Announcement

Collapse
No announcement yet.

E34:seen ministerinojaan subbari..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • aikamatkaaja
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2009
    • 601
    • Pori

    E34:seen ministerinojaan subbari..

    Eli olen joskus nähnyt että jossain autossa olisi ollut tuolla "ministerinojan" takana ollut subbari..
    Minkä kokoinen tuohon menisi ja kannattaako edes laittaa..?

    Sen takia olen tuota meinannut, kun autohan on sedan niin paine ei pääse takaluukusta millään tavoin auton sisälle niin siinä mielessä olen pitänyt hyvänä ratkasuna, mutta pelkään vain hieman sitä että kärsiikö kalvo jos osuu tuohon nojaan ja voiko siihen tehdä jonkinlaisen kehyksen tai jotakin vai tarvisko pitää sit aina nojaa alhaalla..

    Eli tärkeimpiin vastaukset:
    - Onko mitään järkeä/hyötyä..?
    - Minkä kokoinen elementti siihen menisi..?
    - Tarviiko jonkin kehyksen..?

    Onko kellään kokemuksia...?
    e61 525i -05 & e23 732i -84

    Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..
  • Tomppa12345
    Bimmer Rookie
    • Apr 2007
    • 30
    • Ylivieska

    #2
    Joo ei siihen kyllä mitään kannata laittaa.. Kuulostaa jo niin typerältä idealta.. Et hermot/aikaa/tupakkia/rahaa menee iha liikaa...Ehkä jossain näyttely autoissa semmoisia ratkaisuja ollut joskus?

    Ihan hyvin se paine tullee sieltä kontistaki..
    Parit pioneerit(mainontaa) :P laitat sinne jytää ni lakki pyörii päässä sen jälkee
    525 - 88 (3/4 puhaltimella sierra jättää sen)

    ex:
    325 -92
    525 -92
    535 -90
    525TDS -95
    520i -89
    316(ei hajuakaa mikä kummajainen)<RaiTaHirMu>
    318iS -90

    Comment

    • aikamatkaaja
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2009
      • 601
      • Pori

      #3
      Originally posted by Tomppa12345 View Post
      Joo ei siihen kyllä mitään kannata laittaa.. Kuulostaa jo niin typerältä idealta.. Et hermot/aikaa/tupakkia/rahaa menee iha liikaa...Ehkä jossain näyttely autoissa semmoisia ratkaisuja ollut joskus?

      Ihan hyvin se paine tullee sieltä kontistaki..
      Parit pioneerit(mainontaa) :P laitat sinne jytää ni lakki pyörii päässä sen jälkee

      ¨No siitä tulikin jo heti suoraa vastaus ja vielä vähän sellainen kuin odotinkin...
      Mulla on 12" Blaupunkt Velocity subbari XL-seriesin kotelossa ja sit on siihen Blaukkarin hyvä vahvari jonka pitäis soittaa tota hyvin..
      Ei ole vielä paikoillaan, kun perjantaina alkaa vasta asennus..
      Eli kannattaisko vaa laittaa toi setti takakonttiin ihan normaalisti että elementti osoittaa takapäätä päin ja sillai..
      Onko jotain lisävinkkiä miten sais sitten painetta hyttiin vai tarviiko tehä mitään..?
      Onko siinä mitään järkeä jos ottais ton ministerinojan takaa sen suksipussin pois ja leikkais sen pellin siit kans irti..?
      e61 525i -05 & e23 732i -84

      Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

      Comment

      • Haggis
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2006
        • 1571
        • Wackyland

        #4
        Originally posted by aikamatkaaja View Post
        Eli kannattaisko vaa laittaa toi setti takakonttiin ihan normaalisti että elementti osoittaa takapäätä päin ja sillai..
        Onko jotain lisävinkkiä miten sais sitten painetta hyttiin vai tarviiko tehä mitään..?
        Onko siinä mitään järkeä jos ottais ton ministerinojan takaa sen suksipussin pois ja leikkais sen pellin siit kans irti..?
        Kyllä kannattaa laittaa tavallisesti jos ei ole kauheaa tilan tarvetta kontissa.
        Itsellä soi aikoinaan parhainten niin että subi oli sivuttain.
        Takakajarit poistin itse kun en tarvinnut ja paine pääsi paremmin matkustamoon.
        Itse otin myös pois ton suksipussin ja pidän nojaa alhaalla. Paine tulee melkohyvin sen nahka/kangaspalan läpi. Ilman peltiä ei taida noja pysyy paikallaan :think
        Käyttis:Kia Optima TF

        Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

        Comment

        • peto2
          BTCF Member
          • Jan 2007
          • 8262
          • Järvikylä (Nakkila)

          #5



          säästää tilaa niin paljon että jos subin laitan vielä mihinkään muuhun autoon niin toteutustapa on tämä
          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
          ex:
          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
          Nakkaa privaa jos tarvetta.

