Announcement

Collapse
No announcement yet.

subikotelon kiinnitys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Räpsä-Harri
    Bimmer Rookie
    • Nov 2003
    • 190
    • Tuusniemi

    #16
    Kyllä vaan!

    Itselläni on koko kontin levyinen kotelo, joka sahattu muotoonsa ja kiinnitetty tietysti kiinteäksi takakonttiin. Kotelon alta sai kenkää erillinen mattolevy, joka siis nousee hieman sieltä kontin tasosta ylös ja tulee tavarakiinnityskoukkujen päälle palkkiin. Kotelo on työnnetty aivan kiinni tähän palkkiin ja vedetty kiinni molemmista kulmista takaa juuri kyseisiin tavarankuljetuskoukkujen pulttireikiin kunnollisilla lattaraudoilla. Eikä muuten liiku 8) Muu tavaratilan matto siis on paikallaan ja jää juuri subbarikotelon alle mahdollistaen edelleen varapyörän irroituksen.[/quote]



    Ei sulla kuvia olis? Pitäs vähä saaha katottua mallia.. Missäs sulla on kiinni vahvari ja konkka? Ite oli tarkotus laittaa jonnekkin esille jotta voipi elvistellä kyydissäolijoille jotta miten hienot ne on.. 8)
    uljas e30 88/89 316i+ Plymouth Gran Fury -75 360cid+

    Comment

    • ice-cube
      Bimmer Rookie
      • Mar 2003
      • 193
      • Waasa

      #17
      itel on suunnitelmissa kuidusta ja paksusta vanerista hattuhyllylle sen metallisen päälle matala subikotelo, eli orkkis hylly pois. onpahan takapenkillä painetta korvat täynnä kiinnitys pulteilla ja lattaraudoilla eteei tuu niskaan jos tulee hölmöiltyä

      Comment

      • arosuzi
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1197
        • -

        #18
        Mulla on kahdella kulmaraudalla hattuhyllyssä peltiruuvein kiinni. ei ainakaan kotelo liiku siel. tiedä sitte miten kolaritilanteessa...

        Comment

        • alspe
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2004
          • 3399
          • Tre

          #19
          No enpä tiedä

          Originally posted by z3
          Subbarin pitää olla tukevasti kiinni, jotta se ei pääse yhtään heilumaan, vaikka soittaisi lujempaakin. Jos sen laittaa takiaisnauhalla lattiamattoon, niin matto yksistään elää aivan liikaa. Jos on avoin farkku, niin kolariturvallisuuskin kannattaa huomioida.

          Kolariturvallisuuden vuoksi varmasti hyvä mutta,..

          Heiluuko se kotelo siinä vaikka luukuttaisit täysiä subbarilla jossa on 10 kg painava magneetti, 20 kg painava kotelo ja 0,05 - 0,1 kg painava liikkuva osa eli kartio. Ei sen liikemäärä saa kyllä sitä koteloa muutakuin korkeilntaan värähtään ja jos kaiken haluaa poistaa niin kiinnittää sitten läpipulteilla auton pohjaan ja ylhäältä poikkituella iskareiden yläpäihin.

          Suosittelen kulmaraudoilla vaikka takapenkin selkänojaan yms...
          rytryrtyrtyr
          G30 520d xDrive
          EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

          Comment

          • alspe
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2004
            • 3399
            • Tre

            #20
            hitto

            hitto message boardi on niin vammanen välis.

            kirjoitin äsken replyksi Z3:lle edellisesti siis 2. ja 3. kappaleen noista 4:stä.

            Sinne edellisen kappaleiden väliin ei sitten voinut kirjoittaa..
            G30 520d xDrive
            EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

            Comment

            • Rudenorth
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2005
              • 2415
              • Iisalmi

              #21
              Mulla on vedetty niillä L-paloilla kotelon kummankin puolin selkänojaan kiinni ja samoin vavistin "asennuslevy" on vedetty selkänojaan läpipultilla.
              MB W204 C320 CDI
              Kawasaki Ninja ZX-7R

              Comment

              • Aksu|
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2003
                • 1062

                #22
                Huhuh mitä virityksiä saa täältäkin lukea, mustekaloja herranjumala!

                Itse olen subikotelot kiinnittänyt aina autoa säälimättä suoraan pohjan läpi. Joko läpipulteilla tai kulmaraudoilla ja riittävällä määrällä peltiruuveja.

                Ei tosiaan ole mielenkiintoa ottaa sitä subikoteloa niskaan jos tulee onnettomuus. Kannattaa muistaa, että joku muukin voi hölmöillä, ei syy välttämättä ensimmäisenä oman auton ratin takana ole Siinä voi sitten syödä miestä kun joku täräyttää nokkaan ja oma subikotelo tulee niskaan, mahdollisesti vakaviakin vammoja tehden, kun ei ole vaivautunut kiinnittämään sitä koteloa.
                EX:
                328CiA -99
                525tdsA -98
                525i -93
                316i -95
                Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97

                Comment

                • O.K.
                  Moderator
                  • Nov 2003
                  • 4854
                  • Espoo

                  #23
                  Selkänojaa vasten olevaan levyyn pultit kiinni:
                  http://users.tkk.fi/~oskuk/bemari/hifi/kiinnike1.jpg
                  http://users.tkk.fi/~oskuk/bemari/hifi/kiinnike2.jpg
                  Ja sitten teräslevystä muotoillulla palalla kiinni:
                  http://users.tkk.fi/~oskuk/bemari/hifi/tukirauta.jpg
                  Nykyiset: Melbournerot F31 320d M-Sport ja Saab 9-3 Aero Cabriolet '01
                  Ex. E91 325i '06, E39 530dA touring facelift, Saab 9-5 2.3t Wagon,
                  E34 525i

                  Comment

                  • Laakeri
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2005
                    • 981
                    • Rovaniemi

                    #24
                    Itse tuohon riiskippoon (sedan corolla) laitoin kontin molemmille reunoille pohjaan peltiruuveilla pari semmosta koukkua, mitä käytetään esim. peräkärryjen pohjissa. Sitten subikotelon alle ja päälle hiukan solukumin tapaista eristettä (armaflex) ja sitten liina boksin yli niihin koukkuihin. Kyllä tuolla keinolla pitäis pysyä. Luulisin kestävän kolarinkin ihan kohtuudella. Piti keksiä keino, jolla subin saa helposti poiskin, että saapi joskus varapyöränkin tarpeessa pois.
                    E34 S38B38
                    E36 S50B30us hx52 ->M50B32
                    2gen RAM 5.9 cummins

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