Announcement

Collapse
No announcement yet.

e34 hattuhyllyn vaimennus (laajennettu koko auton vaimennukseen)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikae34
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2004
    • 4996
    • Forssa

    #16
    Originally posted by jazma View Post
    Koko lattia rintapeltiin asti ja kardaanitunneli päällystetty vibrolla. Kojelaudan sisus ja matkustamon ja takakontin seinä on myös vuorattu vibrolla. Etu- ja takaovipahveissa sekä hattuhyllyssä sitä biltemassa myytävää 20 mm äänieristysmattoa. On silleensä ihan hiljainen, mutta ~310 tkm ajetun M40:n räksätys kuuluu moottoritienopeuksissa välillä hieman liian häiritsevästi.

    Täytyy vielä vibroilla konepelti, katto, ulkopellit ja mahdollisesti takakontti. Lokasuojiin pitää myös kehitellä jotain. Ehkäpä vibroa sisäpuolelle ja massaa ulkopuolelle...

    mikae34: sulla lienee aika hiljainen auto. Kuuluuko minkäänlaista ääntä ajaessa?
    Ei ole vielä ajokokemusta viimeisimpien vaimennuksien jälkeen koska auto on seisonnassa mutta oli todella hiljainen jo viimeksi. Sen jälkeen on vielä vaimennettu lattia kokonaisuudessaan ja hattuhylly ja takaselkänojat joten uskoisin että melkolailla sukkasillaan tulee menemään. Moottorin ääni ei kyllä kuulu sisään juuri ollenkaan.
    Auto on liikkumaväline.

    Comment

    • Haggis
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2006
      • 1571
      • Wackyland

      #17
      Laitanpas parit kuvat kontin vaimennuksesta...

      Kontin luukun peltien väliin eka tuketta


      Luukun kansi vaimennettu


      Luukun takaosa vaimennettu (vaikean vaimentaa hyvin)


      Kontin sivun vaimentaminen


      Kontin "ulomman" sivun vaimentaminen (tänne meni paljon mattoa etuosaan päin)


      Ja tietysti taas loppui matto kesken,eli viel ainakin vaimennan kontista hattuhyllyn pellin,joka ei vielä onneksi rämise. Sitten viel ovet.
      Käyttis:Kia Optima TF

      Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

      Comment

      • mikae34
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2004
        • 4996
        • Forssa

        #18
        Vaimenna sitten ihmeessa se konepelti myös. Se vaikuttaa oikeasti todella paljon.
        Auto on liikkumaväline.

        Comment

        • Haggis
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 1571
          • Wackyland

          #19
          Originally posted by mikae34 View Post
          Vaimenna sitten ihmeessa se konepelti myös. Se vaikuttaa oikeasti todella paljon.
          Voikos sinne laittaa tota ihan "tavallista" mattoo,vai jotain erikoisempaa?
          Käyttis:Kia Optima TF

          Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

          Comment

          • mikae34
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 4996
            • Forssa

            #20
            Originally posted by Haggis View Post
            Voikos sinne laittaa tota ihan "tavallista" mattoo,vai jotain erikoisempaa?
            Vibroplast on hyvä myös sinne.
            Auto on liikkumaväline.

            Comment

            • Peltsii
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2007
              • 7060
              • Turenki

              #21
              Mulla on konepellissä jo vakiona aika paksua äänieriste mattoa, eikö se riitä, vai onko tuo vibroplast kovinkin paljon sitten parempaa? Oma auto kyllä hiljaisempi kuin esim. uusi ford focus..
              DUCATI 1098 RACING EVO

              Comment

              • mikae34
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 4996
                • Forssa

                #22
                Originally posted by Peltsii View Post
                Mulla on konepellissä jo vakiona aika paksua äänieriste mattoa, eikö se riitä, vai onko tuo vibroplast kovinkin paljon sitten parempaa? Oma auto kyllä hiljaisempi kuin esim. uusi ford focus..
                Vaikutus oli ainakin itselläni melkoinen kun vibroplastin sinne alkuperäisen suojan alle laitoin.
                Auto on liikkumaväline.

