Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 hattuhyllyn vaimennus (laajennettu koko auton vaimennukseen)

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1571
    • Wackyland

    e34 hattuhyllyn vaimennus (laajennettu koko auton vaimennukseen)

    Nyt kun tuli vaihdettua subia järeämpään niin hattuhyllyn rupesi rämisemään häiritsevän kovaa. Mikähän olisi paras tapa hiljentää tämä?
    Käsittääkseni pellin päällä on ohut levy vain. Pitäisikö levyn ja pellin väliin laittaa jotain tuketta vaimentamaan räminän tai sitten korvata kyseinen levy jollain järeämmällä ja pultata kiinni peltiin?

    Mitä olette tehneet asialle?
    Last edited by Haggis; 13-12-2007, 14:37. Reason: laajennus
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
  • Haggis
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2006
    • 1571
    • Wackyland

    #2
    Eikö kellään ole ollut samaa ongelmaa? Yleispätevät neuvotkin tervetulleita :think
    Käyttis:Kia Optima TF

    Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

    Comment

    • Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

      #3
      Originally posted by Haggis View Post
      Eikö kellään ole ollut samaa ongelmaa? Yleispätevät neuvotkin tervetulleita :think
      Auttaiskohan asiaa jos sen hattuhyllyn purkais irti, ja kokeilis uudestaan vieläkö rämisee. Sitten vaikka laittas jotain matskua siihen paikkaan mikä rämisee.
      E39 ja E91

      Comment

      • Haju69
        Administrator
        • Nov 2005
        • 16390
        • Leppävirta

        #4
        räminöitä

        Minä puhkasin reijän selkänojaan keskelle kun ei ollut alkup. "suksiluukkua", näin paine pääsee kajuuttaan sitä kautta helpommin eikä keskity hattuhyllyyn... Auttoi...
        LMC 630 R Liberty 2,8tdi '99
        E32 Diamantscwharz 750iL '94

        E36 Hellrot 328i M-Sport ´96
        B8 Audi A4 1,8 TFSI Quattro '10

        Vikakoodin luvut/nollaukset, koodausta savon maalla.
        Myös vikakoodien luku ja nollaus yms koodaukset VAG ajoneuvoihin jotka varustettu OBD2 pistokkeella.
        Nakkaa viestiä privalla jos tarvetta. Tai sitten ihan puhelimeen. Nollaneljänolla73kaksi403viisi.

        Comment

        • Harri G
          BTCF Member
          • Jul 2005
          • 9041
          • Iisalmi

          #5
          Originally posted by vog-527 View Post
          Minä puhkasin reijän selkänojaan keskelle kun ei ollut alkup. "suksiluukkua", näin paine pääsee kajuuttaan sitä kautta helpommin eikä keskity hattuhyllyyn... Auttoi...
          Joo, siis jos ei ole suksipussia, niin ne pistehitsaukset poies ja luukku irti. Eikös ne ole pistehitsillä E34:ssäkin.
          E39 ja E91

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4996
            • Forssa

            #6
            Se on aika ohut "pahvi" se hattuhylly. Pois on helppo ottaa. Takaselkänoja irti ja hattuhylly on kiinni muutamalla nipsulla siitä selkänojan takaa ylhäältä. Siellä pitäisi tehtaan jäljiltäkin olla sellainen vaahtomuovi vaimentamassa. Paras vaihtoehto on että vaimentaa sen pellin hattuhyllyltä kunnon vaimennusmatolla, esim vibroplast. Jos ei tähän rupea ja rämisee jokin kohta niin sitten vain "sormituntumalla" paikantaa rämisevän kohdan ja laittaa jotain pehmustetta sen alle hattuhyllyn väliin joka estää resonoinnin.

            Niin ja se suksiluukku on kiinni muutamalla pisteellä ja lähtee irti pienellä nuijimisella.
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • Axum
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 4416
              • Kuopio

              #7
              Originally posted by Haggis View Post
              Mikähän olisi paras tapa hiljentää tämä?
              OT: laita musiikkia hiljemmalle.
              - E30 325i M52B28TU Cabriolet
              - E39 528ia
              - KUOPION PUTKIMIEHET -team
              - BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -

              Puretaan 520ia -97
              https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572

              Comment

              • Haggis
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2006
                • 1571
                • Wackyland

                #8
                Taisikin olla suksiluukun pussin muovit jotka rämisivät eniten Otin pussi höskän pois. Nyt taitaa eniten rämistä kontin luukku,mutta ei häiritsevästi sisään
                Käyttis:Kia Optima TF

                Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                Comment

                • jpa88
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2007
                  • 144
                  • mme/jkl

