kyllä tuossa volttimittarikin on mut en oo viel kerenny mittaamaan ei oo kun pakkasilla vähän jähmeä lähtemään muuten ihan ok mut sen takia rupesin asiaa puimaan kun voltit laskivat alemmaksi mitä ennen ollut..ja näyttökin ottaa häikkää eli oisko sekin vain sitten virran puutteesta...tiedä häntä mutta pakko se akku on vaihtaa siihen ihan senkin takia ettei sitten talvella jämähdä ihan kokonaan
No veikkaisin aika vahvasti se sun tixscko volttimittaris kusee, jos konkka näyttää suht normaaleita lukemia, ja auto lähtee käymään...
Nimittäin akku on niin tyhjä, kun siellä on oikeasti 10 volttia ennen starttausta, että ei juuri mikään auto lähde enää käymään sellaisella jännitteellä... :think
Veikkaan et se konkan 12,5 volttia auton seisoessa on aika lähelle todellista, ja Triscon alle 10v päin härän pyllyä, homma joku laadukas, vaikka Bilteman mittari?
No ei, vaan toki jos akku on useita vuosia vanha, niin kannattaa tietysti uusia, jos tuntuu nyykähtämisvaara olevan, mutta ei nyt siihen triscon mittariin kannata luottaa, jos auto ihan kiltisti lähtee käymään, ja konkka näyttää kuitenkin järellisiä lukeamia!
BMW 520d Touring '06 314tkm BMW 530D Touring '99 552tkm BMW 320da Touring '02 427tkm Volvo V70 D5 '02 Mercedes-Benz Sprinter 208D '96
Mercedes-Benz Sprinter 310D '97
Mazda 323 1,5 '89 ja läjä Mitsuja
Case IH 5140 Maxxum
Comment