Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hifi asennukset ja kiinnitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Zippaaja
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2007
    • 1140
    • Pieksämäki

    Hifi asennukset ja kiinnitys

    Eli kun tässä tarkoitus olisi väliaikaisesti heittää joku ylijäämä hifityslaitteisto ennen uusien poppien tilaamista konttiin, niin mietin että mitenkä porukka on niitä sinne kontin pohjalle kiinnittänyt. Vanhassa 518:ssa laitoin lattiamaton alle levyn palan ja vedin ruuveilla siihen kiinni että pysyy, mutta nyt mietin että joudunko samalla tavalla tekemään tuohon uuteen kiesiin vai onko jotain muitakin tapoja. Ehdotuksia. Ruuvi kiinnitys toimii muuten loistavasti, mutta tuppaa repimään huopaa jos pääsee heilumaan pahasti. Pitäis saada subbari kotelo ja vahvistin kumminkin tukevasti kiinni.
    Kovvoo hommoo
  • ässä lavaan
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 1717
    • Savo

    #2
    takapenkin selkänojaan on melko helppo patentoida.. tai sit ihan perus kulmarauta. mielikuvitusta peliin.
    E91

    Exät:
    E36 325i -93 Cabriolet
    E36 325i -93 Cabriolet "Kerscher"
    E36 325i -91 Sedan
    E30 325i -85

    Comment

    • illu^^
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2005
      • 1703
      • Kajaani

      #3
      Kuormaliina on kanssa ihan kätevä jos jotain tilapäis asennuksia tekee, vahvistin ruuveilla subikoteloon kiinni ja kotelo kuormaliinalla kiinni. Itsellä vähän työn alla kanssa kontin sisustus, kotelo kiinni kiilaamalla vielä tällä hetkellä.

      Comment

      • Rudenorth
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 2415
        • Iisalmi

        #4
        Originally posted by illu^^ View Post
        Kuormaliina on kanssa ihan kätevä jos jotain tilapäis asennuksia tekee, vahvistin ruuveilla subikoteloon kiinni ja kotelo kuormaliinalla kiinni.
        Tämä todettu toimivaksi. Ei siistein, mutta pätevä tapa kiinnittää väliaikaisesti.
        MB W204 C320 CDI
        Kawasaki Ninja ZX-7R

        Comment

        • pyroz
          BTCF Member
          • Nov 2002
          • 6750
          • PK-seutu

          #5
          No voi jösses sentään. "Ruuvit repii huopaa" ja "Pitäs saada tukevasti kiinni". Hitsatkaa ennemmin ne viritykset autoon kiinni kun että ne tulee niskaan kolarissa. Kyllä nyt on helppo virnistellä "Laitoin teipillä väliaikasesti höhöhöhöö" :think
          S65, S85, H1, N63TU, HA0, IB1

          Comment

          • JTMD
            Bimmer Fanatic
            • Apr 2006
            • 834
            • Helsinki

            #6
            Originally posted by pyroz View Post
            No voi jösses sentään. "Ruuvit repii huopaa" ja "Pitäs saada tukevasti kiinni". Hitsatkaa ennemmin ne viritykset autoon kiinni kun että ne tulee niskaan kolarissa. Kyllä nyt on helppo virnistellä "Laitoin teipillä väliaikasesti höhöhöhöö" :think
            Aivan. Ei kaksi lattiaan hitsattua kulmarautaa auton arvoa alenna. Jos välissä olisikin peltiseinä niin taitaa silti takapenkkiläisillä murtua selkäranka nokkakolarissa kun subiboksi hyökkää päälle kontista
            -10 e93 325i
            -04 e46 320i
            -92 e31 850i 6speed
            -92 e30 325 cab
            -93 e36 M3
            -91 e36 325

            Comment

            • Bmw Dreamer
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2004
              • 2762
              • Kouvola

              #7
              Huomaamattomin tapahan on, jos haluaa ja voi hitsata ne palikat kiinni autoon, että hitsaa pelkän mutterin auton pohjaan, sitte siihen kulmarauta tjs sopivan lyhyellä pultilla kiinni, nyt kun joskus laitteiston poistaa, ei jää kuin mutteri auton pohjaan, ja se ei paljoa esim paksun huovan alla tunnu!
              BMW 520d Touring '06 314tkm
              BMW 530D Touring '99 552tkm
              BMW 320da Touring '02 427tkm
              Volvo V70 D5 '02
              Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
              Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
              Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

              Case IH 5140 Maxxum

              Comment

              • Rudenorth
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2005
                • 2415
                • Iisalmi

                #8
                Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                Huomaamattomin tapahan on, jos haluaa ja voi hitsata ne palikat kiinni autoon, että hitsaa pelkän mutterin auton pohjaan, sitte siihen kulmarauta tjs sopivan lyhyellä pultilla kiinni, nyt kun joskus laitteiston poistaa, ei jää kuin mutteri auton pohjaan, ja se ei paljoa esim paksun huovan alla tunnu!
                Eikö tuo ole sama vaikka siihen hitaisi kierretapinkin? jos sen haluaa pois niin sitä varten on rälläkkä. Mutteri on paljon vaikeampi saada siististi pois.
                MB W204 C320 CDI
                Kawasaki Ninja ZX-7R

                Comment

                • Bmw Dreamer
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2004
                  • 2762
                  • Kouvola

                  #9
                  No juu, mutta tällöin ei jää mitää tappeja pystyyn sinne kontin pohjalle... Ja tarviiko sitä mutteria sitten enää saada edes pois?

