Originally posted by alspe
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
12345
Collapse
X
-
Originally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
-
-
Kuten Alspe sanoi, tuo subi vaatii paljon sisäänsoittoa, sekä tehosta tuo ei säikähdä eli sitä saa aika reippaasti olla. Muutenki tuo e30 kontti on semmonen tiivis paksi että tahtoo bassot jäädä vaimeiksi. Itellä oli ex-e30:ssä kyynärnojan pelti potkittu pois sekä 6x9 reijät hattuhyllyssä, joissa koristeena 6x9 ritilät. Tuollein kuului jo ihan hyvin ja painettakin tuli.MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
-
Nostelempas tätä taas vaihteeksi. Nyt on subbarillekkin jo hieman löytynyt säätöjä joten tuskin se ihan turha ostos olikaan.
Nälkä tunnetusti kasvaa syödessä joten seuraavaksi olisi soitin menossa vaihtoon.
Kaksi vaihtoehtoa löysin itselleni, olisi kiva jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia taikka sitten vaikka kaveriltakin kuultua seuraavista soittimista:
1. PIONEER DEH-P6900IB http://www.autostudio.fi/product_inf...oducts_id=5318
2. ALPINE CDE-9880R http://www.autostudio.fi/product_inf...oducts_id=5709
Myös muita vaihtoehtoja tuohon n. 200-250€ hintahaarukkaan voi tarjota. Vaatimuksena on kuitenkin se että soittimesta löytyy 3xrca lähtöjä. Ipodin soittomahdollisuus on myös plussaa mutta ei välttämätöntä.
Vähän lähti tämä(kin) laitteiden päivitys taas käsistä. Alunperin piti pari-kolme hunttia laittaa johonkin halpissubbariin+vahvariin mutta kuinkas tässä nyt sitten taas on käynyt. Kai sitä kohta pitää alkaa muitakin kajareita vaihtelemaanOriginally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Comment
-
-
Originally posted by TNT View PostLaitetaampas sellaista päivitystä tilanteeseen että vahvari ja subbari ovat löytäneet tien konttiin. Subbari soi jotenkuten, en ole kylläkään ollenkaan tyytyväinen lopputulokseen
Subbariksi tuli sitten Rainbown Hammer 12" siinä Rainbown kotelossa ja vahvariksi tuli ostettua SPL S-4006. Hieman kyllä pistää mietityttämään että onko tämä subbari oikeasti näin huono vai enkö vain osaa sitä säätää kohdilleen.
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostHetkinen, miks sä 6-kanavaisen vahvistimen ostit yhdelle subille Kyllä tuolle elementille pitäisi enemmän saada ruokaa kuin 320w...Originally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Comment
-
-
Originally posted by TNT View PostNostelempas tätä taas vaihteeksi. Nyt on subbarillekkin jo hieman löytynyt säätöjä joten tuskin se ihan turha ostos olikaan.
Nälkä tunnetusti kasvaa syödessä joten seuraavaksi olisi soitin menossa vaihtoon.
Kaksi vaihtoehtoa löysin itselleni, olisi kiva jos jollain olisi omakohtaisia kokemuksia taikka sitten vaikka kaveriltakin kuultua seuraavista soittimista:
1. PIONEER DEH-P6900IB http://www.autostudio.fi/product_inf...oducts_id=5318
2. ALPINE CDE-9880R http://www.autostudio.fi/product_inf...oducts_id=5709
Myös muita vaihtoehtoja tuohon n. 200-250€ hintahaarukkaan voi tarjota. Vaatimuksena on kuitenkin se että soittimesta löytyy 3xrca lähtöjä. Ipodin soittomahdollisuus on myös plussaa mutta ei välttämätöntä.
Vähän lähti tämä(kin) laitteiden päivitys taas käsistä. Alunperin piti pari-kolme hunttia laittaa johonkin halpissubbariin+vahvariin mutta kuinkas tässä nyt sitten taas on käynyt. Kai sitä kohta pitää alkaa muitakin kajareita vaihtelemaan
ei ihan niin paljon säätömahdollisuuksia kuin omassa 9812rb:ssä mutta varmaan riittävästi ns. normaali kaiuttimille ja korvalle.
toi vahvistin ei kyllä anna hammerille sitä mitä se tarvii. hammeriin on koitettu työntää 800w jatkuvaa ja se on kestäny tosin se ei ole varmaan suotavaa kun max on 400w mutta toi 300w ja e30 kuullostaa aika huonolta yhdstelmältä.
