Onko kellään minkälaisia kokemuksia subbarin laittoa e36 konttiin(varmasti on),miten on paineitten kanssa,mulla oli e30 ennen ja siinä ei paineet tullu sisään vaan jäi niin sanotusti takakonttiin...Miten te olette ratkaisseet pulman vai eikö ole semmoista e36 kuin e30???1xFocal 13"(takakontiin) ja Focal 3-tie erillissarja (etupäähän)
Subbari paineet e36???
Collapse
X
-
Jos on suksiluukku autossa, ja elementti refleksikotelossa, laita se refleksiputki luukun kohdalle ja paineet tulee nätisti sisälle...
Itellä on tähän tyyliin 2kpl Kicker XPL 15" subeja ja aika mehukkaasti tulee painetta. Sitten kun on 5henkilöö autossa ja luukku kiinni katoaa merkittävä osa paineista :( Hiukka hyvin nuo miehet Baijerissa eristää takaluukun.
-
Homman nimi on sellainen että Focalin 13" subbari toimii paremmin suljetussa kuin refleksikotelossa(testattu monta kertaa) ja Baijerilaisten taka kontti on hyvin äänieristetty...Olen kuullut sellaista asiaa että Bmw takapenkin pelti(pelti mikä on takapenkkiä vasten ja hattuhylly) olis jotenkin kantava osa ja sitä ei sais millään leikata tai muuta vastaavaa...Onko asia näin vai??Suksi boxia ei ole...Taitaa tulla peltisepän hommia taas!!!
Comment
-
Paineista
Kyllä ne paineet tulee sieltä suksiluukusta vaik ois suljettu kotelo kohan ei oo siinä reiän edessä kotelo. Joo niin kuulemma on ne pellit "kantavaa" rakennetta mut tuntuu joka toisella oleven leikeltyjä. Jos on siinä pellissä semmosta tasasta kohtaa niin mieluummin siitä leikkaa ku taitos kohista.TEAM "Peli Menetetty"
Nyt:
E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
E30 320i 2d m20b27 tic project
E38 728ia
E46 316i sedan
Ex:
3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
Comment
-
Ittellä on 15" caliber ja tehty varapyöräkoteloon, mut ei ne paineet tuu sisälle! :( Eli on tehtävä refleksi putki hattuhyllystä läpi!
Mä en ainakaa keksi mitää muuta konstia, ku ei oo kans sitä kyynärnojaa takapenkillä... Siitä penkin takana olevasta pellistä on otettu kyl pois se osa mikä lähtee irti potkasemalla.
Comment
-
Ei oo munkaan E30:sessä tota kyynärnoja juttua takapenkillä tai mikä suksi luukku onkaan. Osa tutuista on otanut sen pallin pois ja osa ei. Kuulemma se on sitä rungon tukea, itse en ota sitä pois. Tukee sitten tai ei. Kuuluu varmaan ihan tarpeeks hyvin, kunhan on hyvä kotelo ja suppari. mulla ei ole tarkotus tehdäkkään mitään hirveetä paine autoo, mutta pitää sitä äänät ja painetta silti tulla.Originally posted by jartsa318isIttellä on 15" caliber ja tehty varapyöräkoteloon, mut ei ne paineet tuu sisälle! :( Eli on tehtävä refleksi putki hattuhyllystä läpi!
Mä en ainakaa keksi mitää muuta konstia, ku ei oo kans sitä kyynärnojaa takapenkillä... Siitä penkin takana olevasta pellistä on otettu kyl pois se osa mikä lähtee irti potkasemalla.
Kunhan eka sais hommattua sen subin ja vahvistimenNykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
Comment
-
Noniin
Itselläni on just Focalin 13" polyglass /tupla magneetti /tupla puhekelainen elementti kontissa. Ei suksiluukkua vaan kahdessa osassa kaatuvat penkit.
Painetta tulee ihan riittävästi omiin tarpeisiin ja vähän naapurillekin, mutta sitä tulisi vielä tuplasti enemmän jos tekisin painekanavan....
Tuntuu vaan että sitä peltiä ei viitsi ruveta leikkaamaan.
Comment
-
Itse ratkaisin paineongelman vanhassa e30sessä sedanissa ottamalla yksinkertaisesti taka kaiuttimet pois. Näiden 5" reikien kautta painetta tuli varsin mukavasti, itse subbanen oli siis suljetussa kotelossa. Ei sitä painetta vaan tuu (eikä edes mitään ääntä) takakontista ilman kunnollisia reikiä, sen huomasin jo 5min subbarin asennuksesta
Ja eiku taka skobet pois
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau
E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
Muut talouden vehkeet: E19, Fendt, Muuli, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
Re: Noniin
kyllä sieltä mun mielestä vois enemmänki sitä passoo tulla läpi, sitähän ei tunnetusti ole ikinä liikaa :wink:Originally posted by remotionPainetta tulee ihan riittävästi omiin tarpeisiin ja vähän naapurillekin, mutta sitä tulisi vielä tuplasti enemmän jos tekisin painekanavan....
Tuntuu vaan että sitä peltiä ei viitsi ruveta leikkaamaan.
Kannatan kanavanrakentelua, ite aattelin laittaa putken hattuhyllyn läpi.
Comment
-
Hiukan offtopic, mutta laitoin subin just eilen omaan E39:iin 12" Kenwood sujetussa boxissa.
Autossa ei ole suksiluukua eikä juuri mitään muutakaan aukkoa kontista ohjaamoon....hiukan vaimeaksi jää paineet, mut helpotti kun avasi kaikki mahdolliset reijät hattuhyllyssä (semmonen pelti joka lyödään irti ainakin E39:in hattuhyllyssä)...
Hiukan pitää vielä säätää vahvaria mut eiköhän toi tosta kun taas ehtii väsätä :wink:Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069
Current
E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment
Comment