                Comment

                • TJJ
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2003
                  • 7591
                  • Jyväskylä

                  #23
                  Originally posted by mikae34 View Post
                  Vaikutus oli ainakin itselläni melkoinen kun vibroplastin sinne alkuperäisen suojan alle laitoin.
                  Mihin ääneen tuo vaikutti? Moottorin äänen kuulumiseen tuulilasin läpi vai johonkin muuhun?
                  E39 528iA

                  Comment

                  • mikae34
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 4996
                    • Forssa

                    #24
                    Originally posted by TJJ View Post
                    Mihin ääneen tuo vaikutti? Moottorin äänen kuulumiseen tuulilasin läpi vai johonkin muuhun?
                    Myös siihen mutta suurin muutos oli ainakin minun tapauksessani se että tuulensuhinat hävisivät olemattomiin. Eli kuului tuulensuhinaa kojelaudan ja tuulilasin alareunasta jonkin verran mutta se hävisi. Ajomelut yleisesti pienenivät.
                    Auto on liikkumaväline.

                    Comment

                    • Tonton
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2006
                      • 9101
                      • Raisio

                      #25
                      mikä noista vaimennus levyistä on edullisinta €/m2 aattelin että vois kokeeksi laittaa tohon e30:in oviin tota. se on tällä hetkellä sellanen korviin pistävin kai sit tulee joku muu paikka mut tohon vois ekaks koittaa. tässäkin taitaa käydä niin että nälkä kasvaa syödessä.
                      sigpic
                      M-B Vito -22
                      Transit Custom -18
                      Yamaha vx ho cruiser -22
                      Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                      [email protected]

                      Comment

                      • Haggis
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 1571
                        • Wackyland

                        #26
                        No niin sain laittettua paketillisen vaimennusta konepeltiin.



                        Oli muuten pelti alkuperäisen "maton" alla super puhdas . Kyl moottorin äänet pieneni vähän ja suhinatkin. Mutta odotin vähän enemmän hiljentyvän.

                        Paljonko Mikae olet laittanut levyy tonne konepeltiin?

                        Niin ja montako pakettii etu- ja takaovet syö? Ne viel vaimennan.

                        PS.Lisävalot estää pellin täydellisen avaamisen,siksi halko...
                        Käyttis:Kia Optima TF

                        Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                        Comment

                        • mikae34
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 4996
                          • Forssa

                          #27
                          Originally posted by Haggis View Post
                          No niin sain laittettua paketillisen vaimennusta konepeltiin.



                          Oli muuten pelti alkuperäisen "maton" alla super puhdas . Kyl moottorin äänet pieneni vähän ja suhinatkin. Mutta odotin vähän enemmän hiljentyvän.

                          Paljonko Mikae olet laittanut levyy tonne konepeltiin?

                          Niin ja montako pakettii etu- ja takaovet syö? Ne viel vaimennan.

                          PS.Lisävalot estää pellin täydellisen avaamisen,siksi halko...
                          Suunnilleen saman verran minullakin siellä on. Itselläni vaimeni kyllä paljon. Saattaa johtua siitäkin että minulla oli jo ennalta vaimennettu ovet joten tuntui ehkä "enemmältä" se vaimentuminen.

                          Jos kunnolla ovet vaimennat niin vähintään yksi paketti per ovi. Paneeleita kannattaa myös vaimentaa.
                          Auto on liikkumaväline.

