Announcement

Collapse
No announcement yet.

Budjettibasso e46 toukkaan

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jushi
    Bimmer Rookie
    • Nov 2007
    • 176
    • Kouvola

    Budjettibasso e46 toukkaan

    Heti ensimmäisenä pahoittelen, että projektikuvia asennuksesta ei ole, kun en niitä tajunnut ottaa/ei ollut kunnollista kameraa töissä mukana, kun siinä duunipäivän lomassa puuhailin. Kotelon tein muutamana iltana tossa kotiverstaassa...

    Mutta sitten asiaan, autohan on facelift e46 330d touring, vuodelta 2002, showroomin puolelta löytyy lisää tietoa itse autosta.

    Autossahan on Harman/Kardon (top)hifipaketti jo tehtaalta, mikä soi niin sanotusti "ihan kivasti". Hölmö kun on, niin alapäähän teki mieli pikkasen lisää potkua pahvikartio 6x9:en tilalle. Tästä sitten alko erinäisten foorumien, ebayn ja huutonetin ym. vastaavien sivustojen selaus.

    Heti alkujaan, oli tiedossa se, että asennuksen halusin suorittaa mahdollisimman oem-hengessä ja siten, että tavaratilaa jää käyttöön niin paljon kuin mahdollista, onhan perheessä kaksi koiraa. Eikä missään nimessä mitään halpahalli subeja, vaan edes elementit olisivat sen merkkiset, että joku ne tunnistaa.

    Toteutus muodostui omassa pääkopassa tällaiseksi:

    Kotelo koiraverkon ja tavaratilanverhon palkin alle takapenkin selkänojaa vasten, niin ohut, kuin mahdollista, jolloin tavaratila kärsii kohtuu vähän. Toinen vaihtoehto oli tehdä laatikko jompaan kumpaan paksin "poskeen", mutta siinä kotelo olisi jäänyt aivan liian pieneksi.

    Ensimmäisenä kokoonpanoon löytyi puolivahingossa elementit britti-ebaysta, JBL "budjettimalli" GT-5 10" koossa, 10" siksi, koska oma musiikinkuuntelu koostuu lähinnä rock/metalli henkisestä tavarasta, jolloin omaan hintahaarukkaan sopivan 12" sointi jäisi luultavasti vähän löysäksi.

    Seuraavaksi tiesin tarvitsevani linjamuuntimen, jonka löysin halvimmalla Hong Kongin ebaysta, en viitsinyt ihan halvinta tarjolla ollutta ostaa, joten tuli sitten sellainen, missä on kummallekkin kanavalle oma tason säätö. Luonnollisesti kullatut liittimet jne. löytyy.

    Elementit saapuivatkin alle viikossa, jolloin ei muuta kun ottamaan mittoja paksista ja paikalliseen k-rautaan hakemaan kotelotavaraa. Tähän sopii mainiosti, budjettiluokan ratkaisusta kun on kyse, 22mm lattiawilhelmi, jota jäi hieman ylikin kun ostin 2kpl 600x2400mm levyjä. Tähän sitten hieman kämpän remontista jäänyttä superkovaa Bison tms liimamassaa (kovaa tavaraa, pitää kun tauti ja kuivaa nopeasti) + liimaavaa silikoonia jämätuubit + perus uppokantaruuveilla kasaan. Elementtien kiinnittämiseen ostin 4,2x35mm kupukantaisia ruuveja, kun sellaisia ei sattunut kotona olemaan.

    Suositeltu kotelotilavuus per elementti oli 21l ja omilla mitoilla ja tavaratilan säästymisen ehdoilla mitatun kotelon kokonais BRUTTO tilavuudeksi tuli 43l, eli kun tästä lasketaan pois elementtien, vaimennusmateriaalin ja välitukien viemä tila, on kotelo muutaman litran liian pieni, mutta kuten jo alussa mainitsin, tavaratilan ehdoilla mennään.

