Announcement

Collapse
No announcement yet.

E36 alkuperäisen mankan irrotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Apophis
    Bimmer Rookie
    • May 2003
    • 127

    E36 alkuperäisen mankan irrotus

    Tulipa tilattua mp3 soitin saksasta ja nyt olisi tarkoitus saada vanha alkuperäinen mankka irti autosta.

    alkuperäisessä mankassa ei ole mitään ruuveja tai muutakaan kiinnikeitä näkyvillä. Lähteekö mankka irti ihan vaan voimaa käyttämällä tyyliin ruuvari väliin ja ei kun vääntämään? autossa on bemarin audiosound paketti, siinä toi kasettiradio taitaa olla hieman erilainen kuin alkuperäisissä.

    -Ap
  • Calypsocoupe
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 2932
    • EFNU

    #2
    Re: E36 alkuperäisen mankan irrotus

    Originally posted by Apophis
    alkuperäisessä mankassa ei ole mitään ruuveja tai muutakaan kiinnikeitä näkyvillä. Lähteekö mankka irti ihan vaan voimaa käyttämällä tyyliin ruuvari väliin ja ei kun vääntämään? autossa on bemarin audiosound paketti, siinä toi kasettiradio taitaa olla hieman erilainen kuin alkuperäisissä.

    -Ap
    Jos se on Bemarin alkuperäinen niin lähtenee samalla tapaa kuin kaikki muutkin.

    Päissä on sellaiset muutaman millin leveät muovikaistaleet, ne lähtee ruuvarilla kampeamalla veks. Niiden alta löytyy 2 reikää per puoli. Niihin kun työntää vaikka naulat (niin paksut kuin menee, aika syvälle) ja sitten pitäisi lähteä, parhaiten tulee kun kampeaa niitä nauloja vähän sivuille ja vetää niistä samalla. Älyttömästi voimaa ei tarvita missään, jos ei helpolla irtoa niin sitten jotain on tehty väärin.
    - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

    Comment

    • hOGi
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 1295
      • Espoo

      #3
      Mulla oli aito BMW:n Bavaria Business CD - hivijärjestelmä, joka meni välittömästi vaihtoon kun auto tuli Suomeen. Siinä ei ollut Pinohiiristä ja Sonneista tuttua mekanismia, vaan kahden peitelevyn alta löytyi pienet kuusiokoloavaimella avattavat pultit.
      www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

      Comment

      • Apophis
        Bimmer Rookie
        • May 2003
        • 127

        #4
        ja tuosta omassa autossa olevasta mankasta ei löydy mitään sivulevyjä/peitelevyjä siitä mankasta, on ihan yhtenäistä muovia koko etuosa... sen takia sitä kyselinkin että lähteekö ihan voimalla vääntämällä irti :?:

        -Ap

        Comment

        • Calypsocoupe
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 2932
          • EFNU

          #5
          Ihmesysteemit noissa juppimankoissa :wink:

          Hogi! Sullahan on joku äänentoistorojekti käynnissä/toteutettu? Mistä vedit johtoja konttiin? Jos nyt paikat ovat yhtään yhtenevät coupen ja avon välissä. Aika vähällä kyllä pääsee kutoskoneen kohdalla, kun virta on suuri niin akku on lähellä :P
          - 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -

          Comment

          • hOGi
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 1295
            • Espoo

            #6
            Originally posted by Calypsocoupe
            Ihmesysteemit noissa juppimankoissa :wink:

            Hogi! Sullahan on joku äänentoistorojekti käynnissä/toteutettu? Mistä vedit johtoja konttiin? Jos nyt paikat ovat yhtään yhtenevät coupen ja avon välissä. Aika vähällä kyllä pääsee kutoskoneen kohdalla, kun virta on suuri niin akku on lähellä :P
            Äänentoistoprojekti on käynnissä joo. Jatkunee siihen asti kunnes olen 81v, ja siihen on vielä hetki aikaa Eihän noista ikinä valmiita tule...

            Noissahan on akku takana, joten eipä siinä paljolti vetoja tarvita jos ei vaihda laturin piuhaa. Mun mielestä se on suht. tarpeetonta kun on kunnon akku ja muutama konkka. Mutta kaiuttimien piuhat vedin ihan sisustuksien välistä / lattian alta auton vasemmalla sivulla (virtajohto kun kulkee auton oikealla sivulla). Kohtalaisen v-mäinen homma jossain kohdin, koska tuo sisustus myötäilee niin hyvin auton korin muotoja.

            Läpivienti kontista matkustamoon on sinänsä helppo, että siellä on valmiina johtokanava kummallakin puolella selkänojaa.

            Kaiutinkaapelit oviin menee sitten sen vakioliittimen kautta, siinä kun oli muutama tyhjä paikka vapaana. Hyvin siis menee kahdet nelituumaiset johdot oviin...

            HTH.
            www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

            Comment

            • rassi
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2003
              • 384
              • Rantsu

              #7
              jehna

              kaverille asennettiiin e36 uutta mankkaa ja kyllä siellä kaikkea kivaa löyty esim ne jako suotimet etukaiuttimille... ne ei ole passiiviset eli kun sen vanhanmankan repi pois niin niille joutu viemään virtaa prkl.... kun ne oli jokku ihan ihme "aktiiviset" mukamas mut kyllä ne nyt ihan hyvin soi kun ne sai toimimaan 8) mutta ei sie oikeestaan mitään muuta pitäs tulla vastaan...

