Digiboksin hankintaan, aivan kuten kotonakin.
Melleja löytyy aika leveällä hintahaitarilla, mutta jokatapauksessa kalliimmaksi tulee kuin edullisen kotiboksin hommaaminen. Esim. Autostudio myy bokseja, mutta toki moni muukin.
Itsellä jäänyt tuo päivitys tekemättä. En ole vielä nähnyt niin suurta tarvetta että jaksaisi investoida. Edullisista bokseista saa toki antaa vinkkiä.
Merkkiliikkeessä alkuperäinen digiboksi 970 eur!!
Kertokaa ihmeessä jos joku on löytäny halvan/hyvän digipoksi vaihtoehdon??
Tässäpä jollekkin hyvä tuote myytäväksi suomessa. Jos olis pulttaa kiinni osa + ohjelmointia, eikä hintaakaan olisi paha. Tolla vois tienata isoja summia. Aika monta analogi tv:llä varustettua bemua varmaa suomessa pelkästään...
Nimimerkki: seuraan tilannetta...
ps. ainut mitä foorumilla AINA sanotaan on et osta alkuperäinen ebaysta. Itse olen varovainen tuon ulkomailt oston suhteen, mitä jos on rikki jnejne. Suomesta kun sais ni uskaltais. Olenko siis vain nössö?
Mutta jos tarkkoja ollaan niin mitenköhän tärkeä tuo TV autossa loppujen lopuksi on? Omissa autoissa 3 vuoden aikana TV ollut päällä varmaan alle 10 kertaa ja nekin ihan räveltämisen ilosta.. Kuskihan ei tuolla TV:llä tee mitään, mutta jos kanssa matkustajat jotain viihdettä haluaa niin DVD soitin taitaa olla se järkevin vaihtoehto. Toisaalta jos siellä autossa asuu niin miksei se digitv siinä tapauksessa olisi ihan bueno. Saksasta saa autoihin boxeja kohtuulliseen hintaan eli 2 virittimen malleja alle 200€:n ja halvimmat matolaatikot taitaa olla jopa satasen pintaan.
Autojen kolarikorjaukset, korimuutokset, faceliftaukset, maalaukset ja muovikorjaukset ym laatutakuulla! KLIKnyt myös facebookissaKLIKTai suoraan Whats App 041591103
Mutta jos tarkkoja ollaan niin mitenköhän tärkeä tuo TV autossa loppujen lopuksi on? Omissa autoissa 3 vuoden aikana TV ollut päällä varmaan alle 10 kertaa ja nekin ihan räveltämisen ilosta..
Samaa mieltä olen tuosta jutusta. Ja minä vielä taannoin lisäsin tuon analogisen tv-modulin ihan itse, hukkaan meni nekin rahat... Mutta jonkinlaisen digiboksin saa halvalla: kaupasta esim. Philips DTR220, kytketään muutama piuha, antennijohtoon sovitin (ellei halua katkoa alkuperäistä johtoa), jatketaan IR-vastaanottimen johto ja niin on autossa digiboksi n. 60-70 eurolla. Sitten kun olisi joku PIC-piirien kanssa pelannut tyyppi, joka osaisi tehdä i-bus väylään muuntimen joka ohjaisi tuon kaukosäädintä, niin homma pelaisi vielä paremmin.
Mutta jonkinlaisen digiboksin saa halvalla: kaupasta esim. Philips DTR220, kytketään muutama piuha, antennijohtoon sovitin (ellei halua katkoa alkuperäistä johtoa), jatketaan IR-vastaanottimen johto ja niin on autossa digiboksi n. 60-70 eurolla. Sitten kun olisi joku PIC-piirien kanssa pelannut tyyppi, joka osaisi tehdä i-bus väylään muuntimen joka ohjaisi tuon kaukosäädintä, niin homma pelaisi vielä paremmin.
Tuollaisen ratkaisun ajattelin itsekin toteuttaa. Toimiiko auton alkuperäinen antenni todella? Mistä noita antenniadaptereita saa? Digiboksilta lähinnä kai vaatimukset olisivat, että toimii +12V ja asiaa helpottaisi, jos IR silmä olisi jo valmiiksi johdon päässä eikä suoraan piirilevyllä kiinni.
Tuollaisen ratkaisun ajattelin itsekin toteuttaa. Toimiiko auton alkuperäinen antenni todella? Mistä noita antenniadaptereita saa? Digiboksilta lähinnä kai vaatimukset olisivat, että toimii +12V ja asiaa helpottaisi, jos IR silmä olisi jo valmiiksi johdon päässä eikä suoraan piirilevyllä kiinni.
Auton alkuperäisen antennin toiminta on arvoitus, eihän tuo mitään kaksiantennista systeemiä vastaa, mutta toiminee hyvässä kentässä auto pysähdyksissä. Alkuperäisessä antennissahan on vahvistin joten ei se ihan pelkkä langanpätkä ole. Tuon takia digiboksista pitää laittaa antennijännitteen syöttö päälle.
Antenniadapteri pitää tehdä itse, SMB-liittimen saa Partcolta tai Elfalta. Minulla on tuollainen DTR220 osittain ylimääräisenä, mutta en ole jaksanut sitä autossa kokeilla. Mukavan pieni laite se kyllä on joten sijoitus ei olisi ongelma. IR-silmän siitä saa helposti juotettua irti, jatkojohto pitää varmaankin olla suojattua signaalijohdon osalta.
Eikös Bemun näyttösysteemi syö ainoastaan NTSC-formun signaalia? En ole tarjontaan tarkemmin tutustunut, mutta onko näissä digi-bokseissa yleensä valittavissa PAL/NTSC?
E39 530dA -02 M-Sport E53 X5 3.0dA -06 Sport * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia. Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Eikös Bemun näyttösysteemi syö ainoastaan NTSC-formun signaalia? En ole tarjontaan tarkemmin tutustunut, mutta onko näissä digi-bokseissa yleensä valittavissa PAL/NTSC?
Ainakin nykyisessä Topfieldin lippulaivassa on, ja muistaakseni kakkostöllön wanhassa hilipsin dtr200(?) boksissa myöskin...
Onko antennivahvistin tuollainen vähän alle 10 x 10 cm oleva ohut laatikko navin ja cd-boksin vieressä? Siihen tulee useita eri paksuisia antennijohdon näköisiä piuhoja. Yksi niistä tulee ilmeisesti TV-keskusyksiköltä, joka on käsittääkseni suurehko kiiltävä laatikko takatilan lattian alla hifijärjestelmän keskusyksikön vieressä (sin ja valk liitin, joista TTJ taisi laittaakin kaavion toisessa threadissa)? Mikä se tv:n antennijohto noista on? Jos ymmärsin TTJ:ltä oikein, täytyy normaali koti-antennijohtoon vaihtaa toiseen päähän autoon sopiva liitin?
Comment