    Päällystysmateriaali oli ainut mihin olin valmis panostamaan hieman, sitä kyselin useammastakin paikasta, Suomesta original-vastaava matsku 82€/neliö, Virosta sama tuote 57€/neliö ja sitten niinkun muutamassa aikaisemmassa projektissakin nähty, erittäin lähellä originaalia ja tosi helppo matsku työstää, bilteman musta kaiutinhuopa, budjettiluokan laitoksista kun kyse, niin valitsin viimeisen. Biltemasta samalla reissulla tarttui mukaan myös vaimennusvilla/vanu mikäonkaan...

    Terminaalit, piuhat ym on motonetista, SPL:n kullatuilla liittimillä olevat terminaalit, sulakepesä ja 40A sulakkeet, 20mm virta- ja maapiuhat 2m kumpaakin, 4mm kaiutinkaapelia jokunen metri ja näihin kaikkiin asianmukaiset liittimet.

    Vahvistin sattui silmään huuto.netistä, Zachry:n 2x150W 4ohm... En ole merkkiä kuullut kehuttavan liiemmin, saati sitten erityisesti hakuttavankaan, eihän tuosta tehoa varmaan noin paljoa irtoa mitä luvataan, mutta hintakaan ei päätä huimannut. Edelleen budjetti ns. minimaalinen.

    Nyt olikin kaikki kasassa ja pääsi toteuttamaan itseään...

    Kotelon osat ajelin pöytä- ja käsisirkkelillä ja kuviosahalla, heppailin kasaan muutamalla ruuvilla ja sovittelin ja muutamaan otteeseen suoritin hieman uudelleen muotoilua, että istuvuus oli paras mahdollinen.

    Naamalevyyn päätyihin tein sapluunat pahvista saksilla, jotta ne ovat mahdollisimman yhtenevät tavaratilan reunojen kanssa. Istuvuus olisi vielä parempi, jos hieman ajaisi pois kotelon takareunasta, että se menisi vielä hieman syvemmälle etureunaa kohti, koska tavaratila kapenee eteenpäin. Nyt kummassakin reunassa on 5-10mm raot. Pois pitäisi ottaa n. 1,5cm, niin istuvuus olisi täydellinen, tämän kokeilin kaatamalla penkit. Mutta erityisen laiska kun olen, niin selviän kyllä noiden pienien rakojen (lue: mittavirheiden) kanssa.

    Sitten ei muuta kun liimat väliin, riittävästi ruuveja ja kuivamaan yön yli.

    Seuraavana iltana reiät elementeille ja terminaaleille, liimat väliin ja terminaalit ruuveilla kiinni. Piuhat valmiiksi ja villat sisälle.

    Lopuksi sprayliima levyyn, sekä verhoiluhuopaan ja sitten huopa niiteillä kiinni naamalevyn takapuolelle. Yli-innokkaana silpaisin vielä elementitkin kiinni välittömästi kun verhoilu oli paikallaan.

    Tuon ns. naamalevyn takapuolelle ruuvasin metalliset lenkit, joista kotelon saa kiristettyä kuormaliinoilla tavaratilan etukulmissa oleviin kuormansidontalenkkeihin ja siten takapenkin selkänojaa vasten tukevasti.

    Seuraavana päivänä lastasin vahvistimen ja johdot ym. paksin pohjan alle jo valmiiksi mukaan, että ovat mukana kun sattuu hiljaisempi päivä työmaalla.

    Viikon verran siinä sitten romut kulki paksissa mukana, ennen kuin sain töissä sen verran "omaa aikaa", että kerkesin purkamaan tavaratilan verhoiluja ja piilottelemaan kaikki piuhat, sekä ottamaan signaalin noilta Harman/Kardon pahvikartio 6x9:iltä, jotka jätinkin suosiolla kokonaan pois käytöstä, kuitenkin jätin omille paikoilleen, jos tulevaisuudessa ne haluaa takaisin käyttöön, ei tarvitse, kuin laittaa piuhat takaisin kiinni.

    Onneksi autossa on jälkiasennettu originaali digiboksi, jonka johtoja varten on vararenkaan päälle tulevassa välipohjassa jo valmiiksi siisti pyöreä reikä, josta sain vedettyä kaikki subwooferiin liittyvät piuhat helposti, ei tarvinnut veistellä originaalikunnossa olevaa verhoilua laisinkaan. Kaikki piuhat tulevat nätisti originaali johtonippujen kanssa samoja reittejä (vetelin orkkisnippuihin kiinni pienillä nippusiteillä).

