Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sama vahvistin, samanlaiset elementit erikokoisissa koteloissa. Haittaako?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MikkoK
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2007
    • 748
    • Oulu

    #16
    Originally posted by alspe View Post
    Monesti voi nähdä juu. Varsinkin amiksen parkkiksella Ei herneitä nenuun. Vaan, että yksikertainen on kaunista. Yksi elementti, hyvä (ja tilanteeseen sopiva kotelo) ja hyvä vahvistin. Jos on pakko olla 2 elementtiä, niin nekin on oltava hyviä. Varsinaisesti oikotietä ei onneen ole. Kokeilla voi mitä vaan ja hauskaahan se on. Mutta on ihan turhaa ajatella, että kahdella eri kotelolla voisi jotenkin paikkailla toisen subbarin puutteita tai täydentää jotain tms. Itsepetosta sellainen.
    Juu, ei ole syytä vetää herneitä..en tiedä nuista amiksen parkkipaikoista kun ei ole moisilla tarvinnut koskaan käydä... Mutta mutta, tässä mennään nyt taas niin otsikon mukaisen aiheen vierestä että parempi lopetella tuollaiset höpinät tähän. Threadin tarkoituksena oli selvittää mahdolliset ongelmat jos samalla vahvistimella ruokitaan rinnan kahta SAMANLAISTA elementtiä jotka ovat EHKÄ hieman erikokoisissa suljetuissa koteloissa.

    Sain kysymykseen jo joitakin mielipiteitä ja oma toteamus tulee pikapuoliin kokeilun kautta. Oulu kiittää ja kuittaa, threadin voi vaikka siirtää bittitaivaaseen...

    Comment

    • alspe
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2004
      • 3402
      • Tre

      #17
      Originally posted by Kimita00 View Post
      Threadin tarkoituksena oli selvittää mahdolliset ongelmat jos samalla vahvistimella ruokitaan rinnan kahta SAMANLAISTA elementtiä jotka ovat EHKÄ hieman erikokoisissa suljetuissa koteloissa.

      Sain kysymykseen jo joitakin mielipiteitä ja oma toteamus tulee pikapuoliin kokeilun kautta. Oulu kiittää ja kuittaa, threadin voi vaikka siirtää bittitaivaaseen...
      Eipä näitä poistella kannata jotta ovat muille luettavissa aina.

      Jos koteloiden koossa on "vähän" heittoa ja kyseessä on suljetut, niin ei ole paskankaan väliä. Jo vaimennusaineen määrällä saadaan pelattua vaikutus pois.

      Minä tarkoitin lähinnä niitä sovelluksia joissa laitetaan erilaiset elementit ja vielä toista refleksiin ja toista suljettuun jolla sitten ymmärretään, että saadaan toistoon vähän kaikkea ja muka hyvä lopputulos. Siinä on itsepetosta.
      G30 520d xDrive
      EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

      Comment

      • MikkoK
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2007
        • 748
        • Oulu

        #18
        Originally posted by alspe View Post
        Eipä näitä poistella kannata jotta ovat muille luettavissa aina.

        Jos koteloiden koossa on "vähän" heittoa ja kyseessä on suljetut, niin ei ole paskankaan väliä. Jo vaimennusaineen määrällä saadaan pelattua vaikutus pois.

        Minä tarkoitin lähinnä niitä sovelluksia joissa laitetaan erilaiset elementit ja vielä toista refleksiin ja toista suljettuun jolla sitten ymmärretään, että saadaan toistoon vähän kaikkea ja muka hyvä lopputulos. Siinä on itsepetosta.
        Juu, eli itsekin nyt vastasit siihen kysymykseen mikä alunperin olikin esillä. Ilmeisesti selostin tilanteen alussa puutteellisesti kun alko tulemaan nuita juttuja erilaisista elementeistä ja erityyppisistä koteloista. Itse en moisista perusta, mutta välikommentillani tarkoitin, että on nähty ammattilaistenkin sellaisia ratkaisuja joskus tekevän.

        Oma tilanne on nyt sitten selvä. Kontin sivuihin tulee samanlaiset pioneerin elementit suljetuissa koteloissa. Kontin kyljet on hieman erimuotoiset jotenka muutamia litroja se koteloiden kokoero tulee olemaan. Ja niinkuin tässä nyt kävi ilmi että suljetussa kotelossa tuollaisella plusmiinus 5-litran kokoerolla ei ole suurta merkitystä.

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3402
          • Tre

          #19
          Originally posted by Kimita00 View Post

          Oma tilanne on nyt sitten selvä. Kontin sivuihin tulee samanlaiset pioneerin elementit suljetuissa koteloissa. Kontin kyljet on hieman erimuotoiset jotenka muutamia litroja se koteloiden kokoero tulee olemaan. Ja niinkuin tässä nyt kävi ilmi että suljetussa kotelossa tuollaisella plusmiinus 5-litran kokoerolla ei ole suurta merkitystä.
          Hyvään lopputulokseen pääset kun laitat pienempään koteloon löyhästi täyteen vanua ja isompaan vähemmän tai ei ollenkaan. Isompaan voit myös valutella pari litraa hiekkahartsia seinille jolloin tilavuus pienenee.
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • StreetA
            Bimmer Fanatic
            • Sep 2005
            • 296
            • ?

            #20
            Ja ehkä vielä järkevämpää se kotelon pienentäminen on bitumi matolla,nopea laittaa ja saa pois jos tarvetta..

            Comment

            • Rudenorth
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 2415
              • Iisalmi

              #21
              Originally posted by alspe View Post
              Hyvään lopputulokseen pääset kun laitat pienempään koteloon löyhästi täyteen vanua ja isompaan vähemmän tai ei ollenkaan. Isompaan voit myös valutella pari litraa hiekkahartsia seinille jolloin tilavuus pienenee.
              Tätä itsekin tarkoitin, kun sanoin että vanulla ja styroksilla pelata tilavuutta. Styroksilla kätevästi saa pienennettyä koteloa, tietystihän tuo hiekkahartsi on tuohon parempaa joka mielessä.
              MB W204 C320 CDI
              Kawasaki Ninja ZX-7R

              Comment

              • MikkoK
                Bimmer Fanatic
                • Sep 2007
                • 748
                • Oulu

                #22
                Juu, näillä mennään

                Comment

                • MikkoK
                  Bimmer Fanatic
                  • Sep 2007
                  • 748
                  • Oulu

                  #23
                  Väliaikatietoja tännekki... Elikkäs toinen boksi on valmis ja koesovitettu/-soitettu. Pari kuvatusta sigun showroom -linkistä...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