Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kontin vaimennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jondere
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 69
    • Ylivieska

    Kontin vaimennus

    Mikä on paras tapa vaimentaa E39 sedanin kontin "lärinä"? pitää aikamoista meteliä ulospäin
    Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun

    e39 535ia -96
  • Sallad
    Newbiemmer
    • May 2007
    • 8
    • Hyvinkää

    #2


    Pitäs ruveta hiljenee

    Comment

    • GOOFY
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 4139
      • .

      #3
      Originally posted by Sallad View Post


      tossa pikku juttu hommasta

      äläkä mene sit ostamaan mitään törkeen kallista auto hifi liikkeen höpöstely eristeitä kun ovat varmaan aika kalliita verrattuna sellaiseen normaaliin bitumi mattoon jota pitäisi saada jokaisesta auto tarvike liikkeestä

      paitsi että maksaahan ne jotku hirveitä summia jostain merkki virta johdostakin kun siinä varmaan kulkee virtaki paremmin kuin bilteman johdossa
      E30 316 -85. (OO==[][]==OO) E30 316 -87.

      Comment

      • migself
        Bimmer Rookie
        • Jun 2005
        • 165
        • Sawo

        #4
        Originally posted by Jondere View Post
        Mikä on paras tapa vaimentaa E39 sedanin kontin "lärinä"? pitää aikamoista meteliä ulospäin
        kiinnittämällä tukevasti kaikki pienet ja hennot osat.

        itse toteutin kontin osittaisen vaimennuksen paketilla vibroa.

        vaimennettu takakontin kansi, rekisterikilven takapelti molemmiltapuolilta (sisä ja ulko), ja kontin "sivuseinät" .

        auttoi tosi kivasti ja dynamiikka ja tarkkuus parani huomattavasti. vaimensin vielä osan vaikeista pinnoista perinteisellä alustamassalla ja kiveniskumassalla.

        pojot vibrolle syystä että:
        + helvetin helppo asentaa!
        + ei irtoa
        + ei elä lämpötilojen mukaan
        + tehokas!
        - kalliimpaa kuin bitumi

        perinteisen bitumin hyvä puoli/paska puoli:
        - helvetin vittumainen asentaa!
        - elää lämpötilojen mukaan (lohkeilee irti tjms)
        - hidas asentaa jos haluaa kunnollisen lopputuloksen
        + TODELLA tehokas vaimennus oikein asennettuna

        näiden johdosta ääni vibrolle, vaikka ero perinteiseen bitumiin on pari dB, vie voiton silti vibro huomattavasti pienemmän vitutus kertoimen ansiosta

        Comment

        • TJJ
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 7591
          • Jyväskylä

          #5
          Originally posted by Jondere View Post
          Mikä on paras tapa vaimentaa E39 sedanin kontin "lärinä"? pitää aikamoista meteliä ulospäin
          Siellähän ensimmäisenä "lärisee" ne molemmissa reunoissa verhoilujen takana olevat ilmaläpät, eli akun vieressä ja toisella puolella samassa kohdassa sellaiset mustat neliöt joissa on läpät. Tukkimalla ne pitäisi ääni hävitä (ja autosta tulee umpinainen pullo). Paras tapa, siis jos bassoa haluaa itse kuunnella eikä naapurit, on tehdä suoraan ohjaamoon suunnattu takaa suljettu subbari suksipussin aukkoon.
          E39 528iA

          Comment

          • BME316
            Bimmer Fanatic
            • Jan 2007
            • 446

            #6
            Vielä erittäin tärkeä kriteeri tuon Vibron valitsemiseen kontin luukun vaimennuksessa on se, että se ei paina läheskään niin paljoa kuin bitumi. Eiköhän tämä ole oleellisin seikka kun luukkuun ladotaan vaimennusmattoa. Muuten on melkein sama mitä laittaa, bitumia olen käyttänyt eikä ole millään tavalla vaikea asentaa. Näpit siinä vain palaa jos ei käytä esim. hitsaushanskoja painellessa bitumia kiinni.

            Onko kuumailmapuhaltimella lämmittäminen ja paineleminen vaikeaa hommaa? Ei ainakaan itselleni. Aikaa se kyllä vie, mutta vaikeaa se ei ole. Eihän mikään bitumi pysy jos sitä ei lämmitä kunnolla. Ei ole itseltäni lähtenyt mitään bitumeja irti, kun pinnan vain putsaa kunnolla. Asennus olisi hyvä suorittaa yli +15 asteen lämpötilassa, koska bitumi on muuten erittäin haurasta taivutella ja leikata.

            Tottakai kun 4mm bitumia ei saa taiteltua aivan jokaiseen rakoon, niin on vibro siihen hommaan parempaa. En tosin näe järkeä käyttää Vibroa jos siihen ei ole aihetta. Tuo matto on kuitenkin yli 2x kalliimpaa kuin perinteinen 4mm bitumimatto. Täällä päin Etolasta saa 1,5m x 1,2m palan 18 eurolla.
            Last edited by BME316; 16-06-2007, 10:44.

            Comment

            • jazma
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 1115
              • Oulu

              #7
              Täältä toinen ääni vibroplastille. Eilen laittelin levyjä paikoilleen ja kyllä käy nätisti homma. On tosiaan paljon mukavampaa käyttää kuin se nikesoundin bitumimatto.
              e30 318i

              Comment

              • Jondere
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 69
                • Ylivieska

                #8
                Kiits vaan.. vedin bitumilla ku kaverilla sattu sitä olemaan tarjolla.. äänet kyllä vaimeni..
                Enään rekkari vähän mökää mutta pitää hoidella se huomenissa kuntoon..
                Mukavempi ajella nyt ku ei pellit pauku niinku jossaki teenage corollassa.
                Suuri voima tuo mukanaan suuren vastuun

                e39 535ia -96

                Comment

                • BME316
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2007
                  • 446

                  #9
                  Rekkarin ruuvien alle vaan kunnon paksuiset O-renkaat

                  Edit: Tietysti kilven ja muovin väliin.
                  Last edited by BME316; 17-06-2007, 12:11.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