itellä on e30:ssä 12" hammer ja 400w rms ja säädöt kaakossa, ei se mikään paine subu ole mut saa sillä matalat äänet esillesigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
[email protected]
Comment
-
-
No voi ristus. Että sitä tuli sitten ostettua sitten liian tehoton vahvari. Perkeleen perkele, eihän tässä voi kyllä kuin itseään syyttää kun menin tollaset vehkeet ostamaan, olisi pitänyt ottaa enemmän selvää mutta kun tuli niin kiire siinä ostotilanteessa. Onneksi sitä on näin opiskelijana tuota ylimääräistä rahaa ostella kaikenmaailman rojuja
Mielestäni kyllä ostotilanteessa myyjä sanoi että tuo paketti olisi passeli ja vahvari olisi riittävä mutta eihän noista myyntimiehistä koskaan selvää ota.Originally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Comment
-
-
Originally posted by TNT View PostNo voi ristus. Että sitä tuli sitten ostettua sitten liian tehoton vahvari. Perkeleen perkele, eihän tässä voi kyllä kuin itseään syyttää kun menin tollaset vehkeet ostamaan, olisi pitänyt ottaa enemmän selvää mutta kun tuli niin kiire siinä ostotilanteessa. Onneksi sitä on näin opiskelijana tuota ylimääräistä rahaa ostella kaikenmaailman rojuja
Mielestäni kyllä ostotilanteessa myyjä sanoi että tuo paketti olisi passeli ja vahvari olisi riittävä mutta eihän noista myyntimiehistä koskaan selvää ota.
Powersetilta jäi sellainen vaikutelma että heillä on selkeästi parhaimmat katteet SPL Dynamicsin tuotteissa (erityisesti vahvistimet), joita he lähes väkisin yrittävät myydä vaikka olet kiinnostunut toisesta merkistä. Minkäänlaisia perustelujakaan en saanut miksi Dynamicsit ovat niin ylivoimaisia. Heillä on pitkälti monopoliasema kyseisestä merkistä, koska muita Dynamics edustajia on vähän verrattuna muihin autohifimerkkeihin, ja täten he pääsevät hinnoittelemaan vapaammin.
Laadukkaalle 12" elementille 500w on varmasti sellainen hyvä RMS tehomäärä. Paine-elementeille sitten enemmän. Taitaa olla parempi että tehoa on hieman enemmän kuin välttämättömin niin saa kaiken irti bassostaan.
Tuossa kun itselleni subipakettia hain, ja muutamaa pääsi kuulemaan, huomasin että paineella olisi omakohtaisesti kuitenkin merkitystä vaikken niin ollut aluksi ajatellut. Hinnat koko paketille (elementti, laatikko, pääte, sulake ja piuhat) olivat kuitenkin mielestäni kovia verrattuna kotihifiin, ja halvimmat setit vaikuttivat todella epämääräisiltä. Päätin että kun kerran rahaa tässä palaa, poltan sitä sen verran että saan laitteet jotka tööttäävät sen verran kovaa että varmasti kuuluu vaikka ne edustusauton konttiin joutuvatkin. Sellainen 500€ taitaa olla autosubille sellainen alkaen hinta että saa rahalleen vastinetta.
Kovinkaan lämpimää vastaanottoa tämä paketti ei täällä saanut, mutta tuollaiseen kokoonpanoon mikä aloitusviestissä on, lopulta päädyinkin. Laitteita en ole vielä saanut, joten niiden laadusta on mahdotonta vielä sanoa.
Comment
-
-
Täytyy mainita että tässä tapauksessa halvallakin voi saada hyvää. Ostin Powersetistä hetken mielijohteesta Coral merkkisen 15" elementin 95eurolla, joka oli täysin identtinen Peerlessin valmistaman elementin kanssa. En muista sitä Peerlessin mallia eikä sitä näytä olevan enää Powersetillä myynnissäkään, mutta erona oli ainoastaan pölykupin logo. Myyjä painotti että et varmasti pety, on sen verran hyvä hintasekseen. Laitoin elementin sitten Powersetistä aikasemmin ostamaani koteloon ja laitoin sen Sonyn 500w/rms (mallia en muista) 2-kanavaisen vahvistimen perään. Olin kyllä todella äimistynyt kuinka hienosti elementti soi ja painettakin riitti vaikka muille jakaa. Autona oli E30 Sedan jossa avoimet 6.5" paikat hattuhyllyllä. Sanottakoon vielä että ennen sillausta kun vahvistin tuotti sen 250w/rms en ollut uskoa korviani että miten se nyt noin vaimeesti soi ja sitten tajusin että vois tietenkin ottaa sen toisenkin kanavan käyttöön.e60 530d -04
e38 740iA -96, e39 540iA -96, e34 525TDS -94, e34 540iA -92, e39 520i -97, e34 525iA 24v touring -93, e36 325i coupe -92, e34 520i Turbo IC -89, e34 525i 24v -92,
e36 320i coupe M-sport -94,
e34 535iA shadowline -89, e30 325 Turbo IC -84,
e30 325i cabriolet -89, e36 325i coupe M-optik -92, e30 320i coupe M-tech -88
Comment
-
-
Hmm, mullekin suositeltiin s-4006:sta ajamaan 3-tie etupäätä puoliaktiivisena ja 12" hammeria. Olen kyllä ollut sillä kannalla, että hankin tuon vahvarin kun budjetti sallii, mutta kommentit tehottomuudesta pistää miettimään...:think
Mitä olette mieltä: kannattaisiko sittenkin hommata bassolle Ground Zero GZTA 1.800mk2, joka antaisi bassolle 350 w neljään ohmiin? Luulisi riittävän? Hinta todella kohdallaan. Etupäälle vaikkapa Ground Zero GZTA 4.120mk2, johon tulee midbassot aktiivisena ja diskantti+keskiääni passiivisena. Yhteishinnaksi tulee ~330 euroa, kun dynamicsista sain muistaakseni 250 euron tarjouksen.
