Kertokaas joku fiksu miksi kuuluu woofereista basso paremmin takakontin luukku auki kuin kiinni e30 bemussa?? Onkos keinoo miten sais kuulumaan paremmin kontti kiinni.... Esim sedan larvassa kuuluu kuulemma paremmin kontti kiinni.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Takakontin luukku...
Collapse
X
-
Re: Takakontin luukku...
Originally posted by MikuKertokaas joku fiksu miksi kuuluu woofereista basso paremmin takakontin luukku auki kuin kiinni e30 bemussa?? Onkos keinoo miten sais kuulumaan paremmin kontti kiinni.... Esim sedan larvassa kuuluu kuulemma paremmin kontti kiinni.
-
-
Kannattaa muuttaa elementin asentoa ja kokeilla eri paikkoja. Yleensä "kovin sointi"
saadaan elementin osoittaessa taaksepäin. Joissakin autoissa taas elementin täytyy
osoittaa ylöspäin, toisissa vinosti eteenpäin toisessa takakulmassa. Tuohon ei oikeastaan
ole mitään kultaista sääntöä, kokeilemalla melkein pitää selvittää. Itsellä on 12" elementti
ylöspäin vararengaskotelossa ja soi kohtuullisesti. Muita asentoja en ole vielä kokeillut.Jussi
F31 320xda & e39 530d Msport
ex e87, e39, e34, e28 & e30
Comment
-
-
joo se kuuluu paremmin kontti auki kun kiinni mutta tee hattuhyllyyn n.20cm pitkä ja 10cm leveä reikä niin paine pääsee purkautumaan jotakin kautta sisätiloihin... kun on noi bemarit sen verran hyvin eristetty... bemarissa mun mielestä basso on paras laittaa taaksepäin ja silloin saan/sain ainakin itelle parhaat säädöt laitettua... niin että se basso kuuluu muuallekkin kuin naapurin esalle..... :oops: :oops: :oops:"Tekemätöntä ei saa tekemättömäksi."
http://www.onnelanmatkailu.fi/ Rallia, elämyksiä ja illanviettoa ryhmille, firmoille jne...
Comment
-
-
neuvo: elementti taaksepäin ja ihan taka laitaan ni kuuluuE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Pienen parannuksen e30 ja e36 malleihin saa aikaiseksi kun irroittaa takapenkin selkänojassa olevan suksiluukku "valmiuden", siis pellin palanen irti. Pelti oli mulla ainakin kiinni pienillä pistehitseillä. Ja takapenkin takana olevan pahvinhan saa irti vetämällä kiinnikkeiden keskellä olevan nupin ylös. Että semmosta.
Comment
-
-
Itsekkin otin suksiluukn levyn irti ja toisto parani, mutta myös kaikki tavaroiden kolinat kuuluvat takaluukusta paremmin, jos ei koko ajan rokita.
Nyt on uusi kotelo tulossa ja tarkoituksena laittaa niin, että elementti on eteen päin suoraan suksiluukun kohdalla. Onko kokemusta minkälainen sointi mahtaa olla? Täytyy kuitenkin itse kokeilla, ei se kuiteinkaan ole mahdotonta koteloa myöhemmin kääntää.E46 330i M-sport touring
ex A4 Qt - ex E36 323i M-sport touring - ex E30 325i
sigpic
Comment
-
-
Mulla kurkkaa se elementti siitä suksien reiästä ja sointi on ihan hyvä.. ainakin paremmin kun sillon kun se oli elementti taaksepäin. Sitäpaitsi ulos tulevat wooferin äänet hyvin vaimeat. Ja pärinöitä ei ollenkaan. Aikasemmin oli näin E30 ja nykyään E36. Eli suosittelen varsinkin jos takapenkissä on käsinoja jota voi pitää alhaalla. E30:ssä oli rouhittu pois selkänojan pehmusteita koska muuten ei soinut juuri ollenkaan. Ja siis se pellinpalahan täytyy myös ottaa pois.Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring
Comment
-
-
Mulla on itse sointi kohdallaan ja wooferin ääni kuuluu ulos vaimeana, mutta nuo tuuletusaukot(puskurin alla) tuppaavat pitämään semmosta lärpätys-ääntä, kun ilmanpaineen muuttuessa sulkeutuvat ja avautuvat edestakas ripeää tahtia...kuuluu selvästi jos auto sammuksissa, seisoo ulkopuolella kun kaikki luukut kiinni. Onko muilla ollut ko probleemia ja etenkin neuvoja, mikä ratkaisuksi?
Comment
-
Comment