Announcement

Collapse
No announcement yet.

Z3 Harman Kardon Subin korvaaminen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Camo
    Bimmer Enthusiast
    • May 2004
    • 1662
    • Lahti

    #46
    Originally posted by Juhis View Post
    Jos viitsit, niin ota kuvia joka tapauksessa. Laita minulle vaikka sähköpostina. Olisi mielenkiintoista nähdä, millainen se kotelo on.
    Jepulis jee. Tässä muutama kuva. Autoon jäävä keskikonsolin tila:


    Itse HK subikotelo:
    Current:
    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


    Previous:
    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

    Comment

    • Juhis
      BTCF Honorary Member
      • Jul 2002
      • 19178
      • -

      #47
      Originally posted by Camo View Post
      Jepulis jee. Tässä muutama kuva.
      OK, kiitos selkeistä kuvista! Itselläni ei ole lainkaan subbaria omassa Roadsterissa, vaan pelkkä tavaroiden säilytyskotelo. Sen puolesta äänentoiston suunnitteleminen on vapaampaa. Ensimmäiseksi ajattelin vaihtaa etupään erillissarjan hieman laadukkaampaan.
      All good things come to those who wait.

      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

      Sound Factory Bar & Nightclub

      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

      Comment

      • willosofi
        Newbiemmer
        • Dec 2006
        • 18
        • Siilinjärvi

        #48
        Originally posted by Camo View Post
        Edistystä tällä suunnalla? Koitin privallakin jo tavoittaa...
        torstaina karkasi kermaisen ajokki kajaaniin. veistelin lähtiäis lahjaksi viel putkiston mut en kerennyt tekemään kuitu pyttyä mut tuloo talvi lomansa tänne viettämään joten silloin voisin sen tehdä jos et ole viel muuta keksinyt.
        Official BMW Peltiseppä

        Comment

        • Camo
          Bimmer Enthusiast
          • May 2004
          • 1662
          • Lahti

          #49
          Originally posted by willosofi View Post
          torstaina karkasi kermaisen ajokki kajaaniin. veistelin lähtiäis lahjaksi viel putkiston mut en kerennyt tekemään kuitu pyttyä mut tuloo talvi lomansa tänne viettämään joten silloin voisin sen tehdä jos et ole viel muuta keksinyt.
          Juu, eipä mitään ideaa ole mulla syntynyt. Vanerista/lastulevystä en tuota koteloa ala värkkäämään, kun koko homma menee näpertelyksi. Eihän tuolla hommelilla mikään kiirus ole, kun soi ne musat ilman subiakin.
          Current:
          Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
          DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


          Previous:
          Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
          E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
          Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
          E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3402
            • Tre

            #50
            Heitetään linkki vaikka melko turha tää voi olla.

            Ameriikassa pojat tekee elementtejä pienemmällä Qts-arvolla kuin mitä täällä myytävät keskimäärin on. Pieni Qts:hän viittaa refleksiin (kuten jotku meinaa ), mutta se on myös edellytys jos halutaan saa kohtuullinen toisto erittäin pienestä kotelosta (suljettu).

            Tuon 8":n elementin suljetun kotelon tilavuus voisi olla just 3 litraa, mutta eri asia onkin pystyykö sitä edes fyysisesti laittamaan niin pieneen koteloon. Eikä taida mahtua mitenkään päin Roadsteriin. Ja todella epäherkkä tietenkin tollaisessa maitopurkissa (herkkyys luokka 65-75 dB/W:iä bassotaajuuksilla).

            Paras ratkaisu taitaa olla joku 5,25" / 6,5" elementti refleksikoteloon. Yläbasson popitusta voisi saada mutta eihän matalaa tuosta tilavuudesta voi saada millään, eikä ainakaa avoautossa.
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Camo
              Bimmer Enthusiast
              • May 2004
              • 1662
              • Lahti

              #51
              Originally posted by alspe View Post
              Paras ratkaisu taitaa olla joku 5,25" / 6,5" elementti refleksikoteloon. Yläbasson popitusta voisi saada mutta eihän matalaa tuosta tilavuudesta voi saada millään, eikä ainakaa avoautossa.
              Aevan. Alan tässä pikkuhiljaa itse harjoittelemaan tuon kuidun kanssa leikkimistä, koitan itse siis tehdä tuon kotelon alkuperäistä HK koteloa hyväksikäyttämällä. Katsotaaan mitä syntyy. Tarkoitus olisi seuraavat palikat laittaa:
              JL Audio 6W0 6,5"
              JBL GTO-301.1 Mono vahvistin.
              Current:
              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


              Previous:
              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

              Comment

              • Z3BMW3
                Bimmer Rookie
                • Jun 2004
                • 159
                • Tampere

                #52
                Tuollainen kotelo kiinnostaisi itseäkin. Tuossa omassa zetassa ei ole noita kaatosuojia, eli tuo takakotelo on hieman isompi. Tarkoitettu vain pikkutavaroiden säilytykseen.

