Eli mitä käy jos laitan konepellin alle siihen mistä auton voi apukäynnistää akun kiinni? eli akku ruuvataan kiinni, johto + navasta akun + napaan, ja akusta - napa maihin. Mitä käy? ei mitään vai tuleeko akusta silloin osa virtajärjestelmää?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
lisä akku käynnistys paikkaan
Collapse
X
-
Originally posted by Simpel View PostVarmaan sitä että jos apuvirtaa tarvitse niin ei tartis takapenkkiä/takakonttia alkaa ronkkimaan..
Niinkuin E39 BMW..maihin siihen iskaritolppaan ja imusarjan vieressä on toinen lätkä..ja eikun virtaa kulkemaan.M550d
Comment
-
-
Originally posted by jumbo View PostLuitkohan nyt ensinkään tuota ekaa postausta.
Elikkä selkeämmällä suomenkielellä. Jos laitat ämpärin täyteen vettä ja sen jälkeen laitat siihen ämpäriin kahvikupin niin täyttyykö kahvi kuppi vedellä?:think
Edit. Niin ja kyllä, siitä akusta tulee osa virtajärjestelmää, eikä se toimi pelkästään apukäynnistys akkuna.
Comment
-
-
Olisi varmaan täytynyt kertoa tarkoituksesta enemmän. Eli tarvitsen enemmän virtaa ja en pääse vaihtamaan akkua takakontista ihan kevyellä työllä. Joten ajattelin lisäakun iskeä kiinni niin jos se vain toimisi niin pääsisin kyllä todella helpolla. Tossa on iskemätön yellow top ja sen ajattelin kytkeä.
Mutta tosiaan en tiiä onko tyhmä kysymys, mutta miten toi lataus? tuleeko akulle virtaa mistään, vai pitääkö laturilta vetää erilliset piuhat "kakkosakulle"?
Ja näin varmuuden vuoksi kysyttynä jos joskus haluan erottaa releellä sen toisen akun käynnistys akuksi niin onko vaikeaa?
Comment
-
-
Rinnankytkennässä akut saisivat olla mieluiten samanlaisia ominaisuuksiltaan ja kapasiteetiltaan. Myös sulakesuojaus lisäakun + kaapeliin on paikallaan sen vuoksi että irroitettaessa vain jommankumman akun+ jää siihen edelleenkin jännite ja mikäli tämä osuu maihin ja sulaketta ei ole sulaa kaapeli, sulakkeeen ollessa vain sulake. Latausvirtapiiri on kyllä rinnalla jo valmiiksi, pääosin lyhyitä matkoja ajaessa olisi laturin vaihto tehokkaampaan suositeltavaa mutta pidemmillä matkoilla kyllä kummatkin akut ehtivät latautua vakiollakin.
Comment
-
-
Originally posted by WSE1 View PostRinnankytkennässä akut saisivat olla mieluiten samanlaisia ominaisuuksiltaan ja kapasiteetiltaan. Myös sulakesuojaus lisäakun + kaapeliin on paikallaan sen vuoksi että irroitettaessa vain jommankumman akun+ jää siihen edelleenkin jännite ja mikäli tämä osuu maihin ja sulaketta ei ole sulaa kaapeli, sulakkeeen ollessa vain sulake. Latausvirtapiiri on kyllä rinnalla jo valmiiksi, pääosin lyhyitä matkoja ajaessa olisi laturin vaihto tehokkaampaan suositeltavaa mutta pidemmillä matkoilla kyllä kummatkin akut ehtivät latautua vakiollakin.
Vajokki kun olen niin en tiedä, eli mikä on sulakesuojus? vai tarkoitatko sulaketta? ja jos tarkoitat, niin minkä kokoisen riuhtasen kiinni? Mitä voi käydä kun akut ovat erilaisia? Olen kuullut että ne käyttäytyvät erilailla, mutta tarkoittaa käytännössä mitä?
Ja tohon laturiin. Kattelin että elektromekalta saa jopa 250A latureita, mutta onko hinta arviota laturille ilman töitä ja töineen. Esimerkiksi vaikka 180A laturi?
