Announcement

Collapse
No announcement yet.

DLS RW6 - 1 vai 2 kpl?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Z3C
    Bimmer Rookie
    • Jan 2011
    • 130
    • Turku

DLS RW6 - 1 vai 2 kpl?

Olen lukenut paljon hyvää DLS RW6 subbareista niiden ollessa kahtena elementtina refleksikotelossa. Onko kellään kokemusta yhdellä elementillä rakennetusta refleksikotelosta? Mitä eroa näillä mahtaa olla äänessä?
    O_7777
  • Rudenorth
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2005
    • 2415
    • Iisalmi

Kaksi elementtiä muuttaa aika paljonkin asiata. Mahdollistaa esim. puhekelojen kytkennät sarjaan/rinnan, voi tehdä stereo subbarit eli kummatkin omaan kanavaan (vasen ja oikea), kaksi elementtiä samassa kotelossa tuo myös herkkyyttä joten äänenpaine lisääntyy. Ja ihan omana mielipiteenä laittaisin kaksi noita RW6:sia.
    MB W204 C320 CDI
    Kawasaki Ninja ZX-7R

Comment

• Harri G
      BTCF Member
      • Jul 2005
      • 9041
      • Iisalmi

winkwink: http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=222118
      E39 ja E91

Comment

• ese`
        Bimmer Fanatic
        • Oct 2008
        • 274
        • Mikkeli

Mitenhän soi suljetuissa koteloissa hattuhyllyn orkkispaikoille tehdyissä koteloissa?

Comment

• Z3C
          Bimmer Rookie
          • Jan 2011
          • 130
          • Turku

Originally posted by ese` View Post
          Mitenhän soi suljetuissa koteloissa hattuhyllyn orkkispaikoille tehdyissä koteloissa?
          DLS itse suosittelee yleisohjeena sedan autoissa subbareiden suuntaamista takapenkkiin: http://dls.se/econtent/files/56/tipseng.pdf
          Itsellä ei näistä kuitenkaan ole sen enempää kokemusta tai kuulopuhetietoakaan...

PS: palataakseni alkuperäiseen kysymykseen vielä, huomasin että DLS ei itse asiassa myy näitä subbareita kuin kahden seteissa. Kai siitäkin voisi jotakin päätellä... eli kaksi on parempi kuin yksi
          Last edited by Z3C; 02-09-2011, 13:24.
          O_7777

Comment

• Rudenorth
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2005
            • 2415
            • Iisalmi

Originally posted by ese` View Post
            Bassbox designer tarjoaa refleksiä. Softan mukaan suljetulle sopiva olisi 8.3l per elementti. Litran pari pienempi menee kun vanulla täyttää ilmavasti.
            MB W204 C320 CDI
            Kawasaki Ninja ZX-7R

Comment

• bemu2000
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 17799
              • Jämsä

Originally posted by Z3C View Post
              DLS itse suosittelee yleisohjeena sedan autoissa subbareiden suuntaamista takapenkkiin: http://dls.se/econtent/files/56/tipseng.pdf
              Itsellä ei näistä kuitenkaan ole sen enempää kokemusta tai kuulopuhetietoakaan...

PS: palataakseni alkuperäiseen kysymykseen vielä, huomasin että DLS ei itse asiassa myy näitä subbareita kuin kahden seteissa. Kai siitäkin voisi jotakin päätellä... eli kaksi on parempi kuin yksi

yhdessäkään autossa en ole saanut toimimaan hyvin eteenpäin suunnattuna. tuo elementti on yhdellä 4ohmin puhekelalla, niin pitää varmistaa että vahvistin kykenee 2ohm monokuormaan.
              TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
              Vanteet edullisesti
              Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Tejuka
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2007
                • 692
                • Ilmajoki

Oon nyt vähän tehnyt kauppaa tosta harri g:n laittaman linkin setistä.. Itellä on vaihtoehtoina jl audion 8" tai juurikin noi 2x6,5" dls:t.

-Eli voiko noita dls:ä verrata 13" subiin painetta ajatellen, mutta ne vaan on "nopeammat" soinniltaan??

-Lähinnä mietityttää saanko noilla kahdella paremmin painetta ja parempaa sointia kun yhdellä kasilla?

En nyt tosiaankaan hae mitään jäätävää painetta, vaan napakkaa ja puhdasäänistä bassoa. Mutta joskus vaan olisi kiva vähän popittaa lujempaakin Tuo jl audio kyllä vakuutti minut koekuuntelussa soinnillaan, mutta vähän mietityttää juurikin tuo kasituumaisen vähäinen kalvopinta-ala, ja siitä johtuva lievä paineen puute.. :think

tossa viä toi jl audio:

Comment

• Will_E39
                  BTCF Member
                  • Jan 2007
                  • 920
                  • Seinäjoki

Originally posted by Tejuka View Post
                  Oon nyt vähän tehnyt kauppaa tosta harri g:n laittaman linkin setistä.. Itellä on vaihtoehtoina jl audion 8" tai juurikin noi 2x6,5" dls:t.

-Eli voiko noita dls:ä verrata 13" subiin painetta ajatellen, mutta ne vaan on "nopeammat" soinniltaan??

-Lähinnä mietityttää saanko noilla kahdella paremmin painetta ja parempaa sointia kun yhdellä kasilla?