          Comment

          • KasTrolli
            BTCF Member
            • Dec 2007
            • 762
            • Tampere

            #6
            Peto2:n toteutus näyttää ihan fiksulta. Miten mahtaa soida?

            Tuli mieleen, että vois tehdä sellaisen kotelon, mikä tulisi samalla tavalla tuon suksiluukun taakse. Tämä siksi, että oikean kokoisella kotelolla subin sointi olisi optimaalinen. Toisena vaihtoehtona voisi miettiä sellaista refleksikoteloa, minkä putki tulisi tuohon suksiluukun aukon kohdille, saisi paineet kabiiniin. :think
            sigpic

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8262
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by KasTrolli View Post
              Peto2:n toteutus näyttää ihan fiksulta. Miten mahtaa soida?

              Tuli mieleen, että vois tehdä sellaisen kotelon, mikä tulisi samalla tavalla tuon suksiluukun taakse. Tämä siksi, että oikean kokoisella kotelolla subin sointi olisi optimaalinen. Toisena vaihtoehtona voisi miettiä sellaista refleksikoteloa, minkä putki tulisi tuohon suksiluukun aukon kohdille, saisi paineet kabiiniin. :think
              kyseinen subi on DLS OA12, ihan tarkoitettu free-air asennukseen eli soi juuri kuten pitääkin.. ongelmana on vain että tuon tehonkesto on vain 400W joka tulee kyllä äkkiä vastaan jos oikeen luukuttamaan alkaa
              Last edited by peto2; 13-01-2010, 21:54.
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Tomppa12345
                Bimmer Rookie
                • Apr 2007
                • 30
                • Ylivieska

                #8
                No juu.. Mä otin multa pois sen pussin ja pellin.. Kangas penkki meinas valahtaa sinne sissään mut nyt ku vaihoin nahkaseen niin se on vähä jämäkämpi ja pyssyy paremmin ruodussa. Mut eikös sinne väliin voi esim survoo poikittain jotai metallisuikkuu (lattarauta) yms joku tuommoinen niin se pysyy ainaski...

                Mitään onkelmaa ei ole paineiden kanssa itellä 2 12" pioneeriä oli siel mut toinen palo.. Nyt sitten ostin tännää 2 lissää ja nyt ois 3.. Odottais vain asennusta Kehitellä vain joku näppärä pönttö niille... Pitänee kyhätä joku kauhee sturtsin pesä sinne

                Mut itse asiaa.. Mulla esimerkiksi oli semmoinen iso refleksillinen kotelo subit reunoilla ja iso refleksi putki keskellä... Isot pojat sanoi aikoinaan et subit osottamaan perää päin.. no tein niin mut ei.. Ei niin millään tullut painetta, sit käänsin pöntön toisinpäin eli siis subit ja se refleksi osottaan kabiiniin päin niin jo rupes tukka hulmuamaan Et se on iha et laita se pönttö sinne irralleen ja siirtele/kääntele sitä eri suuntiin niin löydät sen parhaimman paikan sille... Sekihä o paljolti pöntöstä ja subista kii et mihi sen survoo... Et ei muutaku venkslaamaan ja sääteleen namikoita niin kyllä se sointi löytyy sielt


                Niin ja edittiä sen verran et sitä peltiä ei tarvi leikkoa vaan se lähtee ihan maiharilla
                Last edited by Tomppa12345; 13-01-2010, 22:29.
                525 - 88 (3/4 puhaltimella sierra jättää sen)

                ex:
                325 -92
                525 -92
                535 -90
                525TDS -95
                520i -89
                316(ei hajuakaa mikä kummajainen)<RaiTaHirMu>
                318iS -90

                Comment

                • Rockford
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 8028
                  • Pinsiö

