Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokorjaamo paskoi vanteen...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • marko84
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2008
    • 1489
    • Pori

    #16
    Tuollaisen mämmäköinnin jälkeen kyllä katsoisin mitä niille vaihdetuille jarrupaloille kuuluu...
    E34 535 twincharged 709hv & 851Nm

    Comment

    • Robi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 7606
      • Vantaa

      #17
      Onpa kyllä ryssitty huolella vanne.. Kerran aikoinaan kun olin rengashommissa olen joutunut murjomaan vanteen vielä pahempaan kuntoon mutta silloin asiakkaan pyynnöstä. Vanne lopulta leikattiin rälläkällä irti kun pultti ei lähtenyt navasta. Pultin kanta oli katkennut, kierteet sileät yhdestä kohtaa joten se pyöri tyhjää erittäin syvässä kolossa. Siihen yritettiin hitsata mutteria päähän mutta ei apua kun ei lähtenyt irti jne.

      Mutta normaalitilanteessa perus lukkopulttien irroitus on max 30/min per vanne..yleensä aukeaa alle minuuttiin oikeita välineitä käyttäen.

      Tosssa vanteessa on kyllä tehty näköjään kaikki väärin.

      Ps kraaterit mitä siinä pultinreijän ympäristössä on ovat peräisin paineilmavasarasta

      Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
      Tiedustelut priva tai 0452210069

      Current
      E61 530d
      E39 530d
      E39 520iA
      E46 330xd
      E28 528i

      Comment

      • beemers
        BTCF Member
        • Oct 2005
        • 5136
        • Oulunsalo/Oulu

        #18
        Itse olen kerran kans irroittanut volvon orkkis lukkopultin volvon orkkis aluvanteesta joka oli todellakin semmonen että sitä ei voinu ottaa millään muulla irti kuin hitsaamalla mutteri tai pultti siihen päähän. Asiakas seisoi koko operaation vieressä jo oli hyvin tietoinen että vanteesta tulee ruma koska pultti oli syvällä. Mutta tärkeintä oli saada ratas irti. Tuossa on takuu varmasti käytetty samaa tekniikkaa koska jälki on kohtuu identtistä.

        E36Ticompact -95 HELLROT
        -: orava : connection-

        EX:E30///M3 replica Tic
        EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

        Comment

        • Koo_
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 320
          • Suomi

          #19
          Originally posted by beemers View Post
          Itse olen kerran kans irroittanut volvon orkkis lukkopultin volvon orkkis aluvanteesta joka oli todellakin semmonen että sitä ei voinu ottaa millään muulla irti kuin hitsaamalla mutteri tai pultti siihen päähän. Asiakas seisoi koko operaation vieressä jo oli hyvin tietoinen että vanteesta tulee ruma koska pultti oli syvällä. Mutta tärkeintä oli saada ratas irti. Tuossa on takuu varmasti käytetty samaa tekniikkaa koska jälki on kohtuu identtistä.
          Asia olisikin eri jos olisin ollut tietoinen millainen vanteesta tulee tai siitä koituvista lisäkustannuksista - jos olisin ollut tietoinen että tuo on lopputulos niin en kyllä olisi antanut tehdä. Minulla ei ilmoitettu mitään tästä pikku hitsaus-paineilmavasara-poranterä-mitälievieläkäytetty operaatiosta että saatu toi lopputulos. Vasta autoa hakiessa selvisi, ja itseasiassa vielä maksettuani, koska en nähnyt autoa ennen kuin menin sisään (joku asentaja oli juuri koeajolla). Toki siinä maksaessani jätkä tiskillä sanoi että tuli "muutama pieni jälki" mutta ajattelin niiden olleen hieman toista luokkaa, muutama naarmu tjsp

          Comment

          • GARFFi
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 5541
            • Kankaanpää

            #20
            Kuluttaja-asiamieheen yhteyttä. Rupes kyllä kieltämättä naurattaan ku tua näyttää siltä muutaman kerran kyrvähtäneeltä sipulirenkaalta. 'Muutama jälki' ei jumalauta
            MB E220 CDI -10
            Ex.VW T5.1 -11
            Ex. Ford Transit Custom -14
            Ex. VW Passat 2.0FSI -06
            Ex. VW Golf+ -06
            Ex. Toyota Corolla -02 Wagon
            Ex. Honda CBR900RR -96
            Ex. E36 325i Coupé -94
            Ex. LADA 2105 1200S -89
            Ex. LADA 2107 1300S -87
            Ex. E36 320i -91

            Comment

            • Jahed
              Bimmer Rookie
              • Jun 2007
              • 60
              • Sumiainen

              #21
              Kun tässä avauskonsteja on veikkailtu, niin annan omani: kaasupullot hinattu viereen ja polttoleikattu kanta pois pultista.

              Comment

              • Hunt
                Bimmer Rookie
                • Oct 2013
                • 100
                • Finland

                #22
                Last edited by
                Last edited by Hunt; 05-01-2015, 19:25.

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7513
                  • Kotona

                  #23
                  Originally posted by Koo_ View Post
                  Njääh, ihan hyvä se on, kovaa ajoa vaan. Tuskin olisin itsekään pystynyt pahempaan!
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • suppari
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4049
                    • Turku

                    #24
                    sigpic
                    P:0409699000

                    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
                    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
                    huollot/korjaukset!

