Popit vinkuu.
Collapse
X
-
Kuuluuko vinkuminen silloin kun vahvistimelta ottaa RCA:t irti? Jos ei kuulu, niin vika on maadotuksissa tai RCA piuhossa tai RCA:n reitissä (tai vehkeissä enennen vahvistinta). Jos kuuluu, niin sulla on joko vahvistin rikki tai sitten vinkuminen kuuluu kaijutinpiuhojen kautta. Kuulostaa oudolta, mutta mulla muovissa oli sama ongelma. Kajaripiuhat meni samaa johtokourua päävirtakaapelin kanssa ja vinkuminen johtu siitä. Siirsi vain kaijutin piuhat kulkemaan mahdollisimman kaukaa päävirtakaapelista, niin loppu vinkunat.
-
-
Originally posted by aaretti View Posttuttua juurikin tuollainen helixi alpinen ja imprintin välissä.
samaa ollaan täällä koetettu häiriön poistajilla ja kaikilla mahdollisilla kikoilla tuloksetta.
piuhat on alupitäen ollut huippulaatua ja kulkevat eri teitä ja eivät häiriinny autonsarjankaan kanssa. kerro sitten kun löydät ratkaisun niin kuuntelen mielellääm
ja kerran otin tuollasella linja muuntimella kaijutin johdoista rcat niin ne linja muuntimet piti maadottaa soittimen runkoon niin hävis vinkumiseteli maadotuksen kannattaa kattoo ja kokeilla eri paikkoja.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zimeon View PostTällä hetkellä siis taas maadoitettuna runkoon samassa kohtaa kun akku, eli siinä akun vasemmalla puolella. Pitäskö sille etsiä joku oma pultti rungosta? Esim. varapyörän siipimutteri vois olla yks...? Ei oo aikaisemmissa autoissa ollut akkua takaluukussa niin ei osaa sanoaEi kait sillä pitäs olla väliä kuhan saa hyvän kontaktipinnan.
Kokeilin hetki sitten säätää kanavien 1-2 ja 2-4 gain säätöjä +6V -> +0,2V , ei eroa. Sama vinkuna kuuluu vieläkin. Vahvistimena Helixin B5, juuri hetki sitten siihen vaihdettu. Sama ongelma myös SPL Dynamics S-4006 vahvistimessa joten siinä tuskin on ongelmaa.
samaa ollaan täällä koetettu häiriön poistajilla ja kaikilla mahdollisilla kikoilla tuloksetta.
piuhat on alupitäen ollut huippulaatua ja kulkevat eri teitä ja eivät häiriinny autonsarjankaan kanssa. kerro sitten kun löydät ratkaisun niin kuuntelen mielellääm
Leave a comment:
-
-
Originally posted by ässä lavaan View Postmaadota koriin. Ei akkuun. IKINÄ. Tarkista onko gain/level liuan isolla.Ei kait sillä pitäs olla väliä kuhan saa hyvän kontaktipinnan.
Kokeilin hetki sitten säätää kanavien 1-2 ja 2-4 gain säätöjä +6V -> +0,2V , ei eroa. Sama vinkuna kuuluu vieläkin. Vahvistimena Helixin B5, juuri hetki sitten siihen vaihdettu. Sama ongelma myös SPL Dynamics S-4006 vahvistimessa joten siinä tuskin on ongelmaa.Last edited by zimeon; 24-09-2013, 16:24.
Leave a comment:
-
-
Kokeile tiputtaa gainia vahvarista niin saattaa vinkuminen hävitä. Toinen on että laitat häiriönpoistajan RCA piuhan väliin. Kumpikin vaihtoehto toiminut itsellä aikoinaan kun mikään muu ei wörkkinyt
Edit: huomasin vasta että vinkuu RCA johdot irtikin eli häiriönpoistaja ei taida auttaa
Leave a comment:
-
-
Originally posted by zimeon View PostPitää nyt herätellä vanhaa ketjua kun en vain yksinkertaisesti keksi mistä voisi johtua ongelmat. Eli autona on -03 E46 farkku ja näitä ihmetellyt jo tovin.
Eli erillissarja vinkuu kierrosten mukaan, riippumatta siitä onko RCA johdot kiinne vai ei. Tämähän tarkoittaisi sitä että soittimen maajohdon sijainti ei vaikuta asiaan, eikös näin? Soittimesta lähtee RCA sijaan alpinen AI-Net johto PXA-H100 prosessoriin. Prosessorista sitten vahvistimeen.