    Virtapiuha tulee akulta suoraan muovien välissä varapyörän päälle, mistä se taas sai sopivasti tuohon varapyörän ja tavaratilan pohjan väliseen koteloon. Maan sai hienosti varapyöränkotelon pohjassa olevasta pultista (jonka tarkoitusta en vieläkään ymmärrä?). Heräte tulee antennivahvistimelta rosvoliittimellä.

    Kun olin saanu johdot paikalleen, täytyi vahvistimelle keksiä jonkinlainen kiinnitys, tähän kaivoin firman metallijätteestä muutaman 8mm kierretangon pätkän ja kasallisen paksuja prikkoja. Näistä sitten kehkeytyi ei niin komea, mutta täysin toimiva tellinki, jonka ansiosta ei vieläkään pitänyt verhoilua tärvätä, eikä käyttää lainkaan ylimääräistä tavaratilaa. Kiinnitys tapahtuu vararenkaan keskeltä tulevaan kierretankoon, jolla myös vararenkaan päällä oleva verhoilu on kiinni.

    Telineen keskellä on pinollinen passeleita 6mm reijällä olevia isoja aluslevyjä, jotka liimasin migillä toisiinsa. Näistä lähtee v:n mallisesti kierretangot vahvistimen leveydelle hieman ylemmäs, päihin taas hitsasin rikat, joihin vahvistimen saa kiinni. Näin vahvistimen asennuksesta tuli täysin kelluva, eikä tarvitse verhoilua rei'ittää. Tällaisella asennuksella pyrin myös minimoimaan vahvistimen kuumenemisen, koska se tulee suljettuun tilaan.

    Sitten ei muuta kun piuhat kiinni ja kokeilemaan ja voi jösses kun se toimii sittenkin! Tämä oli itselle ensimmäinen oikea autohifi asennus, joten kommentteja, kehuja ja haukkuja otetaan vastaan. Tietenkin jos joku tästä meikäläisen runoilusta sai jotain apua tai ideoita niin olen enemmän kun tyytyväinen ja topic on silloin onnistunut.

    Luonnollisesti joutui hieman säätelemään, ennen kun sai soundista itseä miellyttävän, mutta nyt soi hyvin, ainakin omasta mielestä. Subwooferin voimakkuutta voi hyvin säätää sekä auton oman soittimen basson tason säädöstä ja jos sekään ei riitä, niin ottamalla faderiä eteen, saa subin vaikka kokonaan pois päältä (tämä lähinnä koiria ajatellen). Vahvistimesta on volume vain puolillaan, jakotaajuus n.100Hz alaspäin ja auton soittimesta basson säätö minimistä toisella pykälällä, niin subwooferin voimakkuus on sopiva omaan makuun.

    Sitten pari kuvaa vielä aiheesta:





    Viiva laatikon keskeltä häviää joskus kun jaksan silitellä huopaa pikkasen kämmenellä, se on pakkauksessa ollut taitekohta.


    Ainiin ja tosiaan se tärkein eli koska kyseessä oli nimenomaan pienellä budjetilla toteutettu, niin laitetaan nyt hinnatkin näkyviin, varmasti olisi halvemmallakin voinut päästä hakemalla vaikka Hong Kongista tai Biltemasta valmiin romun, mutta uskon, että sen muutaman kympin mitä jouduin enemmän maksamaan, niin sain takaisin äänenlaadussa.

    Eli kustannukset:

    JBL GT-5 10" 55€/kpl toimituskuluineen
    Linjamuunnin made in missälienee 8€ toimituskuluineen
    Piuhat, terminaalit ym 55€
    Verhoilu ja vaimennus 22€
    koteloon lastulevyt 21€
    Vahvistin Zahry 2150 60€
    Sekalaiset tarvikkeet 15€
    yht. 291€
    e46 318i M-sport-I -kauppakassi
    Subaru Impreza WRX Sti
    Skoda Octavia 1U -käyttis

    ex. e46 330d touring

    ex. e39 528i shadowline M5-Look
  • DropIt
    BTCF Member
    • Feb 2004
    • 1081
    • Ylivieska

    #2
    Helkatin siisti asennus. Tuota justiin olen miettinyt miten koiraa varten sais subbarin pois pelistä jos joskus sellaisen asentaa, mutta tosiaan feidaamalla eteen se onnistuu! Eli vakiosoittimella sais varmaan ihan näppärästi hifit pelaamaan kunhan vaan ipodi sovitteen ostais siihen.