                    BMW E&F sarjaan.
                    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
                    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
                    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

                    Comment

                    • Arppa
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2006
                      • 1046
                      • Lumbriver

                      #25
                      Originally posted by beemers View Post
                      Itse olen kerran kans irroittanut volvon orkkis lukkopultin volvon orkkis aluvanteesta joka oli todellakin semmonen että sitä ei voinu ottaa millään muulla irti kuin hitsaamalla mutteri tai pultti siihen päähän. Asiakas seisoi koko operaation vieressä jo oli hyvin tietoinen että vanteesta tulee ruma koska pultti oli syvällä. Mutta tärkeintä oli saada ratas irti. Tuossa on takuu varmasti käytetty samaa tekniikkaa koska jälki on kohtuu identtistä.
                      Eräs asentaja samasta rinkelikeulojen huoltoliikkeestä kertoi aukaiseensa useampia lukkopultteja kahdella vasaralla vahingoittamatta vanteita... Vaatii vain tarkkoja lyöntejä
                      Kesällä: Chevrolet Corvette C6 Z51 6-speed manual
                      Kesällä: Myydään/vaihdetaan Bmw 320i -95 Cabriolet M-sport "Holsetti laitettu!"
                      Kauppakassina: Hyundai i30 -21
                      -Raahe Connection-
                      -Team Kärppä- limited edition

                      Comment

                      • beemers
                        BTCF Member
                        • Oct 2005
                        • 5136
                        • Oulunsalo/Oulu

                        #26
                        Originally posted by Koo_ View Post
                        Asia olisikin eri jos olisin ollut tietoinen millainen vanteesta tulee tai siitä koituvista lisäkustannuksista - jos olisin ollut tietoinen että tuo on lopputulos niin en kyllä olisi antanut tehdä. Minulla ei ilmoitettu mitään tästä pikku hitsaus-paineilmavasara-poranterä-mitälievieläkäytetty operaatiosta että saatu toi lopputulos. Vasta autoa hakiessa selvisi, ja itseasiassa vielä maksettuani, koska en nähnyt autoa ennen kuin menin sisään (joku asentaja oli juuri koeajolla). Toki siinä maksaessani jätkä tiskillä sanoi että tuli "muutama pieni jälki" mutta ajattelin niiden olleen hieman toista luokkaa, muutama naarmu tjsp
                        Joo kyllä siitä pitäisi ehdottomasti ilmoittaa jos vaarana on että varmasti vaurioita tulee. Ja jos on sanottu että naarmua/pientä jälkeä nii joko tiskin kaveri ei ole tiennyt todellista tilannetta tai sitten on pokka naamalla yrittäny lieventää. Jos asia menee täysin näin kuten sanoit nii ei tuossa oo kahta sanaa. Joko uusi vanne tai asiallinen korvaus. Jos alkaa inttämään nii kuluttajasuoja kortti on hyvä säikäytys yleensä.

                        E36Ticompact -95 HELLROT
                        -: orava : connection-

                        EX:E30///M3 replica Tic
                        EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                        Comment

                        • beemers
                          BTCF Member
                          • Oct 2005
                          • 5136
                          • Oulunsalo/Oulu

                          #27
                          Originally posted by Arppa View Post
                          Eräs asentaja samasta rinkelikeulojen huoltoliikkeestä kertoi aukaiseensa useampia lukkopultteja kahdella vasaralla vahingoittamatta vanteita... Vaatii vain tarkkoja lyöntejä
                          Tiedän tämän keinon mutta en ala täällä huutelemaan ihan tarkoituksella miten lukkopultteja avataan

                          E36Ticompact -95 HELLROT
                          -: orava : connection-

                          EX:E30///M3 replica Tic
                          EX: E36 328i Touring ///M-sport -97 [TOP SECRET] Showroom EX:E28 518i -85 Karminrot EX:E30 325i touring Malachitgrün metallic EX:E30 316 -88 vaarin helmi

                          Comment

                          • saki
                            Bimmer Fanatic
                            • Dec 2006
                            • 247

                            #28
                            Originally posted by Zeta View Post
                            Njääh, ihan hyvä se on, kovaa ajoa vaan. Tuskin olisin itsekään pystynyt pahempaan!
                            Tuossa olisi varmasti ollut fiksua antaa toi pultin pois puukotus ainakin veloituksetta kun lopulliset taistelun vauriot on noin rajut.. tätä ainakin itse vaatisin.

                            Pultin irroituksellehan ei annettu/kysytty mitään hintaa -> silloin kai lähtökohtaisesti mennään toteutuneiden kulujen mukaan. Se että asiakas oletti kulun olevan jotain ei taida varsinaisesti hirveästi vaikuttaa. Jos ei ole pakka kunnossa kannattaa kysyä mitä maksaa niin ei tule yllätyksiä.

                            Toinen lopputulokseen vaikuttava tekijä saattaa olla toi vanteen lookki (Halpaa kiinan kuraa ilman mitään huolenpitoa vuosiin) Noi nyt ei mun silmissä mitenkään merkittävästi rumentunut noista jäljistä.. -> saattanut asentajakin ajatella ettei ulkonäöllä liene mitään merkitystä jos tuollaiset on siihen alle ruuvattu. Kunhan rakenteellinen lujuus säilyy ja se lienee yhtä huono kuin ennenkin. :think
                            BMW i3 REX

                            Comment

                            • TFV
                              Bimmer Enthusiast
                              • Mar 2006
                              • 3080
                              • Nurmijärvi

                              #29
                              Vastaus on vastakierrehylsy. Ei jää jälkiä.
                              E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

                              Comment

                              • N.u.t
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 202
                                • Seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by TFV View Post
                                Vastaus on vastakierrehylsy. Ei jää jälkiä.
                                Niistäkin saattaa mennä hampaat sileäksi jos on kunnolla kiinni.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