Kiinnostais tietää millaista musaa te tehottomuudesta valittavat kuuntelevat? Ja millaisella volyymilla? Itse kuuntelen lähinnä rokkia ja kohtuu maltillisella volyymilla. Pääsyy, miksi ostin basson, on se että ajaessa kuuluisi myös matalia. Luukuttaminen ei ole mun juttu. Riittäisiköhän s-4006 sittenkin mun käyttöön? Olen puhkaissut kontista sen suksiluukkureiän ja takapenkin selkänojassa on kyynärnoja. Ainakin lähtökohtaisesti pitäisi tulla painetta kabiiniin.Last edited by jazma; 03-06-2008, 14:23.e30 318i
Comment
-
-
Originally posted by jazma View PostHmm, mullekin suositeltiin s-4006:sta ajamaan 3-tie etupäätä puoliaktiivisena ja 12" hammeria. Olen kyllä ollut sillä kannalla, että hankin tuon vahvarin kun budjetti sallii, mutta kommentit tehottomuudesta pistää miettimään...:think
Kiinnostais tietää millaista musaa te tehottomuudesta valittavat kuuntelevat? Ja millaisella volyymilla? Itse kuuntelen lähinnä rokkia ja kohtuu maltillisella volyymilla. Pääsyy, miksi ostin basson, on se että ajaessa kuuluisi myös matalia. Luukuttaminen ei ole mun juttu. Riittäisiköhän s-4006 sittenkin mun käyttöön? Olen puhkaissut kontista sen suksiluukkureiän ja takapenkin selkänojassa on kyynärnoja. Ainakin lähtökohtaisesti pitäisi tulla painetta kabiiniin.Originally posted by JubeEihän sen tyylikkäämpää ja parempaa autoa olekkaan kuin hienokuntoinen vanha kunnon w124
Comment
-
-
Originally posted by TNT View PostItse kuuntelen musiikkia laidasta laitaan, eli ei oikeastaan väliä mikä soi vaan miten se soi. Tässä alkaa hetki hetkeltä vituttamaan vaan edellistä enemmän. Täysin ei voi Powerin syyksi laittaa tätä omaa ongelmaa mutta kyllä luulisi nyt myyjän sen verran totta puhuvan että ei myisi alitehoista vahvaria. Prkl, olisi pitänyt pysyä alkuperäisessä suunnitelmassa ja ostaa joku SPL:n halpissubi ja sille kaveriksi joku vahvari. Nyt laski kyllä Powersetin pisteet omissa silmissä reilusti
Comment
-
-
Originally posted by BMW View PostPowersetilta jäi sellainen vaikutelma että heillä on selkeästi parhaimmat katteet SPL Dynamicsin tuotteissa (erityisesti vahvistimet), joita he lähes väkisin yrittävät myydä vaikka olet kiinnostunut toisesta merkistä. Minkäänlaisia perustelujakaan en saanut miksi Dynamicsit ovat niin ylivoimaisia. Heillä on pitkälti monopoliasema kyseisestä merkistä, koska muita Dynamics edustajia on vähän verrattuna muihin autohifimerkkeihin, ja täten he pääsevät hinnoittelemaan vapaammin.
tuo vahvistin on kyllä hieman alimitoitettu ja ikävimmässä tapauksessa vahvistin saattaa hajota liiallisen rääkkäyksen takia.. parempi olisi jos tuo subi toimisi ns. sulakkeena ennenkuin vahvistin käryää..BMW M535iA -86
Volvo V90 -18
Comment
-
Comment