              Comment

              • hOGi
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1295
                • Espoo

                #8
                Re: jehna

                Originally posted by rassi
                kaverille asennettiiin e36 uutta mankkaa ja kyllä siellä kaikkea kivaa löyty esim ne jako suotimet etukaiuttimille... ne ei ole passiiviset eli kun sen vanhanmankan repi pois niin niille joutu viemään virtaa prkl.... kun ne oli jokku ihan ihme "aktiiviset" mukamas mut kyllä ne nyt ihan hyvin soi kun ne sai toimimaan 8) mutta ei sie oikeestaan mitään muuta pitäs tulla vastaan...
                Riippuu tuokin näköjään vuosimallista. Omat vakiokaiuttimeni (siis BMW:n originellit) olivat ns. köyhän miehen jakosuotimilla, eli diskantille menevien johtojen rinnalle oli heitetty kondensaattori, joka suodatti matalat taajuudet pois. Miditaajuuksille tarkoitettuihin kaiuttimiin ohjattiinkin sitten koko ääniala sellaisenaan.
                www.epicit.fi | www.biitsi.fi | www.zonga.fi

                Comment

                • mukko
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jan 2003
                  • 5965
                  • Uleåborg

                  #9
                  ..........
                  Last edited by mukko; 30-10-2007, 16:29.
                  -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                  Save the World, Fuck The Fuel Economy
                  Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                  Comment

                  • kosti
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2003
                    • 1713
                    • Vantaa/Lappeenranta

                    #10
                    Omassa e34 BMW Bavaria kasettisoittmessa oli myös varsin omat zydeemit, mukana tuli pari koukkua jotka meni reunoilla oleviin reikiin. Siitä sitten kääntämällä ja vetämällä se ulos lähti
                    Ex:320i Touring M-Sport -97 | E34 535i -89 | E34 525i -89

                    Comment

                    • jeps
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1986
                      • Espoo

                      #11
                      mites tos e36 vakiomankan takana ku on se musta oma johto mötikkä ni eka sitä pitää ruuvarilla vetää ylös mut mitäs sen jälkee? oli helvetin kiree joka suuntaan enkä saanu ite piuhoi irti?
                      Last edited by jeps; 21-03-2005, 18:25.
                      Loppuen lopuks sydämmeen mahtuu vaan yks ämmä

                      Comment

                      • jykä
                        Bimmer Rookie
                        • May 2003
                        • 123
                        • Pohojanmaa

                        #12
                        Kyllä se lähtee siitä kun nostaa sitä klipua tarpeeksi ylös. Ei tarvitse kammeta taaksepäin ollenkaan, klipu vetää noustessaan liittimen irti mankasta. Voi olla kyllä kireessä, yhden kerran piti kaverin mankasta käydä itse irrottaas kun ei se uskonut että se irtoaa em. tavalla
                        Ex:325i,328i,523i,528iA,525dA
                        Current: F11 520d M-sport

                        Comment

                        • Dj Niksperi
                          BTCF Member
                          • Oct 2003
                          • 2437
                          • Salo, Finland

                          #13
                          mankan muovikehys ruuvarilla irti ja sitten kuusiokoloavaimella auki kaksi kappaletta ruuveja, lähtee kauniisti irti.
                          BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
                          Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

                          -Team Pussihousu-
                          Salo///Works
                          sigpic

                          Comment

                          • Smack
                            BTCF Member
                            • May 2005
                            • 320
                            • Oulu

                            #14
                            Originally posted by Calypsocoupe
                            Jos se on Bemarin alkuperäinen niin lähtenee samalla tapaa kuin kaikki muutkin.

                            Päissä on sellaiset muutaman millin leveät muovikaistaleet, ne lähtee ruuvarilla kampeamalla veks. Niiden alta löytyy 2 reikää per puoli. Niihin kun työntää vaikka naulat (niin paksut kuin menee, aika syvälle) ja sitten pitäisi lähteä, parhaiten tulee kun kampeaa niitä nauloja vähän sivuille ja vetää niistä samalla. Älyttömästi voimaa ei tarvita missään, jos ei helpolla irtoa niin sitten jotain on tehty väärin.
                            Kerroppa jotaki lisävinkkiä.. ite tuossa koitin irrotella, pistin tosiaan 4 sen kokosta naulaa mitä siihen reikään meni, ja kun niitä jonku matkaa työnsi niin kohta tuntu jotai vastetta ja ehkä sentin meni sitten enään. Vaan ei liikkunu soitin milliäkään kun koitti pois sitten saada?

                            Comment

                            • Leba
                              Bimmer Enthusiast
                              • Dec 2003
                              • 2101
                              • Espoo

                              #15
                              Originally posted by Smack
                              Kerroppa jotaki lisävinkkiä.. ite tuossa koitin irrotella, pistin tosiaan 4 sen kokosta naulaa mitä siihen reikään meni, ja kun niitä jonku matkaa työnsi niin kohta tuntu jotai vastetta ja ehkä sentin meni sitten enään. Vaan ei liikkunu soitin milliäkään kun koitti pois sitten saada?
                              Mä en kyllä tätä naula juttua nyt tajunnut, mitä itse olen noita nähnyt ja irroitellut, niin kaikki on ollut pienillä kuusiokoloilla reunoista kiinni
                              Lolvo - Exiä: 330xd M-Sport II, e39 M5 '00, e34 M5 3.6, E39 528i, E34 M5 3.8, E36 328i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