Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 Logic7 lisäbasson asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kamikaze
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2003
    • 296
    • Mänttä-Vilppula

    E60 Logic7 lisäbasson asennus

    Autoni on -03 E60 530i Logic7-hifeillä. Mielestäni bassotoisto on kuitenkin melko ponneton, eikä toista alimpia taajuuksia. Ajatuksena onkin lisäbasson asentaminen peräkonttiin joko aktiivisubbarilla tai ihan perinteisellä vahvistin/subi-yhdistelmällä. Virrat ja maan saa kontista kyllä kätevästi, mutta signaalin saaminen on herättänyt kysymyksiä.

    Vasemmassa takaposkessa olevalle L7-vahvistimelle signaali tulee valokuitua pitkin, onko mitään mahdollisuuksia saada kuidusta ryöstettyä signaalia? Ilmeisesti olisi helpompaa ryöstää signaali orkkis-subbareille menevistä johdoista, mutta onko kellään tietoa, minkä väriset noista vahvarilta menevistä piuhoista ovat juuri ne subeille menevät?

    Sitten mietityttää tuo alkuperäiseltä vahvistimelta tulevan signaalin taso. Vaikka uudessa autoon asennettavassa lisävahvistimessa tai aktiivisubissa olisikin kaiutintasoinen sisääntulo, niin onko tuo orkkis-vaffilta subeille lähtevä signaali liiankin vahvistettu, ja sitten polttaa lisävahvistimen? Eli tarviiko jotain palikkaa tai potikkaa väliin? Kun eräs hifimies meinasi, että on liian korkea signaalin taso jopa linjamuuntimelle, joka on tarkoitettu ottamaan vastaan soittimen oman pienen vahvistimen signaalia, eikä tuollaisen isomman vahvistimen, millainen L7-järjestelmässä on.

    Olisin tiedoista erittän kiitollinen, että saisi laitettua bassotoiston kuntoon ennen talvipakkasia. Haullakaan en löytänyt tietoa asiasta. Joten kaikki E60:iin lisäbasson asentaneet tai asiasta jotain tietävät, avatkaa sanainen arkkunne!
    BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
    Toyota MR2 2.0 GTi -93
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5428
    • S:t Karins

    #2
    Tähän jos tulee hyvät/selkeät ohjeet vaikka vielä kuvilla jotta tyhmäkin ymmärtää niin meinaan kopioda itselle myös...
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • peto2
      BTCF Member
      • Jan 2007
      • 8262
      • Järvikylä (Nakkila)

      #3
      Originally posted by WDS
      Audio amplifier
      The sound reproduction is optimised by the 2 types of amplifier:

      •Stereo/HiFi amplifier and

      •Top HiFi amplifier.

      They are fitted according to the desired type and number of speakers:

      The active frequency gates transmit to the amplifier module concerned only that frequency range that can be effectively reproduced by the connected speaker system. The speakers (high, mid and low-range speakers) are connected to those output stages.

      Brief description of components
      Stereo/HiFi amplifier
      HiFi amplifiers are amplifiers with active frequency gates. Active frequency gates achieve better acoustic results than passive frequency gates.

      The HiFi amplifier does not have speed-dependent volume adjustment or speed-dependent equalising. The function of the HiFi amplifier is only to amplify the low-frequency output.

      The HiFi amplifier is a non-diagnosable control unit.

      Top HiFi Amplifier
      Top HiFi amplifiers are amplifiers with active frequency gates. Active frequency gates achieve better acoustic results than passive frequency gates.

      The Top HiFi amplifier is a control unit on the MOST network which has following functions:

      •High and mid-range output stages, 4 x 40 Watt

      •Subwoofer output stages, 2 x 70 Watt (2-channel subwoofer amplifier)

      •Vehicle-specific equalizing

      •Speed-dependent equalizing

      •Volume-dependent equalizing

      Audio System Controller (radio/M-ASK/CCC)
      The Audio System Controller (ASK) is integrated in the radio/M-ASK/CCC control unit. The ASK manages all audio signals.

      Subwoofer amplifier with Stereo/HiFi options
      The additional subwoofer amplifier is a two-channel design. The subwoofer amplifier integrated in the amplifier.

      The subwoofer amplifier has a separate power supply. The subwoofer amplifier is switched on by signal from the ASK (> 8 V = ON / < 6 V = OFF).

      On request from the ASK, the subwoofer amplifier performs speed-dependent volume adjustment. The low frequency range in particular is boosted at high driving speeds.
      eli jos nyt oikein tuota tulkkaan niin siellä on jo 2x70W lähtö subwooferia varten vaikka subwooferia ei olisi varustelistaan ruksittu.. eli et tarvisi vahvistinta lainkaan

      koitan kattoa noita kytkiksiä vielä että jos löytys mihin se pitää kytkeä

      hifi - kaavio E60
      Last edited by peto2; 28-08-2010, 15:15.
      F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
      ex:
      E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
      Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
      Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
      Nakkaa privaa jos tarvetta.

