Eli itsellä ny vm.-95 e36 sedan. Hattuhylly ja takapenkit vaimentaa aikas lailla subien ääntä. Onko tälle jotai hyviä ratkasuja et tulis lisää painetta hyttii. Nyt on alkanu hämäämään myös hattuhyllyn resonanssi. Mitäs sinne väliin kannattais laittaa? Jotai vanua aattelin koittaa josko loppuis resonanssi. Edessä ny kyl peerlessin 2-tie erkkasarja joka on vahvistimen peräs, mut takana vie vakio kaijuttimet jotka on vaa soittimen peräs. Kontis 2x12 blaukkarin subit ja vahvistimena 4-kanavainen spl dynamics, josta 2x65w etupään erillissarjalle ja 200w subeille. Kannattaisko noi vakio kaiuttimet (4"nokiat) ja matopurkit repiä tuolta irti ja laittaa kiinni vaikka ittelle ylimääräseks jääny spl dynamicsin erkkasarja hattuhyllylle soittimen perään? Tai ottaa vakio kaijuttimet pois ja antaa takapään olla ilman kaijuttimia (tästä vaihtoehdosta en oikee pidä).Tai sit vaa antaa vakiokaijuttimien olla sie ku soivat vie ihan sidettävästi. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
E36 hifeistä
Collapse
X
-
Tags: None
-
Hommaat kyynärnojallisen takapenkin niin saat subit kuulumaan paremmin. Ääni myös takakaiuttimien poistolle.Originally posted by sampakoski View PostEli itsellä ny vm.-95 e36 sedan. Hattuhylly ja takapenkit vaimentaa aikas lailla subien ääntä. Onko tälle jotai hyviä ratkasuja et tulis lisää painetta hyttii. Nyt on alkanu hämäämään myös hattuhyllyn resonanssi. Mitäs sinne väliin kannattais laittaa? Jotai vanua aattelin koittaa josko loppuis resonanssi. Edessä ny kyl peerlessin 2-tie erkkasarja joka on vahvistimen peräs, mut takana vie vakio kaijuttimet jotka on vaa soittimen peräs. Kontis 2x12 blaukkarin subit ja vahvistimena 4-kanavainen spl dynamics, josta 2x65w etupään erillissarjalle ja 200w subeille. Kannattaisko noi vakio kaiuttimet (4"nokiat) ja matopurkit repiä tuolta irti ja laittaa kiinni vaikka ittelle ylimääräseks jääny spl dynamicsin erkkasarja hattuhyllylle soittimen perään? Tai ottaa vakio kaijuttimet pois ja antaa takapään olla ilman kaijuttimia (tästä vaihtoehdosta en oikee pidä).Tai sit vaa antaa vakiokaijuttimien olla sie ku soivat vie ihan sidettävästi. Kiitos vastauksista jo etukäteen.
S65, S85, H1, N63TU, IB1
-
Muita mielipiteitä? Olis kyl hyvä et takaaki jotai ääntä kuuluu ettei kaikki muu ku subi painotu etee. Eipä ton takia viittis uutta penkkiä hommata. Jotenki ton hattuhyllyn kautta pitäs koittaa niit paineita saada hyttii.
Mitäs erkkasarjoja porukalla muute on ollu takana hattuhyllyl (suosituksia)? :think
Last edited by sampakoski; 12-09-2007, 22:03.
Comment
-
Takakaiuttimet pois niin kuuluu subbarit ja et pilaa hyvää ääntä takakaiuttimilla. Äänenhän pitää kuulua eestä ja subbarista ei kuulua suuntaa..Originally posted by sampakoski View PostMuita mielipiteitä? Olis kyl hyvä et takaaki jotai ääntä kuuluu ettei kaikki muu ku subi painotu etee. Eipä ton takia viittis uutta penkkiä hommata. Jotenki ton hattuhyllyn kautta pitäs koittaa niit paineita saada hyttii.
Mitäs erkkasarjoja porukalla muute on ollu takana hattuhyllyl (suosituksia)? :think
Vaikka kovempaahan se subbari takapenkkiläisille toki kuuluu sitten..
Comment
-
Ite nappasin ne matopurkit pois sieltä takaa ainakin. Ensinnään ne kuulosti aivan kauhealle, ja toisekseen saa pari reikää josta ääni pääsee auton sisälle.
Takana kyllä kuuluu varmastikin jonkinverran bassopainotteisesti, mut enpä ala sinne mitään erkkasatseja virittään, kun edessä on 3-tie aktiivisetti.
