkaita,verrattuna bitumimattoon) Mut ehkä se kannattais aloittaa ovista ja takakyljistä ja peräkontista. Itsellä bitumimattoa koko lattia ja ovet,peräkontti ja katto vedetty noise killerillä joten räminät on havinneet aika tehokkaasti 8)
-
-
omaan bemariin pitäs kanssa laittaa etuoviin ja peräkonttiin jotain vaimennusta...lattiassa jo onkinNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Niin, minä ainakin laitoin melkein koko kontin peltipinnoille bitumimattoa, lämmittämällä se sinne taipuili suhteellisen hyvin. Sitten purin takaovi pahvit (coupe) ja laitoin sinne pyöräkotelon seinämille sekä ´oviverhoilun´ taakse sitä mattoa. Sitten hattuhyllylle bitumia jonkin verran ja profiloitua vaahomuovia siihen pellin ja hattuhyllyn väliin resonanssien välttämiseksi.
En tiedä oikein vielä onko mitään hyötyä sitten ollut mutta aikaa on jo nyt vierähtänyt aika paljon.
Takakontin luukun aion vaimentaa peak offilla.
Etuovet pitänee vaimentaa seuraavaksi. Ovipahveja irrottelemaan
Mutta eikai siihen vaimentamiseen oikein sellaista yleispätevää neuvoa ole, tai sellainen tietysti että suorille pinnoille bitumia ja vaikeisiin ja mutkikkaisiin pintoihin massaa. (noisekiller-peak off jne.)E61 535d alkuunsa viritetty.
Comment
-
-
Originally posted by Enska325iNeliovisessa takaovet on vissiin aivan yhtä tärkeät, ku etuovet vaimennuksen suhteen?
mutta voihan ne muutenkin vaimentaaNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
-
Suurille peltipinnoille bitumia ja muualle massaa, mutta E30 katon vaimennuksesta ei ole suurta käytännön hyötyä ainakaan vaivaan nähden ja bitumia en suosittele kattoon laitettavaksi, koska saattaa irrota talvella helposti.
Köyhänmiehen noisekilleri on mastonin kiveniskumassa, hintaansa nähden paljonparempaa kuin kalliit vaimennus massat (3.5€ 0.5L spräynä)
Noisekilleri jotain 25€/L ruiskutavarana.E28 ///M-tech V8 -83
E36 ///M3 3.2 SMG cabriolet -98
Comment
-
-
Mitenkäs takaluukun saa helposti vaimennettu, kun tällä hetkellä kuuluu kauhia pärinä ulkopuolelle, kun kunnolla luukuttaa. On vissiin melko yleistä bemareissa, mitä olen kuunnellut. Pärinä johtuu mielestäni takaluukun verhouspaneeleista, jotka hakkaavat peltiä vasten. Niitä ei viitsisi ottaa pois kuitenkaan, mutta pysyykö niissä jokin vaimennusaine, vai mikä olisi ratkaisu?E46 330i M-sport touring
ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
sigpic
Comment
-
-
Tänään tuli sit vaimennukset jotenkuten valmiiks, takaovet vielä laittamatta. Etuoviin bitumia ja takapenkin alle ja etukaiuttimien kohdalle köyhän miehen vaimennusmassaa, "alustamassaa" reilusti. Ja muutoksen kuulee, varsinkin korkeat äänet vaimenivat. Vielä pitäisi ovien tiivisteet uusia, niin saisi ylimääräiset suhinat pois.
Mutta mitä tehdä takaluukulle, jotta saisi subbarin aiheuttamat pärinät pois :?: :?:E46 330i M-sport touring
ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Enska325iTänään tuli sit vaimennukset jotenkuten valmiiks, takaovet vielä laittamatta. Etuoviin bitumia ja takapenkin alle ja etukaiuttimien kohdalle köyhän miehen vaimennusmassaa, "alustamassaa" reilusti. Ja muutoksen kuulee, varsinkin korkeat äänet vaimenivat. Vielä pitäisi ovien tiivisteet uusia, niin saisi ylimääräiset suhinat pois.
Mutta mitä tehdä takaluukulle, jotta saisi subbarin aiheuttamat pärinät pois :?: :?:Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89
Comment
-
-
Eiköhän sen bemarin kontin saa hiljaiseksi jos saa voortin kontinkin... Vähän paha kertoa ohjeita tarkemmin kun ei tiedä millainen se on. Korikitillä pellit yhteen, vaimennusmassaa peltiin ja sitä rataa.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by kostiRämisee ku muorin kottikärryt, aina ja ikuisesti
Niin ja mahtaako se pärinä tulla niistä ilma härpäkkeistä, jotka on siellä puskurin alla? Ku tuli eilen tarkastettua semmosta riisuttua ja ruosteenraiskaamaa E30:stä, josta puuttus puskurit ja siellä ne härpäkkeet oli näkyvillä ja ne heilus samalla, ku oven avas ja sulki ilma virran mukaan :?:E46 330i M-sport touring
ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
sigpic
Comment
-
-
Originally posted by Enska325iNiin ja mahtaako se pärinä tulla niistä ilma härpäkkeistä, jotka on siellä puskurin alla? Ku tuli eilen tarkastettua semmosta riisuttua ja ruosteenraiskaamaa E30:stä, josta puuttus puskurit ja siellä ne härpäkkeet oli näkyvillä ja ne heilus samalla, ku oven avas ja sulki ilma virran mukaan :?:Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
-
Originally posted by Enska325iOriginally posted by kostiRämisee ku muorin kottikärryt, aina ja ikuisesti
Niin ja mahtaako se pärinä tulla niistä ilma härpäkkeistä, jotka on siellä puskurin alla? Ku tuli eilen tarkastettua semmosta riisuttua ja ruosteenraiskaamaa E30:stä, josta puuttus puskurit ja siellä ne härpäkkeet oli näkyvillä ja ne heilus samalla, ku oven avas ja sulki ilma virran mukaan :?:Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89
Comment
-
Comment