Vahvistin on sijoitettuna takakontissa, josta menee + ja - johto konkkaan. Konkka on kytketty akkuun (takalootassa) + akun napaan ja maajohto samaan paikkaan samaan pulttiin missä akun johto on kiinne. Johdot ovat lyhyitä 21mm2 piuhoja, joten paksuttaa pitäs olla tarpeeksi. Maajohdon olen myös siirtänyt kertaalleen akkuun kiinne mut sekään auttanut.
Voiko se olla että laturi on menossa hajalle? Voinko jotain mitata jostain että saisi todettua että mikä on rikki tai väärin kytketty? Maadoituksestahan tuo tulee kun lähtee kiertämään, näin olen ainakin asian ymmärtänyt. Vikunaa nyt kuule kun musiikkia kuuntelee mut hiljaisissa kohdissa ja kappaleen vaihtojen yhteydessä tämän huomaa.
Leave a comment:
-
-
Pitää nyt herätellä vanhaa ketjua kun en vain yksinkertaisesti keksi mistä voisi johtua ongelmat. Eli autona on -03 E46 farkku ja näitä ihmetellyt jo tovin.
Eli erillissarja vinkuu kierrosten mukaan, riippumatta siitä onko RCA johdot kiinne vai ei. Tämähän tarkoittaisi sitä että soittimen maajohdon sijainti ei vaikuta asiaan, eikös näin? Soittimesta lähtee RCA sijaan alpinen AI-Net johto PXA-H100 prosessoriin. Prosessorista sitten vahvistimeen.
Vahvistin on sijoitettuna takakontissa, josta menee + ja - johto konkkaan. Konkka on kytketty akkuun (takalootassa) + akun napaan ja maajohto samaan paikkaan samaan pulttiin missä akun johto on kiinne. Johdot ovat lyhyitä 21mm2 piuhoja, joten paksuttaa pitäs olla tarpeeksi. Maajohdon olen myös siirtänyt kertaalleen akkuun kiinne mut sekään auttanut.
Voiko se olla että laturi on menossa hajalle? Voinko jotain mitata jostain että saisi todettua että mikä on rikki tai väärin kytketty? Maadoituksestahan tuo tulee kun lähtee kiertämään, näin olen ainakin asian ymmärtänyt. Vikunaa nyt kuule kun musiikkia kuuntelee mut hiljaisissa kohdissa ja kappaleen vaihtojen yhteydessä tämän huomaa.
Leave a comment:
-
-
Itselläni kanssa vähän vinkuu ei haittaa ja välillä vähän enemmän sillon auttaa ku painaa rca piuhaa vahvariin paremmin varmaa vahvarin rca tulo liittimessä jotain vikaa.
Leave a comment:
-
-
Jäi tossa eilen sit mainitsematta, että jos en nyt ihan väärin muista mitä kaikkea sitä tuli kokeiltuakaan, myös etupään kaiuttimet (ainakin vasen etu) vinkui vaikka etupään rca oli irti ja kaiutinjohdot oli irti vahvistimelta (ei kaiuttimelta). Kuten aiemmin mainitsin vinkuminen loppuu kun ottaa vahvistimelle menevän virtajohdon irti.
Leave a comment:
-
-
Jos intoa riittää, niin kokeile vetästä kajaripiuhat ulkokauttaja sitten auto käyntiin, että vinkuukko. Jos ei niin sitten kokeileen eri vaihtoehtosia reittejä niille.
Leave a comment:
-
-
E32:ssa akku on oikealla puolella takapenkin alla. Virtapiuha tulee sieltä myös toiselle puolelle ja sieltä (oikealta puolelta penkin alta) löytyy sulakkeita yms. joten piuhoja sieltä löytyy. Mukaan lukien akulta tuleva virtapiuha, joten kummaltakaan puolelta ei pääse ilman sen ohitusta. Myös kardaanitunnelin kohdalla se kyseinen johto on, koska se vaihtaa puolta sitä kautta lattiaverhouksen puolella.
