joo eli pitäs siis laittaa kolmeneloseen subbarikotelo takaronttii ja aattelin 2x12". kotelosta sais näillä näkymin n.100 litrasen jos vaan tarvii. kannattaako laittaa suljettuna vai putkella? Ja pitääköhän paikkansa että e34:seen kannattaa asentaa subit naama menosuuntaan. Aattelin kysellä täällä ennen ku rupeen väkertää ettei vaan menis perse edellä puuhun
e34 hifistäminen (subbari)
Collapse
X
-
jos en ole väärin käsittäny niin eikö e34 ole kans täysin peltinen takakontti eli ei penkit kaadu..? Jos olet ajatellut 100l koteloa ja kahta subikkaa niin subeistahan se osittain riippuu että teetkö refleksinä vai suljettuna. Mutta itse suosittelisin refleksinä vaikka se hieman töitä tuottaakin mutta parempi saundi lähtee.
Mikäli tuo takakontti on umpinainen niin joudut/kannattaa johtaa ääni kabiiniin vaikkapa tekemällä reiät hattuhyllyn läpi takakonttiin ja reikien päälle vaikka kaiutin ritilät suojiksi.
I Don't Know!
I Don't Like It!
Nykyiset:
E36 328i cöype
Exät:
Fiat Uno 60ies '93
E30 316i
E28 520ia
Autot jotka hävettää myöntää omistaneensa:
Fiat 127
Saab 900
-
Tuskin siinä nyt ihan 100l koppaa tarvitaan. Suksiluukun pelti lähtee helpolla irti, tulee ääntäkin kabiiniin. Koppa nyt on suljettu/refleksi/bandpass, ei sen väliä, kaikki nuo soi hyvin tai huonosti, riippuu mitoituksesta. Jos ei osaa, niin suljettu on varmin ratkaisu. Ja isot pojat sanoo että paras on laittaa naama taaksepäin. Itse laitan naaman sivulle.Last edited by jsa014; 25-03-2008, 22:38.
Comment
-
Poista suksiluukun pelti ja toteuta siitä hengittävä subi yhdellä 12" elementillä. Jos muka väkisin tarvitsee 2x 12" niin se kuulostaa jo painekisaamiselta ja siinä ei noilla eväillä kuitenkaan pärjää. Ostat vaikka kahden elementin hinnalla yhden paremman niin varmasti soi paremmin kuin kaksi huonompaa.
EDIT: ja elementistä riippuen pärjäät ~20-35L kotelolla sen satalitraisen sijaan
S65, S85, H1, N63TU, IB1
Comment
-
tarvis napata kuva tuosta asennustavasta joka itellä käytössä.. todettu toimivaksi ja hyvin soivaksi..
eli vahvistetaan takapenkin tausta esim. vahvalla mdf:llä ja tiivistetään saumat -> suksiluukun kohdalle subin asennusreikä -> asennetaan subwoofer naama kabiiniin päin ilman koteloa -> ei vie takaluukusta kuin n. 10l tilaa ja vahvistimet ja konkat hattuhyllyn pohjaan vastaavan vahvistuksen avustuksella.. sit vielä johdot piiloon niin voila!
edit: 12" on just passeli siihen suksiluukkuunLast edited by peto2; 25-03-2008, 22:56.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
e34 subbaosasto...
No, 2x12" mulla on "selkä menosuuntaan" eli elementit osoittavat kontin puolelle. Suksiluukun pelti maistoi metaboa ja muutoin on kontti vakiokuosissaan. Elementit suljetuissa, ei reikiä hattuhyllyssä tai muutenkaan erikseen ja silti kyllä alakertaa tuntuis tulevan.