Comment
-
itse suosittelisin ehdottomasti kokonaan takapään pois ottoa käytöstä ja samlalla poistais boxit sieltä niin sais paremmin paineen sisätilaan... toki jos ne taka kaijuttimet haluaa siellä pitää niin vaihtoehtona on tehdä refleksi putku hattuhyllystä konttiin tai koteloon, tietty siellä on se pelti välissä et vähän enemmän urakkaa... molemmilla keinoilla uskoisin että tuo hattuhyllyn resonointi loppuu tai ainakin pienenee... itsellä kutakuinkin samoja ongelmia eli ei painetta hyttiin ns... itse päätin että poistan takakaijuttimet ja 29p mittaan uudestaan paineet joten silloin selviää kuinkapaljon tuosta tulee olemaan hyötyä... jos ei kiirettä tämän asian suhteen sinulla ole nii odottele vastausta
Comment
-
olisiko laittaa kuvia etupään asennuksen toteutuksesta, ku olis tossa lattialla kans dls:n 3-tie sarja odottamas asennustaOriginally posted by Mattir View PostIte nappasin ne matopurkit pois sieltä takaa ainakin. Ensinnään ne kuulosti aivan kauhealle, ja toisekseen saa pari reikää josta ääni pääsee auton sisälle.
Takana kyllä kuuluu varmastikin jonkinverran bassopainotteisesti, mut enpä ala sinne mitään erkkasatseja virittään, kun edessä on 3-tie aktiivisetti.E28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
Juu, toki. Tosin ainoa potretti joka nyt sattui löytymään on puhelimen paskalla kameralla otettu kuva. Mut eiköhän tosta selvän saa..Originally posted by tero_v View Postolisiko laittaa kuvia etupään asennuksen toteutuksesta, ku olis tossa lattialla kans dls:n 3-tie sarja odottamas asennusta
Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!
Audaxeille pitäs vielä väsätä jotkut suojat oviin. Niille oli alunperin tarkoitus tehdä paikat a-pilarien juureen, mut sitten kojelaudan muotu tuli hieman vastaan tuossa asiassa. Eihän nuo nyt ihan optimaalisella paikalla ole, mutta omasta mielestä kuulostaa ainakin ihan hyvälle jokatapauksessa...Last edited by Mattir; 13-09-2007, 13:16.
Comment
-
jytkiikö nuo midit miten. kotelo taitaa olla jotain n.5litraa. itse ajattelin tehdä jonkun sydeemi korokkeen ja pultata sen ovipeltiin ja midi hengittäis oven sisäänE28 M30b34 turbo - > m54b30 Turbo
650hp/850nm 1.8bar
1/4m 11.48s/208km/h
100-150km/h 2.01s
100-200km/h 6.99s
EX jatkeet:
e39 528 M-Sport -99
e36 318is "M-sport" -92
Comment
-
Niin se kannattaakin tehdä. Koteloituna tulee helposti aivan liian pieni kotelo ja soundista tulee kumiseva, muutenkin yleensä ovat ns. freeair elementtejä.Originally posted by tero_v View Postjytkiikö nuo midit miten. kotelo taitaa olla jotain n.5litraa. itse ajattelin tehdä jonkun sydeemi korokkeen ja pultata sen ovipeltiin ja midi hengittäis oven sisäänMB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
...ns. freeair elementtejä joille ei ole välttämätöntä tehdä erillistä koteloa kuten subi-elementille vaan nämä hengittävät oven sisään käyttäen sitä kotelona ja tämähän toimii sen paremmin mitä tiiviimpi on (=Kotelosta kyse jälleen) Termiä free-air ei voida käyttää tässä yhteydessä sanan varsinaisessa merkityksessään..esim. dls ms6a satsin kajareille noin 10-11l ihanne kotelo etuoviin lasikuidusta => Toimii!Originally posted by Rudenorth View PostNiin se kannattaakin tehdä. Koteloituna tulee helposti aivan liian pieni kotelo ja soundista tulee kumiseva, muutenkin yleensä ovat ns. freeair elementtejä.
e36 ovipahvit itsessään ovat kelvottoman "vetelät" kaiuttimien suoraa asennusta varten eikä niitä saa oikein mitenkään vahvistettuakaan riittävästi.Myydään:
Uutta ja käytettyä osaa! e21, e30, e31, e32, e36, e34, e38, e46
K-S Connection
Ajossa: e46 330ci -00 "SemiCamo", e91 330xd Touring
Comment
-
Nelisen litraa tuli tilavuudeksi. Hieman erilailla kun olisi tajunnut kotelon tehdä, niin olisi saanut jokusen litran enemmän. Mutta joo, kyllä nuo omasta mielestäni aika hyvin soi. Niille menee joku vähän reilut 100W rms/ elementti, eli aika sopivasti.Originally posted by tero_v View Postjytkiikö nuo midit miten. kotelo taitaa olla jotain n.5litraa. itse ajattelin tehdä jonkun sydeemi korokkeen ja pultata sen ovipeltiin ja midi hengittäis oven sisään
Comment
Comment