      Comment

      • pyyn0
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 1053
        • Fin

        #4
        itelläni on tarkoitus ottaa ihan linjamuuntimella heräte, kattoo miten käy. näin on muutkin tehneet ja pelannu vissiin ihan hienosti.
        Subbari vasen on pinnit 8, 18 (2,5mm) + puna/valkea, - Ruskea/keltainen
        Subbari oikea on pinnit 6, 16 (2,5mm) + puna/sini, - Ruskea/valkoinen
        -BMW F11 530xd -12
        -BMW E60 530dA -04
        -BMW E23 735iA -85
        Ex
        -BMW E89 Z4 35i 09 Roadster
        -BMW E85 Z4 2,5 03 Roadster
        -BMW E36 Z3 2,0 99 Roadster
        -BMW E39 528i 96

        Comment

        • Kamikaze
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2003
          • 296
          • Mänttä-Vilppula

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          eli jos nyt oikein tuota tulkkaan niin siellä on jo 2x70W lähtö subwooferia varten vaikka subwooferia ei olisi varustelistaan ruksittu.. eli et tarvisi vahvistinta lainkaan

          koitan kattoa noita kytkiksiä vielä että jos löytys mihin se pitää kytkeä
          Niin, tuossa Logic7-systeemissähän on alkuperäiset subbarit etupenkkien alla, ja eikös nuo lähdöt mene juuri niille, eli ovat jo käytössä. Tarkoituksena on saada niiden lisäksi subbanen takakonttiin, koska nuo orkkissubikat eivät potki riittävästi. Toistoaluekaan ei mene tarpeeksi alas, ja jos säätää soittimesta lisää bassoa, alkaa kumisemaan ikävästi.

          Mutta kaikki lisätieto asiaan liittyen on tervetullutta. Eli jos sinulla on kytkentäkaaviot käytettävissä, niin tänne vaan tietoa!
          BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
          Toyota MR2 2.0 GTi -93

          Comment

          • Kamikaze
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2003
            • 296
            • Mänttä-Vilppula

            #6
            Originally posted by pyyn0 View Post
            itelläni on tarkoitus ottaa ihan linjamuuntimella heräte, kattoo miten käy. näin on muutkin tehneet ja pelannu vissiin ihan hienosti.
            Subbari vasen on pinnit 8, 18 (2,5mm) + puna/valkea, - Ruskea/keltainen
            Subbari oikea on pinnit 6, 16 (2,5mm) + puna/sini, - Ruskea/valkoinen
            Millaista linjamuunninta suosittelet? Onko sinullakin L7-hifit? Meinasitko ihan kylmästi katkaista vaan johtosarjasta piuhat poikki ja haaroittaa muuntimelle? Vaikuttaako tämä orkkissubbareiden sointiin, kun välistä haaroitetaan signaali lisäbassolle? Millaisen vahvarin ja subin meinasit laittaa? Jos toteutat projektin, niin asennuskuvia olisi kiva nähdä malliksi omalle toiminnalle.
            BMW 530d xDrive Luxury F10 LCI -14 Sapphire Black
            Toyota MR2 2.0 GTi -93

            Comment

            • Tommix
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 5428
              • S:t Karins

              #7
              Mitenkähän tämä:

              Alpine PXE-H650 DSP-prosessori

              käyttäytyy kun kaiuttimille menevät johdot tulevat vahvistimelta?
              Tuollahan saisi rakennettua aktiivisen etupään?
              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

              Comment

              • miczu
                Bimmer Rookie
                • Jun 2008
                • 53

                #8
                Mulla E93:ssa Logic7 ja olen siihen lisännyt 12" subin ja käyttänyt siihen Helix:n AAC aktiivista muunninta. Valmistajan mukaan tuo muunnin kestää 60W tehon ja hyvin se on pelittänyt vaikka vahvistin antaa "70W" per kanava. Ihan ryöstäjillä olen ottanut vahvististimen jälkeen signaalin muuntimelle eli alkuperäiset penkin alla olevat bassot mukana. Ero on ns. korvin kuultavissa Ehkä tuohon voisi laittaa viel oman vahvistimensa tai sit 4-kanavaisen myös alkup. bassoille ja leikata niiltä alle 60Hz menevät taajuudet niin eivät sitten riikkoonnu ja soivat enemmän mid-bassoina. Varmaankin jenkki foorumeilta löytyy kuvia ja tietoa

                tuollanen:

                Comment

                • tp85
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2007
                  • 196
                  • Lappi

                  #9
                  No onkos näitä asenneltu? Ja pääseekö noihin penkkien alla oleviin subeihin helposti käsiksi jos niistä signaalin ryöstää? Ja jos ootta värkkäilly niin oottako jättäny ne orkkis subitki toimimaan ryöstämällä vai katkonu suoraan johdot?
                  Nykyinen:
                  Bmw e82 128i m-sport

                  Entiset:
                  Bmw e34 525i 92vm
                  Bmw e60 530iA sedan
                  Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                  Bmw e30 325i coupe
                  Bmw e46 318i coupe
                  Bmw e46 316i sedan
                  Bmw e39 528iA sedan
                  Bmw e36 328i sedan
                  Bmw e46 316i sedan
                  Bmw e36 318iS coupe
                  Bmw e30 325i coupe

                  Comment

                  • tp85
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2007
                    • 196
                    • Lappi

                    #10
                    Onko noi siis kontissa olevan vahvistimen pinnit et niistä johdoista varastais signaalin? Onko toiminu niin?




                    Originally posted by pyyn0 View Post
                    itelläni on tarkoitus ottaa ihan linjamuuntimella heräte, kattoo miten käy. näin on muutkin tehneet ja pelannu vissiin ihan hienosti.
                    Subbari vasen on pinnit 8, 18 (2,5mm) + puna/valkea, - Ruskea/keltainen
                    Subbari oikea on pinnit 6, 16 (2,5mm) + puna/sini, - Ruskea/valkoinen
                    Nykyinen:
                    Bmw e82 128i m-sport

                    Entiset:
                    Bmw e34 525i 92vm
                    Bmw e60 530iA sedan
                    Bmw e46 325i touring facelift m-sport
                    Bmw e30 325i coupe
                    Bmw e46 318i coupe
                    Bmw e46 316i sedan
                    Bmw e39 528iA sedan
                    Bmw e36 328i sedan
                    Bmw e46 316i sedan
                    Bmw e36 318iS coupe
                    Bmw e30 325i coupe

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