Elikkä kyseinen operaatio on aloitettu, olen siis ensikertalainen näissä hommissa..Ostin tossa subin ja vahvarin (SPL Dynamics). Nyt heräsi kysymys asennuksesta, autossa on toi alkuperäinen kasettisoitin, oisko joku business. Saako siitä jotenkin äänen tolle vahvarille? Ei taida olla rca-lähtöjä..muuten kaikki onkin jo selvää, virrat yms. Kiitos neuvoista!
APUVA! - E38 hifistys operaatio
Collapse
X
-
Kaiutintasoisena saa. Kysymys kuuluu vain että mistä päästä autoa. Eli onko autossasi peruskaiuttimet vai jompi kumpi Hifi-järjestelmä? Jos on Hifi niin kontista löytyy vahvistin, jolta saa myös ne kaivatut signaalit. Jos perussysteemi niin joutuu vetämään piuhat edestä asti.
Navia ei ilmeisesti ollut..?6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Jepjep, helpoimmalla ja lopun perin kuitenkin ehkä myös viksuimmalla pääset kun ostat vaikka 100e:n pioneerin mankan ja väliin ISO-liittimen, sen jälkeen sulla on myös cd-soitin, ja se keksintö ymmärtää todennäköisesti ipodin päällekin paremmin kuin bemarin 90-luvun business... Sieltä löytyy myös takalaudasta suoraan rca-lähtö vahvistimeen, eikä tule niin todennäköisesti sitä kauheetä ulinavinkunasurinapaukehäiriöhelvettiä kuin siitä että vetäset kaiutintasoisena sen elämän subille... Ja lopputulos on, että mankassa on varmasti enemmän virtaa sen kohtuu "modernin" mofsetin ansiosta verrattuna siihen bemun bisnekseen, eli kaikki muutkin kajarit soi paremmin, ja subi toimii rca:lla, ja mankka puhuu ipodia...
ja sen lisäksi kasettimankka näyttää pahalta, ainakin clarionilla on mankoissa valittavana myös punaset valot, sopii sisustaan...
Noin mä sen tekisin, ja joskus olen tehnytkin....
Comment
-
-
Jos halvalla haluut päästä, niin osta bilteman pari kymppiä maksava aktiivijakari tai ihan sen hintainen kun huvittaa ja otat sille kaiutinsignaalit esim. b-pilarien alaosasta eli takakajareilta tai jos sulla on hattuhyllyllä käkättimet niin sieltä ja vedät ne signaalit sitten konttiin jakarille. Ite tein noin eikä kyllä taatusti pörise tai pärise yhtään, vaikka aikanaankin kaikki kauhistelivat ratkaisua. Liitokset kannattaa kyllä sitten kolvata eikä käyttää apicoja tms.Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Comment
-
-
Originally posted by Freed View Postnavia ei ole juu..eli optio 676 hifi loudspeaker system löytyy, joten mistäs johdot, nopea apu tarpeen..haluun noi viel tänää kiinni!!6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by Herbert View PostJepjep, helpoimmalla ja lopun perin kuitenkin ehkä myös viksuimmalla pääset kun ostat vaikka 100e:n pioneerin mankan ja väliin ISO-liittimen, sen jälkeen sulla on myös cd-soitin, ja se keksintö ymmärtää todennäköisesti ipodin päällekin paremmin kuin bemarin 90-luvun business...
Sieltä löytyy myös takalaudasta suoraan rca-lähtö vahvistimeen, eikä tule niin todennäköisesti sitä kauheetä ulinavinkunasurinapaukehäiriöhelvettiä kuin siitä että vetäset kaiutintasoisena sen elämän subille...
Ja lopputulos on, että mankassa on varmasti enemmän virtaa sen kohtuu "modernin" mofsetin ansiosta verrattuna siihen bemun bisnekseen,
Aftermarket mankalla sulla on käytössä yksi pääteaste per nurkka, tuossa Hifi-järjestelmässä on etupäälle kolme tuollaista pääteastetta per kanava, eli yhteensä kuusi vahvistinta eteen. Ja lisäksi, koska tuo hifijärjestelmä on aktiivisesti suodatettu, joutuisit vielä puuhastelemaan passiivijakosuotimet, siis mikäli haluaistit ajaa sillä mosfetti pääteasteella tuota alkuperäistä kolmitiejärjestelmää. Eli ei se nyt ihan niin helppoa ole.
