Announcement

Collapse
No announcement yet.

lisä akku käynnistys paikkaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonael
    Bimmer Rookie
    • Mar 2009
    • 152
    • Helsinki

    lisä akku käynnistys paikkaan

    Eli mitä käy jos laitan konepellin alle siihen mistä auton voi apukäynnistää akun kiinni? eli akku ruuvataan kiinni, johto + navasta akun + napaan, ja akusta - napa maihin. Mitä käy? ei mitään vai tuleeko akusta silloin osa virtajärjestelmää?
  • herja
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 1649

    #2
    Mitä sä haet tolla juttulla?
    Retard Member

    Comment

    • Simpel
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2008
      • 405

      #3
      ei mitää
      Last edited by Simpel; 27-05-2009, 13:36.

      Comment

      • jumbo
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2005
        • 6603
        • Lappeenranta

        #4
        Originally posted by Simpel View Post
        Varmaan sitä että jos apuvirtaa tarvitse niin ei tartis takapenkkiä/takakonttia alkaa ronkkimaan..

        Niinkuin E39 BMW..maihin siihen iskaritolppaan ja imusarjan vieressä on toinen lätkä..ja eikun virtaa kulkemaan.
        Luitkohan nyt ensinkään tuota ekaa postausta.
        M550d

        Comment

        • illu^^
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2005
          • 1703
          • Kajaani

          #5
          Originally posted by jumbo View Post
          Luitkohan nyt ensinkään tuota ekaa postausta.
          Näinpä.

          Elikkä selkeämmällä suomenkielellä. Jos laitat ämpärin täyteen vettä ja sen jälkeen laitat siihen ämpäriin kahvikupin niin täyttyykö kahvi kuppi vedellä?:think


          Edit. Niin ja kyllä, siitä akusta tulee osa virtajärjestelmää, eikä se toimi pelkästään apukäynnistys akkuna.

          Comment

          • Jonael
            Bimmer Rookie
            • Mar 2009
            • 152
            • Helsinki

            #6
            Olisi varmaan täytynyt kertoa tarkoituksesta enemmän. Eli tarvitsen enemmän virtaa ja en pääse vaihtamaan akkua takakontista ihan kevyellä työllä. Joten ajattelin lisäakun iskeä kiinni niin jos se vain toimisi niin pääsisin kyllä todella helpolla. Tossa on iskemätön yellow top ja sen ajattelin kytkeä.

            Mutta tosiaan en tiiä onko tyhmä kysymys, mutta miten toi lataus? tuleeko akulle virtaa mistään, vai pitääkö laturilta vetää erilliset piuhat "kakkosakulle"?

            Ja näin varmuuden vuoksi kysyttynä jos joskus haluan erottaa releellä sen toisen akun käynnistys akuksi niin onko vaikeaa?

            Comment

            • WSE1
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 3242
              • Suomusjärvi

              #7
              Rinnankytkennässä akut saisivat olla mieluiten samanlaisia ominaisuuksiltaan ja kapasiteetiltaan. Myös sulakesuojaus lisäakun + kaapeliin on paikallaan sen vuoksi että irroitettaessa vain jommankumman akun+ jää siihen edelleenkin jännite ja mikäli tämä osuu maihin ja sulaketta ei ole sulaa kaapeli, sulakkeeen ollessa vain sulake. Latausvirtapiiri on kyllä rinnalla jo valmiiksi, pääosin lyhyitä matkoja ajaessa olisi laturin vaihto tehokkaampaan suositeltavaa mutta pidemmillä matkoilla kyllä kummatkin akut ehtivät latautua vakiollakin.

              Comment

              • Jonael
                Bimmer Rookie
                • Mar 2009
                • 152
                • Helsinki

                #8
                Originally posted by WSE1 View Post
                Rinnankytkennässä akut saisivat olla mieluiten samanlaisia ominaisuuksiltaan ja kapasiteetiltaan. Myös sulakesuojaus lisäakun + kaapeliin on paikallaan sen vuoksi että irroitettaessa vain jommankumman akun+ jää siihen edelleenkin jännite ja mikäli tämä osuu maihin ja sulaketta ei ole sulaa kaapeli, sulakkeeen ollessa vain sulake. Latausvirtapiiri on kyllä rinnalla jo valmiiksi, pääosin lyhyitä matkoja ajaessa olisi laturin vaihto tehokkaampaan suositeltavaa mutta pidemmillä matkoilla kyllä kummatkin akut ehtivät latautua vakiollakin.

                Vajokki kun olen niin en tiedä, eli mikä on sulakesuojus? vai tarkoitatko sulaketta? ja jos tarkoitat, niin minkä kokoisen riuhtasen kiinni? Mitä voi käydä kun akut ovat erilaisia? Olen kuullut että ne käyttäytyvät erilailla, mutta tarkoittaa käytännössä mitä?
                Ja tohon laturiin. Kattelin että elektromekalta saa jopa 250A latureita, mutta onko hinta arviota laturille ilman töitä ja töineen. Esimerkiksi vaikka 180A laturi?

