eli siis auto on e39 farkku varustettuna dsp-systeemillä. kysymys kuuluu että missä tämä dsp prosessointi tapahtuu? heti siinä navin takana vai onkko se integroitu takana olevaan vahvistimeen? tarkoitus olisi dsp:n jälkeen ryöstää singnaali uudelle vahvistimelle jolloin saisin pidettyä toiminnassa tuon taajuskorjauksen. ja ilmeisesti samassa "dsp-boksissa" sijaitsevat myös nuo passiiviset jakosuotimet, eikö?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
dsp kyssäri
Collapse
X
-
Tapahtuu vahvistimessa, siitä nimitys DSP-vahvistin. Suodatus on aktiivinen ja tehdään ennen pääteasteita, jokaiselle elementille on oma vahvistinkanavansa.
Jossain peruskaiutinjärjestelmässä ilman vahvistinta voi olla 2-tiesarjalle passiivisuotimet ovissa. Tai no, konkka per ovi...
Mun kokemukset lähinnä seiskoista, mutta kovasti samankaltaisia nämä ovat.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
-
-
Originally posted by Erich View PostTapahtuu vahvistimessa, siitä nimitys DSP-vahvistin. Suodatus on aktiivinen ja tehdään ennen pääteasteita, jokaiselle elementille on oma vahvistinkanavansa.
Jossain peruskaiutinjärjestelmässä ilman vahvistinta voi olla 2-tiesarjalle passiivisuotimet ovissa. Tai no, konkka per ovi...
Mun kokemukset lähinnä seiskoista, mutta kovasti samankaltaisia nämä ovat.
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Posten minä ainaan oo löytäny mitään säätöä noille jakareille. eli minun mielestä ne ovat kyllä passiiviset
Wanhoissa (1995-1998) DSP-vahvistimissa ei käytetty DSP:tä jakosuodatuksen tekemiseen, niissä oli aktiivisuotimilla tehdyt jakosuotimet.
Radiolta menee kiinteällä voimakkuudella oleva analoginen signaali DSP-vahvistimelle ja äänenvoimakkuus säätyy vasta vahvistimessa. Eli tuossa on 2 kanavainen AD-muunnin, DSP (joka tekee hölmöjä asioita) ja sitten DA-muuntimet joka kanavalle, niiltä signaali menee päätevahvistinpiireille.
Vahvistimen lisääminen ei ole helppo juttu. Siiis jos haluat säilyttää DSP:n taajuuskorjaimen ja laittaa vahvistimen kaikille kanaville. Subbarin vahvistin on helpompi juttu.
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJakarit on DSP:llä tehdyt, kiinteästi koodattu DSP:n softaan. Subwooferille on huollossa DIS-ohjelmointilaitteella onnistuva/epäonnistuva säätö, ilmeisesti jakotaajuus.
Wanhoissa (1995-1998) DSP-vahvistimissa ei käytetty DSP:tä jakosuodatuksen tekemiseen, niissä oli aktiivisuotimilla tehdyt jakosuotimet.
Radiolta menee kiinteällä voimakkuudella oleva analoginen signaali DSP-vahvistimelle ja äänenvoimakkuus säätyy vasta vahvistimessa. Eli tuossa on 2 kanavainen AD-muunnin, DSP (joka tekee hölmöjä asioita) ja sitten DA-muuntimet joka kanavalle, niiltä signaali menee päätevahvistinpiireille.
Vahvistimen lisääminen ei ole helppo juttu. Siiis jos haluat säilyttää DSP:n taajuuskorjaimen ja laittaa vahvistimen kaikille kanaville. Subbarin vahvistin on helpompi juttu.
Comment
-
-
Originally posted by Bemarnisti View Postno jos haluan lisätä vahvistimen kokoäänialueelle. niin miksi en voi kytkeä sitä vain tuon alkuperäisen vahvistimen ja kaiuttimien väliin.....niin joo.. tietysti jakotaajuudet pysyvät samoina kuin orkkis kajareilla...mitenhän ton kikkailis..
Comment
-
Comment