onko kellään kokemuksia? antaako painetta? kuuluuko puhtaasti? subina spl dyn. pro15d2 (yks tai kaks kpl) vahvari dls ultimate a6 :shock:
Announcement
Collapse
No announcement yet.
subi(t) takapenkin selkänojaan free airina
Collapse
X
-
Re: subi(t) takapenkin selkänojaan free airina
Originally posted by jeppe2onko kellään kokemuksia? antaako painetta? kuuluuko puhtaasti? subina spl dyn. pro15d2 (yks tai kaks kpl) vahvari dls ultimate a6 :shock:
-
-
Re: subi(t) takapenkin selkänojaan free airina
Originally posted by jeppe2onko kellään kokemuksia? antaako painetta? kuuluuko puhtaasti? subina spl dyn. pro15d2 (yks tai kaks kpl) vahvari dls ultimate a6 :shock:ex: * E93 335ia -07, F20 116da -15 *
Comment
-
-
itellä oli e30 10" subi free-airina ja tyytyväinen sointiin. Suljettuun koteloon on toki ero. Mutta kun saa kotelon pois tieltä on se isompi hyöty ainakin itelleE34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
selkänojassa, peltiin kiinni pultattu ja tiivistetty 2cm paksu mdf levy jossa subi sitten on kiinni.E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
toi kannattavuus riippuu mitä hakee, toisen korvaan sulettu kuulostaa hyvältä toinen tykkää refleksikotelon paukkeesta toinen taas soivasta free-air asennuksesta...E34 525i Touring -96 "Iris"
E39 540ia Touring individual -97 "Lara"
E39 530da Touring -03 "Lisbeth"
E46 328ia Sedan -98 "HOI"
E61 530d Touring -04
ex. E39 520ia Touring -98
ex. E28 524td -86 "sponsored by... Oma"
ex. E30 320i -82/86 "scitso edition"
ex. E28 520i -82
Comment
-
-
Mulla on ollut reilun vuoden free-airin 2kpl 12" elementtejä..Välillä oikein pitää ihmetellä miten hyvin ne kuuluu kun käy kotelo subien kuminoita kuuntelemassa..Voi olla taas tyytyväinen että on uhrannut 2 reikää tälle autohifin taiteen muodolle..Free-airina saadaan kumisematon ja alas ulottuva bassotoisto..
Kaksi asiaa pitää muistaa free-airissa..
- Kun siinä on huonompi hyötysuhde kuin kotelo/refleksi subissa, niin tehoa pitää olla takana.
- Toinen liittyy elementin valintaan..Joko useampi elementti tai sitten yksi pitkäiskuinen..Mielellään elementin FS arvo saisi olla alle 30Hz..Meinaan monessa asennuksessa on huomattu että elementti korostaa resonanssi taajuuttaan eli FS arvoa ja olisihan se mukavaa jos elementti korostaisi mahdollisimman matalaa taajuutta..
Jätkät kokeili Hertzin Millenium sarjan 21" subia free-airina liian pienellä teholla, mutta..Jyrkkä jako 32Hz ja teki piikkiä 8 HERTZIIN.. :lol: :lol: :lol:
En uskalla laittaa tänne mitään elementti suosituksia ettei menisi mainonnaksi, mutta saa kysyä privasti.. :roll: :roll: :roll: , mutta jos jollain on hyviä kokemuksia joistain elementeistä niin kuunnellaan..
Comment
-
-
Onhan se tietyillä elementeillä mahollista saada soimaan, ainaki vaimennettuna free airina, mutta vois olla, että tekisin kotelon. Saa pöhkömpiki soimaan, jolla ei oo varaa toteuttaa sähköstä korjausta tuohon. Vissin kaikissa toimivissa autoissa nuo elementit hengittää vaimennettuna ulos...thought the block was good for 200, even 300 hp, but I never thought it would take 1000 horsepower."
Alex von Falkenhausen
Comment
-
-
Originally posted by bmw harrastelijaOnhan se tietyillä elementeillä mahollista saada soimaan, ainaki vaimennettuna free airina, mutta vois olla, että tekisin kotelon. Saa pöhkömpiki soimaan, jolla ei oo varaa toteuttaa sähköstä korjausta tuohon. Vissin kaikissa toimivissa autoissa nuo elementit hengittää vaimennettuna ulos...
Kotelosubissa taas on se ongelma että varsinkin takakontti asennuksissa ne korostaa 50-60Hz..Tätä aluetta pitää vaimentaa, tai tehdän niin jyrkkä jako ton alueen alle että korostusta ei tule..Toinen ongelma tulee kotelosubin vaimenemisesta..Eli toistovaste laskee alas mentäessä..Siihen pystyy vaikuttamaan kotelon koolla, mutta sekin on kompromissi napakuuden ja vasteen tasaisuuden kanssa..
Comment
-
Comment