                          Comment

                          • Haggis
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1571
                            • Wackyland

                            #28
                            No nyt olen saanut vaimennettua myös etuovet. Puoli pakettia laitoin per ovi,kun olis muuten tullut melko raskaat avata. Mitään muuta ei tarvinnut onneksi purkaa kuin ovipahvit



                            Vaimennustehossa odotin kyl enemmän,mutta kyl kuitenkin eristys parani. Melu kuuluu nyt melko selvästi takaa päin,joten viel takaovet ja kontin pohja pitää vaimentaa.
                            Käyttis:Kia Optima TF

                            Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                            Comment

                            • yenni
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2006
                              • 93
                              • Turku

                              #29
                              Mikä "väli" ovien vaimennuksessa olisi se olennaisin, jos haluaa selvitä mahdollisimman vähällä vaimennusmaton laitolla (lisäpainoa mahdollisimman vähän)?

                              Dynamatin sivuilla on ohje ovien vaimennukseen, ja siellä oletuksena näyttää olevan, että mattoa laitetaan vain sisäpellin sisäpuolelle yksi kerros http://www.dynamat.com/zooms_door_install_step_8.html. "For superior sound damping and noise reduction" esitellään vaihtoehto, jossa mattoa laitetaan myös ulkopeltiin. Tuo sisäpellin umpeen laitto yhtenäisestä matosta vain vaikuttaa arveluttavalta, mitäs jos sen jälkeen pitäisi päästä käsiksi sisä- ja ulkopellin väliin? Entä kiinnitetäänkö tuossa ikkunannostin yms. vaimennusmaton päälle? Olisi kiva kuulla, mitä osia ihmiset ovat ovistaan yleensä vaimentaneet...
                              F20 116i -13

                              ex

                              E39 530D -01
                              E46 318i -02
                              E39 528i -96
                              E36 320i -92

                              Comment

                              • mikae34
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2004
                                • 4996
                                • Forssa

                                #30
                                Originally posted by yenni View Post
                                Mikä "väli" ovien vaimennuksessa olisi se olennaisin, jos haluaa selvitä mahdollisimman vähällä vaimennusmaton laitolla (lisäpainoa mahdollisimman vähän)?

                                Dynamatin sivuilla on ohje ovien vaimennukseen, ja siellä oletuksena näyttää olevan, että mattoa laitetaan vain sisäpellin sisäpuolelle yksi kerros http://www.dynamat.com/zooms_door_install_step_8.html. "For superior sound damping and noise reduction" esitellään vaihtoehto, jossa mattoa laitetaan myös ulkopeltiin. Tuo sisäpellin umpeen laitto yhtenäisestä matosta vain vaikuttaa arveluttavalta, mitäs jos sen jälkeen pitäisi päästä käsiksi sisä- ja ulkopellin väliin? Entä kiinnitetäänkö tuossa ikkunannostin yms. vaimennusmaton päälle? Olisi kiva kuulla, mitä osia ihmiset ovat ovistaan yleensä vaimentaneet...
                                Jos tavoitteena on vain melunvaimennus niin se riittää että se matto on vain sen "melun ja ohjaamon välissä" eli ts. missä tahansa siellä ovessa, vaikka ovipaneelissa. Toki tässäkin vaikuttaa että mitä enemmän sitä mattoa on siinä välissä sitä enemmän melu vaimenee. Jos tavoitellaan äänenlaadullisia hyötyjä niin silloin se matto pitää saada kiinni niihin oven rakenteisiin eli pelteihin. Tässä pätee silloin sääntö että mitä enemmän sen parempi. Jos midbassot eivät ole ovissa niin silloin ei ole tarvetta suorittaa välttämättä kovin laajaa vaimennusta. Yleensähän tuolla etuovien vaimennuksella pyritään saamaan huomattava lisäpotku ovissa sijaitsevilta midbassoilta.

                                Kun halutaa tehdä viimeisen päälle niin silloin ovi puretaan kokonaan ja vaimennetaan täysin umpeen ja kaikki ikkunannostimet ym. kiinnitetään sitten sen maton päälle vasta.
                                Last edited by mikae34; 24-02-2008, 15:04.
                                Auto on liikkumaväline.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