                  #9
                  Originally posted by peto2 View Post
                  kyseinen subi on DLS OA12, ihan tarkoitettu free-air asennukseen eli soi juuri kuten pitääkin.. ongelmana on vain että tuon tehonkesto on vain 400W joka tulee kyllä äkkiä vastaan jos oikeen luukuttamaan alkaa
                  Sen verran tähän väsyneeseen Pioneerijumps-keskusteluun kantaa ottamatta, niin elementti hajoaa useimmiten liian vähästä virrasta, ei niinkään ilmoitettujen tehonkestojen ylittävästä
                  RF on taas tässäkin siitä mainio merkki, että ilmoittavat kaikki nämäkin alakanttiin ilman sen suurempia mainosteluja, teippejä yms. skeidaa ko. merkiltä.
                  -Dodge Charger -73
                  -Mercedes-Benz GLK
                  -VW Transporter

                  Comment

                  • aikamatkaaja
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2009
                    • 601
                    • Pori

                    #10
                    Originally posted by peto2 View Post


                    säästää tilaa niin paljon että jos subin laitan vielä mihinkään muuhun autoon niin toteutustapa on tämä
                    Miten tuo elementti on sitten kiinni..?
                    Voisitko laittaaa hieman jotain rakennusvaiheita miten oot tuota rakennellu, vaikka privaan tai ihan tähän keskusteluun..?

                    ÖÖ, voiko siis sen pellin ottaa siitä pois vai lähteekö ryhti tai voiko olla jotain muuta haittavaikutusta..?
                    e61 525i -05 & e23 732i -84

                    Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                    Comment

                    • Tomppa12345
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2007
                      • 30
                      • Ylivieska

                      #11
                      No jos meinasit ne sukset laittaa sinne niin ehkä se pelti pittää joskus ottaa pois siittä eestä Eihän se mikkää tärkeä ole siin.. Pois pois postin tieltä....
                      525 - 88 (3/4 puhaltimella sierra jättää sen)

                      ex:
                      325 -92
                      525 -92
                      535 -90
                      525TDS -95
                      520i -89
                      316(ei hajuakaa mikä kummajainen)<RaiTaHirMu>
                      318iS -90

                      Comment

                      • aikamatkaaja
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2009
                        • 601
                        • Pori

                        #12
                        Originally posted by Tomppa12345 View Post
                        No jos meinasit ne sukset laittaa sinne niin ehkä se pelti pittää joskus ottaa pois siittä eestä Eihän se mikkää tärkeä ole siin.. Pois pois postin tieltä....

                        onkos toi suksipussi sit miten tossa pellissä..?
                        e61 525i -05 & e23 732i -84

                        Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                        Comment

                        • Tomppa12345
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2007
                          • 30
                          • Ylivieska

                          #13
                          Emmä muista.. Oliko se vain iha painamalla vai jollaki pikku klipsulla? Paremman muistin omaava voi kertoa.. Mut kyllä se iha kivuttomasti lähtee siittä pois
                          525 - 88 (3/4 puhaltimella sierra jättää sen)

                          ex:
                          325 -92
                          525 -92
                          535 -90
                          525TDS -95
                          520i -89
                          316(ei hajuakaa mikä kummajainen)<RaiTaHirMu>
                          318iS -90

                          Comment

                          • aikamatkaaja
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2009
                            • 601
                            • Pori

                            #14
                            nyt tuli popit asennettua ja kyllä hyvin soi vaikka ei mitään reikää missään vielä edes ole.. kyllä silti ajattelin ottaa tuon suksipussin pois..

                            Subbari on keskellä takaluukkua takapenkin selkänojaa vasten ja elementti osoittee takapäätä..
                            e61 525i -05 & e23 732i -84

                            Ex: e60 545i, e39 540i, e39 m5, e65 730d, e28 528i, e61 535d, e39 535i m-sport -00 imolarot, e36 325 cab, e38 740ia -96, e46 330ci -00..

                            Comment

                            • Incarnated
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2008
                              • 450
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Vaikka ei nyt periaatteessa oo ihan sama asia, niin ero on kuin yöllä ja päivällä ainakin suljetun normikotelon kanssa että onko taittuva takapenkki raollaan vai ei, joten uskoisin että myös tuo ratkaisu auttaa saamaan ääntä sisäpuolelle.

                              http://incarnated.pp.fi linkit kuntoon BMW->bmw

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