Leave a comment:
-
-
Originally posted by Janne.L View PostBMW E32 730i -92
Mulla tulee myös laturin ääni läpi kaiuttimista. Ongelmaa ei ollut soittimen omalla vahvistimella, mutta erillisvahvistimen asennuksen jälkeen vinkuminen alkoi. Laturille olen laittanut uuden maan, mutta ei ollut vaikutusta tähän ongelmaan. Olen myös ottanut akulta maapulttiin, siitä konkkaan ja sieltä vahvistimelle ja soittimelle maan. Myös virta konkalla vahvistimelle ja soittimelle. Rca:t olen maadoittanut (herätejohto vahvistimen runkoon ja soittimen runkoon) ja vahvistimen heräte erillisellä johdolla. Vinkuminen kuuluu myös ilman, että soitin on kiinni, vinkuminen kuuluu niin kauan kun vahvistimelle menee virta, vaikkei se olekaan päällä. Myös niin, ettei rca:t ole kiinni. Ennen tätä olin kokeillut galvaanisella rca häiriönpoistajalla ja ei vaikutusta vinkumiseen. Olen kokeillut kahdella eri vahvistimella ja kahdella eri soittimella. Myös viidellä rca:lla olen kokeillut, kaikki ehyitä ja kaksois-suojattuja.
Yhdellä rca:lla ongelmaa ei ole, jos kuuntelee takakaiuttimilla. Yhtä käyttäessä etupäässä vinkuminen tulee vasemmalta puolelta ja kun laittaa molemmat rca:t kiinni vinkuu kaikki kaiuttimet.
Laitteet:
Soittimet:
- Pioneer DEH-7700MP
- JVC KD-SC601
Vahvistimet:
- Xetec Vector 350.6
- SPL Dynamics S-2604
Kaiuttimet:
- DLS MS5A
Meneekä kajareiten puiha kuinka lähellä sitä alkuperäistä akun virtapiuhaa? Nimittäin vaikka kuinka jossain lukee, että kaijutinpiuhan voi vetää virtapiuhan vierestä, niin ilmeisesti bemareissa olevan alkuperäisen piuhan vierestä ei voi. Tai ainakin omassa e36:ssa ei voinut. Sit menee hankalaksi, jos akku ei ookkaan kontissa.
Leave a comment:
-
BMW E32 730i -92
Mulla tulee myös laturin ääni läpi kaiuttimista. Ongelmaa ei ollut soittimen omalla vahvistimella, mutta erillisvahvistimen asennuksen jälkeen vinkuminen alkoi. Laturille olen laittanut uuden maan, mutta ei ollut vaikutusta tähän ongelmaan. Olen myös ottanut akulta maapulttiin, siitä konkkaan ja sieltä vahvistimelle ja soittimelle maan. Myös virta konkalla vahvistimelle ja soittimelle. Rca:t olen maadoittanut (herätejohto vahvistimen runkoon ja soittimen runkoon) ja vahvistimen heräte erillisellä johdolla. Vinkuminen kuuluu myös ilman, että soitin on kiinni, vinkuminen kuuluu niin kauan kun vahvistimelle menee virta, vaikkei se olekaan päällä. Myös niin, ettei rca:t ole kiinni. Ennen tätä olin kokeillut galvaanisella rca häiriönpoistajalla ja ei vaikutusta vinkumiseen. Olen kokeillut kahdella eri vahvistimella ja kahdella eri soittimella. Myös viidellä rca:lla olen kokeillut, kaikki ehyitä ja kaksois-suojattuja.
Yhdellä rca:lla ongelmaa ei ole, jos kuuntelee takakaiuttimilla. Yhtä käyttäessä etupäässä vinkuminen tulee vasemmalta puolelta ja kun laittaa molemmat rca:t kiinni vinkuu kaikki kaiuttimet.
Laitteet:
Soittimet:
- Pioneer DEH-7700MP
- JVC KD-SC601
Vahvistimet:
- Xetec Vector 350.6
- SPL Dynamics S-2604
Kaiuttimet:
- DLS MS5A
Leave a comment:
-
Itellä katos vinkumiset e46:sta ku laitto rca:n ja vahvistimen väliin häiriön poistajan (makso jonku 30€ muistaakseni).
Leave a comment:
-
-
Originally posted by olli90~ View Posttoivottvasti ei oo ihan väärä paikka kysyä mutta en löytäny parempaakaa
elikkäs diskanteista kuuluu semmonen pieni särinä kun kuuntelee hiljasella, särinä on kuitenkin ihan selvästi kuultavissa.... osaisko kukaan sanoa missä vika?
elikkäs etuovissa on DLS MS6A erillissarja ja vahvistimena SPL Dynamics S-2604... vahvitimessa on myös kiinni takakaijuttimet DLS 225 5,25".
pikaisella kuuntelulla diskanteista kuuluu pelkästään tämä pieni särinä.
Ground Zero GZCR 535DVD
Leave a comment:
-
Leave a comment: