Laitanpas tänne vähän asennusjuttua e46 Coupen (vm2001) musalaitteiden pienestä parantelusta.
Alkuperäiset laitteet:
-Bmw business cd soitin
-Edessä basso ja diskantti erikseen (diskantti kahvan vieressä)
-Takana hattuhyllyllä ilmeisesti coaxsiilit
Lisäksi autossa on napit ratissa (monitoimi ratti)
Tulevat laitteet:
-Alpine CDE-9880R soitin + Aiv:n asennuskaulus ja Alpinen rattikaukosäätö adapteri
-Focal K2 Power 165 KR erillissarja eteen
Uudet laitteet maksoi noin 500€ Powersetillä.
Aloitin oletettavasti vaikeammalla hommalla eli ovien kajarien päivityksellä.
Tämän näköinen ovi paljastu pahvin alta (kuvassa peilikolmio paikallaan)

Ovipahvin sisäpuoli alkuperaiset kajarit paikallaan.

Tiedossa oli että basso paikka on ahdas ja kunnon koteloa ei ole. Eli pellin pala piti poistaa ovesta että saisi bassolle vähän koteloa.
Kuvassa merkitty poistettava kohta peltiä (Huom takana oleva ikkuna kisko!)

Pelti lähti pienellä rälläkällä nätisti ja melkein tuli vedettyä edellä mainittu ikkunan kisko poikki. No jäihän siihen vähän reunoja joten luulen sen kestävän. (kuskin puolella kisko selvisi melkein kokonaan)

Sitten pellinreunojen maalaus ruosteen esto maalilla (harmaa maali näkyy huonosti). Solumuovin leikkaus ja basson taakse laitoin Vibroblast vaimennusmattoa yhden kerroksen.

Alkuperäiset bassot ja diskantit vs. uudet. Basson syvyyden kannalta meinasi tilaloppua,kun rälläköinnistä huolimatta ikkunan kisko meinasi tulla basson magneetin eteen. Eli coupen basson syvyys maksimissaan 72mm!!


Basso meni kätevästi alkuperäisten kolmen mutterin kiinnityksellä paikalleen käyttäen pidempiä pultteja ja isoja prikkoja. Toivottavasti eivät ala löystymään.

Jakosuodin löysi paikkansa myös ovipahvin sisältä. Tuli kiinnitettyä parilla nippusiteellä ja kuumaliimalla tukevasti. Johdot tuli myös liimattua kuumaliimalla muoveihin ettei rämisisi. Soittimelta tuleva alkuperäinen kajari johto yhdistyy jakosuotimeen sokerilla.

Alkuperäiset laitteet:
-Bmw business cd soitin
-Edessä basso ja diskantti erikseen (diskantti kahvan vieressä)
-Takana hattuhyllyllä ilmeisesti coaxsiilit
Lisäksi autossa on napit ratissa (monitoimi ratti)
Tulevat laitteet:
-Alpine CDE-9880R soitin + Aiv:n asennuskaulus ja Alpinen rattikaukosäätö adapteri
-Focal K2 Power 165 KR erillissarja eteen
Uudet laitteet maksoi noin 500€ Powersetillä.
Aloitin oletettavasti vaikeammalla hommalla eli ovien kajarien päivityksellä.
Tämän näköinen ovi paljastu pahvin alta (kuvassa peilikolmio paikallaan)

Ovipahvin sisäpuoli alkuperaiset kajarit paikallaan.

Tiedossa oli että basso paikka on ahdas ja kunnon koteloa ei ole. Eli pellin pala piti poistaa ovesta että saisi bassolle vähän koteloa.
Kuvassa merkitty poistettava kohta peltiä (Huom takana oleva ikkuna kisko!)

Pelti lähti pienellä rälläkällä nätisti ja melkein tuli vedettyä edellä mainittu ikkunan kisko poikki. No jäihän siihen vähän reunoja joten luulen sen kestävän. (kuskin puolella kisko selvisi melkein kokonaan)

Sitten pellinreunojen maalaus ruosteen esto maalilla (harmaa maali näkyy huonosti). Solumuovin leikkaus ja basson taakse laitoin Vibroblast vaimennusmattoa yhden kerroksen.

Alkuperäiset bassot ja diskantit vs. uudet. Basson syvyyden kannalta meinasi tilaloppua,kun rälläköinnistä huolimatta ikkunan kisko meinasi tulla basson magneetin eteen. Eli coupen basson syvyys maksimissaan 72mm!!


Basso meni kätevästi alkuperäisten kolmen mutterin kiinnityksellä paikalleen käyttäen pidempiä pultteja ja isoja prikkoja. Toivottavasti eivät ala löystymään.

Jakosuodin löysi paikkansa myös ovipahvin sisältä. Tuli kiinnitettyä parilla nippusiteellä ja kuumaliimalla tukevasti. Johdot tuli myös liimattua kuumaliimalla muoveihin ettei rämisisi. Soittimelta tuleva alkuperäinen kajari johto yhdistyy jakosuotimeen sokerilla.


Comment