    Huono puolihan tuossa, että menettää "paku" ominaisuuden. :think
    [Youtubessa]
    e70 X5 3.0sd
    e87 116i
    e36 328i cab :think
    -
    Ex e46 320d
    Ex e30 325i
    Ex e30 318i

    Comment

    • Axe27
      BTCF Member
      • Jul 2009
      • 143
      • Fin

      #3
      Olipas hyvä artikkeli !!

      Sain kovasti vinkkejä omaan E46 touring asennukseen, jotain samanlaista olen miettinyt, mutta enpä vaan ole kerennyt/viitsinyt toteuttaa. Jospa se tästä lähtisi.

      Comment

      • jushi
        Bimmer Rookie
        • Nov 2007
        • 176
        • Kouvola

        #4
        Originally posted by DropIt View Post
        Helkatin siisti asennus. Tuota justiin olen miettinyt miten koiraa varten sais subbarin pois pelistä jos joskus sellaisen asentaa, mutta tosiaan feidaamalla eteen se onnistuu! Eli vakiosoittimella sais varmaan ihan näppärästi hifit pelaamaan kunhan vaan ipodi sovitteen ostais siihen.

        Huono puolihan tuossa, että menettää "paku" ominaisuuden. :think
        Toi tosiaan on kiinni kahella liinalla, niin jos tietää kuskaavansa jotain, ni piuhat irti terminaaleista ja liinat auki ni se tulee poies kun ottaa vaan. Ja kyllä itellä ainakin takapenkit kippaamalla mahtu esim talvipyörät tonne... kaks paksin puolelle ja kaks takapenkille.
        e46 318i M-sport-I -kauppakassi
        Subaru Impreza WRX Sti
        Skoda Octavia 1U -käyttis

        ex. e46 330d touring

        ex. e39 528i shadowline M5-Look

        Comment

        • väiski525
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2010
          • 2572
          • Vantaa

          #5
          omaankin pitäisi siistimmin ja käytännöllisemmin rakentaa subi, nykyään valmispaketti 12" subi vaan nakattu kontin perälle (sedan tosin kyseessä)
          ruma, epäkäytännöllinen ja vie vit*sti liikaa tilaa, eikä edes vararengasta saa pois ilman että repii subin pois kontista

          tämä toteutus on kyllä erittäin hyvin tehty ja näyttää
          - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

          - MB s205 220cdi -15
          - Volvo s80 2.5t -07
          - mb s211 280cdi -08
          - e46 320i -03
          - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
          - e46 320d Individual "m-sport" -04
          - e39 525i -01

          Comment

          • Tejuka
            Bimmer Fanatic
            • Aug 2007
            • 692
            • Ilmajoki

            #6
            Nätti ja asiallinen asennus! Varmasti kivasti tulee potkua jo kahdella 10":n elementillä.. Pitääpä itekin katella tuolta ebaysta noita elementtejä, kun olis tarkoitus laittaa talven aikana kans jonkinlainen subi tuohon e36:n. Laitetaan nyt vielä pari kuvaa omasta versiosta e46:n touringiin:











            Eli näin sain säilymään ton koko kontin tilavuuden ja varapyöräkin kulkee vielä orkkis paikallaan..

            Toivottavasti jushia ei haittaa että "sekaannun" omilla kuvilla hänen topicciinsa, jos haittaa niin voin kyllä poistella noi Ja olisiko sulla jotain ebay-linkkiä heittää noista subeista?

            Comment

            • jushi
              Bimmer Rookie
              • Nov 2007
              • 176
              • Kouvola

              #7
              Ei näyttäny nyt just olevan noit 10" kaupan, mut 12" löytyy, eikä tuokaan hinta nyt päätä huimaa. Tosin elementit on aika painavia, joten postikulut on jonkin verran sitte päälle...

              JBL GT5 12"

              Ei paljoa kannata noita isompia euroopan ulkopuolelta tilata, niin selviää sitten tullitta yms. Noi pienet tulee kirjekuorissa muualtakin ja usein vielä laittavat tarran, että on lahja, niin ei tullia sitte kiinnosta niin.

              Itekki meinasin tohon paksin pohjaan eka tehä, mut sitte päädyin kuitenkin tohon, kun niin helppo ottaa pois kuitenkin, eikä oo niin kovaa riskiä et jos paksissa on jotain tavaraa, et tippuis sitte kalvon päälle... Vaikka ritilän laittaiskin, ni itellä joskus ainakin painavaakin tavaraa kyydissä... Ja laiskana miehenä ois se ollu vähän työläämpikin

              Ja tottakai saa laittaa omistakin kuvia, informatiivinen topicki oli tarkotus tehdäkkin.

              Ja tosiaan ensisijanen tavaranhankkimisperuste oli hinta, eli tässä ihan oikeasti nyt on menty niin halvalla kun voi mennä, ilman että ostaa ihan täyttä romua

              .Jussi
              e46 318i M-sport-I -kauppakassi
              Subaru Impreza WRX Sti
              Skoda Octavia 1U -käyttis

              ex. e46 330d touring

              ex. e39 528i shadowline M5-Look

              Comment

              • Axe27
                BTCF Member
                • Jul 2009
                • 143
                • Fin

                #8
                Originally posted by Tejuka View Post
                Eli näin sain säilymään ton koko kontin tilavuuden ja varapyöräkin kulkee vielä orkkis paikallaan..
                Paitsi että tuossa asennuksessa ei pysty kuljettamaan irroitettavaa vetokoukkua omassa telineessä, joka on ainakakin mulle on tärkeä juttu.

                Comment

                • Tejuka
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2007
                  • 692
                  • Ilmajoki

                  #9
                  Kiitti linkistä. Olis itelläkin tarkoitus tehdä melko pienellä budjetilla toi e36:n, joten täytyy seurailla tota ebayta..

                  Originally posted by Axe27 View Post
                  Paitsi että tuossa asennuksessa ei pysty kuljettamaan irroitettavaa vetokoukkua omassa telineessä, joka on ainakakin mulle on tärkeä juttu.
                  Joo sen tilahan tuossa taitaa alunperin olla. Itellä onneksi ei koukkua löydy

                  Comment

                  • Krynx
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 908
                    • á la Temmes

                    #10
                    Ei tuosta kotelosta sattumoisin ole takapuolelta kuvaa tai projektivaiheista? Ajattelin samanlaisen kotelon törkeästi kopioida omaan toukkaan. Tosin yhdellä 12" elementillä.
                    E39 525d -00
                    E39 523i-96
                    E30 316 -86

                    Comment

                    • jushi
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2007
                      • 176
                      • Kouvola

                      #11
                      Eipä sattunu kuvia kopasta projektivaiheessa... Mut se on vaan viistolla takaseinällä oleva ja noin 15cm kapeampi kun paksin pohja, jotta sain terminaalit ja kiinnityslenkit kumpaankin päähän. Kiinnityksenä siis etulevyssä neljällä ruuvilla kiinni olevat laput joissa lenkit. Lenkeistä liinat auton omiin kuormansidontapisteisiin ja avot, kiinni on ja pysyy...

                      .jussi
                      e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                      Subaru Impreza WRX Sti
                      Skoda Octavia 1U -käyttis

                      ex. e46 330d touring

                      ex. e39 528i shadowline M5-Look

                      Comment

                      • Matson^
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2008
                        • 2113
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Hienot (=huomaamattomat&siistit) on asennukset molemmilla, jushi & Tejuka