                Entä jos käyttäisi osan takahattuhyllystä tuolle kotelolle?
                Eli vaneria tai mdf:ää tasaisesti taaksepäin?
                Z3BMW3

                Comment

                • Camo
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2004
                  • 1662
                  • Lahti

                  #53
                  Noniin, innostus on ollu vähän kateissa tuohon äänipuolen panostukseen, kun on pitänyt miettiä tuota alustaakin.. Tuli tuossa vilkuiltua hiukan tarkemmin tuota HK subikoteloa, eli purin sen pillun päreiksi. Noh, ei sentään noin pieniin, vaan irroitin ruuvattavan etulevyn ja sen jälkeen ruuvailin irti molemmat alkup. subit. Jos kokeilis sittenkin näin, että alkuperäisten paikalle vain jotkut hyvät ja laadukkaat elementit. Varsinaisia subeja ei noin pieniä taida olla, eikä kotelon tilavuuskaan anna periksi, jotta saataisiin oikeasti matala toisto, mutta jos jollekulle tulee mieleen jokin hyvä, matalalle toistava 5,25" (olettaen, että se mahtuu paikalleen) niin olisin kiitollinen tiedosta.

                  Subien halkaisija on 126mm muistaakseni, eli miten noiden 5,25" elementtien koko mitataan? Pelkkä kartion halkaisija vai lasketaanko mukaan myös reunus, josta elementti kiinnitetään?
                  Current:
                  Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                  DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                  Previous:
                  Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                  E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                  Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                  E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                  Comment

                  • Camo
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2004
                    • 1662
                    • Lahti

                    #54
                    Kellään kokemusta DLS R5A tai DLS MS5A midibassoelementeistä? Muita 5,25" midibassoja en oikein löytänyt. Lisäksi olisi kiva tietää mitä tuo HK vahvari puskee tehoa oikein ulos?
                    Current:
                    Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                    DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                    Previous:
                    Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                    E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                    Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                    E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                    Comment

                    • mikae34
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 4995
                      • Forssa

                      #55
                      ainakin focalilta löytyy 5,25" tuuman subi. Asennussyvyys saattaa vain tuottaa ongelmia...
                      Auto on liikkumaväline.

                      Comment

                      • Camo
                        Bimmer Enthusiast
                        • May 2004
                        • 1662
                        • Lahti

                        #56
                        Originally posted by mikae34 View Post
                        ainakin focalilta löytyy 5,25" tuuman subi. Asennussyvyys saattaa vain tuottaa ongelmia...
                        Juu varmaankin tuo syvyys sekä elementtien hinta. Noita menee tuohon orggis koteloon 2kpl ja Focalit ovat hinnoissaan...
                        Current:
                        Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                        DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                        Previous:
                        Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                        E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                        Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                        E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                        Comment

                        • Camo
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2004
                          • 1662
                          • Lahti

                          #57
                          Nonih, nyt on tilattu sitten Hertzin HV 130 5,25" midbassot tuohon orggiskoteloon. Onkohan siitä mitään käytännön hyötyä tai minkäänlaista seksuaalista merkitystä, kytkenkö nuo kuten aiemminkin alkup. HK vahvarin kautta vai vetäisinkö RCA:t soittimesta erilliselle vahvistimelle, jonka perään sitten kytkisin nuo Hertzit, jolloin soittimen sub-säätö olisi taas käytettävissä noille erillisille bassoelementeille.

                          Tiedän kyllä, ei noilla paineita saa, eikä niin kovin hurjan jämäkkää bassoakaan, mutta alkuperäinen Harman Kardon 2x5,25" subi on tarkoitettu siihen, joten näin se saa pysyä jatkossakin..
                          Current:
                          Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                          DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                          Previous:
                          Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                          E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                          Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                          E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                          Comment

                          • alspe
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2004
                            • 3402
                            • Tre

                            #58
                            Tällainen malli on tullut Peerlessilta. Tuolla _voisi_ jotenkin saada toimimaan erittäin pienen refleksikotelon passiiviperiaatteella. Pitäisi vaan tehdä uusi kotelo ja kehitellä miten toisen kartioon lisämassaa. Tai sit yksi elementti refleksiin/suljettuun.
                            G30 520d xDrive
                            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

                            Comment

                            • Camo
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2004
                              • 1662
                              • Lahti

                              #59
                              Originally posted by alspe View Post
                              Tällainen malli on tullut Peerlessilta. Tuolla _voisi_ jotenkin saada toimimaan erittäin pienen refleksikotelon passiiviperiaatteella. Pitäisi vaan tehdä uusi kotelo ja kehitellä miten toisen kartioon lisämassaa. Tai sit yksi elementti refleksiin/suljettuun.
                              Nuo Hertzin 5,25":t siellä jo on ja soi HK:n omalla vaffarilla ja riittää mulle ihan tarpeeks hyvin. Jaksa ruveta mitään tonne enää räveltämään, kun tilaa on rajoitetusti. Mitään en tohon äänentoistoon enää panosta (paitsi ehkä Eiseemannin röörin.. ), joten PISTE tälle projektille.
                              Current:
                              Ford Ranger 3.2 TDCi Wildtrak -17
                              DeTomaso Pantera "Gr4" #5172 -73


                              Previous:
                              Jeep Grand Cherokee SRT8 6.1
                              E36 325i | E53 X5 4.6iS | Jeep WJ 4.7 | E36 320i | E38 740iA | E39 523i | E46 325Ci
                              Chevrolet Corvette C5 | Porsche 911 (996) C2 | E30 316i | E36 325tds | E36 318i
                              E34 525i | E30 320i | E30 318i | Z3 2.8 Roadster | E34 520i | E30 316i | E36 320i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