Olen lukenut paljon hyvää DLS RW6 subbareista niiden ollessa kahtena elementtina refleksikotelossa. Onko kellään kokemusta yhdellä elementillä rakennetusta refleksikotelosta? Mitä eroa näillä mahtaa olla äänessä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
DLS RW6 - 1 vai 2 kpl?
Collapse
X
-
Kaksi elementtiä muuttaa aika paljonkin asiata. Mahdollistaa esim. puhekelojen kytkennät sarjaan/rinnan, voi tehdä stereo subbarit eli kummatkin omaan kanavaan (vasen ja oikea), kaksi elementtiä samassa kotelossa tuo myös herkkyyttä joten äänenpaine lisääntyy. Ja ihan omana mielipiteenä laittaisin kaksi noita RW6:sia.MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
-
-
Originally posted by ese` View PostMitenhän soi suljetuissa koteloissa hattuhyllyn orkkispaikoille tehdyissä koteloissa?
Itsellä ei näistä kuitenkaan ole sen enempää kokemusta tai kuulopuhetietoakaan...
PS: palataakseni alkuperäiseen kysymykseen vielä, huomasin että DLS ei itse asiassa myy näitä subbareita kuin kahden seteissa. Kai siitäkin voisi jotakin päätellä... eli kaksi on parempi kuin yksiLast edited by Z3C; 02-09-2011, 13:24.O_7777
Comment
-
-
Originally posted by ese` View PostMitenhän soi suljetuissa koteloissa hattuhyllyn orkkispaikoille tehdyissä koteloissa?MB W204 C320 CDI
Kawasaki Ninja ZX-7R
Comment
-
-
Originally posted by Z3C View PostDLS itse suosittelee yleisohjeena sedan autoissa subbareiden suuntaamista takapenkkiin: http://dls.se/econtent/files/56/tipseng.pdf
Itsellä ei näistä kuitenkaan ole sen enempää kokemusta tai kuulopuhetietoakaan...
PS: palataakseni alkuperäiseen kysymykseen vielä, huomasin että DLS ei itse asiassa myy näitä subbareita kuin kahden seteissa. Kai siitäkin voisi jotakin päätellä... eli kaksi on parempi kuin yksi
yhdessäkään autossa en ole saanut toimimaan hyvin eteenpäin suunnattuna. tuo elementti on yhdellä 4ohmin puhekelalla, niin pitää varmistaa että vahvistin kykenee 2ohm monokuormaan.
Comment
-
-
Oon nyt vähän tehnyt kauppaa tosta harri g:n laittaman linkin setistä.. Itellä on vaihtoehtoina jl audion 8" tai juurikin noi 2x6,5" dls:t.
-Eli voiko noita dls:ä verrata 13" subiin painetta ajatellen, mutta ne vaan on "nopeammat" soinniltaan??
-Lähinnä mietityttää saanko noilla kahdella paremmin painetta ja parempaa sointia kun yhdellä kasilla?
En nyt tosiaankaan hae mitään jäätävää painetta, vaan napakkaa ja puhdasäänistä bassoa. Mutta joskus vaan olisi kiva vähän popittaa lujempaakinTuo jl audio kyllä vakuutti minut koekuuntelussa soinnillaan, mutta vähän mietityttää juurikin tuo kasituumaisen vähäinen kalvopinta-ala, ja siitä johtuva lievä paineen puute.. :think
tossa viä toi jl audio:
sigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
Comment
-
-
Originally posted by Tejuka View PostOon nyt vähän tehnyt kauppaa tosta harri g:n laittaman linkin setistä.. Itellä on vaihtoehtoina jl audion 8" tai juurikin noi 2x6,5" dls:t.
-Eli voiko noita dls:ä verrata 13" subiin painetta ajatellen, mutta ne vaan on "nopeammat" soinniltaan??
-Lähinnä mietityttää saanko noilla kahdella paremmin painetta ja parempaa sointia kun yhdellä kasilla?
En nyt tosiaankaan hae mitään jäätävää painetta, vaan napakkaa ja puhdasäänistä bassoa. Mutta joskus vaan olisi kiva vähän popittaa lujempaakinTuo jl audio kyllä vakuutti minut koekuuntelussa soinnillaan, mutta vähän mietityttää juurikin tuo kasituumaisen vähäinen kalvopinta-ala, ja siitä johtuva lievä paineen puute.. :think
tossa viä toi jl audio:
http://www.autostudio.fi/autohifi/au...ohm-13165.html
kyllä jos mä saisin valita noista niin kääntyisin luultavimmin delssien puoleene39 520ia-96
Comment
-
-
Originally posted by Tejuka View PostOon nyt vähän tehnyt kauppaa tosta harri g:n laittaman linkin setistä.. Itellä on vaihtoehtoina jl audion 8" tai juurikin noi 2x6,5" dls:t.
tossa viä toi jl audio:
kyllähän 6,5" elementit on lähinnä midit. varmasti napakan ja nopean toiston saa, mutta riippuu ihan mitä haluaa. kyllähän kahdella herkällä 6,5" elementillä voi saada enemmän painetta yläbassoihin mitä yhdellä 13", mutta ei niistä matalat taajuudet tule voimalla. ennemmin laittaisin itse yhden isomman elementin.
Comment
-
-
tossa viä toi jl audio:
Noita DLS 6,5" subeja on kehuttu juuri siitä, että ne soivan niin alhaalla kokoisekseen. Eivät ne varmaan sentään hyvän 12" elementin tasolle pääse, mutta ei niitä sentään ihan mideiksi saisi sekoittaa. Toisaalta voisi kyllä kuvitella että tälläisestä "pikkusubista" saa helpommin napakkaa sointia kuin isosta jättiläisestä. Sen takia olen itsekin tätä mallia harkinnut.
PS: Jossakin muistan lukeneeni (ehkä elementin manuaalista...) DLS:n jopa kieltävän elementtien käyttämistä mideinä.O_7777
Comment
-
-
Originally posted by Z3C View PostPakko kans kommentoida, vaikka en asioista välttämättä hirveästi tiedäkään...
Noita DLS 6,5" subeja on kehuttu juuri siitä, että ne soivan niin alhaalla kokoisekseen. Eivät ne varmaan sentään hyvän 12" elementin tasolle pääse, mutta ei niitä sentään ihan mideiksi saisi sekoittaa. Toisaalta voisi kyllä kuvitella että tälläisestä "pikkusubista" saa helpommin napakkaa sointia kuin isosta jättiläisestä. Sen takia olen itsekin tätä mallia harkinnut.
PS: Jossakin muistan lukeneeni (ehkä elementin manuaalista...) DLS:n jopa kieltävän elementtien käyttämistä mideinä.
Kuullostaa erittäin hyvältä! Mä nyt tein kaupat noista dls:n subeista ja spl dynamicsin digipäätteestä.. Saa nähdä millaiset ovat. Toivon/luulen saavani noilla juuri sellaista sointia mitä olen hakemassa. Ja jos ei miellytä, niin ainahan ne saa myytyä eteenpäin.. Toi vahvistin vaan taitaa olla melko ylimitoitettu noille pikkusubeille, mutta parempi kai se niinpäin on kuin liian pieni vahvistin :thinksigpic
E39 530da M-sport Individual
E36 320i Cabrio DIY M-sport
Ex. E46 320d Touring M-sport II
Ex. E36 325i Sedan DIY M-sport
Ex. E30 316i 2d "Winter drifter"
Comment
-
-
Originally posted by Tejuka View PostKuullostaa erittäin hyvältä! Mä nyt tein kaupat noista dls:n subeista ja spl dynamicsin digipäätteestä.. Saa nähdä millaiset ovat. Toivon/luulen saavani noilla juuri sellaista sointia mitä olen hakemassa. Ja jos ei miellytä, niin ainahan ne saa myytyä eteenpäin.. Toi vahvistin vaan taitaa olla melko ylimitoitettu noille pikkusubeille, mutta parempi kai se niinpäin on kuin liian pieni vahvistin :thinkO_7777
Comment
-
-
Originally posted by Tejuka View Post-Eli voiko noita dls:ä verrata 13" subiin painetta ajatellen, mutta ne vaan on "nopeammat" soinniltaan??
Mua kiinnostaa näiden sointi myös, vakavissani harkitsen tuohon coupeen, kun kasituumaset on niin ja näin mahtuuko penkkien taakse paneleihin. Ja tossa autossa ne on pakko suunnata eteenpäin, mutta pikkuautohan tuo on ja tuo linkattu DLS:n asennusohje kehottaa asentaa juurikin eteenpäin pikkuautoihin. :thinkMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Autosoundin testissä oli pärjännyt Tangbandin 6,5" elementit melko hyvin. Muutenkin markkinoilta löytyy monia muitakin mielenkiintoisia 6,5" subbareita mm. Hybrid Audiolta (www.poppikoneet.com), Ground Zerolta (www.audioimport.fi) jne. Hintaa toki kappaleella enemmän kuin DLS:n vastaavilla parilla.
Comment
-
Comment