Originally posted by BMW
View Post
Bassoa n. 500€ budjetti
Collapse
X
-
Ainakin tuo ehdottamani GZRW 12XD-AL sai hyvät arvoit GTI-magazinen subitestissä (kuuntelijana mm Harri Hellman). Edellä vain Pioneer ja Autostudio. Tuosta toisesta en tiedä, voisi päätellä olevan enemmän metelielementti, siihen viittaa nuo 2+2 puhekelatkin että yksi pääpaino on yhden ohmin kuorma.
-
Mistähän lähtien autostudion ja pioneerin elementit on ollu jotain äänenlaadun suunnannäyttäjiäOriginally posted by jsa014 View PostAinakin tuo ehdottamani GZRW 12XD-AL sai hyvät arvoit GTI-magazinen subitestissä (kuuntelijana mm Harri Hellman). Edellä vain Pioneer ja Autostudio. Tuosta toisesta en tiedä, voisi päätellä olevan enemmän metelielementti, siihen viittaa nuo 2+2 puhekelatkin että yksi pääpaino on yhden ohmin kuorma.
testiä en oo lukenu joten en oo varma mitä siinä sitten on sanottu... :think ground zerosta itellä ei oo kokemusta mut en uskois olevan mikään kovin laadukas koska halpis puolelle mun käsityksen mukaan kuuluu(?)
Kesänissanisti / talvibemaristi
Comment
-
Tuo testi aihettu itellä vähä hilpeyttäOriginally posted by MPM View PostMistähän lähtien autostudion ja pioneerin elementit on ollu jotain äänenlaadun suunnannäyttäjiä
testiä en oo lukenu joten en oo varma mitä siinä sitten on sanottu... :think ground zerosta itellä ei oo kokemusta mut en uskois olevan mikään kovin laadukas koska halpis puolelle mun käsityksen mukaan kuuluu(?) 
MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
Niinno...enpä ole kuullut mitään noista elementeistä, mutta voisi ehkä mahdollisesti ajatella että heppu joka kuitenkin pärjännyt autollaan kisoissa todella hyvin ei sanoisi huonosti soivasta subista lehdessä että soipas hyvin. Ja melko varmasti testissä kolmen parhaan joukossa oleva soi paremmin kuin kolmen viimeisen joukossa.
Tämähän on samanlainen juttu kun oli kahvinkeittimet testissä, sokkona testiykkönen oli Hongkongin kympin keitin, moccamaster kakkosena, silmät auki moccamaster voitti ja honkkari viimesenä. Kun kommentit on luokkaa "ei Autostudio, Pioneer tai SPL VOI pärjätä". Miks ihmeessä ei vois
Comment
-
...Spl Dynamics voikin, mutta Pro ei vaikka voissa paistaisi. Liekö mitään vaikutusta, että ko. lehdessä mainostetaan erästä firmaa, joka taas mainostaa testeissä olleita merkkejä, niistä Pro yksi. En purematta niele sitä, että 10€:n Pro hakkaisi monet kalliimmat merkit RF:t jne. mennen tullen, ollen testin kärkipäätä pisteissä. Kuitenkin kyseinen merkki on arvosteltu kaikkialla muualla kissanruokapurkkia vastaavaksi laadultaan. Ja näin on, tästä löytyy omakohtaisiakin kokemuksia.Originally posted by jsa014 View PostNiinno...enpä ole kuullut mitään noista elementeistä, mutta voisi ehkä mahdollisesti ajatella että heppu joka kuitenkin pärjännyt autollaan kisoissa todella hyvin ei sanoisi huonosti soivasta subista lehdessä että soipas hyvin. Ja melko varmasti testissä kolmen parhaan joukossa oleva soi paremmin kuin kolmen viimeisen joukossa.
