Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mystinen soittimen vaikeneminen

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ||Mane
    Bimmer Rookie
    • Aug 2007
    • 114
    • Mikkeli

Mystinen soittimen vaikeneminen

Eli ongelma on seuraavanlainen:
    Ajelen kaikessa rauhassa musiikkia kuunnellen. Yhtäkkiä tulee hiljaisuus, soittimessa virrat päällä ja lukee levyä normaalisti, mutta mitään ei kuulu. Sammutan soittimen ja kokeilen puolen tunnin päästä uudestaan, koska ajattelen että soitin on kuumentunut liikaa kovasta luukutuksesta. Soitin uudelleen päälle, ei ääntä.
    Kajarit pysyvät mykkinä vajaan viikon, kunnes päätän piruittani kokeilla toimivuutta. Soitin tulille ja musiikki alkaa kuulumaan . Toimii moitteetta muutamia tunteja kunnes taas sama mykistyminen. Jälleen muutama päivä hiljaisuudessa, kunnes kaikki toimii normaalisti.
    Osaisiko joku neuvoa missä vika? Autossa on 2 erillissarjaa jotka soivat yhden vahvistimen kautta ja subi jota soittaa toinen vahvistin, eli mitään kaiuttimia ei tule suoraan soittimelta.
    Kaikki virta-, maa-, heräte- ja rca piuhat on kaiveltu esiin ja päällisin puolin kaikki on kunnossa, myös kaikki sulakkeet ovat ehjiä. Vian ollessa päällä kokeiltu myös toisella soittimella, joka ei ongelmaan auttanut. Alkaa itsellä nousta tie pystyyn tämän asian kanssa, joten olen todella kiitollinen jos jollain löytyy vinkkejä hihasta..
    "Mitä mulla ei oo, sitä ei tarvita"
  • Exele
    Bimmer Rookie
    • Feb 2007
    • 40

Ratkaisua en valitettavasti tiedä, mutta kuulostaa jossain määrin samankaltaiselta vialta kuin mulla. Mulla tosin oli se ero että jossain vaiheessa kaiuttimista kuului ääni vaimeasti ennen nykyistä tilannetta eli että ei kuulu mitään. Kannattaa varmuuden vuoksi lukea mun aloittama threadi ja seurata sitä jos vaikka sinne tulisi joltain hyvä vinkki.

Comment

• Rudenorth
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2005
      • 2415
      • Iisalmi

Jos pystyt niin kokeileppa myös toisilla vahvistimilla.
      MB W204 C320 CDI
      Kawasaki Ninja ZX-7R

Comment

• Takalo_kari
        BTCF Member
        • Mar 2007
        • 1359
        • tku

Originally posted by Rudenorth View Post
        Jos pystyt niin kokeileppa myös toisilla vahvistimilla.

kannattaa koittaa toisella, veikkaan että vahvari voi olla rikki, tai jos toista vahvaria ei ole, niin kytke vaikka soittimen lähtöihin joku kaiutin jos sillon soi sieltä kun vahvistimesta ei soi niin niin vahvarin pitäisi olla rikki, mikäli se saa herätteen.
        Ihan itte kirjotin ylläolevan. Tekstissä olevat faktat saattavat olla kuitenkin fiktiota, tai vain ihan yksinkertaisesti vääriä.
        -On suositeltavaa suositella faktan tarkastusta.
        Kiitos ajastasi? :think

Comment

• leifeugen
          Bimmer Rookie
          • Jan 2004
          • 144
          • porvoo

Mulle sattui pari kesää samaa homma,ja kyselin autopower.se asiasta ja annettiin ohje kokeilla irroittaa päätevahvistimen kaapelit ja takaisin.Mulla tää homma toimi ainakin tähän päivään asti,ennen sitä pätki usean kertaan sama oliko cd tai radio.

Comment

• makkis
            BTCF Member
            • Feb 2005
            • 5152
            • Kouvola, Savisto

Ja tarkastakaa piuhat sieltä soittimen takaa että ei vaan se ATT piuha maadota tai oikeastaan mikään muukaan.
            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

Comment

Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