                  Itellä ku on 3mm pahvia toi kontin pohja, ei paljoa tarvi laitteistoa kiinnitellä...
                  BMW 520d Touring '06 314tkm
                  BMW 530D Touring '99 552tkm
                  BMW 320da Touring '02 427tkm
                  Volvo V70 D5 '02
                  Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
                  Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
                  Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja

                  Case IH 5140 Maxxum

                  Comment

                  • Rockford
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 8028
                    • Pinsiö

                    #10
                    Jos on riittävän paksut kaapelit, niin ei tarvitse kiinnityksiä lainkaan - pysyy hyvin mukavasti johtojen varassa ja mikä parasta, autoon tulee lisää jännää soundia, kun pääte lentelee kurveissa Ei kannata kuitenkaan vetää refleksiputkesta suoraan kaijutinkaapeleita vaikka onkin näyttävää, kun siinä voi putki irrota - riittää kun litistää kotelon rakennusvaiheessa yhden sauman väliin mahdollisimman ohuen johdon ja tämän kun yhdistää teipillä asennusvaiheessa, niin toimii. Toki sen päätteen voi liimata vielä sikakitillä, paalinarulla ja ilmastointiteipillä, jos epäilee kiinnityksiä kaapeleilla. Tuohon päälle kun vetää pinkin karvan, niin näyttelytasoa hipoo ja on vieläpä hyväksi todettu monessakin autossa
                    -Dodge Charger -73
                    -Mercedes-Benz GLK
                    -VW Transporter

                    Comment

                    • jsa014
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2006
                      • 1651
                      • Turun Pallivaha

                      #11
                      Originally posted by Bmw Dreamer View Post
                      Huomaamattomin tapahan on, jos haluaa ja voi hitsata ne palikat kiinni autoon, että hitsaa pelkän mutterin auton pohjaan, sitte siihen kulmarauta tjs sopivan lyhyellä pultilla kiinni, nyt kun joskus laitteiston poistaa, ei jää kuin mutteri auton pohjaan, ja se ei paljoa esim paksun huovan alla tunnu!
                      Jos 50kg subikotelo liikkuu 100km/h ja pysähtyy kolarissa, ei siellä paljoa auta 2xM12 mutteria pohjapeltiin hitsattuna. Kunnolla hitsuuteltu kulmarauta voi jo auttaakkin. Kuitenkin hyvä kai olisi jos kotelo olisi vasten selkänojan peltiä, jotta se ei mahdolisessa kolarissa saa alkuvauhtia ennekuin törmää peltiin.
                      Tarttis tehdä jonkun auto-ohjelman testi, jossa olis kelkka johon kiinnitetty subikotelo eri tavoin. Se sitten ajettais äkkipysähdykseen eri nopeuksilla ja katottais miten pultit repeilee hitsauksista ja kuinka kauas kotelo menee. Mythbustershan teki yämäntyylisen kokeen, mutta heillä oli kamaa hattuhyllyllä.
                      316 E21 -> 320 E30 -> VW,Ford,Renault -> 540 E34-> 525 E39 ///M-Sport Touring

                      Comment

                      • Tarute
                        Bimmer Fanatic
                        • Dec 2005
                        • 345
                        • Jyväskylä

                        #12
                        Originally posted by illu^^ View Post
                        Kuormaliina on kanssa ihan kätevä jos jotain tilapäis asennuksia tekee, vahvistin ruuveilla subikoteloon kiinni ja kotelo kuormaliinalla kiinni. Itsellä vähän työn alla kanssa kontin sisustus, kotelo kiinni kiilaamalla vielä tällä hetkellä.
                        vahvistinta ei ikinä subi koteloon kiinni. Tärinä hajottaa vahvistimen ajan kanssa.
                        Last edited by Tarute; 26-09-2007, 18:07.
                        340KW/600NM

                        Comment

                        • herja
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jul 2003
                          • 1649

                          #13
                          Originally posted by Tarute View Post
                          vahvistinta ei ikinä subi koteloon kiinni. Tärinä hajottaa vahvistimen ajan kanssa.
                          No sitä on sitten turha laittaa edes autoon. Oikein tehty subikotelo ei edes tärise elementin liikkeen mukana, millaisia pahvilaatikoita sulla oikeen on?
                          Retard Member

                          Comment

                          • Tarute
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2005
                            • 345
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by herja View Post
                            No sitä on sitten turha laittaa edes autoon. Oikein tehty subikotelo ei edes tärise elementin liikkeen mukana, millaisia pahvilaatikoita sulla oikeen on?
                            25mm koivuvaneria. Sulla taitaa olla aika heikot elementit jos ei boxsi tärise
                            340KW/600NM

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              #15
                              Ground Zero Hydrogen 10" x2 se vanhempi malli sekä 15" TC-Soundsin TC-2000, ovatko riittävän järeitä? Tosin näitä ei käytetä autossa...
                              Last edited by herja; 26-09-2007, 20:17. Reason: lisäsin tc-2000 elementiin koon...
                              Retard Member

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