Tämähän on samanlainen juttu kun oli kahvinkeittimet testissä, sokkona testiykkönen oli Hongkongin kympin keitin, moccamaster kakkosena, silmät auki moccamaster voitti ja honkkari viimesenä. Kun kommentit on luokkaa "ei Autostudio, Pioneer tai SPL VOI pärjätä". Miks ihmeessä ei vois
-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Hommasin aikoinaan SPL dynamicsin päätteen ja 15" elementin 370e:lla, siihen kotelo päälle niin liikutaan tuola 450e tietämillä. Äänenlaatu riittää omaan kultakorvaan varsin mainiosti, ja painettakin tuntuu tonne 540:n kabiiniin tulevan ihan kohtuullisesti. Siitäkin huolimatta että suksiluukun peittävä pelti on yhä paikoillaan. Missä päin topicin alottaja mahtaa vaikuttaa? Jos esimerkiks kiinnostaa tulla ihmettelemään miten kyseinen kokoonpano ko alustassa soi.e60 530iA -04 Olivine Grün
e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
e34 540iA -94 Arktissilber///ex
Comment
-
Turussa vaikutan. Kiitos kutsusta, mutta ehdin jo tilata kyseiset GZ romppeet. Katotaan kuin äijän nyt sitten käy!Originally posted by eldrin View PostHommasin aikoinaan SPL dynamicsin päätteen ja 15" elementin 370e:lla, siihen kotelo päälle niin liikutaan tuola 450e tietämillä. Äänenlaatu riittää omaan kultakorvaan varsin mainiosti, ja painettakin tuntuu tonne 540:n kabiiniin tulevan ihan kohtuullisesti. Siitäkin huolimatta että suksiluukun peittävä pelti on yhä paikoillaan. Missä päin topicin alottaja mahtaa vaikuttaa? Jos esimerkiks kiinnostaa tulla ihmettelemään miten kyseinen kokoonpano ko alustassa soi.
Pientä kesävarustelua tässä menossa. Maalia, vannetta, passoa ja sitten kovaa ajoa. Siinä määrin mitä 1700kg painavalla malmi kertymällä päästään.
Comment
-
tai sit laitat 1000e rahaa ja ostat spl-dynamics 12" xtr ja spl dynamics ext2000d
sit koppa kaljaa ja jostai hyvä loota
BMW E61 535d Msport -06 Carbon Schwarz
BMW E91 325i Msport -06 Sparkling-graphit metallic
EX:BMW E30 325i m-tech2 -89 Lachssilber
EX:BMW E34 525i touring -92 Titansilber
EX:BMW E30 316i bavaria -90 Brilliant Rot
EX:BMW E30 320i motronic -87 Diamantschwarz metallic
EX:BMW E30 316 -85 mattamusta paholainen
Comment
-
Muistakaa nyt hyvät ihmiset, että hihi-ihmisten ja kadunmiesten käsitykset "hyvästä bassosta" ovat aika helkkarin kaukana toisistaan. Mikä esimerkiksi oli kyseisessä testissä kuunneltu materiaali, tasot, midit ja muu järjestelmä, vahvistimet, auto(?), akustiikka ja sijoitus..?Originally posted by Rockford View PostEn purematta niele sitä, että 10€:n Pro hakkaisi monet kalliimmat merkit RF:t jne. mennen tullen, ollen testin kärkipäätä pisteissä. Kuitenkin kyseinen merkki on arvosteltu kaikkialla muualla kissanruokapurkkia vastaavaksi laadultaan. Ja näin on, tästä löytyy omakohtaisiakin kokemuksia.
Kyllä se 10e subi vaan ihan oikesti voi tietyssä asettelussa kuulostaa paremmalta kuin 10000e subi. Loppupeleissä helvetin harva kuuntelee subia, yleensä sitä vaan luukutetaan. Ja sitten haukutaan paskaksi, kun odotetaan, että 10e subi kestää saman kuormittamisen kuin 10000e subi ja hämmästellään puhekelan käryä...
Ties kuinka mones kerta tästä aiheesta.
6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
-
...niin, itse ostan kerralla kunnon kamat, niin eipä ole tarvinnut pelleillä ja kokeilla mitään tuon hintaisilla elementeilläOriginally posted by Erich View PostJa sitten haukutaan paskaksi, kun odotetaan, että 10e subi kestää saman kuormittamisen kuin 10000e subi ja hämmästellään puhekelan käryä...
Autojen mukana väkisin tulleet luonnollisesti asia erikseen.
Minusta laadun haistaa jo koskematta edes koko tuotteeseen, joku hehkutettu tyyliin TarjousMarkasta saatava elementti; 0,1mm pellistä pokattu runko, Taiwanilainen lapsityövoiman uhri on a4:sta paperista taitellut kartion ruokapalkalla, liittimet on sen näköiset, että kuolevat pelkästä haistattelusta ja painoa on about 1gramma. Paketissa ja joka kohdassa elementtiä on jumalattoman suuria wattilukemia ja hintaa tuo 10€. Mutta eipä siinä, ostan sen kun kaikki sanovat hyväksi.
Autohifissä jos jossain ei todistetusti saa mitään hyvää kovinkaan halvalla.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
Tuo GTI:n testi tehtiin Harri Hellmanin omassa V70:ssä. (EMMA:n EM kakkonen 2005). DLS iridium yläpää. Eli siis koska midbasso-osasto on kunnossa, saattaa "yksinään" huonompikin subi loistaa.