Noin mä sen tekisin, ja joskus olen tehnytkin....Last edited by Erich; 27-11-2006, 21:40.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
-
Originally posted by KFZ-Koenig View PostJos halvalla haluut päästä, niin osta bilteman pari kymppiä maksava aktiivijakari tai ihan sen hintainen kun huvittaa ja otat sille kaiutinsignaalit esim. b-pilarien alaosasta eli takakajareilta tai jos sulla on hattuhyllyllä käkättimet niin sieltä ja vedät ne signaalit sitten konttiin jakarille. Ite tein noin eikä kyllä taatusti pörise tai pärise yhtään, vaikka aikanaankin kaikki kauhistelivat ratkaisua. Liitokset kannattaa kyllä sitten kolvata eikä käyttää apicoja tms.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostSe riippuu siitä mistä välistä haluat sen ohjauksen ottaa. Luovutko esim. takakaiuttimista?
Onko sun päätteessä kaiutintasoisia sisäänmenoja?
E: Siis sillonhan pitäs toimia uhri ja riistäjä.Ja onnistuuhan se myös sillein, että lyöt vahvariin kiinni sen kaiutintasosen ja siitä sitten pyhität yhen kanavan vaikkapa niille takakaiuttimille.
Last edited by Carbonfiber; 28-11-2006, 17:14.Mercedes-Benz C300eT Business AMG '23 CO2 13g/km | 275Nm/litre
Z3 Roadster 2.8 '98 isoäidin yk-bemari CO2 225 g/km | 98Nm/litre
ALPINA B10 V8 Touring #152 '99 CO2 320 g/km | 104Nm/litre
Land Rover Discovery Series II V8i '01 CO2 397 g/km | 86Nm/litre
Porsche 911 Turbo '01 CO2 309 g/km | 156Nm/litre
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa - / Long live VaasaConnection & Team -Helsingby Tallit-
Comment
-
-
Originally posted by Erich View PostTotta toinen puoli. Mutta vastavasti menettää alkuperäisen järjestelmän käyttömukavuuden, kuten 2 kpl. näyttöjä, (mittariston BC ja MID) muiden laitteiden ohjaaman mykistyksen sekä ennenkaikkea rattinäppäimet. Tosin viimemainitut saa käyttöön ostamalla sen ~300e adapterin. Hinta pompsahti. Ja eräässä toisessa topicissa on sitäpaitsi haukuttu kaikki pioneerin halpissoittimet ihan paskaksi, joten eihän niillä voi mitään tehdä?
Originally posted by Erich View PostAika monessa bemun orkkisjärjestelmässä ohjataan päätteitä kaiutintasoisella signaaleilla, eikä taida olla häiriöiden kanssa juuri ongelmia. Ei se RCA yksistään taivasta tee. Aika monella ongelmien alkulähde on juuri heikot linjatasoiset signaalitiet, halvat komponentit ja huonot maadoitukset.
Originally posted by Erich View PostAftermarket mankalla sulla on käytössä yksi pääteaste per nurkka, tuossa Hifi-järjestelmässä on etupäälle kolme tuollaista pääteastetta per kanava, eli yhteensä kuusi vahvistinta eteen. Ja lisäksi, koska tuo hifijärjestelmä on aktiivisesti suodatettu, joutuisit vielä puuhastelemaan passiivijakosuotimet, siis mikäli haluaistit ajaa sillä mosfetti pääteasteella tuota alkuperäistä kolmitiejärjestelmää. Eli ei se nyt ihan niin helppoa ole.
Originally posted by Erich View PostAivan, kukin tyylillään!Last edited by Herbert; 28-11-2006, 18:11.
Comment
-
-
Originally posted by Herbert View PostNo, ei ole pakko ostaa sitä halpista, ostaa vaikka 500e mankan, niin ne puhuu jo bemaria, eli kaikki näytöt yms rattinäppäimet toimii jo vakiona...
Korjaa jos olen väärässä, mutta onko sillä mitään merkitystä, mikä mankka siellä on? Nythän ei ilmeisesti oltu vetämässä uusia piuhoja suoraan mankalta kajareille, vaan ainoastaan vaihtamassa mankkaa.
Eli bemun alkuperäiset vahvarit ja jakarit pyörittää järjestelmää edelleen, eli oikeasti ne mankan lähdöt ei vaikuta mihinkään... Paitsi siihen, että saa rca:n sille omalla vahvarille... Eli mankkahan pyörittää vahvaria joka pyörittää niitä kajareita, vai onko ne bemun jakarit mankassa?
Ja lopulta mä revin ainakin zetorista harman kardonit pois ja vaihdoin koko systeemin pääosin dls:n nippeleihin, en kyllä tutkinut oliko mankassa jakareita, ainakin kaiuttimilla oli omat passiiviset vieressään...6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
Comment