Announcement

Collapse
No announcement yet.

Aux in volumen säätö? (e90)

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ddude
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 165
    • Helsinki

Aux in volumen säätö? (e90)

Pystyykö aux-in volumea säätää erillään muista ohjelmalähteistä?
    Nyt kun pitää vaikkapa puhelinta 3,5mm piuhan päässä tuossa ja volumet siinä täysillä niin silti on voimakkuus paljon alempi kuin esim. cd:ltä.

Foorumeilla näyttäis olevan vähän ristiriitaista infoa, joku sanoo ettei kun taas esim. tällä nimim. "bimmer4life" sanoo:

"If you have a BMW Professional Radio (I have the Logic 7); the volume can be adjusted by selecting AUX when you press the AUDIO button then you will see VOL-AUX on the screen; press the button immediately beneath that (VOL-AUX) and you will see the input level adjustment shown as a bar with a minus sign to the left and a plus sign to the right; use the right knob of the radio to increase or decrease the level."

Mikäs noista on toi "audio" nappula???
    Ex-bemaristi.
  • -V-
    Bimmer Rookie
    • May 2006
    • 55
    • Espoo

Professional-radiossa lukee napissa Audio joten löytyy kohtuullisen helposti. Vasemmassa reunassa ylhäällä.
    f10 LCI 520dA xDrive, f20 LCI 118iA, aiempi BMW-kokemus: F10 520dA, f11 LCI 520dA xDrive, f30 318dA, f20 116i, e90 LCI 320dA xDrive, e92 LCI 320d, e60 LCI 530dA, e84 X1 xDrive20dA, e90 335dA M-Sport, e60 LCI 525i, e90 320d M-Sport, e81 LCI 118d, e91 LCI 320i, e92 325CdA, e46 LCI 330Ci Cabrio M-Sport, e90 325iA, e82 120dA Coupe, e30 320iA 2D

Comment

• ddude
      Bimmer Rookie
      • May 2006
      • 165
      • Helsinki

Originally posted by -V- View Post
      Professional-radiossa lukee napissa Audio joten löytyy kohtuullisen helposti. Vasemmassa reunassa ylhäällä.
      Onkohan mulla sitten edes oikea soitin?
      Eikö:" 677 HIFI SYSTEM PROFESSIONAL" ole siis tuo oikea,
      mulla on myös tuossa lainaamassani viestissä mainittu Logic7.

Kun painan sitä "audio" nappulaa niin se toimii kuin "mute" eli vaimentaa äänet tasoon 0, ja uudestaan painamalla palauttaa.
      Mitään tasonsääto palkkia ei kyllä näy?
      Ex-bemaristi.

Comment

• Kompakti
        Bimmer Fanatic
        • Apr 2003
        • 232
        • Tuusula

Mun Business CD:ssä on tuo aux-in vola säätö radion valikoissa (bass,treble,fader jne), joten eiköhän se noissa paremmissakin ole :think
        E46 330Ci Cab M-Sport -03
        I01 i3s 120Ah "Voll" -19
        Ex:
        E87 120dA M-Sport -08
        E90 318i -06
        E46 320i M-Sport -02

Comment

• ddude
          Bimmer Rookie
          • May 2006
          • 165
          • Helsinki

Originally posted by Kompakti View Post
          Mun Business CD:ssä on tuo aux-in vola säätö radion valikoissa (bass,treble,fader jne), joten eiköhän se noissa paremmissakin ole :think
          Eipä löydy multa valikoista, eikä tuota volume nappulaakaan painamalla...

Onkohan vaikutusta kun mulla on tuo pro soitin sekä navi?

Osaisko joku jolla sama yhdistelmä jeesata?
          Ex-bemaristi.

Comment

• exodus
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2003
            • 774
            • Oulu

Originally posted by ddude View Post

Vaikka perussoittimesta on aux säädetty täysille, joutuu siltikin vielä Ipodistakin laittamaan volumen täysille että se vastaisi radion ja CD:n äänentasoa.

Comment

• ddude
              Bimmer Rookie
              • May 2006
              • 165
              • Helsinki

Originally posted by exodus View Post
              Vaikka perussoittimesta on aux säädetty täysille, joutuu siltikin vielä Ipodistakin laittamaan volumen täysille että se vastaisi radion ja CD:n äänentasoa.
              Mä en nyt oikein ymmärrä oliko sun kommentti toteamus vai kysymys?