En nyt tosiaankaan hae mitään jäätävää painetta, vaan napakkaa ja puhdasäänistä bassoa. Mutta joskus vaan olisi kiva vähän popittaa lujempaakin Tuo jl audio kyllä vakuutti minut koekuuntelussa soinnillaan, mutta vähän mietityttää juurikin tuo kasituumaisen vähäinen kalvopinta-ala, ja siitä johtuva lievä paineen puute.. :think

tossa viä toi jl audio:

http://www.autostudio.fi/autohifi/au...ohm-13165.html

kyllä jos mä saisin valita noista niin kääntyisin luultavimmin delssien puoleen
                  e39 520ia-96

Comment

• bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

tossa viä toi jl audio:

kyllähän 6,5" elementit on lähinnä midit. varmasti napakan ja nopean toiston saa, mutta riippuu ihan mitä haluaa. kyllähän kahdella herkällä 6,5" elementillä voi saada enemmän painetta yläbassoihin mitä yhdellä 13", mutta ei niistä matalat taajuudet tule voimalla. ennemmin laittaisin itse yhden isomman elementin.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

Comment

• Z3C
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2011
                      • 130
                      • Turku

tossa viä toi jl audio:

Pakko kans kommentoida, vaikka en asioista välttämättä hirveästi tiedäkään...

Noita DLS 6,5" subeja on kehuttu juuri siitä, että ne soivan niin alhaalla kokoisekseen. Eivät ne varmaan sentään hyvän 12" elementin tasolle pääse, mutta ei niitä sentään ihan mideiksi saisi sekoittaa. Toisaalta voisi kyllä kuvitella että tälläisestä "pikkusubista" saa helpommin napakkaa sointia kuin isosta jättiläisestä. Sen takia olen itsekin tätä mallia harkinnut.

PS: Jossakin muistan lukeneeni (ehkä elementin manuaalista...) DLS:n jopa kieltävän elementtien käyttämistä mideinä.
                      O_7777

Comment

• Tejuka
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2007
                        • 692
                        • Ilmajoki

Originally posted by Z3C View Post
                        Pakko kans kommentoida, vaikka en asioista välttämättä hirveästi tiedäkään...

Noita DLS 6,5" subeja on kehuttu juuri siitä, että ne soivan niin alhaalla kokoisekseen. Eivät ne varmaan sentään hyvän 12" elementin tasolle pääse, mutta ei niitä sentään ihan mideiksi saisi sekoittaa. Toisaalta voisi kyllä kuvitella että tälläisestä "pikkusubista" saa helpommin napakkaa sointia kuin isosta jättiläisestä. Sen takia olen itsekin tätä mallia harkinnut.

PS: Jossakin muistan lukeneeni (ehkä elementin manuaalista...) DLS:n jopa kieltävän elementtien käyttämistä mideinä.

Kuullostaa erittäin hyvältä! Mä nyt tein kaupat noista dls:n subeista ja spl dynamicsin digipäätteestä.. Saa nähdä millaiset ovat. Toivon/luulen saavani noilla juuri sellaista sointia mitä olen hakemassa. Ja jos ei miellytä, niin ainahan ne saa myytyä eteenpäin.. Toi vahvistin vaan taitaa olla melko ylimitoitettu noille pikkusubeille, mutta parempi kai se niinpäin on kuin liian pieni vahvistin :think

Comment

• Z3C
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2011
                          • 130
                          • Turku

Kuullostaa erittäin hyvältä! Mä nyt tein kaupat noista dls:n subeista ja spl dynamicsin digipäätteestä.. Saa nähdä millaiset ovat. Toivon/luulen saavani noilla juuri sellaista sointia mitä olen hakemassa. Ja jos ei miellytä, niin ainahan ne saa myytyä eteenpäin.. Toi vahvistin vaan taitaa olla melko ylimitoitettu noille pikkusubeille, mutta parempi kai se niinpäin on kuin liian pieni vahvistin :think
                          Noniin, kirjoittelepa kokemuksia tänne sitten niin ollaan taas vikzumpia kaikki
                          O_7777

Comment

• Supra^
                            BTCF Member
                            • Jul 2005
                            • 5150
                            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

Ei varmaan mitenkään voi, kun pinta-alaltaan 2kpl noita 6,5" on yhteensä puolet 13" elementistä.

Mua kiinnostaa näiden sointi myös, vakavissani harkitsen tuohon coupeen, kun kasituumaset on niin ja näin mahtuuko penkkien taakse paneleihin. Ja tossa autossa ne on pakko suunnata eteenpäin, mutta pikkuautohan tuo on ja tuo linkattu DLS:n asennusohje kehottaa asentaa juurikin eteenpäin pikkuautoihin. :think
                            Musti 8HP
                            Nokivasara M47
                            TeiniCoupé DCT
                            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

Ex:
                            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

Comment

• PJL1985
                              Newbiemmer
                              • Jan 2006
                              • 22
                              • Tampere

Autosoundin testissä oli pärjännyt Tangbandin 6,5" elementit melko hyvin. Muutenkin markkinoilta löytyy monia muitakin mielenkiintoisia 6,5" subbareita mm. Hybrid Audiolta (www.poppikoneet.com), Ground Zerolta (www.audioimport.fi) jne. Hintaa toki kappaleella enemmän kuin DLS:n vastaavilla parilla.

Comment

Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