Announcement

Collapse
No announcement yet.

Autokorjaamo paskoi vanteen...

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Rahu
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 6464
    • Tuusula

Yleisesti ottaen lukkopulteista on eniten haittaa itse omistajalle tai huoltajalle, noin niin kuin yksinkertaisesti ilmaistuna.
    BMW Service
    P.o4oo925441
    [email protected]
    Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
    Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

Comment

• TFV
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 3080
      • Nurmijärvi

Originally posted by Rahu View Post
      Yleisesti ottaen lukkopulteista on eniten haittaa itse omistajalle tai huoltajalle, noin niin kuin yksinkertaisesti ilmaistuna.
      Ehkä mua jo väsyttää, mutta oli pakko hymyillä ääneen
      E70, koska siihen piti olla helppo istua. Astinlaudat.

Comment

• Rahu
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2002
        • 6464
        • Tuusula

Originally posted by TFV View Post
        Ehkä mua jo väsyttää, mutta oli pakko hymyillä ääneen
        Osu ja uppos?
        BMW Service
        P.o4oo925441
        [email protected]
        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

Comment

• maukk1s
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2009
          • 565
          • Kangasala

Osu ja uppos?
          Osu ja uppos kyllä tänne. Heitin jokaisen kaivoon eilen.
          E60 530i -05

Ex. E36 325iA -92, E36 328i -96

Comment

• touring39
            BTCF Member
            • May 2005
            • 3901
            • Kaarina

Harvinaisen naseva analyysi asiasta...

Vuosikaudet takkusin omissa autoissani noitten kanssa, kunnes reilu vuosi sitten heitin molemmista autoista ne autotallin nurkkaan ja korvasin tavallisella pultilla.

Vieläkin tuppaa hymyilyttämään, kuinka hauskaa ja helppoa renkaanvaihto on. Työn puolesta auto on seisonut öitään ties missä milloinkin, mutta aina on aamulla saanut lähteä kumipintaisesti liikkeelle...
            Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

Ex:
            e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

Comment

• Rockford
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 8028
              • Pinsiö

Samaa mieltä.

Kerran oli omassakin moiset, mutta totesin niiden olevan parhaimmillaan tallin kaapissa.
              -Dodge Charger -73
              -Mercedes-Benz GLK
              -VW Transporter

Comment

• Guest's Avatar

Voihan ne aina myydä jollekki jolla varkaat pelottaa

Ainut vaan että ei ole kuin semmoisia sarjoja että löytyy kolme pulttia

Comment

• Zuuzo
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2007
                  • 441
                  • Etelä-Savo, Pieksämäki

itse polttoleikkasin yksistä vanteista pultit poikki, kyseessä tosin oli halpa työkone ja vanteet oli ollu irroittamatta viimeiset 40 vuotta joten pulteilla oli ollu ihan hyvin aikaa jämähtää hiukan kiinni.
                  kun vanne oli saatu irti niin ei muuta kuin vaihtamaan uudet pinnapultit tilalle
                  kyseessä oli siis joku mikälie kuorma-auton akseli joka oli vaihdettu yhteen työkoneeseen

Comment

• Petri.Kekkonen
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2006
                    • 7397
                    • Oulu

Selvähän se on että pitää olla pientä lottovoittoa vastaava tuuri että vannevaras omalle kohdalle osuu, mutta sen jälkeen kun joskus 90-luvulla veivät mun Corollasta 13" peltivanteet alta niin olen ajatellut että mitkä tahansa vanteet voi olla jonkun mielestä riittävän hyvät varastettavaksi. Ei ne lukkopultit tietenkään 100% suojaa tarjoa, mutta toivottavasti ohjaa kiinnostuksen johonkin toiseen autoon kun ei omat vanteet todellakaan ole minkään tilauskeikan arvoiset muutenkaan.

