Originally posted by BME316
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Subikysymys???
Collapse
X
-
Etenee
No niin, nyt on homma mennyt askeleen tai kaksi. Tarkoituksena on siis saada E46 M3:ssa olevista Harman Kardoneista parempaa sointia ulos. soittimessa EQ ja subout, jolloin tarkoituksena on leikata ovikaiuttimilta alle 125Hz taajuudet pois ja laittaa ne taajuudet erillisen vahvistimen kautta subeilla. Samalla siis korvataan H/K-setin subit toisilla.
Valitsin lopulta kokeiltavaksi Genesiksen 6*9 tuumaiset P69-4 elementit. Syynä valintaan oli luulo siitä että ne sopisivat suoraan hattuhyllyllä olevien H/K-elementtien paikalle alkuperäiseen muovilaatikkoon. Lisäksi konttitilaa en halunnut uhrata yhtään.
Luulo oli oikea. Ruuvinreiätkin löysivät paikkansa suoraan. Ainoat haasteet olivat että Genesiksien mukana tuli 8mm korokerenkaat ja laatikkoon olisi tarvinnut 10mm renkaat. Koska kyseessä on freeair-asennus, ongelma oli helppo ratkaista D-tiivistenauhalla. Lisäksi elementin asennuspinnassa oli 1,5mm reunus, joka olisi lisännyt korokerenkaalle saman verran lisää noston tarvetta. Sen ratkaisin tylysti naksauttamalla muovilaatikosta kiinnitysreikien kohdalta pihdeillä palat pois. Nuo minimaaliset muutokset eivät heikennä laatikkoa tai sen kestoa mitenkään.
Muutama kuva N73lla, pahoittelen laatua.
Laatikko meni autoon suoraan ilman minkäänlaisia muutoksia. Hattuhyllyissä on riittävän isot reiät noille magneeteille, ilmarakoa jäi noin sentti. Varmaan liian vähän, mutta en vielä lähde leikkaamaan peltiä.
Vahvistimena nyt Autostudio CB250i joka vaihtuu pian johonkin edes välttävästi parempaan. Testi-cd:n kanssa säätämättä ja ainahan subi vaatii pienen sisäänajon. Matalammalle nuo korvakuulolla menevät ja huomattavasti tömäkämmin lyövät. Amatöörin ääniarvostelu vaffin ja säädön jälkeen.En oo ollu siellä päinkään!
Comment
-
-
Originally posted by Raaseri View PostAmatöörin ääniarvostelu vaffin ja säädön jälkeen.
Tästä topicista kyllä voisi ottaa moni mallia. Ensin on ongelma ja sen jälkeen siihen löydetään ratkaisu ja lopussa on vielä kuvat toteutuksesta. Loistavaa!
Nuo alkuperäiset H/K:n subbarit on kyllä surkean näköiset. Ihme kun ne paukkuvat pohjaan jo pienillä voimakkuuksilla. Eihän noin heppoisella ja matalalla rakenteella mitään kunnon liikepoikkemaa ja painetta ole edes mahdollista saada aikaan.All good things come to those who wait.
Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group
Sound Factory Bar & Nightclub
Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.
Comment
-
-
Originally posted by takatalvi View PostTämä kiinnostaa muakin!
Melko tarkka vaffista tuntuu olevan. Autostudio ei riittänyt mutta D-luokan monolla toimi hyvin. Säädin korvakuulolta testi-cd:llä ja ainakaan minun ei tarvi lähteä mitään boksia takakonttiin hakemaan. Ei tällä Tiksin Mäkkärillä respektiä saa, mutta oikein kiva tehdä matkaa ja kuunnella musiikkia tasapainoisen tuntuisella soinnilla.En oo ollu siellä päinkään!
Comment
-
Comment