                        Itse nikkaroin joskus ~5 vuotta sitten vähän saman tyylisen asennuksen silloiseen coupe astraan kun Tejuka:lla. Varapyöräkoteloon lasikuidusta kotelo, peräkontin pohjaa vajaa 10cm ylemmäs ja vahvistimille & konkalle kotelot tuonne välipohjaan. Pleksejä en koskaan ehtinyt reikien päälle leikkaamaan, kun auto lähti jo kiertoon, mutta käytännössä tavaratilaa olisi pystynyt sen jälkeen käyttämään normaalisti. Yksi kuva on säilynyt vuosien takaan valmiista tekeleestä. "Lattian" tein kolmesta erillisestä mdf:n palasta (saumat näkyy kuvassa), yhdessä oli vahvistimet, toisessa konkka ja kolmannessa subbarin henkireikä. Näin kaiken pystyi helposti nostamaan pois tai muuten "sepittämään"
                        Last edited by Matson^; 01-02-2011, 16:31.
                        | BMW G30 X-Drive M-Sport |
                        | Nissan Navara TREK-1 |
                        ex. | BMW e61 535dA Sport Edition LCI 2010 | Mercedes-Benz Vito 116CDI 4x4 2012 |Opel Astra H 5D | BMW e60 535d M5-look | Audi A3 2.0TDI Ambition | BMW e46 330D | Opel Omega 3.0 V6 Executive | Opel Astra G Coupe Bertone | Opel Astra G 3D |

                        Comment

                        • jushi
                          Bimmer Rookie
                          • Nov 2007
                          • 176
                          • Kouvola

                          #13
                          Danke vaan, tarkoituksena itellä ainakin oli nimenomaan käytettävyyden maksimointi. Mietin itekkin tota pohjaa kun aloin tekemään, mutta päädyin kuitenkin ns. perinteisempään ratkaisuun, koska tulee kuitenkin kuskattua kaikennäköstä tavaraa + koiria. Vaikka kuinka ois peitelly elementtejä, en silti olisi halunnut heittää esim raksatarvikkeita tms. mitä tulee kuskattua niiden päälle... Ritilät ois lommoilla ja pleksi naarmuilla jne.

                          Ja vaikka itse sanoinkin niin noi soi pirun hyvin ja puhtaasti tosta kotelosta... Sen verran aion muuttaa lootaa, että syvyys suunnassa kavennan vähän, niin se menee vielä syvemmälle ja istuu sitten täydellisesti paksin laitoihin. Kunhan kerkeän, eli jaksan, peruslaiska kun luonteeltaan on.

                          .Jussi
                          e46 318i M-sport-I -kauppakassi
                          Subaru Impreza WRX Sti
                          Skoda Octavia 1U -käyttis

                          ex. e46 330d touring

                          ex. e39 528i shadowline M5-Look

                          Comment

                          • Krynx
                            BTCF Member
                            • Sep 2006
                            • 908
                            • á la Temmes

                            #14
                            Originally posted by Krynx View Post
                            Ei tuosta kotelosta sattumoisin ole takapuolelta kuvaa tai projektivaiheista? Ajattelin samanlaisen kotelon törkeästi kopioida omaan toukkaan. Tosin yhdellä 12" elementillä.
                            Ja melko lyhyellä viiveellä. Autoakin kerran jo vaihtamaan ehtineenä. Sain viimein aikaiseksi suunnitellun ideavarkauden. Tuosta oma näkemys aiheesta. Vielä pitäisi tervata jotain kangasta tuohon etulevyyn. Luultavasti tulee harmaata kun sitä on jo varastossa lojumassa. Vahvistin jää tuohon kiinni mutta jospa kääntäisin sen toisinpäin :think Kotelon bruttotilavuus jäi pari litraa pienemmäksi kuin ämyrin suositus. Mutta ihan kiitettävästi soi viritettynä n.35hz. Refleksiputki on tuolla oikealla sivussa 3" aeroport. Tuon kontinpohjan saa näppärästi pois ja pääsee käsiksi irroitettavaan vetokoukkuun. Lisäksi jää vielä ihan hyvä tila konttia romun kuskaamiseen.
                            E39 525d -00
                            E39 523i-96
                            E30 316 -86

                            Comment

                            • tuu_nainen
                              Bimmer Rookie
                              • Oct 2009
                              • 30
                              • kuopio

                              #15
                              valmis kotelo e46 touringin konttiin

                              http://www.jj-tuonti.com/kombi-19982...le-p-4784.html osaako joku kertoa mahtuuko tälläisen kotelo alle vielä litteä vararengas? Tiedoissa lukee että varapyörän tilalle, mutta kontti on kyllä tosi syvä. Hifiliikkeissä eivät osannu vastata.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