                  #9
                  ehkä hiukka mutta mitenköhän mahtaa e32 hattuhyllyn verhoilun saada pois... joutuuko purkamaan takapilarien verhoilun?
                  sigpic
                  alfa 156
                  e28 520i original teile
                  ex:e32 730i "sepi"
                  e21 "315"

                  -MME connection-

                  Comment

                  • Will_E39
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 920
                    • Seinäjoki

                    #10
                    Originally posted by Haggis View Post
                    Taisikin olla suksiluukun pussin muovit jotka rämisivät eniten Otin pussi höskän pois. Nyt taitaa eniten rämistä kontin luukku,mutta ei häiritsevästi sisään
                    se on hienoa et basso toimii
                    e39 520ia-96

                    Comment

                    • Morkai
                      BTCF Member
                      • Sep 2005
                      • 3197
                      • Saarijärvi

                      #11
                      Originally posted by jpa88 View Post
                      ehkä hiukka mutta mitenköhän mahtaa e32 hattuhyllyn verhoilun saada pois... joutuuko purkamaan takapilarien verhoilun?
                      Takapenkin selkänoja irti (neljä muovimutteria 10mm jos ei sähkösäätöjä). Sivupilarien verhoilut lähtee irti kun raottaa vähän oven tiivistettä, nykäsee yläreunasta ja sit vetää alapään pois lovesta. Jäljelle jää hattuhyllyn muoviset kiinnikkeet, jotka lähtee kätevästi pihdeillä. Hattuhylly irtoaa vetämällä.
                      sigpic
                      E23 728iA V8-projekti
                      E38 730D -projekti
                      E39 540iA -projekti
                      I01 i3 -projekti

                      Vikakoodinlukua Saarijärvellä, myös vanhat ja vaikeat (1986-2006)

                      Comment

                      • Haggis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1571
                        • Wackyland

                        #12
                        Elikkäs nyt on auton vaimennus lähdössä käsistä,joten mihin kaikkeen porukka on työntänyt vaimennus mattoa ym.?

                        Itse tuli nyt vaimennettua kunnolla takaluukun kansi ja nyt mietinnässä mihin seuraavaksi. Tällä hetkellä ei räminät vaivaa,tarkoitus olisi vähentää ajomelua sisään. Ajattelin laittaa oviin,mutta kuinka hyvin ne on jo tehtaalla vaimennettu? Kellään kuvia ovista ennen vaimennusta?
                        Käyttis:Kia Optima TF

                        Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                        Comment

                        • Kapanos
                          Bimmer Enthusiast
                          • Dec 2006
                          • 1394
                          • Kirkkonummen Westend

                          #13
                          Oviin + pyöränkaariin kannattaa laittaa jos haluaa ajomelu vaimennusta
                          E30 M50tic -90
                          E34 M5 -90
                          E91 325d M-sport -07
                          Ford F100 -53 LS edition

                          Comment

                          • mikae34
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 4996
                            • Forssa

                            #14
                            Itse olen vaimentanut koko oman e34:n vibroplast sekä dynamat matoilla. Eli siis koko takaluukku, takaselkänoja, hattuhylly, katto, lattia kokonaan rintapeltiin asti ja ympäri kardaanitunnelin, kaikki ovet, kojelauta, ovipaneelit, ym ym... aikaa meni kolme viikkoa, auto täysin osiin ja vaimennusmattoa noin 23 pakettia...

                            EDIT: Vinkkinä. Suurin yksittäinen ajomelun vaimennus saadaan konepellin vaimentamisella, itse olin ihan yllättynyt vaikutuksesta.
                            Last edited by mikae34; 13-12-2007, 14:56.
                            Auto on liikkumaväline.

                            Comment

                            • jazma
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1115
                              • Oulu

                              #15
                              Koko lattia rintapeltiin asti ja kardaanitunneli päällystetty vibrolla. Kojelaudan sisus ja matkustamon ja takakontin seinä on myös vuorattu vibrolla. Etu- ja takaovipahveissa sekä hattuhyllyssä sitä biltemassa myytävää 20 mm äänieristysmattoa. On silleensä ihan hiljainen, mutta ~310 tkm ajetun M40:n räksätys kuuluu moottoritienopeuksissa välillä hieman liian häiritsevästi.

                              Täytyy vielä vibroilla konepelti, katto, ulkopellit ja mahdollisesti takakontti. Lokasuojiin pitää myös kehitellä jotain. Ehkäpä vibroa sisäpuolelle ja massaa ulkopuolelle...

                              mikae34: sulla lienee aika hiljainen auto. Kuuluuko minkäänlaista ääntä ajaessa?
                              Last edited by jazma; 14-12-2007, 09:36.
                              e30 318i

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