Ja ainakin täällä Oulussa tuota tapahtuu edelleen, tuskin tässäkään mitään monen tuhannen euron talvivanteita on alla ollut, vaikka teksti "arvokkaista laatuvanteista" puhuukin: http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...tunkki/656469/
                    Last edited by Petri.Kekkonen; 08-04-2014, 09:40.
                    E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
                    E39 523i M Sport '00, Titansilber

Comment

• Mikiis
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2013
                      • 906
                      • Oulu

Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                      Selvähän se on että pitää olla pientä lottovoittoa vastaava tuuri että vannevaras omalle kohdalle osuu, mutta sen jälkeen kun joskus 90-luvulla veivät mun Corollasta 13" peltivanteet alta niin olen ajatellut että mitkä tahansa vanteet voi olla jonkun mielestä riittävän hyvät varastettavaksi. Ei ne lukkopultit tietenkään 100% suojaa tarjoa, mutta toivottavasti ohjaa kiinnostuksen johonkin toiseen autoon kun ei omat vanteet todellakaan ole minkään tilauskeikan arvoiset muutenkaan.

Ja ainakin täällä Oulussa tuota tapahtuu edelleen, tuskin tässäkään mitään monen tuhannen euron talvivanteita on alla ollut, vaikka teksti "arvokkaista laatuvanteista" puhuukin: http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa...tunkki/656469/
                      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014...16780_uu.shtml
                      Komppaan sinua, ollut aikanaan nuiden varkaiden kans ihan tarpeeksi harmia, niin oman mielenrauhan takia lukkopultteja käyttänyt. Olkoonki turhaa hommaa, mutta jos sillä sais yhdenkään bensalenkkarin siirtymään toiseen kohteeseen.

Lukothan on rehellisiä varten
                      F11 530d -11
                      E91 -06 320d
                      x2 Tuikut
                      Ex. E60 -05 535d M-Sport 386hv/766nm

Comment

• Kangas
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2011
                        • 166
                        • Hämeenlinna

Tuo s6 audi on mun vanha, eikä ne kyllä mitkään 1500e vanteet ollut, mitkä siinä ainakin vuodenvaihteen tienoilla oli alla. Ostin ne vanteet 300e kesärenkaineen, sit seuraavat omistajat oli pyöräyttäny niille talvirenkaat. Voihan se olla että siihen sit oli vaihdettu jotkut muut vanteet alle, mutta jos ne oli mitä luuleen niin tälläiset; http://aijaa.com/VKQkib

Comment

• smo83
                          Banned
                          • Dec 2009
                          • 1988
                          • oulucity

ei välttämättä vanteet vaan pelkästään kumitkin voi kiinnostaa joitakin:think

Comment

• jaki
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2978
                            • Uusimaa

Originally posted by smo83 View Post
                            ei välttämättä vanteet vaan pelkästään kumitkin voi kiinnostaa joitakin
                            Joskus 90- luvulla oli vm 84 perus Golf:ssamme näkyvästi ruosteiset peltivanteet. Autossa oli kuitenkin lähes uudet merkkirenkaat (halpiksia ei tainnut tuolloin vielä edes olla olemassa ). Niinpähän vaan siitä vietiin pyörät alta.
                            Itse ainakin laitan kaikkiin BMW:ni lukkopultit, kuten edellä kirjoitettiin, voi ne joissakin tapauksissa siirtä varkaan seuraavan auton kimppuun.
                            BMW diagnostiikkaa & korjaukset, uutena FRM3 flash korjaukset www.jakiltech.fi

Comment

• BMW_Harrastaja
                              BTCF Member
                              • Dec 2012
                              • 819
                              • Oulu area

Originally posted by jaki View Post
                              Joskus 90- luvulla oli vm 84 perus Golf:ssamme näkyvästi ruosteiset peltivanteet. Autossa oli kuitenkin lähes uudet merkkirenkaat (halpiksia ei tainnut tuolloin vielä edes olla olemassa ). Niinpähän vaan siitä vietiin pyörät alta.
                              Itse ainakin laitan kaikkiin BMW:ni lukkopultit, kuten edellä kirjoitettiin, voi ne joissakin tapauksissa siirtä varkaan seuraavan auton kimppuun.
                              Oli silloinkin ainakin pinnoitettuja renkaita.
                              BMW driver and owner since 2000.

Comment

• Laku
                                Bimmer Enthusiast
                                • Apr 2007
                                • 17508
                                • Turku

Originally posted by BMW_Harrastaja View Post
                                Oli silloinkin ainakin pinnoitettuja renkaita.
                                Ja nk. uusiorenkaita.
                                Näillä mennään:
                                - BMW E81 118i since 2017
                                - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                                - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                                - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                                - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998

Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

Comment

Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