                Comment

                • peto2
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 8262
                  • Järvikylä (Nakkila)

                  #9
                  Originally posted by Jonael View Post
                  Vajokki kun olen niin en tiedä, eli mikä on sulakesuojus? vai tarkoitatko sulaketta? ja jos tarkoitat, niin minkä kokoisen riuhtasen kiinni? Mitä voi käydä kun akut ovat erilaisia? Olen kuullut että ne käyttäytyvät erilailla, mutta tarkoittaa käytännössä mitä?
                  Ja tohon laturiin. Kattelin että elektromekalta saa jopa 250A latureita, mutta onko hinta arviota laturille ilman töitä ja töineen. Esimerkiksi vaikka 180A laturi?
                  kyllä, sulake siihen uuden akun + johtoon, mahdollisimman lähelle akkua..
                  siitä että mitä tapahtuu kun laittaa erilaiset akut.. oma kokemus kertoo että pienempi akku ottaa itseensä.. joskus muinoin asensin 65Ah bosh akun rinnalle vartan 180Ah akun poppilaitteita varten..
                  no auto toimi hyvin mutta ihmettelin että miksi bosh valuttelee nestettä, en välittänyt ja kun myymisen aika tuli ja otin ison akun talteen niin ei edes valot syttyny boshilaisen kanssa eikä akku ottanut edes virtaa vastaan. oli kiehunut pilalle ilmeisesti
                  F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                  ex:
                  E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                  Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                  Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                  Nakkaa privaa jos tarvetta.

                  Comment

                  • Jonael
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 152
                    • Helsinki

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post
                    kyllä, sulake siihen uuden akun + johtoon, mahdollisimman lähelle akkua..
                    siitä että mitä tapahtuu kun laittaa erilaiset akut.. oma kokemus kertoo että pienempi akku ottaa itseensä.. joskus muinoin asensin 65Ah bosh akun rinnalle vartan 180Ah akun poppilaitteita varten..
                    no auto toimi hyvin mutta ihmettelin että miksi bosh valuttelee nestettä, en välittänyt ja kun myymisen aika tuli ja otin ison akun talteen niin ei edes valot syttyny boshilaisen kanssa eikä akku ottanut edes virtaa vastaan. oli kiehunut pilalle ilmeisesti
                    Okei, mut toi uus akku on 55 ah niin toivotaan ettei tule ongelmia, sillä se toinen akku on samaa luokkaa. Et osaa sanoa millainen/minkäkokoinen sulake?

                    Comment

                    • herja
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jul 2003
                      • 1649

                      #11
                      Tollasen homman lopputuloksena on, että sulla on vähemmän virtaa kuin alkuperäisessä tilanteessa saatavilla. Lääke: yksi kunnollinen iso akku ja isompi laturi.
                      Retard Member

                      Comment

                      • Jonael
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 152
                        • Helsinki

                        #12
                        No siihen tää kaatuki ku en uskalla laittaa kahta akkua, koska en tiedä miten laturi kestää. Olen kuullut semmoisesta systeemistä että lataa vain 1. akkua ja sitten kun se täysi niin sitten alkaa latamaan 2. akkua ja 1. akun lataus loppuu.
                        Mut en oikee viel ottanu selvää tosta.
                        Mut siis tän homman idea oli se ettei tarttis purkaa takakonttia, mutta näillä näkymin se on pakko. ELLEI:

                        Onko mahdollista asentaa konkka samalla systeemillä kuin ehdotin akun laittamista. Ongelmanani on valojen välkkyminen kun kuuntelen vähän kovemmalla subbaria. Ja edellisessä autossa lähti yellow topilla, joten niin tässäkin lähtee

                        Comment

                        • okko
                          BTCF Honorary Member
                          • Apr 2005
                          • 1764
                          • Honkajoki

                          #13
                          Originally posted by Jonael View Post
                          Onko mahdollista asentaa konkka samalla systeemillä kuin ehdotin akun laittamista. Ongelmanani on valojen välkkyminen kun kuuntelen vähän kovemmalla subbaria. Ja edellisessä autossa lähti yellow topilla, joten niin tässäkin lähtee
                          Konkkahan tuohon on ainoa oikea ratkaisu. Asenna se lähelle vahvistinta, niin lakkaa välkkymästä. Muista kiinnittää konkka kunnolla, ettei missään tapauksessa pääse oikosulkuun.
                          When you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway

                          Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...

                          Comment

                          • illu^^
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2005
                            • 1703
                            • Kajaani

                            #14
                            Originally posted by Jonael View Post
                            No siihen tää kaatuki ku en uskalla laittaa kahta akkua, koska en tiedä miten laturi kestää. Olen kuullut semmoisesta systeemistä että lataa vain 1. akkua ja sitten kun se täysi niin sitten alkaa latamaan 2. akkua ja 1. akun lataus loppuu.
                            Mut en oikee viel ottanu selvää tosta.
                            Mut siis tän homman idea oli se ettei tarttis purkaa takakonttia, mutta näillä näkymin se on pakko. ELLEI:

                            Onko mahdollista asentaa konkka samalla systeemillä kuin ehdotin akun laittamista. Ongelmanani on valojen välkkyminen kun kuuntelen vähän kovemmalla subbaria. Ja edellisessä autossa lähti yellow topilla, joten niin tässäkin lähtee
                            Eiköhän se konkka kannata laittaa suoraan johtojen väliin ennen vahvistinta. Ei tarvitse konttiakaan alkaa purkamaan.

                            Comment

                            • herja
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2003
                              • 1649

                              #15
                              Nyt ollaan oikeilla jäljillä. Mutta jos ihan tosissaan harrastaa ja kuuntelee todella kovaa pitkiä siivuja niin se isompi laturi on pakko hankinta.
                              Retard Member

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