Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 Coupe + subbari yms. ( sis. kuvia)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Janne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 389
    • Turku

    E46 Coupe + subbari yms. ( sis. kuvia)

    Vaikka tarkoitus ei ollut musiikki puoleen koskea niin pari kuukautta kuunneltuani vakio kamoilla niin mieli muuttuu kummasti :wink:
    Ja heti aluksi totean, että autosta ei tehdä mitään esittely eikä Fascan kilpailu "vehjettä" ja alkuperäinen soitin on tarkoitus säilyttää ainakin aluksi.

    Rokki laitteiden päivitys aloitettiin hiukan teini meiningillä eli nyt on paikoillaan vasta subi ja sille vahvari, mutta eiköhän jatkoa seuraa.

    Subbarille oli ainoastaan yksi mahdollinen asennuspaikka (=varapyöräkotelo), koska kuljetuskapasiteettia ei haluttu pienentää. Lisäksi vararengas haluttiin säilyttää eli liikaa tilaa ei ollut käytössä. Budjetti yritetään myös pitää kohtuullisena, joten kaikki mitä nurkista löytyy pyritään hyödyntämään ensisijaisesti.
    _________
  • Janne
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2002
    • 389
    • Turku

    #2
    Jatkoa...
    _________

    Comment

    • Janza182
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 4988
      • 013

      #3
      MUN mielestä erittäin hyvä zydeemi! Pitää pistää tää korvan taa jos porukat haluis subin :P

      Comment

      • Janne
        Bimmer Fanatic
        • Aug 2002
        • 389
        • Turku

        #4
        Nyt sain asennettua etuoviin Focalin 130V2 erillissarjan ja ihan hyvinhän se nyt soi. Aluksi piti laittaa 165V2:set, mutta tilan ahtauden vuoksi laitoin pienemmät. 6,5" saa varmaan ja sopimaan, mutta 5 1/8" pääsee helpommalla. Taakse on vielä tarkoitus sovitella Focalin 165CA 2-tie kaiuttimet hattuhyllylle.
        _________

        Comment

        • Northstar
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2003
          • 745
          • Järvenpää

          #5
          Kuuluuko se subbanen sulla hyvin sieltä takakontista? Mulla itsella on tuossa E46 Ci:ssä koteloitu subbanen takakontissa mutta ei se nyt mitenkään ihmeellisesti sieltä "höngi". Sitä vain kun kaverilla taasen on C-sarjan Mese about saman tasoisella asennuksella niin siellähän ei miltei pysty olemaan kun höögii niin pirkeleesti. Tai no, kyllä se itselläkin "silleen" takoo muttei mitenkään ultimaalisesti "höögi" (ei meinaa pää hajota :wink: ).
          Jos sinulla hönkii "kunnolla" niin mitä teit takakontille? Takakontti auki kyllä höökii itselläkin niin, että lähitalojen ikkunat helisee mutta luukku kiinni ei juuri kuulu ulos (ei sen ulos tarvitse kyllä kuuluakaan mutta sinne kabiiniin kyllä..).
          Olisiko joku bandbass kotelo hyvä, josta sitten sen putken toisi ohjaamoon vaikka hattuhyllyn kautta? Joku kunnon JL-Audion subbanenkin voisi tietenkin tehdä ihmeitä mutta kun ne maksaa niin pirusti.
          Parissa asentamossa kävin kysymässä mitä suosittelisivat niin sanoivat, että ei tuolle oikein mitään mahda, Bemari on tehty "liian hyvin", että se ei kuulu oikein sieltä takakontista... Mitään "tyhmää" tunetustakaan ei viitsi alkaa tekemään kyllä hattuhyllyyn.

          Mutta niin, mitenkäs sinulla Ci:ssä?
          sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

          Comment

          • Janne
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2002
            • 389
            • Turku

            #6
            No mikä nyt on kullekkin riittävästi? Kyllä mulla ainakin subi potkii ihan riittävästi, eikä vahvistimenkaan gain ole kuin hiukan puolenvälin ohi. E30:ssä oli kaksi JBL:n 10" suljetuissa koteloissaan eikä kuulunut läheskään yhtä hyvin kuin tämä nykyinen viritys. :P Takakontille ei ole tehty mitään virityksiä, mutta pitäisi vissiin toi luukku kyllä jotenkin vaimentaa ettei se rämise. Voi olla et joku bandbass kotelo HYVÄLLÄ elementillä ja noilla putki viritelmillä saisi pään hajoamaan, mutta sitten kärsii tavaratilan tilavuus liikaa :(
            _________

            Comment

            • Northstar
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 745
              • Järvenpää

              #7
              Mikäs elementti sulla on ja mikä vahvari?

              Arangolla (asentamo Espoossa) sanoivat, että alkaisi hönkimään paremmin, jos takakajarit repisi helvettiin sieltä hattuhyllyltä. Se voisi tietenkin olla yksi vaihtoehto... Mutta niin, katsoo nyt. Suurimmaksi osaksi kuitenkin kuuntelen volan asennon ollessa 1/6 asennossa. Eli silloin kun tarvitsisi sitä "tehoa" niin se on yleensä vain sitä tyhmää pätemisen tarvetta. Aika turhaa mutta aina välillä se piru nostaa päätään.
              Kun tarkoitus kuitenkin on, että laatu ennen määrää, joten jos enempi pitäisi tulla painetta laadulla niin sitten maksaa... On monia muitakin rahanreikiä. Ajattelin, että jos olisi joku "patenttiratkaisu"...
              sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

              Comment

              • Dualfun
                Moderator
                • Jan 2003
                • 17845
                • PKS

                #8
                Sama homma se on E46sessa kuin kaikissa muissakin sedani bemareissa missä ei saa esim. takapenkin käsinojaa / suksiluukkua auki. Eli kaiuttimien poisottaminen tai jotain muutoksia hattuhyllyyn täytyy tehdä, jotta basso tulee ulos kontista kunnolla. Suosittelen tämän tekemään, sillä tällöin räminät vähentyvät (voit soittaa subbaria pienemmällä voimakkuudella) ja toisaalta esim. yläbasson dynamiikka paranee selvästi.
                E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                E36 320i Cabrio ///M-Sport '98
                ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                ½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                ½
                G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac
                Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                Comment

                • Northstar
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 745
                  • Järvenpää

                  #9
                  Meikäläisellä tosin on tuo kyynärnoja (ja Ci) mutta se näyttää aika siltä itseltään, jos sitä pitää alhaalla... Toisaalta silloin kun ajaa tai halua päteä niin voisihan sen laskea alas... Täytyypä koittaa.
                  Se keskikohtahan on nahkaa niin jos oikein viitseliääksi ryhtyy niin siihenhän voisi tehdä ns. kehikon jonka verhoilisi samanvärisellä nahalla mutta sisällä ei olisi mitään (ottaisi siis originaalin irti pois). Siitähän se sitten pääsisi bunchailemaan.
                  Ihan hyvä vinkki Dualfun:lta. :idea:
                  sääliä saa lahjaksi, kateus pitää ansaita

                  Comment

                  • Janne
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2002
                    • 389
                    • Turku

                    #10
                    Elementti Phase Linear Aliante 10"
                    Vahvari JBL GTS 180x

                    Mulla ei ole kyynärnojaa takapenkissä vaan takapenkinselkänoja on kaadettava kahdessa osassa. Täytyy varmaan testata kuinka hyvin subi kuuluu selkänoja kaadettuna ja alkaa sitten ajelemaan :lol:
                    _________

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