Mikä on paras tapa vaimentaa E39 sedanin kontin "lärinä"? pitää aikamoista meteliä ulospäin
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kontin vaimennus
Collapse
X
-
Originally posted by Sallad View Post
tossa pikku juttu hommasta
äläkä mene sit ostamaan mitään törkeen kallista auto hifi liikkeen höpöstely eristeitä kun ovat varmaan aika kalliita verrattuna sellaiseen normaaliin bitumi mattoon jota pitäisi saada jokaisesta auto tarvike liikkeestä
paitsi että maksaahan ne jotku hirveitä summia jostain merkki virta johdostakin kun siinä varmaan kulkee virtaki paremmin kuin bilteman johdossaE30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.
Comment
-
-
Originally posted by Jondere View PostMikä on paras tapa vaimentaa E39 sedanin kontin "lärinä"? pitää aikamoista meteliä ulospäin
itse toteutin kontin osittaisen vaimennuksen paketilla vibroa.
vaimennettu takakontin kansi, rekisterikilven takapelti molemmiltapuolilta (sisä ja ulko), ja kontin "sivuseinät" .
auttoi tosi kivasti ja dynamiikka ja tarkkuus parani huomattavasti. vaimensin vielä osan vaikeista pinnoista perinteisellä alustamassalla ja kiveniskumassalla.
pojot vibrolle syystä että:
+ helvetin helppo asentaa!
+ ei irtoa
+ ei elä lämpötilojen mukaan
+ tehokas!
- kalliimpaa kuin bitumi
perinteisen bitumin hyvä puoli/paska puoli:
- helvetin vittumainen asentaa!
- elää lämpötilojen mukaan (lohkeilee irti tjms)
- hidas asentaa jos haluaa kunnollisen lopputuloksen
+ TODELLA tehokas vaimennus oikein asennettuna
näiden johdosta ääni vibrolle, vaikka ero perinteiseen bitumiin on pari dB, vie voiton silti vibro huomattavasti pienemmän vitutus kertoimen ansiosta
Comment
-
-
Originally posted by Jondere View PostMikä on paras tapa vaimentaa E39 sedanin kontin "lärinä"? pitää aikamoista meteliä ulospäin
Comment
-
-
Vielä erittäin tärkeä kriteeri tuon Vibron valitsemiseen kontin luukun vaimennuksessa on se, että se ei paina läheskään niin paljoa kuin bitumi. Eiköhän tämä ole oleellisin seikka kun luukkuun ladotaan vaimennusmattoa. Muuten on melkein sama mitä laittaa, bitumia olen käyttänyt eikä ole millään tavalla vaikea asentaa. Näpit siinä vain palaa jos ei käytä esim. hitsaushanskoja painellessa bitumia kiinni.
Onko kuumailmapuhaltimella lämmittäminen ja paineleminen vaikeaa hommaa? Ei ainakaan itselleni. Aikaa se kyllä vie, mutta vaikeaa se ei ole. Eihän mikään bitumi pysy jos sitä ei lämmitä kunnolla. Ei ole itseltäni lähtenyt mitään bitumeja irti, kun pinnan vain putsaa kunnolla. Asennus olisi hyvä suorittaa yli +15 asteen lämpötilassa, koska bitumi on muuten erittäin haurasta taivutella ja leikata.
Tottakai kun 4mm bitumia ei saa taiteltua aivan jokaiseen rakoon, niin on vibro siihen hommaan parempaa. En tosin näe järkeä käyttää Vibroa jos siihen ei ole aihetta. Tuo matto on kuitenkin yli 2x kalliimpaa kuin perinteinen 4mm bitumimatto. Täällä päin Etolasta saa 1,5m x 1,2m palan 18 eurolla.Last edited by BME316; 16-06-2007, 10:44.
Comment
-
-
Kiits vaan.. vedin bitumilla ku kaverilla sattu sitä olemaan tarjolla.. äänet kyllä vaimeni..
Enään rekkari vähän mökää mutta pitää hoidella se huomenissa kuntoon..
Mukavempi ajella nyt ku ei pellit pauku niinku jossaki teenage corollassa.Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun
e39 535ia -96
Comment
-
Comment