Comment
-
-
Originally posted by Jonael View PostVajokki kun olen niin en tiedä, eli mikä on sulakesuojus? vai tarkoitatko sulaketta? ja jos tarkoitat, niin minkä kokoisen riuhtasen kiinni? Mitä voi käydä kun akut ovat erilaisia? Olen kuullut että ne käyttäytyvät erilailla, mutta tarkoittaa käytännössä mitä?
Ja tohon laturiin. Kattelin että elektromekalta saa jopa 250A latureita, mutta onko hinta arviota laturille ilman töitä ja töineen. Esimerkiksi vaikka 180A laturi?
siitä että mitä tapahtuu kun laittaa erilaiset akut.. oma kokemus kertoo että pienempi akku ottaa itseensä.. joskus muinoin asensin 65Ah bosh akun rinnalle vartan 180Ah akun poppilaitteita varten..
no auto toimi hyvin mutta ihmettelin että miksi bosh valuttelee nestettä, en välittänyt ja kun myymisen aika tuli ja otin ison akun talteen niin ei edes valot syttyny boshilaisen kanssa eikä akku ottanut edes virtaa vastaan. oli kiehunut pilalle ilmeisestiF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postkyllä, sulake siihen uuden akun + johtoon, mahdollisimman lähelle akkua..
siitä että mitä tapahtuu kun laittaa erilaiset akut.. oma kokemus kertoo että pienempi akku ottaa itseensä.. joskus muinoin asensin 65Ah bosh akun rinnalle vartan 180Ah akun poppilaitteita varten..
no auto toimi hyvin mutta ihmettelin että miksi bosh valuttelee nestettä, en välittänyt ja kun myymisen aika tuli ja otin ison akun talteen niin ei edes valot syttyny boshilaisen kanssa eikä akku ottanut edes virtaa vastaan. oli kiehunut pilalle ilmeisesti
Comment
-
-
No siihen tää kaatuki ku en uskalla laittaa kahta akkua, koska en tiedä miten laturi kestää. Olen kuullut semmoisesta systeemistä että lataa vain 1. akkua ja sitten kun se täysi niin sitten alkaa latamaan 2. akkua ja 1. akun lataus loppuu.
Mut en oikee viel ottanu selvää tosta.
Mut siis tän homman idea oli se ettei tarttis purkaa takakonttia, mutta näillä näkymin se on pakko. ELLEI:
Onko mahdollista asentaa konkka samalla systeemillä kuin ehdotin akun laittamista. Ongelmanani on valojen välkkyminen kun kuuntelen vähän kovemmalla subbaria. Ja edellisessä autossa lähti yellow topilla, joten niin tässäkin lähtee
Comment
-
-
Originally posted by Jonael View PostOnko mahdollista asentaa konkka samalla systeemillä kuin ehdotin akun laittamista. Ongelmanani on valojen välkkyminen kun kuuntelen vähän kovemmalla subbaria. Ja edellisessä autossa lähti yellow topilla, joten niin tässäkin lähteeWhen you die, GOD will not ask how nice 7 you had... It doesnt matter i will tel him anyway
Lopuksi. Löytyykö sinulle kuutta kantajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jonael View PostNo siihen tää kaatuki ku en uskalla laittaa kahta akkua, koska en tiedä miten laturi kestää. Olen kuullut semmoisesta systeemistä että lataa vain 1. akkua ja sitten kun se täysi niin sitten alkaa latamaan 2. akkua ja 1. akun lataus loppuu.
Mut en oikee viel ottanu selvää tosta.
Mut siis tän homman idea oli se ettei tarttis purkaa takakonttia, mutta näillä näkymin se on pakko. ELLEI:
Onko mahdollista asentaa konkka samalla systeemillä kuin ehdotin akun laittamista. Ongelmanani on valojen välkkyminen kun kuuntelen vähän kovemmalla subbaria. Ja edellisessä autossa lähti yellow topilla, joten niin tässäkin lähtee
Comment
-
Comment