Comment
-
Mulla on spl dynamicsin 12" xtr ja tehoa antaa spl dynamics s-1200d. soi suljetussa kotelossa aika upeesti.
----------------------------------
Soodapuhallusta Uudellamaalla
----------------------------------
E30 325 Cabrio - 91
Mersseedes sprinter 315 -06
Ex talvitaxi e30 316i -88
Ex e39 530dA -00
Ex Toyota hiace 4WD -02
Comment
-
No, selvästi tässä ollaan nyt sen tyylisistä kamoista kiinnostuneita että käyttäjänä kuulutaan siihen "subia vaan luukutetaan" - osastoon. Ite en nyt käy enempää ottamaan kantaa koska mielestäni esim spl dynamicsin elementit soi kohtalaisesti mutta äänenlaadultaan ei ainakaan mulle kelpaa omaan kokoonpanoon millään (painetta saa joo kyllä). Toisaalta kyllä vähän väliä luukutankin mutta silti vaadin myös subi puolelta nättiäkin sointia. Nekin saa kohtalaisesti sovitettua yhteen oikeilla laitteilla
Suurimmalla osalla on oman kokemuksen mukaan jopa "kalliimpiakin" laitteita autoissaan (lue: ei tarjousmarket kamaa) mutta silti ne tuntuvat kovin usein olevan turhan yksiäänisiä jumputus subeja joka ei henkilökohtasesti nappaa oikeen.Kesänissanisti / talvibemaristi
Comment
-
Tätä vähän hainkin.. sulle on selkeästi ylimitoitus, valmistuksen laatu ja viimeistely paljon merkittävämpi osa "hyvyyttä", kuin jollekin toiselle. Mutta kaikille se ylimitoitus ei merkitse ihan niin paljoa.Originally posted by Rockford View PostMinusta laadun haistaa jo koskematta edes koko tuotteeseen, joku hehkutettu tyyliin TarjousMarkasta saatava elementti; 0,1mm pellistä pokattu runko, Taiwanilainen lapsityövoiman uhri on a4:sta paperista taitellut kartion ruokapalkalla, liittimet on sen näköiset, että kuolevat pelkästä haistattelusta ja painoa on about 1gramma. Paketissa ja joka kohdassa elementtiä on jumalattoman suuria wattilukemia ja hintaa tuo 10€. Mutta eipä siinä, ostan sen kun kaikki sanovat hyväksi.
Viimeaikoina kiinan tarjontaan on tullut myös ulkonäöllisesti vähän uskottavempia elementtejä. On jo valurunkoja, isoja magneetteja ja tukevan oloisia ripustuksia. Paras oli joku Focal-kopio jota viimeksi tuli pyöriteltyä käsissä. Tuollaiset hämäävät jo helposti kokemattomampia, ei sen laadun erottaminen enää niin itsestäänselvää ole, kuin yllä kuvailit. Peltirunko ei ole halppisrintamalla myynyt enää hetkeen, sen sijaan nämä piireissä luottamusta nauttivat merkit käyttävät niitäkin edelleen kevyemmässä päässä.
Kumpa riittäiskin, että ne vaan hakisi kaupasta... Mutta kun ne perkeleet pitäisi vielä asentaakin, siis hyvin. Kaikki yli TarjousMarkan elementin hinnasta maksettu menee kankkulan kaivoon, jos ei asenna kunnolla.Originally posted by Rockford View PostAutohifissä jos jossain ei todistetusti saa mitään hyvää kovinkaan halvalla.
Jos tyydytään pienempiin tasoihin, niin edullisesti voi saada aivan riittävän toteutuksen. Mutta luukuttamiseen ne kilkkeet ei sitten sovi.
Halusikohan topicin aloittaja edes hifiä? Vai vaan subbarin?
Jaa The Volvossa... Tuotahan on tullut kuunneltua. Pirun nätisti soiva auto. Samanlaiset ovet kun saisi tehtyä itsellekin niin ei tarttis selitellä...Originally posted by jsa014 View PostTuo GTI:n testi tehtiin Harri Hellmanin omassa V70:ssä. (EMMA:n EM kakkonen 2005). DLS iridium yläpää. Eli siis koska midbasso-osasto on kunnossa, saattaa "yksinään" huonompikin subi loistaa.6 - E24 635
7 - E38 740
8 - E31 850
Comment
Comment