Auttakaas, tällänen ongelma olin äsken laittamassa uutta cd-soitinta autooni. Entinen soitin ei ollut alkuperäinen mutta kuitenkin joku vanha kasetti soitin. Autossa ei ollut alkuperäistä ISO liitintä joten en minäkään jaksa sitä sinne laittaa. Ongelmaan laitoin johdot kiinni soittimen liittimiin elikkä plus 12V ja herätteen ja maadoituksen., mutta soittimeen ei tule virtaa! eli mitään ei tapahdu koitin myös johtoja toisin päin ja katsoin sulakkeet mutta mikään ei näytä auttavan. Voisiko joku kertoa mikä tässä on vikana? :(
e36 ongelmana soitin
Collapse
X
-
Originally posted by FreeZOriginally posted by sspittuli viel tos mielee et siin auton jatkuvan virran johdossa on sellanen 10ampeerin sulake, vaikuttaaks se mitää?
mut onko noita sulakerasioita muualla ku konehuoneessa?BMW 325i
Comment
-
-
Nyt löytyi vika, viimein siis pääsin mittaamaan yleismittarilla jännitteet ja näin kävi: jatkuvavirta +12V = normaali. herätevirta +12V virtojen päällä olessa = normaali, mutta maadoituspiuha ei ilmeisesti ole missään kiinni vaikka koitin nykiä sitä se tuintui olevan kiinni mutta ei auton rungossa, koska soitin toimi siten että laitoin plussat kiinni ja maadoituksen tökkäsin sormineen virtalukon metalli kehykseen. Ja kas vain soitin toimi. Kysymys: mistähän mä vedän sen piuhan sinne mankalle? jotain ehdotuksia?BMW 325i
Comment
-
-
Originally posted by Antti_mites kun mulla toimii mankka kyllä ihan ilman tota miinusta.. niinkun toi tft näyttö minkä laitoin kiinni.. ja peruutuskamera myös.. :roll:
Sulla ne on sitten kaikki laitteet vikatilassa jossa laite ei saa - minnekään ja imaisee potentiaalierostajohtuen koko laitteen rungon maihin, ei hyvä vaikka toimii se noinkin varmaan, aikakin hetken ja hyvin suunniteltu toimii pitempäänkin. sinäänsä ei mitään vaaraa kosta jännitteet on niin super pieniä...
Comment
-
Comment