Tehoa subbaosastolla joku risan vajaa kilo, jako 50Hz paikkeilla mankasta ja päätteestä. Etupäänä Focalin 5.25" 2-tie kampetta vakipaikoilla ja niille 4x70w rms aktiivina. Jonkinlainen sointi kait se noillakin tulee. Peruskuunteluun riittäisi, mutta itse aion vielä vähän parantaa etupäätä. Jonkinlainen 3-tieviritelmä tuonne tullee asennettua samalla tyylillä kuin aikoinaan ACS:ssäkin nähtyyn myrkynvihreään e34:seen.
Näillä eväillä eteenpäin, dvd-soitin näyttöineen tilattu. Sitten menee jo keskelle kojelautaa asennukseen kait focalin 2x5.25" koksut ja hattuhyllypaikoille samaa sarjaa.
-- MatoI've got a need... a need for speed...
e34 5xxi *virn* Barbie-bemu
e34 5xxi (touring)
Volvo 850 T-5 STW "Sporttractor"
Saab 9000 CSE "What can you say?"
Comment
-
-
Itsellä 12" ja 15" toimi parhaiten,kun elementti oli kontissa sivuttain suunnattuna. Suksiluukku puoliksi aukinaisena ja hattuhyllyltä kajarit poistettuna niin hyvin kuuluu sisälle eikä hattuhyllykään rämise enään.
Keväällä on tulossa yksi 13" tai kaksi 11" tuumaista varapyörä koteloon. Kellään kokemuksia e34 varapyörä koteloon asennnuksesta?Käyttis:Kia Optima TF
Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C
Comment
-
Eli aiot laittaa kaksia erilaisia elementtejä?Originally posted by Haggis View PostItsellä 12" ja 15" toimi parhaiten,kun elementti oli kontissa sivuttain suunnattuna. Suksiluukku puoliksi aukinaisena ja hattuhyllyltä kajarit poistettuna niin hyvin kuuluu sisälle eikä hattuhyllykään rämise enään.
Keväällä on tulossa yksi 13" tai kaksi 11" tuumaista varapyörä koteloon. Kellään kokemuksia e34 varapyörä koteloon asennnuksesta?G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
Oho. Mitähän mä oikein luin?Originally posted by Haggis View PostEnpäs vaan yksi 13" TAI kaksi 11" subia tulee
Enivei, miksi et laittaisi isoa jos kerran varapyörän paikalle teet? Mahtuu vaikka 18" elementti varmaan. Iso on hyvä sub-hommissa, keskiääniset sitte erikseen.
G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
helpottais pirusti tietää vähä mitä elementteja oot sinne tunkemassa.
itselläni heräs taas parin vuoden tauon jälkeen tämä hifi-harrastaminen.
minulla oli itellä 2x12" pioneer:in TSW-302c (impp) (todella herkkiä,mutta nytten jo ns "aikansa eläneitä" vaikka uuden veroiset olivatkin) subia 83litran refleksi kotelossa 39hz jakotaajudella. putken pituutta en muista mutta halkaisija oli 80mm ja päässä aero-port putki. elementit olivat kalvo takavaloja kohti (tämän totesin kokeilemalla/kuuntelemalla.) eivät toimineet kunnolla kalvo eteenpäin suunnattuna. mielessä kävi johtaa toi refleksi putki suorana hattu-hyllystä läpi kabiiniin ja sitten päälle vain joku 4" koaksaali-kaikattimen ritilä. mutta tätä en koskaan tehnyt,koska sain omasta mielestäni toimimaan kohtalaisen hyvin näinkin. auto on siis e34 vm-92. mutta suosittelen lämpimästi basson ystäville laskemaan kunnolla tarvittava kotelo vaikka tuo syökin tilaa kontista jonkin verran. itselläni oli sen verran hyvin mitoitettu kotelo että se oli max leveä iskari tolppien väliin ja mahdollisimman korkea,että pöntön joutui oikein painamaan paikoilleen. ja kun siitä teki max mittojen mukaisen,ei kotelolle loppu viimein tullut kauheasti syvyyttä. joten kontissa oisi voinut vielä jopa kuskata jotain.
Comment
Comment