Elikkä tuosta aux in liitännästä siis kysymys:
              Siinä kun on joku MP3 soitin liitettynä, niin vaikka siinä on volume täysillä ja sen irroittaa liittimestä niin auton järjestelmän volumea täytyy pudottaa reilusti ennen kuin läittaa esim. radion auki.

Tämän voisi fiksata jos tuota aux-in linjan tasoa voisi nostaa erillään muista lähteistä.
              Ex-bemaristi.

Comment

• Kompakti
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2003
                • 232
                • Tuusula

Olen liittänyt aux-liittimeen iPod soittimen ja lisännyt siihen väliin Belkinin laturin missä on lisäksi volumen säätö. Näillä eväillä homma toimii juuri niin kuin tuossa kuvailit, eli äänentasot ovat kohdallaan radiossa ja mp3 soitolla.

Laturi on varustettu iPodin omalla liittimellä ja ei sovellu suoraan muihin soittimiin.
                E46 330Ci Cab M-Sport -03
                I01 i3s 120Ah "Voll" -19
                Ex:
                E87 120dA M-Sport -08
                E90 318i -06
                E46 320i M-Sport -02

Comment

• TuomoA
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 538
                  • Krs

Joko ongelma on selvinnyt? Kaikki edellä mainitut ohjeet liittyvät ei NAVIilliseen soittimeen josta se "AUDIO" painike löytyy helposti. Pitää olla sokea jos ei löydä. Mutta, mutta, sinullahan on NAVI, mikä taas tarkoittaa että soittimen käyttöpaneelin on täysin erilainen ja kaikki asetuksiin liittyvät asiat hoidetaan iDriven kautta. Itselläni edellisessä oli tuo iDrive ja muistaakseni sieltä AUX asetuksista sen linjatason sai säädettyä.
                  G26 420iA Msport SanremoGreen
                  F22 220iA Msport EstorilBlau
                  F20 118i MsportValenciaOrange
                  E82 118dA TitanSilber

Comment

• ddude
                    Bimmer Rookie
                    • May 2006
                    • 165
                    • Helsinki

Originally posted by TuomoA View Post
                    Joko ongelma on selvinnyt? Kaikki edellä mainitut ohjeet liittyvät ei NAVIilliseen soittimeen josta se "AUDIO" painike löytyy helposti. Pitää olla sokea jos ei löydä. Mutta, mutta, sinullahan on NAVI, mikä taas tarkoittaa että soittimen käyttöpaneelin on täysin erilainen ja kaikki asetuksiin liittyvät asiat hoidetaan iDriven kautta. Itselläni edellisessä oli tuo iDrive ja muistaakseni sieltä AUX asetuksista sen linjatason sai säädettyä.
                    Ei ole selvinnyt...
                    Mä pystyn kyllä elää sen kanssa sillä tajusin että tuon softapäivityksen jälkeen noi kaikki, eli konsolin CD ja DVD sekä kontin CD vaihtaja soittaa MP3:ia.
                    Eli tuonne konttiin kun latailee kuusi levyllistä MP3:ia niin siinä on ihan riittävä musakirjasto.
                    Toki se sääto mullakin jossain on, mutta kaikki mahdolliset kombinaatiot olen jo omasta mielestäni kokeillut ja googlaillu kaiken mahdollisen noilta ulkolaisilta foorumeilta mutta en ole apuja löytänyt.
                    Ex-bemaristi.

Comment

• Rubu
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2006
                      • 809
                      • Kuopio

Mä pystyn kyllä elää sen kanssa sillä tajusin että tuon softapäivityksen jälkeen noi kaikki, eli konsolin CD ja DVD sekä kontin CD vaihtaja soittaa MP3:ia.
                      Millanen softaus pitää tehdä ja missä?

Onko sulla business navi vai pro?

Comment

• ddude
                        Bimmer Rookie
                        • May 2006
                        • 165
                        • Helsinki

Originally posted by Rubu View Post
                        Millanen softaus pitää tehdä ja missä?

Onko sulla business navi vai pro?
                        Pro navi ja soitin 6 levyn vaihtajalla.